Teetko enää vuorotyötä, jos Petteri vie vuorolisät?
Saksikäsi-Petteri kavereineen suunnittelee poistavansa vuorolisät. Samaan aikaan tällä porukalla tulee vaahtoa suustaan, kun he paasaavat työvoimapulasta. Miten nuo sekoomuslaiset kuvittelevat, että kukaan enää lähtee töihin työvoimapulasta kärsiville aloille (mm. hoitoala, ravintolat, siivous, kauppa), kun ne juuri ovat aloja, joissa on vuorotyötä. Saaatanan tunarit. Ei muuta kuin Suomi nousuun.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.
Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.
Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita.
Lauantaisin saa lisiä klo 13:n jälkeen.
Ei saa esim.siivousalalla.
Niin , huonoista työajoista pitää saada korvaus. Viikonloppuna olis muutakin tekemistä,kun töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kävisin enää yövuoroissa ja jouluna siivomassa sairaalassa, jos saman palkan saa ma-pe 7-15? Kyllä mä ihan keksin sanoa työterveushuoltoon, että en kykene yövuoroihin enää. Jos ei isompaa korvausta saa pyhistä, niin olen pyhät ja joulut mielelläni perheeni kanssa.
Sama. Olisi ihanaa vaihteeksi viettää joulut ja juhannukset perheen kanssa, ja heinäkuu lomailla samaan aikaan kuin muukin perhe. Voihan ne kaupat olla vastedes auki vain yhdeksästä viiteen arkisin, niin kuin ennen muinoin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt vuorotyötä. Jotenkin se on semmoista paskahommaa joka ei sovi minulle.
Minulla on vapaa työaika ja ei kellokorttia.
Kiva, kun sairastut emme hoida sinua, pyydä kellokorttia hoitamaan, saata.nan ääliö.
Kaupat kiinni la ja su ja arkena klo 16. Sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.
Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.
Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita.
Ei meillä vaan, vasta klo 18 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa esim.siivousalalla.
Vaatikaa!
Vierailija kirjoitti:
Eihän lisiä vie Orpo vaan työnantajat.
Samaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaityöstä ei tarvitse maksaa, sunnuntai pn päivä siinä missä muutkin ja saahan siinä arkivapaan. Yleensä pyhät ovat työpaikoissa arkea rauhallisempiakin. ( paitsi kirkoissa). Yötyöstä on hyvä saada korvaus.
Onko siis kaikki kokkarit eunukkeja tai vanhoja piikoja? Ei perhe-elämää ollenkaan. Viikonloput normiliksalla töissä ja arkena kaikki vapaat.
Ai ettei vanhat piiat tartte viikonloppuvapaita?! Tarttee kyllä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on puhuttu VUOROlisien tai JUHLApyhäkorvausten poistamisesta? Kyse on vaan siitä hiton sunnuntailisästä joka kalleudellaan sulkee pienemmät kaupat ja ravintolat sunnuntaiksi. Tämä sunnuntain tuplapalkka on tarkoitus jyvittää muille päiville tai tasata lauantain kanssa.
Sekö sitten pitää kaupat auki, kun ei saada työntekijöitä?
Sunnuntailisää tarvitaan niin kauan, kun suuri osa yhteiskunnasta on kiinni viikonloppuisin. Virastot, koulut jne. Siirrytään koulussakkn vuorolukuun, niin osa on koulussa sunnuntainakin. Jos sunnuntai on kerran päivä muiden joukossa, niin virastot ja koulut ym. on oltava auki.
Kokonaisansio nousee, kun työtunteja on tarjolla enemmän silloin, kun voidaan pitää sunnuntainakin ovet auki.
Ei kukaan ole lauantainakaan koulussa ja silti siitä saa korvausta vasta klo 13 jälkeen eikä silloinkaan mitään 100 %. Miten tämän selität?
Kokonaisansio nousee aina, kun teet enemmän tunteja töitä.
Tuskin teen ellei sos turva ole ajettu alas. Palkkani putoaisi 3600 eurosta 800 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Teette ne vuorot mitkä työnantaja merkitsee tai sitten teillä ei ole työtä. Tukia tullaan karsimaan kunnolla että se elämä ei jatkossa taida olla kovinkaan houkuttelevaa
No enpä muuten tee. Tähän asti olen tehnyt tätä raskastavuorotyötä pelkästään palkan takia, joka on ollut ihan kohtuullinen juuri lisistä johtuen. Jos lisät pienenee niin meen takaisin entiseen duuniin toimistoon ja teen ainostaa 7-15:00 viikonloput AINA vapaat. Palkka jää pienemmäksi mutta rahan eteen ei tarvitse hikoilla ja lounastauoilla pääsee syömään ravintolaan ihan rauhassa. Kahvitaukojakaan ei kukaan laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.
Vihreät sitä ehdottivat hallituksessa ollessaan, mutta nyt nousee kova haloo jo etukäteen, koska paha kokoomus tulee ja vie kaiken palstalaisten mukaan.
Vihreät on kokoomuksen puisto-osasto.
En tietenkään.Kuka nyt joulut,juhannukset,viikonloput,yöt töissä,jos ei siitä saa erilliskorvausta.t.hoitsu
Vuorotyöläisten eläkeikää on laskettava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tai kuka Petteri?
Samaa kysyn?
Luuleeko joku tollo palstalla, että joku Petteri Orpo kykenee yksi määräämään, että tietyt vuoro-sunnuntailisät poistetaan?
Siis luuleeko tosiaan?
Ja jos luulee, se on vahva osoitus siitä, miten
vähä-älyistä ja tietämätöntä sakkia, palstalla jatkuvasti huutelee, tekee aloituksia ja kommentoi.Suoraan sanottuna: Eikö Teitä koskaan nolota ja hävetä, kaikki se tyhmyyden määrä, mitä tällekin palstalle kirjouttelette ja oksenatte.
Sillä loppujen lopuksihan, ylläpito pystyy helpostikin jäljittämään sen, kuka ja mistä, aloitukset ja kommentit lähetetään.
Silloin kun tarve siihen on.Verkossa harvemmin, kukaan meistä on totaalisen tuntematon.
Toisin kuin moni luulee!
Kyllä se teidän Petteri kovasti ajaa työelämän heikennyksiä. Mitä tyhmää siinä on, että joku haluaa pitää puoliaan? Esim. Ranskassa oltaisiin jo kadulla osoittamassa mieltä. Täällä vaan hymistellään, että ei me tarvita edes palkkaa. Että viekää vaan vuorolisät ja ottakaa kaupan päälle vielä lomatkin pois. Hemmetinmoista kynnysmattoilua.
Minulla ei ole mitään vuorolisiä, joten se on minulle samantekevää. Pakko olla melkein aina töissä joka tapauksessa, muuten ei ole toivoakaan saada riittävästi rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaityöstä ei tarvitse maksaa, sunnuntai pn päivä siinä missä muutkin ja saahan siinä arkivapaan. Yleensä pyhät ovat työpaikoissa arkea rauhallisempiakin. ( paitsi kirkoissa). Yötyöstä on hyvä saada korvaus.
Onko siis kaikki kokkarit eunukkeja tai vanhoja piikoja? Ei perhe-elämää ollenkaan. Viikonloput normiliksalla töissä ja arkena kaikki vapaat.
Orjapiiskureita.
Vierailija kirjoitti:
Siis saa mun puolesta viedä sunnuntain tuplapalkan, mikäli se raha jaetaan tasaisesti muuhun tutipalkkaan. Vain harva saa sununtaivuoroja.
Joo. Niin MINUNKIN. Itse olen onnellisesti eläkkeellä ja aikuiset lapseni tekevät säännöllistä päivätyötä.
Mitäpäs sitä muiden hyvinvointia ajattelemaan. Antaa toisten vaan pilata terveytensä ilmaiseksi vuorotöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on puhuttu VUOROlisien tai JUHLApyhäkorvausten poistamisesta? Kyse on vaan siitä hiton sunnuntailisästä joka kalleudellaan sulkee pienemmät kaupat ja ravintolat sunnuntaiksi. Tämä sunnuntain tuplapalkka on tarkoitus jyvittää muille päiville tai tasata lauantain kanssa.
Eihän se sitten tule yrittäjälle ainakaan sen edullisemmaksi. Ehkä kalliimmaksi jopa, jos peruspalkka nousee.
Tämäpä juuri, mutta hölmöläisen laskuopin mukaan sunnuntailisän puolittamisella säästetään. Jep, jep.
Eihän lisiä vie Orpo vaan työnantajat.