Teetko enää vuorotyötä, jos Petteri vie vuorolisät?
Saksikäsi-Petteri kavereineen suunnittelee poistavansa vuorolisät. Samaan aikaan tällä porukalla tulee vaahtoa suustaan, kun he paasaavat työvoimapulasta. Miten nuo sekoomuslaiset kuvittelevat, että kukaan enää lähtee töihin työvoimapulasta kärsiville aloille (mm. hoitoala, ravintolat, siivous, kauppa), kun ne juuri ovat aloja, joissa on vuorotyötä. Saaatanan tunarit. Ei muuta kuin Suomi nousuun.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.
Eikä noista hallitus päätä vaan firmat ja liitot.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ei ihmiset enää halua maksaa liiton jäsenmaksua ja liitot loppuu siihen.
Sama vaikutus on, jos kaikki saa ansiosidonnaisen tietyksi aikaa, ei kukaan enää halua maksaa liiton jäsenmaksua.
Kärsijöiksi tulee vuorotyössä käyvät asuntovelkaiset.
Tähänhän tässä pyritäänkin. Liittojen tekeminen voimattomiksi.
Voin sanoa, että minulla olisi todellakin parempaakin tekemistä viikonloppu öisin, kuin itseni sairastuttaminen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.
Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.
Jos se on näin, niin mikä tekee sunnuntaista arvokkaamman kuin lauantaista? Molempiin sama viikonloppulisä ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.
Eikä noista hallitus päätä vaan firmat ja liitot.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ei ihmiset enää halua maksaa liiton jäsenmaksua ja liitot loppuu siihen.
Sama vaikutus on, jos kaikki saa ansiosidonnaisen tietyksi aikaa, ei kukaan enää halua maksaa liiton jäsenmaksua.
Kärsijöiksi tulee vuorotyössä käyvät asuntovelkaiset.
Tähänhän tässä pyritäänkin. Liittojen tekeminen voimattomiksi.
Ja yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kaikkea vielä keksivät..
Tulee mieleen ainakin:
- Arkipyhävapaat palkattomiksi.
- Ammattiliitot alas kohti paikallista sopimista.
- Ensimmäisestä ehkä myös toisesta sairaslomapäivästä palkatonta.
- Lomakorvaukset pois.
Ansiosidonnaisen kestoa ovat lyhentämässä 400 päivästä 200 päivään. Veikkaan että aktiivimallia myös kiristetään.
Ansiopäivärahan keräysaika oli kokoomuksen mallissa 12 kuukautta ja saa 6 kuukautta eli silloin poistuu soviteltu päiväraha osa-aikatyöntekijöiltä.
Eli puolet vuodesta pitää käydä töissä...? No, näin olen tehnyt joka tapauksessa. Tämän vuoden loma alkaa ylihuomenna. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.
Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.
Jos se on näin, niin mikä tekee sunnuntaista arvokkaamman kuin lauantaista? Molempiin sama viikonloppulisä ja sillä siisti.
Eiköhän tuo ole vain jäänne. Olen samaa mieltä, että lauantailtakin kuuluisi saada suurempi lisä, mutta miten tuo ehdotus menisi enää mitenkään läpi kun kerran sunnuntailisäkin halutaan poistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Ansiosidonnaisen kestoa ovat lyhentämässä 400 päivästä 200 päivään. Veikkaan että aktiivimallia myös kiristetään.
Ansiopäivärahan keräysaika oli kokoomuksen mallissa 12 kuukautta ja saa 6 kuukautta eli silloin poistuu soviteltu päiväraha osa-aikatyöntekijöiltä.
Eli puolet vuodesta pitää käydä töissä...? No, näin olen tehnyt joka tapauksessa. Tämän vuoden loma alkaa ylihuomenna. -eri
Keräysaika on vuosi eli asfalttimiehet saa ansiosidonnaista joka toinen talvi.
Oletteko huomanneet, että aloilla joissa on sunnuntai- ym. lisiä on myös suurin työvoimapula?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tee yhtään joulua, juhannusta tai muutakaan pyhäpäivää, jos lisät leikataan. Eikä moni muukaan valtion duunari! Mitä sitten, suljetaanko mm. poliisilaitokset, palokunnat, sairaalat, puolustusvoimat, vankilat juhlapyhiksi ja viikonlopuiksi?
Turha kysella kesaviikonloppuisin meitakaan sitten hommiin t. lentaja DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Työmarkkinatuki on 580 netto sitten joka toinen vuosi.
Kokoomus on ehdottanut myös lapsikorotusten poistoa työttömyystuista.
Demokratia on perin yksinkertaista, muista aina äänestää ja jos saat palkkakuitteja niin älä äänestä oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Eiköhän niilläkin ole varaa lomailla peruspäivärahallakin.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Yt-neuvotteluita pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Osalla taitaa olla perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita.
Lauantaisin saa lisiä klo 13:n jälkeen.
Ei saa esim.siivousalalla.
Niin mutta osa-aikaisille vähilläkin tunneilla maksetaan paljon eri pyhäkorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Osalla taitaa olla perhe.
Asumistukeen vaikuttaa puolison bruttotulot.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Mikähän olisi peruste lomakorvauksen poistamiselle? Työntekijälle kertyy vuosilomaa, jota hän ei sitten ehdikään pitää pois ennen työsuhteen päättymistä, joten ansaitut lomapäivät maksetaan lomakorvauksena. Jos lomakorvaus poistetaan, se tarkoittaisi sitä, että vuosilomaa ei enää kertyisi ollenkaan.
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
En.
t.hoitaja
Erään sairaanhoitajan mukaan vuorotyölisät eivät ole palkkaa vaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Edellisen perusteella ne vuorolisät voitaisiin poistaa sairaanhoitajilta ja perustella niiden poistoa selvittämällä, että kyseessä ei ollut korvaus menetetystä vapaa-ajasta, vaan korvaus eri vuorokauden aikana tehdystä työstä... ja sen korvauksen poistamista voitaisiin siis perustella tämän sairaanhoitajan näkemyksen pohjaten, että he ovat normaalina työaikana poissa työstä.