Teetko enää vuorotyötä, jos Petteri vie vuorolisät?
Saksikäsi-Petteri kavereineen suunnittelee poistavansa vuorolisät. Samaan aikaan tällä porukalla tulee vaahtoa suustaan, kun he paasaavat työvoimapulasta. Miten nuo sekoomuslaiset kuvittelevat, että kukaan enää lähtee töihin työvoimapulasta kärsiville aloille (mm. hoitoala, ravintolat, siivous, kauppa), kun ne juuri ovat aloja, joissa on vuorotyötä. Saaatanan tunarit. Ei muuta kuin Suomi nousuun.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kaikkea vielä keksivät..
Tulee mieleen ainakin:
- Arkipyhävapaat palkattomiksi.
- Ammattiliitot alas kohti paikallista sopimista.
- Ensimmäisestä ehkä myös toisesta sairaslomapäivästä palkatonta.
- Lomakorvaukset pois.
Ansiosidonnaisen kestoa ovat lyhentämässä 400 päivästä 200 päivään. Veikkaan että aktiivimallia myös kiristetään.
Ansiopäivärahan keräysaika oli kokoomuksen mallissa 12 kuukautta ja saa 6 kuukautta eli silloin poistuu soviteltu päiväraha osa-aikatyöntekijöiltä.
Eli puolet vuodesta pitää käydä töissä...? No, näin olen tehnyt joka tapauksessa. Tämän vuoden loma alkaa ylihuomenna. -eri
Keräysaika on vuosi eli asfalttimiehet saa ansiosidonnaista joka toinen talvi.
Talveksi toinen työ. Mullakin pari ammattia mut ei oikein löydy töitä. Kesät olisin jäänmurtajalla Suomenlahdella ja talvet sisävesilaivan kapteenina kallaveden risteilyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.
Kylläpä olet sitten hyvä ihminen. Ei vaan helvetin tyhmä KYNNYSMATTO. "Katsokaa mua ja polkekaa mut vielä enemmän maanrakoon. Antakaa vaikka palkkani hyväntekeväisyyteen tai eihän sitä tarvi maksaa ollenkaan." Luuletko, että hautajaisissasi joku oikeasti kiittää tuollaista uhriutumista?
En minä uhriudu mistään, minä ihan itse pyysin sitä, koska en pidä sitä oikeana. Se vain oli liian vaikea toteuttaa, joten sain vähän enemmän rahaa aina silloin kun olin sunnuntaina töissä :D ei minun tarkoitus ole olla mikään Laupias Samarialainen tai kynnysmatto, minusta ei vain ole oikein, että minulle maksetaan oman vakauden vastaisesti määritettyä lisää. Onko se niin vaikea ymmärtää? Eikä kyse ole vain siitä, että sunnuntairahat ovat jäänteitä mennesiyydestä, vaan olisi parempi, että ihmisten peruspalkka nousisi, mutta lisistä luovutaan, tai niitä vähennetään. Se vaan ei ole mahdollista, kun ne edut ovat kerran saatu. Ihmisille kyllä kelpaa palkankorotus, mutta ei lisistä leikkaaminen. Nykyaikana ollaan sillä tavalla itsekkäitä ja selkärangattomia, tokihan sen ymmärtää, kun vuorotyöalat harvemmin ovat mitään hyvin palkattuja aloja.
Kaikkea jäätävää pskaa sitä saakin lukea. Aika pestä hampaat ja mennä nukkumaan näemmä mulla...
Sunnuntai/pyhälisät ja yölisä on se syy, miksi vielä teen vuorotyötä. Ikää on jo 50v ja palautuminen on muuttunut ajan myötä haastavaksi. Voisin vaihtaa päivätyöhön, mutta alallani vaaditaan kokemusta, niin työstä kuin myös iän tuomaa rauhallisuutta. Vian analysointi, laajuus ja korjaus jne kuuluvat työnkuvaan. Alle 30v ei vielä sovellu ko työhön. Tämän tietää myös työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Ansiosidonnaisen kestoa ovat lyhentämässä 400 päivästä 200 päivään. Veikkaan että aktiivimallia myös kiristetään.
Ansiopäivärahan keräysaika oli kokoomuksen mallissa 12 kuukautta ja saa 6 kuukautta eli silloin poistuu soviteltu päiväraha osa-aikatyöntekijöiltä.
Eli puolet vuodesta pitää käydä töissä...? No, näin olen tehnyt joka tapauksessa. Tämän vuoden loma alkaa ylihuomenna. -eri
Eiköhän niilläkin ole varaa lomailla peruspäivärahallakin.
Osalla taitaa olla perhe.
Tuskin niillä, jotka lähtevät talveksi Thaimaahan, nehän sun ongelmasi olivat.
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä niin myös eläke jää pienemmäksi. Ei tarvita äitiyslomaa eläkekertymää pienentämään.
Eiväthän ne millään työmarkkinatuella edes missään välissä ole, jos ovat kesät töissä.
Ovat jos keräysaika vuosi ja saa 6 kuukautta.
Ansiosidonnaisilta ei kausityöläinen tipu työmarkkinatuelle vaan peruspäivärahalle.
Peruspäiväraha on samansuuruinen kuin työmarkkinatuki eikä siitäkään kerry eläkettä. Linkki aiempana.
Ansiosidonnaisen leikkaus on myös eläkeleikkaus.
Kok on luvannut poistaa myös ansiosidonnaisesta eläkekertymän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ainakin:
- Lomakorvaukset pois.
Eiköhän niilläkin ole varaa lomailla peruspäivärahallakin.
Osalla taitaa olla perhe.
Tuskin niillä, jotka lähtevät talveksi Thaimaahan, nehän sun ongelmasi olivat.
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä niin myös eläke jää pienemmäksi. Ei tarvita äitiyslomaa eläkekertymää pienentämään.
Eiväthän ne millään työmarkkinatuella edes missään välissä ole, jos ovat kesät töissä.
Ovat jos keräysaika vuosi ja saa 6 kuukautta.
Ansiosidonnaisilta ei kausityöläinen tipu työmarkkinatuelle vaan peruspäivärahalle.
Peruspäiväraha on samansuuruinen kuin työmarkkinatuki eikä siitäkään kerry eläkettä. Linkki aiempana.
Ansiosidonnaisen leikkaus on myös eläkeleikkaus.
Kok on luvannut poistaa myös ansiosidonnaisesta eläkekertymän.
Mulla se ei hirveästi vaikuta, kun tulen saamaan minimieläkkeen, vaikka kävisinkin töissä.
Eläkeläisten hoidosta tulee fiasko. Omaiset ei tällä kohtelulla eläkkeellä olevia vanhempiaan hoida. No, valtio hoitaa. Eipä olisi kyllä rahaa kulkea eläkeläisen luona tulevilla leikkauksilla.
Linkkiä kiitos vai öyhötätkö vain.