Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetko enää vuorotyötä, jos Petteri vie vuorolisät?

Vierailija
30.05.2023 |

Saksikäsi-Petteri kavereineen suunnittelee poistavansa vuorolisät. Samaan aikaan tällä porukalla tulee vaahtoa suustaan, kun he paasaavat työvoimapulasta. Miten nuo sekoomuslaiset kuvittelevat, että kukaan enää lähtee töihin työvoimapulasta kärsiville aloille (mm. hoitoala, ravintolat, siivous, kauppa), kun ne juuri ovat aloja, joissa on vuorotyötä. Saaatanan tunarit. Ei muuta kuin Suomi nousuun.

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tehnyt vuorotyötä. Jotenkin se on semmoista paskahommaa joka ei sovi minulle.

Minulla on vapaa työaika ja ei kellokorttia.

Toivottavasti ajattelet silloinkin noin, kun lapsesi sairastuu syöpään tai puolisosi kiidätetään aivoinfarktin kourissa sairaalaan keskellä yötä.

HyiVittu jotain lapsia🤢🤮 Puolisoa en huoli vaivakseni.

Vierailija
22/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Perheellisenä en uhraa ainuttakaan juhlapyhää töissä ilman lisiä, se ei ole sen arvoista. Nyt ne vielä hammasta purren menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.

Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.

Vierailija
24/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen.

Kolmivuorotyö sopii itselleni erittäin hyvin.

Kärsin unettomuudesta, joten yötyöt eivät ole itselleni ole ongelma.

Myös aamu ja iltavuorot toimivat minulla hyvin.

Lisäksi saa yleensä yövuorojen jälkeen, pitemmän putken vapaata.

Vuorotyössä on helppo hoitaa kaikkia asioita, myös ostoksia, silloin kun suuri osa muista ihmisistä on 8-16 duuneissa.

Mielelläni olen töissä myös kaikki suuret juhlapyhät.

Olen sinkku, perheetön. En ole sidoksissa mihinkään.

Toki minulla vastakkaista sukupuolta oleva vakituinen ystävä, mutta olemme saman henkisiä.

Vuorotyö ei heikennä suhdettamme, olemme yhdessä ja tapailemme, aina kun siihen on parhaat mahdollisuudet.

Lomat vietämme aina yhdessä.

Tiedän, ole onnellisessa asemassa. Toisin kuin oerheelliset ja ne joilla on lapsia, ja suuret asuntovelat kannettavanaan.

Kannatan vuorolisien maksamista, tietenkin, se suuri palkanlisä.

Mutta jos vuorolisä, osasta töistä poistettaisiin, niin en totisesti sen takia vaihtaisi työpaikkaa.

Vierailija
25/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tehnyt vuorotyötä. Jotenkin se on semmoista paskahommaa joka ei sovi minulle.

Toivottavasti ajattelet silloinkin noin, kun lapsesi sairastuu syöpään tai puolisosi kiidätetään aivoinfarktin kourissa sairaalaan keskellä yötä.

Melkein arvasin vastauksesi, koska inceliys paistoi niin vahvasti läpi. No kai sulla joku tärkeä ihminen on? Joku virtuaalityttöystävä?

Vierailija
26/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.

Kylläpä olet sitten hyvä ihminen. Ei vaan helvetin tyhmä KYNNYSMATTO. "Katsokaa mua ja polkekaa mut vielä enemmän maanrakoon. Antakaa vaikka palkkani hyväntekeväisyyteen tai eihän sitä tarvi maksaa ollenkaan." Luuletko, että hautajaisissasi joku oikeasti kiittää tuollaista uhriutumista?

En minä uhriudu mistään, minä ihan itse pyysin sitä, koska en pidä sitä oikeana. Se vain oli liian vaikea toteuttaa, joten sain vähän enemmän rahaa aina silloin kun olin sunnuntaina töissä :D ei minun tarkoitus ole olla mikään Laupias Samarialainen tai kynnysmatto, minusta ei vain ole oikein, että minulle maksetaan oman vakauden vastaisesti määritettyä lisää. Onko se niin vaikea ymmärtää? Eikä kyse ole vain siitä, että sunnuntairahat ovat jäänteitä mennesiyydestä, vaan olisi parempi, että ihmisten peruspalkka nousisi, mutta lisistä luovutaan, tai niitä vähennetään. Se vaan ei ole mahdollista, kun ne edut ovat kerran saatu. Ihmisille kyllä kelpaa palkankorotus, mutta ei lisistä leikkaaminen. Nykyaikana ollaan sillä tavalla itsekkäitä ja selkärangattomia, tokihan sen ymmärtää, kun vuorotyöalat harvemmin ovat mitään hyvin palkattuja aloja. 

Vierailija
27/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä uskonnosta ole kyse vaan siitä, että ihmiset haluavat olla vapaalla viikonloppuna kun muukin perhe on! Ja yhteisestä ajasta luopumisesta halutaan korvaus.

Samoin kaikki tapahtumat on yleensä viikonloppuisin. Eli olet aika yksinäinen, jos et pääse bilettämään viikonloppuisin.

Vierailija
28/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein arvasin vastauksesi, koska inceliys paistoi niin vahvasti läpi. No kai sulla joku tärkeä ihminen on? Joku virtuaalityttöystävä?

Minulla on real doll sexi nukke. Ihanan tiukat reiät.

Vierailija
29/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on puhuttu VUOROlisien tai JUHLApyhäkorvausten poistamisesta? Kyse on vaan siitä hiton sunnuntailisästä joka kalleudellaan sulkee pienemmät kaupat ja ravintolat sunnuntaiksi. Tämä sunnuntain tuplapalkka on tarkoitus jyvittää muille päiville tai tasata lauantain kanssa.

Vierailija
30/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä poisteta, mutta esim sunnuntailisää voisi vähän pienentää. Peruspalkka kuntoon. T Hoitsu

Noinhan se ei tule menemään missään. Jos sunnuntailisä poistetaan tai sitä pienennetään, niin palkka laskee pienennyksen verran.

Vierailija
31/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on ihan hiton helppo ratkaisu jo olemassa! Tehköön K-kauppiaat ja firmansa kautta palkkansa kierrättävät lääkärit itse ne tuottoisat viikonloppu- ja iltaduunit, kun hehän sitä kokoomusta ovat äänestäneetkin, ja heitä ei siten näytä nämä vuorolisänpoistokeskustelut haittaavan.

Vierailija
32/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityöstä ei tarvitse maksaa, sunnuntai pn päivä siinä missä muutkin ja saahan siinä arkivapaan.  Yleensä pyhät ovat työpaikoissa arkea rauhallisempiakin. ( paitsi kirkoissa).  Yötyöstä on hyvä saada korvaus.

Vierailija
33/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.

Oletko ollenkaan seurannut TV uutisia? Väläyteltiin reilusti ennen vaalitenttejä jo asiasta samoin kun ammattiliittojen lakkauttamisista ja ansiosidonnaisen kytköksistä kassaan. Eli olevinaan ansiosidonnainen tulisi kaikille ilman kassoja. Tuon viimeisen käytännön toimivuuden voi jokainen uskoa joka uskoo lehmienkin lentävän.

Vierailija
34/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita.

Vierailija
35/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on puhuttu VUOROlisien tai JUHLApyhäkorvausten poistamisesta? Kyse on vaan siitä hiton sunnuntailisästä joka kalleudellaan sulkee pienemmät kaupat ja ravintolat sunnuntaiksi. Tämä sunnuntain tuplapalkka on tarkoitus jyvittää muille päiville tai tasata lauantain kanssa.

Kuinka pienistä kaupoista tai ravintoloista on oikein kyse? Ei täällä ainakaan yksikään sulje oviaan sunnuntaisin, ellei ole pikkuriikkisestä perheyrityksestä kyse, jota pyöritetään vain yhden, kahden tai muutaman ihmisen voimin. Ne anyway pysyisivät kiinni, vaikka sunnuntailisät poistettaisiinkin, kun ei niillä ole työvoimaa 7 päiväksi viikossa.

Vierailija
36/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita.

Lauantaisin saa lisiä klo 13:n jälkeen.

Vierailija
37/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette ne vuorot mitkä työnantaja merkitsee tai sitten teillä ei ole työtä. Tukia tullaan karsimaan kunnolla että se elämä ei jatkossa taida olla kovinkaan houkuttelevaa

Vierailija
38/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tietenkin jos olet lapseton, niin et ole ansainnut mitään korvausta, koska eihän sinulla ole perhettä eikä mitään. Aikasi on turhaa.

Vierailija
39/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tai kuka Petteri?

Vierailija
40/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö sitten pitää kaupat auki, kun ei saada työntekijöitä?

Sunnuntailisää tarvitaan niin kauan, kun suuri osa yhteiskunnasta on kiinni viikonloppuisin. Virastot, koulut jne. Siirrytään koulussakkn vuorolukuun, niin osa on koulussa sunnuntainakin. Jos sunnuntai on kerran päivä muiden joukossa, niin virastot ja koulut ym. on oltava auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi