Panacodia joka päivä, haittaako?
Hei. Tilanteeni on se, että sairastan vaikeaa endometrioosia.
Otan Panacodia nykyään melkein joka ilta/yö. Eräs lääkäri sanoi, että ota ihmeessä kipuun, toinen sanoi, että yritä vältellä sitä? Mulle se on ollut kuitenkin ainut keino päästä edes hetkeksi kivusta vapaaksi.
Mulle on viime aikoina tullut Panacodista, varsinkin Buranan kanssa otettuna, jotenkin todella päihtynyt/humalainen olo. Normaalia?
Osaako joku vastata siihen, että onko jatkuvasta Panacodin käytöstä jotain haittaa? Olen töissä ja mun on pakko saada nukuttua öisin. Kivut ovat sitä luokkaa, että välillä olen tajunnan menetyksen partaalla.
Kiitos!
Kommentit (104)
No onhan moni masennuslääkekin maksalle haitallinen, esim. Voxra. Panacodissa on vain 500 mg paracetamolia joten sitä saa syödä aika paljon jos haluaa maksaa haittaavan. Sanoisin että jatkuva unettomuus on elimistölle haitallisempi. Panacodissa on kodeiini joka muuttuu joidenkin elimistössä morfiiniksi ja siksi siitä saattaa tulla ns eufoorinen olo, itsekin käytän tätä välillä kipuun mutta harvemmin.
Olisi tietty suotavaa että käyt säännöllisesti (kerran vuodessa) verikokeissa jossa Alat ja Asat arvo mitataan.
Vierailija kirjoitti:
Ap joudutko ottamaan lääkkeitä siis koko ajan. Tuttu jolla oli endometrioosi oli kovin kipeä vain noin 6 päivää kierrosta.
Tuttu sai sopivat hormonilääkkeet ja kivut loppuivat ilmeisesti aikalailla kokonaan. Onko sinulle kokeiltu erilaisia lääkkeitä jos joku toinen toimisi paremmin?
Voitko hakeutua lääkäriin ja yrittää löytää apua. Tuo nykyinen tilanne ei kuulosta hyvältä.
Hyvä juttu tutullesi,itse olin nimeomaan kipeä kaikki muut päivät paitsi nuo 6 päivää. Oli hormoonihoitoja useampikin päällekkäin,leikkauksia kolme takana. Sairastin 25 vuotta kunnes vihdoin leikattiin kohtu ja munasarjat 46 vuotiaana ja vapauduin kivuistani. Voimia ap!
Eri
Ei kestä ruokatorvi sitä närästystä, mikä tuosta tulee. Mulla on joku (aineenvaihdunta)häiriö, ja kodeiini ei vaikuta millään tavalla. Panacod sinänsä aiheuttaa valmisteena hurjan närästyksen.
Tavanomainen parasetamoli on minulle siis parempi vaihtoehto, mutta voimakkaassa kivussa täytyy hakea yhdistelmälääkityksiä, mutta ei kodeiinipitoisia siis minulle.
Tunnen erään jolle Panacod oli ainoa toimiva jotta pysyi työkuntoisena. Selkävaivoja. Eikä hänestä nähnyt jotta joutui ottamaan useamman päivässä jotta pystyi käymään töissä. Käytti vuosia. Ei ole mitenkään tarpeeton lääke, maineensa on ikävä vain siksi koska sitä käytetään myös viihteenä. Itsekin aikanaan tovin leikkausten jälkeen käyttäneenä toimi hyvin, mieluummin sitä otin kuin kärsin kivuista. Panacodin vaikutus vaan tuppaa laskemaan vauhdilla eli toleranssi nousee jo alle viikossa. Mutta kaikkihan on yksilöllistä. Ikävämpänä pidän sitä jos sen käyttöä rajoitetaan vain siksi jos osa käyttää sitä väärin.