Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panacodia joka päivä, haittaako?

Vierailija
30.05.2023 |

Hei. Tilanteeni on se, että sairastan vaikeaa endometrioosia.

Otan Panacodia nykyään melkein joka ilta/yö. Eräs lääkäri sanoi, että ota ihmeessä kipuun, toinen sanoi, että yritä vältellä sitä? Mulle se on ollut kuitenkin ainut keino päästä edes hetkeksi kivusta vapaaksi.

Mulle on viime aikoina tullut Panacodista, varsinkin Buranan kanssa otettuna, jotenkin todella päihtynyt/humalainen olo. Normaalia?

Osaako joku vastata siihen, että onko jatkuvasta Panacodin käytöstä jotain haittaa? Olen töissä ja mun on pakko saada nukuttua öisin. Kivut ovat sitä luokkaa, että välillä olen tajunnan menetyksen partaalla.

Kiitos!

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi lääkärit ei anna muita vaihtoehtoja? Mulla vain Pronaxen, Burana ja Panadol ja ne vie vain pahimman kivun pois. Hormonihoito on tietysti myös ja minut on leikattu kerran. "

Kuten mitä?

Vahvoja lääkkeitä et ilmeisesti halua ja nyt sinulla on mieto lääke Panacod. Haluaisitko mielialalääkkeen kivunhoitoon? Monille niitä määrätään ja kipulääkettä ei. Heistä moni sitten kärsii kivuista.

Vierailija
42/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polveen tekoniel ja sai panacodia mutta yritin välttää lääkettä, käytin kylmäpakkausta, kävelin yöaikaan kotona, nostin jalkaa ylös ja alas ja vaivuin uneen. 

tekonivel, yritin välttää lääkettä, liike paras lääke. Toki otin ens alkuun muutaman mutta teki väsyneeksi, oli jotain muutakin lääkettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä panacodista voi tulla riippuvaiseksi vai onko panacode

Vierailija
44/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsin silloin tällöin panacodia selkäkipuihin, ja aika pöhinät siitä mullekin tulee. Semmoinen mukava rento kellunta.

Siitä tulee viekkarit kyllä, jo viikon kuurin jälkeen. Ne voi mennä aika pahoiksikin joillain, ja tunnen yhden joka päätyi vierotukseen asti, ennenkuin pääsi kuiville.

Ei siis mitenkään hyvä aine pidemmän päälle, mutta on mikä on. Tee niinkuin lääkäri määrää, ja yritä nauttia elämästä.

Vierailija
45/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kysyntää jos käyttämättömän ja tarpeettoman panacodpakkauksen laittaisi kirpparilla myyntiin?

Vierailija
46/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

patakotti tekee vua huppeloiseksi, mut kivvuut jiävät, nyt kunnon boxi vahvoja ja piä on selevä ja kipu poissa.

ainoo onkelma on kun kukkaa ei meijän terkkarissa osoo kirjottaa reseptiä niin että suan ne ulos.

Vierailija
47/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen euforiaa lihaksissa ja kyllä siitä tulee päihtynyt olo. Käyttötarkoitus on ehdottomasti kuitenkin kivunhoito. Jotka sairastaa endoa, tietää, millaisia ne tuskat voi pahimmillaan olla. Mulla on palleassa, kohdussa, kohdun takana, munasarjoissa, virtsarakossa.

Miksi lääkärit ei anna muita vaihtoehtoja? Mulla vain Pronaxen, Burana ja Panadol ja ne vie vain pahimman kivun pois. Hormonihoito on tietysti myös ja minut on leikattu kerran.

Olen huolestunut. Jouduin taas ottamaan yöllä Panacodin ja meinasin kaatua vessassa kun mulle tulee siitä tasapainoon jotain häikkää. Olen vasta 27-vuotias, enkä halua että mun elämä menee siihen, että syön opioideja vain selviytyäkseni. Teille, ketkä sanotte että kuulostan päihderiippuvaiselta.

Ap

Mitä muita vaihtoehtoja sinulle siis olisi mahdollista antaa? Mikä on perustelu ettet saa mitään muuta? Vai oletko koskaan saanut mitään perusteluja? Voitko kokeilla kantelua tai muistutusta, hoitopaikan vaihtoa?

Kivunsietokykyyn se voi vaikuttaa. Minulla kokemusta, mutta muistaakseni tutkimuksissa on nimenomaan mahdollisuutena, ei väistämättömänä faktana. Mistä ehkä tiedätkin jo.

Jos uneen ei ole mitään lääkitystä, niin löytyisikö lääkäri joka miettisi sitä? Kun kerran kipujen takia nukkuminen ja muu toimintakyky arjessa on hankalaa, voisiko asiaa lähestyä muita reittejä pitkin?

Tai voiko olla, että nykyiset hormonit ovat sinulle vääränlaisia?

Omalla kohdalla endo liian epätodennäköistä, joten tää on vain sellaiselta, joka syö samaa lääkettä.

Vierailija
48/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kysyntää jos käyttämättömän ja tarpeettoman panacodpakkauksen laittaisi kirpparilla myyntiin?

Kyllä, jos päiväystä jäljellä.

Vierailija
49/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptilääkkeiden myyminen taitaapi olla laitonta ilman asianmukaisia lupia

Vierailija
50/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

patakotti tekee vua huppeloiseksi, mut kivvuut jiävät, nyt kunnon boxi vahvoja ja piä on selevä ja kipu poissa.

ainoo onkelma on kun kukkaa ei meijän terkkarissa osoo kirjottaa reseptiä niin että suan ne ulos.

Olisiko teillä ollut sama äidinkielenopettaja, kunnei toiset selvää saa?

Vierailija
51/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen laittaa, mutta todennäköisimmin se sieltä nyysittäisiin alan porukan toimesta.

Vierailija
52/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Tramalista tai Gabrionista? Lääkäri ehdotti niitä nyt minulle.

Ap

Vierailija
53/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaammissa maissa käytetään krooniseen kipuun semmoista rikkaruohoa, mikä on meillä kielletty.

En tietystikään kehota mihinkään laittomaan, lainkuuliaisuus on tärkeämpää kuin oma terveys. Mutta kokeile laillisesti kun käyt seuraavaksi etelän lomalla.

Vierailija
54/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polveen tekoniel ja sai panacodia mutta yritin välttää lääkettä, käytin kylmäpakkausta, kävelin yöaikaan kotona, nostin jalkaa ylös ja alas ja vaivuin uneen. 

Voi herranjestas. Juuri tämän takia kerron kroonisista hermokivuistani vain harvoille ja valituille. Hyvin, hyvin usein tulee meinaan tällaisiakin kommentteja että "Juu ymmärrän, minullakin oli kerran 3kk ajan leikkauksenjälkeistä kipua!" Niin, sehän on täysin sama tilanne sitten 😆

Vierailija
55/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Up

Vierailija
56/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se panadoli siinä kodeiiniin kylkiäisinä on maksatoksista ja vaarallista pitemmän päälle. Siirry suoraan ihan muihin opioideihin kun kerta jatkuvaa käyttöä harrastat

Vierailija
57/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin panacod on huono lääke, osalle ihmisistä ei auta mitään ja joillekin vaikuttaa liian tehokkaasti.

Vierailija
58/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole sietokykyä mihinkään lääkkeisiin. En voi ottaa edes yhtä Buranaa päänsärkyyn kun menen siitä ihan sekaisin. Kofeiinistakin olen joutunut luopumaan ja selvästi menen jopa liiasta sokerin syömisestä sekaisin. Päihteitä en siis käytä. Mahdolliset kivut ja päänsäryt pitää siis vaan selvitä ilman lääkkeitä. Onneksi todella kovista kivuista en ole koskaan varsinaisesti kärsinyt.

Vierailija
59/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös, että millaisia nämä lääkkeet on vatsalle? Mulle tulee Panacodista todella kova ummetus.

Ap

Vierailija
60/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tramal on kolmiolääke ja pitäisi olla väsyttävä, itse sain leikkauksen jälkeen Tramalia, otin illalla ja piristyin niin, että sain nukuttua aamuyöllä.

Panacodista lentää oksennus, en voi syödä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi