Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panacodia joka päivä, haittaako?

Vierailija
30.05.2023 |

Hei. Tilanteeni on se, että sairastan vaikeaa endometrioosia.

Otan Panacodia nykyään melkein joka ilta/yö. Eräs lääkäri sanoi, että ota ihmeessä kipuun, toinen sanoi, että yritä vältellä sitä? Mulle se on ollut kuitenkin ainut keino päästä edes hetkeksi kivusta vapaaksi.

Mulle on viime aikoina tullut Panacodista, varsinkin Buranan kanssa otettuna, jotenkin todella päihtynyt/humalainen olo. Normaalia?

Osaako joku vastata siihen, että onko jatkuvasta Panacodin käytöstä jotain haittaa? Olen töissä ja mun on pakko saada nukuttua öisin. Kivut ovat sitä luokkaa, että välillä olen tajunnan menetyksen partaalla.

Kiitos!

Kommentit (104)

61/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan kun helpottaa kipuja. Itse jo n.15 vuotta käyttänyt, ei haittoja. 

Minäkin muutaman vuoden käytin. Kahdesti vrk kipuun. Ei mitään haittoja ja helposta lopettaminen kävi.

Vierailija
62/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös, että millaisia nämä lääkkeet on vatsalle? Mulle tulee Panacodista todella kova ummetus.

Ap

Vuosien käyttö voi jopa lamaannuttaa suolen kokonaan. Suolitukokset ongelmana tällöin. Voi joutua jopa avanneleikkaukseen. Yritä löytää lääkärien avustuksella jokin muu lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal aiheuttaa monille oksettavaa oloa

Vierailija
64/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Tramalista tai Gabrionista? Lääkäri ehdotti niitä nyt minulle.

Ap

Minulla Panacod auttoi joitakin kuukausia kipuun, sitten kasvoi toleranssi, eikä kipu enää poistunut. Tramadolista tulee aluksi voimakkaan tokkurainen olo, mutta minulla ainakin kivunlievitys on heikkoa kyseisellä lääkkeellä.

Ei kaikilla ihmisillä tule vieroitusoireita tai koukkuuntumista lääkkeisiin.

Jos Panacod sinulla toimii kipuun, miksi et sitä silloin söisi. Kivun hoito on äärimmäisen tärkeää.

Vierailija
65/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä haittaa. Tulet riippuvaiseksi, ja lopulta mikään ei sitä sun kipua poistamaan riitä.

Eikö endometrioosiin ole hoitokeinoja.

Vierailija
66/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod aiheuttaa riippuvuutta, päätä itse haluatko olla päihderiippuvainen.

Vierailija
67/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "haluatko olla päihderiippuvainen" kommentit on niin äo 70 tasoa.

Jos krooninen kipu ei anna hetkenkään rauhaa eikä ihminen pysty kivultaan nukkumaan tai toimimaan normaalisti

on kipulääkkeitä syötävä.

Toinen juttu onkin saako tarvittavan/toimivan lääkityksen.

Suomessa yksi kipupotilas päivässä lähtee oman käden kautta.

Vierailija
68/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosikivut jatkuvasti? Outoa. Ehkä kandee leikkauttaa endo pois.

Vierailija
69/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään panacodin ottamisen (yöllä) jälkeen ollut todella huono olo. Ei maistu oikein ruoka ja kun ei syö, siitäkin tulee huono olo. Yritän vaan pakottaa itseni syömään, koska ilman Panacodia en nuku. Söin päivällä leivän ja kohta kaurapuuroa.

Ap

Vierailija
70/104 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosikivut jatkuvasti? Outoa. Ehkä kandee leikkauttaa endo pois.

No anteeksi vain, mutta ehkä sun kannattaa lukea mun kommentit? Olin juuri leikkauksessa.

Ap

Vierailija
71/104 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/104 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset olemme yksiöitä. Mä en enää ikinä suostu käyttämään Panacodia.

Vierailija
73/104 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en saa Panacodista mitään euforiaa, enkä mitään muuta vaikutusta, kun kivut lähtee.

Enkä jää koukkuun.  Mihinkään lääkkeisiin. Hyi, v..ttu

Vierailija
74/104 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osittain ohi aiheen, jos toivoit nimenomaan lääkitykseen liittyviä kommentteja. Lääkkeen ohella olennaista on ruokavaliomuutokset ja muut elämäntapamuutokset, joilla saisit oksidatiivista stressiä laskettua. Pelkkä lääkehoito ei ole riittävä mihinkään krooniseen kipuvaivaan ja kivun kroonistuessa tarvitset aina vain kovempia lääkkeitä. Tiedustele, olisiko mahdollista saada lähete kipupolille tai vaikka psykofyysinen fysioterapiaan tai lantionpohjan fysioterapiaan. Saisit vähän kokonaisvaltaisempia ohjeita tuon lääkeasian rinnalle.

Vierailija
75/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan kun helpottaa kipuja. Itse jo n.15 vuotta käyttänyt, ei haittoja. 

Minä olen käyttänyt varmaan 20 v ja aijon käyttää jatkossakin. Ei mitään sivuvaikutuksia eikä oloja. Voihan se olla , jos äkkinäinen ottaa eka kertaa, niin kokee jotain kropassaan. Minä en koe. Ainoa pelko vaan, että joku lääkäri päättää piruuttaan ottaa sen multa pois. Käyttö on pysynyt koko ajan sovitussa annoksessa.

Vierailija
76/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini muuttuu morfiiniksi. Monella noin 80 % ihmisistä lääke toimii normaalisti. Noin 10 % lääke ei vaikuta mitenkään, koska Kodeiini ei muutu morfiiniksi. 10 % saa tämän päihdyttävän vaikutuksen hetkeksi. Ummetus on myös yleistä. Mielestäni hyvä kipulääke tarvittaessa käytettynä.

Pitää muistaa että kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia. Buranassa esim. Kohonnelle vatsan verenvuodoille.

Vierailija
77/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi pelleillä.

Tiedätkö mitä on esimerkiksi oikea selkäkipu? jos tuo on pelleilyä. Vuosia ennen selkäleikkausta oli panacodit sieltä miedommasta päästä. Nyt riittää Burana+panadol.

Vierailija
78/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
79/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lääkäri edes määrää Panacodia?

Vierailija
80/104 |