Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panacodia joka päivä, haittaako?

Vierailija
30.05.2023 |

Hei. Tilanteeni on se, että sairastan vaikeaa endometrioosia.

Otan Panacodia nykyään melkein joka ilta/yö. Eräs lääkäri sanoi, että ota ihmeessä kipuun, toinen sanoi, että yritä vältellä sitä? Mulle se on ollut kuitenkin ainut keino päästä edes hetkeksi kivusta vapaaksi.

Mulle on viime aikoina tullut Panacodista, varsinkin Buranan kanssa otettuna, jotenkin todella päihtynyt/humalainen olo. Normaalia?

Osaako joku vastata siihen, että onko jatkuvasta Panacodin käytöstä jotain haittaa? Olen töissä ja mun on pakko saada nukuttua öisin. Kivut ovat sitä luokkaa, että välillä olen tajunnan menetyksen partaalla.

Kiitos!

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod on hyvä ja turhaan demonisoitu lääke. Itse olen käyttänyt vuosia mm. endometrioosikipuun. Siinä vaiheessa, kun kipu on niin kova, että kontata pitää, niin kyllä se ihan tarpeeseen tulee. Esim. Tramal on mielestäni paljon pahempi myrkky kuin Panacod. Sillä todellakin sai pään sekaisin ja kamalan kankkusen. Ei enää milloinkaan Tramalia minulle ja olen sanonut sen lääkäreillekin.

Vierailija
82/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää "haluatko olla päihderiippuvainen" kommentit on niin äo 70 tasoa.

Jos krooninen kipu ei anna hetkenkään rauhaa eikä ihminen pysty kivultaan nukkumaan tai toimimaan normaalisti

on kipulääkkeitä syötävä.

Toinen juttu onkin saako tarvittavan/toimivan lääkityksen.

Suomessa yksi kipupotilas päivässä lähtee oman käden kautta.

surullista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin panacodia muutaman kuukauden, leikkauksen jälkeen.

Alkuun toimi, sitten nostin itse annostusta, lopulta sekään ei auttanut. Otin viinaa kyytipojaksi.

Ei kiva.

Perästä päin tajusin olleeni riippuvainen siitä lääkkeestä, enkä ihmettele yhtään että lääkärini ei enää määrännyt lääkettä kun sanoin tarvitsevani sitä lisää.

En suosittele panacodin käyttöä.

M41

Vierailija
84/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos krooninen kipu ei anna hetkenkään rauhaa eikä ihminen pysty kivultaan nukkumaan tai toimimaan normaalisti

Jos kipu on kroonista vuosikausia niin siihen on huomattavasti parempia lääkkeitä kuin Panacod.

Turha sinunkaan lahjoilla olisi hakea edes lääketeknikon koulutukseen...

Vierailija
85/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun toimi, sitten nostin itse annostusta, lopulta sekään ei auttanut. Otin viinaa kyytipojaksi.

Ei kiva.

Perästä päin tajusin olleeni riippuvainen siitä lääkkeestä, enkä ihmettele yhtään että lääkärini ei enää määrännyt lääkettä kun sanoin tarvitsevani sitä lisää.

M41

🤣

Vierailija
86/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiva.

M41

Mä suosittelen, jos se auttaa ihmistä saamaan paremman elämänlaadun ja toimintakyvyn.

Jos miehet eivät kestä kipua, se lääkitään vaikka omin käsin kokonaan. Naisia on mukava aliarvioida, kun ei ole viitseliäisyyttä nähdä omaa pallomahaa pidemmälle.

N38

Vierailija
87/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kipu on kroonista vuosikausia niin siihen on huomattavasti parempia lääkkeitä kuin Panacod.

Niin. Osahan tosiaan antaa vain yhden vaihtoehdon. Jos ei tällä elä säädyllistä elämää niin olkoon sitten sängyssä, ei ole mun ongelma.

Osa lääkäreistä taas antaa jopa kaksi lääkettä samaan aikaan. Sitä kutsutaan mm. hyväksi hoidoksi. Osa tykkää vältellä tilannetta, jossa ihminen on päivystyksessä, kun se yksi ja ainoa lääke ai auta ja taju lähtee.

Vierailija
88/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Panacodin ym. kipulääkkeiden demonisoijat olette  säälittäviä. Teillä ei ilm. ole koskaan ollut oikeita kipuja. Edes Panacod ei ole auttanut eli olen syönyt paljonkin vahvempia opioideja ilman "oloja", koska kuulun geneettisesti poikkeavaan sarjaan. Ja hyvä niin, koska asiaan liittyy paljon muutakin! Voi hitto, että tekisi mieli tulla pitämään teille luento asiasta.

Mutta pohjaksI: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/05/eivatko-laakkeet-tehoa-onko-si…

ja https://www.synlab.fi/palvelut/farmakogeneettinen-tutkimus/

Asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin luulette!

Vierailija
89/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiva.

M41

Mä suosittelen, jos se auttaa ihmistä saamaan paremman elämänlaadun ja toimintakyvyn.

Jos miehet eivät kestä kipua, se lääkitään vaikka omin käsin kokonaan. Naisia on mukava aliarvioida, kun ei ole viitseliäisyyttä nähdä omaa pallomahaa pidemmälle.

N38

🤣

Vierailija
90/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen ihan pöllyyn siitä, mutta mies söi useamman vuoden reumakipuihin sitä eikä kuulema huomannut jotta tulisi riippuvuutta tai sekavuutta, mutta mielestäni mieheni ei ollut oma itsensä silloin vaan melko pihalla.

Lääkäri ja verikokeet osaa antaa paremman vastauksen kuin täällä palstatohtorit.

Minä myös. Vaimoni oli ollut selkäleikkauksessa ja hänelle määrättiin panacodia 1tabletti 4 kertaa päivässä. Kerran sitten oli oma selkä tosi jumissa ja hän antoi yhden minulle. Olin kuulemma ihan pihalla n. 4 tuntia ja saapuessani takaisin tähän maailmaan, olin sanonut, että en enää koskaan ota tuota lääkettä. Kipuun se auttoi, mutta neljä tuntia täysin kuutamolla aiheutti sen, ettei koskaan enää.

Vierailija
91/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
92/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempia lääkkeitä, kuten...

Vierailija
93/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen euforiaa lihaksissa ja kyllä siitä tulee päihtynyt olo. Käyttötarkoitus on ehdottomasti kuitenkin kivunhoito. Jotka sairastaa endoa, tietää, millaisia ne tuskat voi pahimmillaan olla. Mulla on palleassa, kohdussa, kohdun takana, munasarjoissa, virtsarakossa.

Miksi lääkärit ei anna muita vaihtoehtoja? Mulla vain Pronaxen, Burana ja Panadol ja ne vie vain pahimman kivun pois. Hormonihoito on tietysti myös ja minut on leikattu kerran.

Olen huolestunut. Jouduin taas ottamaan yöllä Panacodin ja meinasin kaatua vessassa kun mulle tulee siitä tasapainoon jotain häikkää. Olen vasta 27-vuotias, enkä halua että mun elämä menee siihen, että syön opioideja vain selviytyäkseni. Teille, ketkä sanotte että kuulostan päihderiippuvaiselta.

Ap

"Miksi lääkärit ei anna muita vaihtoehtoja?" Siksi, koska muita vaihtoehtoja ei ole.

Vai luuletko että kivunlievitykseen löytyy muita metodeja kun opiaatit? valitettavasti esimerkiksi jooga ja akupunktio eivät toimi kaikille. Mitä muita vaihtoehtoja haluaisit?

Vierailija
94/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada jotain muutakin hoitoa joka auttaisi itse ongelmaan ei pelkästään kipuun..

Vierailija
95/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada jotain muutakin hoitoa joka auttaisi itse ongelmaan ei pelkästään kipuun..

ongelmaan?

Vierailija
96/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Buranasta kerran vatsahaavan ja oli niin viheliäinen vaiva, että loppui särkylääkkeiden käyttö siihen. Edelleen on jatkuvia kipuja, mutta siedän ne paljon paremmin kuin sen tunteen, jonka vatsahaava aiheutti. Kuukausia tunsin vatsani joka hetki, kun olin hereillä. Kipu sentään jää taka-alalle, kun on muuta tekemistä.

Vierailija
97/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
98/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei toi voi olla pitkäaikainen ratkaisu, koska toleranssi nousee siihen kodeiiniin. Se tarkoittaa sitä, että sama annos ei enää anna vastetta tai sitten vaikutus on vain plaseboa. Lopettaessa tulee vieroitusoireet ja kivut pahenevat. Joten mitä teet sitten, kun kipulääkkeen tarve jatkuu? Et sanonut mitään lääkkeettömistä hoidoista, onko sellaisia siis käytössä? Oletko käynyt missään kipuhoitajalla? 

Vierailija
100/104 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endohan nyt on ihan huuhaavaiva, ja tarvittaessa voi hoitaa, mutta on hullua alkaa syödä huumetta päivittäin sen takia.

Sust tullu riippuvainen siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä