Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut kyläillessäsi jonkin arkea helpottavan niksin? Entä onko teiltä otettu jokin niksi?

Vierailija
29.05.2023 |

Ihminenhän on tapojensa orja ja toimii niin keittiössä, kylppärissä, eteisessä jne. totutuilla kaavoilla eikä hoksaa tehdä jotain asiaa helpommin. Sitten kun näkee jossain tehtävän asia A eri tavalla, voi ajatella, että ei hitsi, miten en tuota tajunnut ja alkaa tekemään sitä asiaa A eri tavalla omassa kodissa.

Oletko kopioinut jotain pikku niksejä muilta? Onko teidän kodista kopioitu jotain pikku juttuja, jotka oli teille itsestäänselviä?

Kommentit (1015)

Vierailija
481/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran tosi pahan ripulin ja olin fillarilla menossa kotiin kylästä jossa oli vaippaikäinen vauva, ilmeisesti ei vaipanvaihtaja pessyt käsiä, olin fillarilla ja oli valkoiset pitkät housut ja päällä jotkut kai pieruverkkarit, kylmä ilma oli. Mahassa alkoi mongertaa ja ajattelin etten kyllä kotiin ehdi. Mäki ylös ja siinä oli vähän puita tien sivustolla niin osa tuli housuun ja ei muuta kun tyttö suihkuun kun pääsin kotiin. Eli erittäin tärkeää pestä

kädet kun vaipanvaihtaa. Oli kyllä elämäni ripuli .

Mä odotin että tarina olis mennyt niin, että lainasit sieltä vaipan kotimatkalle.

Mistään vaipanvaihtajan pesemättömistä käsistä tuo kirjoittaja ei ripulia saanut.  Joko hän oli syönyt jotain itselleen sopimatonta tai pilaantunutta.  Ei hän sen vaipanvaihtajan käsiä imeskellyt.  

Vierailija
482/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju meni ihan häneksi; Kunhan listaatte jotain hälläväliniksejänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuvälineet kunniaan! kirjoitti:

Näin kerran kun kaverini (aikuinen mies) käytti saunassa jarrusukkia kun harrasti seksiä vaimonsa kanssa. Liukkaalla kaakelilla kuulemma ei tarvitse pelätä päkiän lipeämistä ja säästää selkääkin. On vaan unohtunut ostaa omalle fb:lle :-)

Eniten kiinnostaa, miten satuit näkemään tämän ja vielä saamaan selityksenkin asiaan?

Vierailija
484/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mikään niksi mutta tytär tuntuu ehtivän paremmin töihin kun lataa kahvipannun illalla valmiiksi. Ja sai termospullot puhtaiksi kun laittoi yöksi vettä ja konetiskitabletin palasen. Pestyt vaatteet viikkaa märkinä pyykkikoriin ja ripustaa parin tunnin päästä niin ovat aika sileitä kun kuivuvat.

Termospullot saa puhtaaksi noin 1-2 minuutissa. Laita termariin soodaa 1-2 teelusikallista, laske päälle lämmintä/kuumaa vettä. Sulje korkki. Ravistele vähän, jos ehdit. Kaada vesi pois, huuhtele. Termarin sisus on niin kirkas, että jos pääsisi itse sinne sisälle, voisi peilailla sen kyljistä. 

Ennen latasin itsekin illalla kahvinkeittimen valmiiksi. Luovuin siitä, koska huomasin, että keittimen sisälle oli muodostunut limaa seisoneesta vedestä. Ällötti. Pesin keittimen, enkä enää lataile valmiiksi. 

Kahvinkeittimen sisään jää aina vettä putkiin, niissä ei ole mitään pumppua mikä pumppaisi kaiken ulos. Kun keitin on kahvisatsin lorottanut, putkiin jää keittimestä riippuen enemmän tai vähemmän vettä. Käännäpä keittimesi ylösalaisin (tiskialtaan päällä) niin huomaat. Omastani (Moccamaster) tulee varmaan 1-2 desiä. Jos keitin on pidempään käyttämättä, tyhjennän sen aina näin. ennen kaffenkeittioa.

Minä taas valutan puoli pannua vettä suodattimen läpi niin puhdistuu putkikin.

Vierailija
485/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.

Sairaanhoitajatätini olisi tuosta kauhuissaan.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Tämä!

Kädet kuuluu pestä vessassa.

Olusin suuttunut jos joku vieras olisi tullut keittiöön pesemään käsiään ja ohjannut hänet äkkiä vessaan.

Samaa mieltä. Kylläpä jotkut on epähygieenisiä! Keittiön lavuaari on vain ja ainostaan ruoavalmistusta ja tiskaamista varten.

Onkohan nämä tiskiallashullut niitä samoja jotka kauhisteli kun sanoin toisessa ketjussa kylvettäväni vauvaa tiskialtaassa😆 Luulivat että vauva laitetaan kylpyyn ihan kakkaisena - no ei tietenkää n hassut, kylppärissä tietenkin hanan alla pestään kakkapeppu! Huomio hygieniahullut! Se keittiön allas on terästä, sen voi pestä kuumalla vedellä ja Fairylla. Eikä sinne ole tarkoitus laittaa mitään ruokaa, kaikki nää salaatin huuhtelijat ei ole vissiin kuulleet kulhoista/läviköistä?

Aivan. Minä ainakin pesaisin jokaisen lapsenlapseni pyllyn keittiön tiskialtaan päällä, koska se oli kätevämpi ja isompi kuin vessan allas. Hanakin puolsi tätä asiaa, kun se on sellainen korkeakaarinen ja vesi tulee siis ylempää. Vessan hana on matalalla altaassa. Se käy vain lähinnä käsien pesuun.

Normaalia hygieniaahan me yleensä kaikki noudatamme, Ei me kukaan tiskialtaitamme nuolla ja kädet pesemme puhtaiksi ja pesemme ne altaatkin yleensä aina käytön jälkeen puhtaiksi. Pahimmat bakteerit lähtee kyllä ihan vedellä ja pesuaineella.

Tämä ei kyllä ole normaalihygieniaa!

Vierailija
486/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöiset muovit tullaan kieltämään jopa jo ensi vuonna. Ennenhän oli tapana kompostiin taitella sanomalehdestä pussi, mutta nykyisin ei oikein ole niin isoja sanomalehtiä jos lainkaan.

Toki kompostin voisi viedä astiassakin, mutta moni vie roskat töihin menessään ja ei viitsisi sitten tulla takaisin kotiin palauttamaan ja huuhtomaan sitä astiaa.

Onko teillä ajatuksia, miten sitten voitaisiin toimia järkevästi?

Meillähän tämä kierrätys aika hyvin toimii, mutta kyllä tuo merien muoviroska on aika haitallinen eliöstölle ja eläimille ja luonnolle. Emmekä ole ison meren rannalla. Kanadaan rantautui suuri muoviroskalautta Japanista asti.

Onhan noita paperisia biopusseja, vien aina sekajätepussin sisällä niin ei putoa mitään. 

Vierailija
487/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mikään niksi mutta tytär tuntuu ehtivän paremmin töihin kun lataa kahvipannun illalla valmiiksi. Ja sai termospullot puhtaiksi kun laittoi yöksi vettä ja konetiskitabletin palasen. Pestyt vaatteet viikkaa märkinä pyykkikoriin ja ripustaa parin tunnin päästä niin ovat aika sileitä kun kuivuvat.

Termospullot saa puhtaaksi noin 1-2 minuutissa. Laita termariin soodaa 1-2 teelusikallista, laske päälle lämmintä/kuumaa vettä. Sulje korkki. Ravistele vähän, jos ehdit. Kaada vesi pois, huuhtele. Termarin sisus on niin kirkas, että jos pääsisi itse sinne sisälle, voisi peilailla sen kyljistä. 

Ennen latasin itsekin illalla kahvinkeittimen valmiiksi. Luovuin siitä, koska huomasin, että keittimen sisälle oli muodostunut limaa seisoneesta vedestä. Ällötti. Pesin keittimen, enkä enää lataile valmiiksi. 

Kahvinkeittimen sisään jää aina vettä putkiin, niissä ei ole mitään pumppua mikä pumppaisi kaiken ulos. Kun keitin on kahvisatsin lorottanut, putkiin jää keittimestä riippuen enemmän tai vähemmän vettä. Käännäpä keittimesi ylösalaisin (tiskialtaan päällä) niin huomaat. Omastani (Moccamaster) tulee varmaan 1-2 desiä. Jos keitin on pidempään käyttämättä, tyhjennän sen aina näin. ennen kaffenkeittioa.

Jep ja jos se on tyhjennetty niin ennen kahvinkeittoa se kannattaa käyttää pelkällä vedellä kerran, koska muuten kahvia tulee tosi vähän (ja vahvaa).

Vierailija
488/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Keittiöalan ihmisenä samaa mieltä!

Vessaan jää pöpöt ja vessa pestään järeämmillä puhdistusaineilla, kuin keitiö.

Ei todellakaan keittiöön ulkomaailman pöpöjä!

Keittiöalan ihmisenä et sitten pese käsiäsi ruoanlaiton lomassa? Vai oletko niin pro, että käytät kertakäyttöhanskoja ja viskaat roskiin kun olet koskenut broileriin ja pitääkin siinä välissä säätää uunin nuppia tai ottaa kastikekattila liedeltä yms.

Tässä kommentissa nyt haluttiin ihan tahallaan ymmärtää edellinen kommentoija väärin tai sitten ei vaan ole lukutaito hallussa.

Hän kuitenkin tarkensi mielipidettään viimeisessä lauseessa: "Ei todellakaan keittiöön ulkomaailman pöpöjä!"

Kun tullaan ulkoa, pesään kädet wc/kylpyhuoneessa. Eiköhän ole ihan luonnollista käyttää ruokaa valmistaessa sitä keittiön hanaa käsienpesuun jopa ihan näin keittiöalaa vain hieman tuntevana ja taisi sen tietää edellinen kommentoijakin, koska näsäviisaasti painotti kommentoijan alaa.

Tämmöiset kommentit ovat mielestäni nyt täysin ajattelemattomia, joilla on vaan tarve päteä, kun joku on eri mieltä.

Aikuiset ihmiset, kestäkää nyt vähän sitä, että kaikki ei ole kannassa ne samaa mieltä. - eri

Ei siinä ole mitään näsäviisasta että kun itse tulen raskaiden kassien kanssa kaupasta kotiin, niin laitan ensinnäkin ne kaupan kärryissä olleet kassit keittiön tasolle, eli tasolle tulee näitä "ulkomaailman pöpöjä " jo siinä. Olen myös monesti vielä kengät jalassa kun tulen siihen keittiöön, eli kaikenlaisia pöpöjä tulee kengistäni myös sinne keittiöön.

Tässä vaiheessa yleensä pesen käteni siinä keittiössä, ennen kuin alan purkamaan kasseja kaappeihin. En mene eteiseen (ellen sitten käy ottamassa niitä kenkiä ensin pois,) ja sieltä vessaan pesemään käsiäni, vaan pesen ne siinä 15cm päässä. Sen jälkeen puran kassit, ja jokainen sieltä ottamani tuote on "ulkomaailman pöpöissä". Niitä on käsitellyt useat minulle tuntemattomat ihmiset jotka joko ovat pesseet kätensä, tai eivät ole pesseet käsiänsä, vessassa vai keittiössä? Sitä en voi tietää. Kun olen saanut kaikki kamat oikeisiin paikkoihin, niin pesen yleensä vielä kerran kädet. Luultavasti keittiössä kun siinä kerran olen.

Ei tässä ole mitään pätemistä.

Tuolla tavalla kun toimii, lienee ihan sama peseekö käsiään enää lainkaan. Kassit keittiön tasolle, kengillä sisällä...Nyt on kyllä heikko hygieniataso. Ja minä asun sentään koirataloudessa :D

Vierailija
489/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Kädet kuuluu pestä vessassa.

Olusin suuttunut jos joku vieras olisi tullut keittiöön pesemään käsiään ja ohjannut hänet äkkiä vessaan.

Samaa mieltä. Kylläpä jotkut on epähygieenisiä! Keittiön lavuaari on vain ja ainostaan ruoavalmistusta ja tiskaamista varten.

Onkohan nämä tiskiallashullut niitä samoja jotka kauhisteli kun sanoin toisessa ketjussa kylvettäväni vauvaa tiskialtaassa😆 Luulivat että vauva laitetaan kylpyyn ihan kakkaisena - no ei tietenkää n hassut, kylppärissä tietenkin hanan alla pestään kakkapeppu! Huomio hygieniahullut! Se keittiön allas on terästä, sen voi pestä kuumalla vedellä ja Fairylla. Eikä sinne ole tarkoitus laittaa mitään ruokaa, kaikki nää salaatin huuhtelijat ei ole vissiin kuulleet kulhoista/läviköistä?

Aivan. Minä ainakin pesaisin jokaisen lapsenlapseni pyllyn keittiön tiskialtaan päällä, koska se oli kätevämpi ja isompi kuin vessan allas. Hanakin puolsi tätä asiaa, kun se on sellainen korkeakaarinen ja vesi tulee siis ylempää. Vessan hana on matalalla altaassa. Se käy vain lähinnä käsien pesuun.

Normaalia hygieniaahan me yleensä kaikki noudatamme, Ei me kukaan tiskialtaitamme nuolla ja kädet pesemme puhtaiksi ja pesemme ne altaatkin yleensä aina käytön jälkeen puhtaiksi. Pahimmat bakteerit lähtee kyllä ihan vedellä ja pesuaineella.

Tämä ei kyllä ole normaalihygieniaa!

Hyi!!! Ei tosiaan ole. Se kakkavesi roiskuu joka paikkaan, pelkkä altaiden pesu ei riitä. Ihan käsittämätöntä lutrata ulosteen kanssa keittiössä. Jäisi kyllä tämmöisessä mummolassa syömiset väliin.

Vierailija
490/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en enää ikinä syö tai juo kyläpaikassa yhtään mitään.  

Vierailija
491/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuvälineet kunniaan! kirjoitti:

Näin kerran kun kaverini (aikuinen mies) käytti saunassa jarrusukkia kun harrasti seksiä vaimonsa kanssa. Liukkaalla kaakelilla kuulemma ei tarvitse pelätä päkiän lipeämistä ja säästää selkääkin. On vaan unohtunut ostaa omalle fb:lle :-)

Eniten kiinnostaa, miten satuit näkemään tämän ja vielä saamaan selityksenkin asiaan?

kaveri on humoristi, saakutti kun nauratti illalla kun lueskelin

Vierailija
492/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rättivinkki: Säilytän rättiä pikkuhenkarissa jossa suorakaiteenmuotoinen aukko, lastenvaatteen mukana tuli. roikkuu tiskialtaan päällä kuivauskaapin ritilästä. Kun pesen astioita koneessa, laitan rätin alaosan alareunalle puhdistumaan, rätti ei haise.

Pussilakanat sopii verhoiksi. Pimentävät paremmin, on kivoja kuoseja,ovat monesti juuri sopivia. Niitä voi käyttää välillä pussilakanana taas. Vaihtelua...

Lasitetulla parvekkeella nukkuminen on ihanaa kesäisin jos ei pääse telttailemaan ja asuu sopivasti luonnon tai meren lähellä.. Unimaski pimentää sopivasti.

Siunausta kaikille;)

Vierailija
493/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 80 jälk. en ole ostanut muovikassia.

Vierailija
494/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöalan ihmisenä samaa mieltä!

Vessaan jää pöpöt ja vessa pestään järeämmillä puhdistusaineilla, kuin keitiö.

Ei todellakaan keittiöön ulkomaailman pöpöjä!

Keittiöalan ihmisenä et sitten pese käsiäsi ruoanlaiton lomassa? Vai oletko niin pro, että käytät kertakäyttöhanskoja ja viskaat roskiin kun olet koskenut broileriin ja pitääkin siinä välissä säätää uunin nuppia tai ottaa kastikekattila liedeltä yms.

Tässä kommentissa nyt haluttiin ihan tahallaan ymmärtää edellinen kommentoija väärin tai sitten ei vaan ole lukutaito hallussa.

Hän kuitenkin tarkensi mielipidettään viimeisessä lauseessa: "Ei todellakaan keittiöön ulkomaailman pöpöjä!"

Kun tullaan ulkoa, pesään kädet wc/kylpyhuoneessa. Eiköhän ole ihan luonnollista käyttää ruokaa valmistaessa sitä keittiön hanaa käsienpesuun jopa ihan näin keittiöalaa vain hieman tuntevana ja taisi sen tietää edellinen kommentoijakin, koska näsäviisaasti painotti kommentoijan alaa.

Tämmöiset kommentit ovat mielestäni nyt täysin ajattelemattomia, joilla on vaan tarve päteä, kun joku on eri mieltä.

Aikuiset ihmiset, kestäkää nyt vähän sitä, että kaikki ei ole kannassa ne samaa mieltä. - eri

Ei siinä ole mitään näsäviisasta että kun itse tulen raskaiden kassien kanssa kaupasta kotiin, niin laitan ensinnäkin ne kaupan kärryissä olleet kassit keittiön tasolle, eli tasolle tulee näitä "ulkomaailman pöpöjä " jo siinä. Olen myös monesti vielä kengät jalassa kun tulen siihen keittiöön, eli kaikenlaisia pöpöjä tulee kengistäni myös sinne keittiöön.

Tässä vaiheessa yleensä pesen käteni siinä keittiössä, ennen kuin alan purkamaan kasseja kaappeihin. En mene eteiseen (ellen sitten käy ottamassa niitä kenkiä ensin pois,) ja sieltä vessaan pesemään käsiäni, vaan pesen ne siinä 15cm päässä. Sen jälkeen puran kassit, ja jokainen sieltä ottamani tuote on "ulkomaailman pöpöissä". Niitä on käsitellyt useat minulle tuntemattomat ihmiset jotka joko ovat pesseet kätensä, tai eivät ole pesseet käsiänsä, vessassa vai keittiössä? Sitä en voi tietää. Kun olen saanut kaikki kamat oikeisiin paikkoihin, niin pesen yleensä vielä kerran kädet. Luultavasti keittiössä kun siinä kerran olen.

Ei tässä ole mitään pätemistä.

Tuolla tavalla kun toimii, lienee ihan sama peseekö käsiään enää lainkaan. Kassit keittiön tasolle, kengillä sisällä...Nyt on kyllä heikko hygieniataso. Ja minä asun sentään koirataloudessa :D

Hyi, koiratalous. Pelkkää paskaa ja kuolaa ja karvaa kaikki paikat täynnä, ja sitten luulee että se että laittaa kassit keittiön tason sijasta vessantasolle on jotenkin hygieenistä.

Vierailija
495/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tee-se-itse-laminoitu likaisia/puhtaita -kääntölappuni (magneetilla tiskikoneessa) on kelvannut useammalle. 

Miksi puhtaita astioita pidetään koneessa?

Kuivumassa pesun jälkeen

Vierailija
496/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peesaan tätiäsi asiassa. Meillä ei ole saippuaa eikä pestä käsiä keittiön hanan alla. Keittiö on vain ruoanlaittoa varten.

Vierailija
497/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h+kissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaa kissan, joka syö sotkuisesti niin turha laittaa mitään muovista alustaa ruokakupin alle. Helpompaa laittaa sanomalehteä tai mainoslehteä, sen voi sitten viskata roskiin ja laittaa uuden tilalle.

Helppoa, mutta ei esteettistä.

Minulla on iso tarjotin kuppien alla, se on helppo pestä karhunkielellä.

Mulla on sellainen iso harmaa kenkäkaukalo kissan ruoka-alustana. Helppo pestä ihan vaan tiskiharjalla ja tiskiaineella kerran viikossa. Toisinaan pyyhkäisen sitä pesujen välillä kertakäyttöisellä puhdistusliinalla. Ja hyvin mahtuu kissa syödessään sotkemaan, eikä haittaa vaikka vettäkin vähän läiskyttelisi. 😁

https://www.ikea.com/fi/fi/p/baggmuck-kenkaematto-sisae-ulkokaeyttoeoen…

Aika paljon kivempi on silikoninen, ihan lemmikkien ruoka-ja vesikuppien alustaksi tarkoitettu reunallinen alusta. Niitä on eri värisiäkin eikä ole julmetun iso.

Vierailija
498/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs pitkä kenkälusikka eteisessä. Tuntui turhalta, mutta on mukava halpa pikkuylellisyys, ja säästää kenkää. Nyt on myös taskussa taittuva k.lusikka.

Vierailija
499/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa nyt vaikka Sinituotteen rätinpidike. Taitaa maksaa kaksi euroa. Ei tarvi mitään helkutin verhonipsuhenkarisysteemeitä.

Vierailija
500/1015 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa nyt vaikka Sinituotteen rätinpidike. Taitaa maksaa kaksi euroa. Ei tarvi mitään helkutin verhonipsuhenkarisysteemeitä.

Mille rätille? Tiskirätillekö?

Meillä on iät ajat ollut tiskirätille pieni s-koukku kuivauskaapin alimpaan ritilään ripustettuna. Ei edes näy mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä