Mies loukkaantui pikkuasiasta ja kieltäytyi tulemasta lapsemme yo-juhliin ensi lauantaina
Saan kuulemma ihan yksin järjestää ne ja ottaa vieraat vastaan. Syy, mistä hän hermostui oli se, että lapsemme halusi kutsua yo-juhliinsa kavereitaan ja istua meillä iltaa ennen ravintolaan lähtöä. Mies pakkasi kamppeensa ja lähti mökille.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, että kuinka tästä häpeästä selviän. Mitä selitän vieraille?
ap
Sanot niin kuin asia on, häpeä on miehen ei sinun.
Näin sitä parisuhdetta korjataan! Häpäise mahdollisimman laajasti ja pistä kyyneltä peliin.
Aina maksimaalinen kosto pienestäkin asiasta.
Mun isä oli niin kateellinen mun loistavasta ylioppilastodistuksesta, että esitti kaiken maailman epäystävällisiä kommentteja. Toki sillä erää järkytti, mutta vapautti mut kaikesta vastuusta hänen vanhuudesaan.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap jättää nyt kertomatta?
Tämä!
Mamma on sanellut pilkuntarkkaan, miten asiat "pitää" mennä, on vouhottanut jo monta kuukautta, miehellä on ollut joku erittäin hyvä syy, miksi illanvietto ei olisi hyvä idea. On myös yrittänyt järjestellä asioita, mutta mamma on jyrännyt ja sanellut kaiken. Kyllä minäkin sanoisin meneväni mökille.
Ai, tämä ei ole mitenkään mahdollista? Hoetaan vain narsku, narsku, narsku! Ja se on paaaljon uskottavampaa?Vaikka tämä pitäisi paikkansa, niin kunnon isä ei pilaa lapsensa ainutkertaista juhlaa tämän takia. Kunnon vanhempi sinnittelisi juhlat oman lapsensa takia ja selvittäisi puolisonsa kanssa hiertävät asiat juhlien jälkeen.
Ja kunnon nainen ei loisi sellaista tilannetta ylipäätään 😘
Vaikka se akka ei olisikaan kunnon nainen, miksi isä kostaa lapselleen vaimonsa perseilyt? Ihan hiton fiksu perustelu sulla taas.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap jättää nyt kertomatta?
Tämä!
Mamma on sanellut pilkuntarkkaan, miten asiat "pitää" mennä, on vouhottanut jo monta kuukautta, miehellä on ollut joku erittäin hyvä syy, miksi illanvietto ei olisi hyvä idea. On myös yrittänyt järjestellä asioita, mutta mamma on jyrännyt ja sanellut kaiken. Kyllä minäkin sanoisin meneväni mökille.
Ai, tämä ei ole mitenkään mahdollista? Hoetaan vain narsku, narsku, narsku! Ja se on paaaljon uskottavampaa?Vaikka tämä pitäisi paikkansa, niin kunnon isä ei pilaa lapsensa ainutkertaista juhlaa tämän takia. Kunnon vanhempi sinnittelisi juhlat oman lapsensa takia ja selvittäisi puolisonsa kanssa hiertävät asiat juhlien jälkeen.
Ja kunnon nainen ei loisi sellaista tilannetta ylipäätään 😘
Siis millaista tilannetta ei loisi nainen? Kunnon vastuunsiirto 😅
Lyyra kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miestäkin. Varsinkin jos on introvertti ja kaikenlaisten kinkereiden karttaja. Kyllä minuakin aikoinaan rasitti tyttären yo-juhlien valmistelu ja mieskin oli vastahakoinen.
Pitihän ne juhlat tietysti järjestää, mutta päätimme yhdessä, että pidetään pienesti eikä hössötetä liikaa. Yo autteli itse, ja juhlasta tuli hänen näköisensä.
Joo. Nykyään pitää juhlien olla niin viimeisen päälle näyttävät, että vaatimattomampaa hirvittää. Yksikin perhe osti uuden valkoisen sohvakaluston ja maton sen kunniaksi kun tytär lakin sai. Arvatkaa oliko minkä näköiset juhlien jälkeen?
Mies sais mun puolesta mennä mökille sit kun ne pelätyt nuoret tulee, mutta ei nyt hyvänen aika ennen sitä. Eikö halua nähdä omia sisariaan, vanhempiaan & ystäviään?
Jos tää ei ole trolli ni vakavan keskustelun paikka.
" Hän usein uhkailee juurikin juhlien lähellä ja osoittaa valtaansa.
ap"
Mahtoi teillä olla aikoinaan kivat häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten joku sanoi, kaamea järjen, käytöksen ja kaiken lamaannuttava sosiaalisten tilanteiden pelko. Miehet aika usein kärsivät tästä ja vielä niin, etteivät tiedosta sitä edes itsekään.
Ja jos tässä on vielä lisänä huono itsetunto ja pelko siitä, että on jotenkin hävettävä tapaus ulkonäkönsä, ammattinsa, sosiaalisen asemansa, varallisuutensa ym. suhteen niin mies menee aivan kauhusta änkäksi. Etenkin sukujuhlat ovat sellaisia näytön paikkoja, jotka pelottavat ja ahdistavat. Sitten ollaan kuin nurkkaan ahdetut rotat valmiina hyökkäämään kurkkuun, jos jonnekin pitäisi mennä
On kyllä jotain vikaa päässä, jos pelkää omia sukulaisia ja tuttujaan eikä pysty toimimaan isäntänä. Menisi terapiaan eikä mökille.
No siinähän se on, kun nämä eivät mene. Eivätkä edes itse tunnista tilaansa. Ja luuletteko te, että terapia on jokin autuaaksitekevä lääke mihinkään?
Olen itse vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä nainen, jota eivät auttaneet terapiat. Ainoa apu taisi olla sosiaalisen aseman nouseminen ja sitä kautta parantunut itsetunto. Itse en mene mihinkään sukujuhliin jossa oikein silmä tikun päässä tuijotetaan ja juorutaan. Ei. En ikinä. En toisaalta ymmärrä tätä miestäkään, mutta vakuutan sairaille pahantahtoisille palstalaisille, että maailmassa on muitakin syitä huonoon käytökseen kuin narsismi. Aika usein syynä on pelko.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, että kuinka tästä häpeästä selviän. Mitä selitän vieraille?
ap
Sanot ettet tiedä missä mies on jos joku kysyy, sanot että soittakaa hänelle jos haluatte tietää. Sitten alat puhua iloisesti jostain ihan muusta.
Saisimmeko tänne miehen puolen tarinasta? Pyydä ap miestä(si) kirjoittamaan tänne ketjuun.
Vaikka jonkun mielestä onkin trolli, näitä tällaisia tyyppejä on. Oma -ex oli klassikko esimerkki, pilaisi kaikki juhlatilaisuudet perumalla viimetinkaan, kiukutteli tai kehitti kunnon riidan ennen lähtöä johonkin ja lomamatkoilla teki kaikki perseilyt mitä keksi, koska esim jollain Aurinkomatkojen järjestetyillä hotellimatkoilla on aika vaikea löytää vaikka uutta hotellihuonetta tai keskeyttää matka. Näin jo kaiken kokeneena ja nähneenä olis pitänyt vaan joskus ihan oikeasti keksiä jostain uusi huone. Matkojen jälkeen aina pitkä ero ( luojan kiitos emme asuneet yhdessä), ja kyseessä oli siis henkilö joka ei käytä eikä suvaitse muidenkaan alkoholin käyttöä. Luojan kiitos ymmärsin sitten aikanaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli niin kateellinen mun loistavasta ylioppilastodistuksesta, että esitti kaiken maailman epäystävällisiä kommentteja. Toki sillä erää järkytti, mutta vapautti mut kaikesta vastuusta hänen vanhuudesaan.[/quote
Meidän isä ja äiti olivat niin ylpeitä meistä lapsista, että liikuttuivat kyyneliin lakkiaisissa. Ihanaa kun on hyvät, viisaat vanhemmat.
He ovat rakkaita läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
kuten joku sanoi, kaamea järjen, käytöksen ja kaiken lamaannuttava sosiaalisten tilanteiden pelko. Miehet aika usein kärsivät tästä ja vielä niin, etteivät tiedosta sitä edes itsekään.
Palstalla ei yleistetä puhumalla "miehistä" ?
Onhan tuossa monta päivää aikaa. Kyllä se ukko sieltä kotiin ehtii hyvinkin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Sianjättöaika
Palstalla ei käytetä tuota termiä nykyään, se on jäänne 15 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miestäkin. Varsinkin jos on introvertti ja kaikenlaisten kinkereiden karttaja. Kyllä minuakin aikoinaan rasitti tyttären yo-juhlien valmistelu ja mieskin oli vastahakoinen.
Pitihän ne juhlat tietysti järjestää, mutta päätimme yhdessä, että pidetään pienesti eikä hössötetä liikaa. Yo autteli itse, ja juhlasta tuli hänen näköisensä.Joo. Nykyään pitää juhlien olla niin viimeisen päälle näyttävät, että vaatimattomampaa hirvittää. Yksikin perhe osti uuden valkoisen sohvakaluston ja maton sen kunniaksi kun tytär lakin sai. Arvatkaa oliko minkä näköiset juhlien jälkeen?
Kuin roiskerapattu? 😳
Miesvihanäkyväksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ei yleistetä puhumalla "miehistä" ?
En ymmärrä kommenttiasi, mutta miehet todella usein kärsivät sosiaalisten tilanteiden pelosta sillä tavalla, etteivät itsekään sitä tiedosta. Itse asiassa itselleni naisen oli todella vaikea tajuta sitä. Ja ihan itse sain tämä ongelman löytää. Kukaan ei siihen aikaan kun minä olin nuori, diagnosoinut tällaisia. Eikä taideta juuri diagnosoida vieläkään. Miehet ovat näissä asioissa vielä heikommassa jamassa, koska teille/heille ei niitä tunneasioissa auttajia ole sitäkään vähää kuin meille. Ja kun tarttee olla vahva. Sekin asenne vaikeuttaa sosiaalisten tilanteiden pelon tajuamista.
Ja hei: miksi te luulette, että miesten on kautta aikojen pitänyt läträtä viinalla uskaltaakseen hakea edes tanssimaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asuu. Lähti mökille.
Ei asu enää kauan. Tai ei ainakaan pitäisi.
Kyllä yhdessäkin perheessä tehdään hirveästi hommia kun tyttärestä yo. Höösä alkoi jo kirjoitusten aikaan ja jatkui koko kevättalven.
On se niin valtava juttu joillekin. ;)
Kaikki isät eivät rakasta lapsiaan.