Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui pikkuasiasta ja kieltäytyi tulemasta lapsemme yo-juhliin ensi lauantaina

Vierailija
28.05.2023 |

Saan kuulemma ihan yksin järjestää ne ja ottaa vieraat vastaan. Syy, mistä hän hermostui oli se, että lapsemme halusi kutsua yo-juhliinsa kavereitaan ja istua meillä iltaa ennen ravintolaan lähtöä. Mies pakkasi kamppeensa ja lähti mökille.

Kommentit (365)

Vierailija
141/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää ny taida kyllä uskoa aloitusta.

Vierailija
142/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttien perusteella naiset ovat äärettömän raivoissaan, jos mies jää pois tärkeästä perhejuhlasta, erityisesti lapsen yo-juhlasta. Edes syytä syrjäänvetäytymiseen ei selvitetä. En ole osannut arvatakaan, että kyse on näin vakavasta asiasta. Aikoinaan kun itse pääsin ylioppilaaksi, jännitin sitä käyttäytyykö epävakaa äitini siedettävällä tavalla. Kyllä käyttäytyi. Nyt ymmärrän miksi.

Niin, naisia raivostuttaa kun mies käyttäytyy huonosti omaa lastaan kohtaan. Lapsen juhlat, ja toinen yrittää murjottamalla pilata ne. Ei todellakaan ole vaimon tai kenenkään tehtävä yrittää anella ja selvittää asioita, aikuisen miehen kuuluu itsekin osata sanoa jos jokin hiertää, eikä vaan häippäistä murjottamaan. Ei varsinkaan, kun kyse on hänen omasta lapsestaan ja lapsen tärkeästä päivästä. Oli se sit yo-juhla tai syntymäpäivä tai mitä vaan.

Sen lisäksi, että isä pilaa lapsen juhlapäivää, pilaa hän myös avioliittoaan jättämällä ap:n hoitamaan juhlat yh:na ja pilaa juhlat myös ap:lta. Kyllä ap muistaa, että hän oli ilman puolisoaan lapsen juhlissa, he eivät saa tästä kivaa yhteistä muistoa vaan muiston siitä, miten mies luisti tehtävästään ja petti ja häpäisi vaimonsa. Maksaako edes omaa osaansa juhlista ja lahjasta.

Oman kundikaverini piti tulla yo-juhliini. Oli ostettu sitä varten juhlavaatteet hänelle, oltiin seurusteltu neljä vuotta, hänen piti heittää minut illalla illallispaikkaan. Ei näkynyt kundia ei. No, sinä kesänä sitten jätin hänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap jättää nyt kertomatta?

Tämä!

Mamma on sanellut pilkuntarkkaan, miten asiat "pitää" mennä, on vouhottanut jo monta kuukautta, miehellä on ollut joku erittäin hyvä syy, miksi illanvietto ei olisi hyvä idea. On myös yrittänyt järjestellä asioita, mutta mamma on jyrännyt ja sanellut kaiken. Kyllä minäkin sanoisin meneväni mökille.

Ai, tämä ei ole mitenkään mahdollista? Hoetaan vain narsku, narsku, narsku! Ja se on paaaljon uskottavampaa?

No vaikka oiskin noin, mies käyttäytyy erittäin typerästi ja lapsellisesti häippäisemällä vaan. Jos käyttäytyisit samoin, olisit myös typerä ja lapsellinen. Aikuinen järkkyisi ne juhlat lapsen takia, ja hommaisi sitten eropaperit.

Vierailija
144/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hohhoijaa... nooh kaikki uppoaa palstanartuille

Mun isä oli tommonen juhlienpilaaja oikeesti.

Mä olenkin kyllä oikea kunnon bitch nykyään  :P

Vierailija
145/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asuu. Lähti mökille.

Ongelma on se kakosnainen. Se ei hyväksy että mies juhlii sun maailmaan puskemaa lasta. Ei vaikka mies on isä.

Viettävät sitten laatuaikaa kahdestaan mökillä kun ei ole pelkoa että sinä pölähdät sinne kesken kiihkeimmän hetken.

Vierailija
146/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Mamma on sanellut pilkuntarkkaan, miten asiat "pitää" mennä, on vouhottanut jo monta kuukautta, miehellä on ollut joku erittäin hyvä syy, miksi illanvietto ei olisi hyvä idea. On myös yrittänyt järjestellä asioita, mutta mamma on jyrännyt ja sanellut kaiken. Kyllä minäkin sanoisin meneväni mökille.

Ai, tämä ei ole mitenkään mahdollista? Hoetaan vain narsku, narsku, narsku! Ja se on paaaljon uskottavampaa?

No vaikka oiskin noin, mies käyttäytyy erittäin typerästi ja lapsellisesti häippäisemällä vaan. Jos käyttäytyisit samoin, olisit myös typerä ja lapsellinen. Aikuinen järkkyisi ne juhlat lapsen takia, ja hommaisi sitten eropaperit.

Ja jälleen mamma sanelemassa, miten pitäisi tehdä 🤣

Vierailija
147/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että kuinka tästä häpeästä selviän. Mitä selitän vieraille?

ap

Kerrot totuuden. Ei sinun tehtäväsi ole siivoilla miehen sotkuja. Sanot vaan kaikille ihmettelijöille, että mies suuttui lapselle tyhjästä ja jätti sinut yksin vastuuseen juhlista.

Vierailija
148/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ukko ja vielä enemmän tyhmää itsensä. Anna mennä, selviät kyllä.

Vierailija
149/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni luisti aikoinaan lakitustilaisuudestani. Vieläkin kirpaisee, etenkin kun nuorempien sisarusten lakituksissa oli paikalla.

Nuori tulee kyllä muistamaan isänsä tempauksen, eikä mitenkään hyvällä.

Vierailija
150/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Etköhän sinä olisi voinut miehenä sanella saman.

Vierailija
151/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuten joku sanoi, kaamea järjen, käytöksen ja kaiken lamaannuttava sosiaalisten tilanteiden pelko. Miehet aika usein kärsivät tästä ja vielä niin, etteivät tiedosta sitä edes itsekään.

Sekö muka ei olisi lapsen yo-juhliin mennessä tullut jo ilmi? Eiköhän 19 vuoteen joitakin juhlia mahdu, jollei oman perheen niin sukulaisten ja ystävien häitä, yo- ja rippijuhlia, synttäreitä... Jos mies kärsisi sos.tilanteiden pelosta, ap tietäisi siitä, eikä olisi täällä palstalla avautumassa.

Vierailija
152/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä triggeröidyn tästä, ihan vaan siks, että mun mies hankaloitui aina juhlien tullen. Mä sain sitten järjestää, sosialisoida, hymyillä ja tsempata lapselle ja esittää, että kaikki on hyvin. Mies oli vaan outo, joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen myöhemmin miettinyt, että mahtoiko olla aspergeri vai ihan muuten vaan alkoholisti. Traumat näköjään jäi. 

Mulla oli sama tilanne miehen kanssa. Yritin olla mielin kielin ettei vaan suuttuisi mistään. Tein kaikki juhlan eteen. Lapsen serkun rippijuhliin lähtöä vetkutteli kunnes kävi ilmi, ettei ollutkaan ajokunnossa. Junalla! lähdettiin ja oltiin paikalla iltapäivällä joskus neljän aikaan. Muut teki jo lähtöä. Anoppi ei edes tervehtinyt mua. En koskaan paljastanut tätä kenellekään. Olin sairastunut läheisriippuvuuteen. Mies osoittautui alkoholistiksi. Kesti aikansa, että hain eroa. Onneksi nyt olen kunnossa, ex on jo haudassa. Joi itsensä huonoon kuntoon Suku oli sitä mieltä että mun vika että joi, kun jätin niin hyvän miehen.

Vierailija
153/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ja mies joka on sitä mieltä että häipyminen ja mököttäminen on fiksu tapa hoitaa ristiriidat. Puhumattakaan siitä, että kostaa lapselle sen, että on ärsyyntynyt vaimonsa toimintaan.

Vierailija
154/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä jätti tulematta mun häihin. Äiti oli tosi urhea, kun tuli sinne yksin, auttoi järjestelyissä ja piti puheen. Ei varmaan kukaan ajatellut, että hänen olisi pitänyt hävetä isän puolesta, pikemminkin kaikki olivat ylpeitä hänestä, minä eniten.

Vierailija
155/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vaikka tämä pitäisi paikkansa, niin kunnon isä ei pilaa lapsensa ainutkertaista juhlaa tämän takia. Kunnon vanhempi sinnittelisi juhlat oman lapsensa takia ja selvittäisi puolisonsa kanssa hiertävät asiat juhlien jälkeen.

Vierailija
156/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selittäisit mitään.Voit sanoa vieraille että pikkusieluinen tuleva ex mies lähti mökille..

Vierailija
157/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä jätti tulematta mun häihin. Äiti oli tosi urhea, kun tuli sinne yksin, auttoi järjestelyissä ja piti puheen. Ei varmaan kukaan ajatellut, että hänen olisi pitänyt hävetä isän puolesta, pikemminkin kaikki olivat ylpeitä hänestä, minä eniten.

Osanotto isästäsi <3

Vierailija
158/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että kuinka tästä häpeästä selviän. Mitä selitän vieraille?

ap

Totuus on paras. Kerro että mies löhti mökille etkä oikein tiedä miksi mutta varmaan se selviää kun kysyy mieheltä itseltään. Nyt kuitenkin keskitytään juhlimiseen eikä vatvota tätä enempää.

Vierailija
159/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vaikka tämä pitäisi paikkansa, niin kunnon isä ei pilaa lapsensa ainutkertaista juhlaa tämän takia. Kunnon vanhempi sinnittelisi juhlat oman lapsensa takia ja selvittäisi puolisonsa kanssa hiertävät asiat juhlien jälkeen.

Ja kunnon nainen ei loisi sellaista tilannetta ylipäätään 😘

Vierailija
160/365 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miestäkin. Varsinkin jos on introvertti ja kaikenlaisten kinkereiden karttaja. Kyllä minuakin aikoinaan rasitti tyttären yo-juhlien valmistelu ja mieskin oli vastahakoinen.

Pitihän ne juhlat tietysti järjestää, mutta päätimme yhdessä, että pidetään pienesti eikä hössötetä liikaa. Yo autteli itse, ja juhlasta tuli hänen näköisensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän