Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelosen "petolliset"

Vierailija
28.05.2023 |

https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3414)

Vierailija
1301/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran naiselta - Sita - iso strateginen virhe alkaa äänestää omia petollisia vastaan (kun äänesti Jannea ja savusti Jannea ulos) kun kukaan ei tosissaan heitä ole vielä tuonut esiin äänestyksissä ja olisivat voineet pysytellä pimennossa edelleen ja vastaavasti on sotkettu monia bisneksiäkin... käsittämätöntä minä minä minä voin tehdä mitä vaan asennetta joka kostautuu... petolliset häviävät tästä johtuen kisan... ja Heikki on selkeästi kaikkein pahimman luokan pelaaja sana petollinen sopii hyvin Heikille kyllä, kaveri jolle ei voi koskaan kääntää selkäänsä ei tiedä mitä tapahtuu silloin...

Jos Janne häädettäisiin niin sehän antaisi Sitalle enemmän suojaa, sillä ajateltuna olisi tyhmää äänestää omia liittolaisia ulos pelistä.

Helppo ruudun takaa spekuloida näin yksinkertaisesti. Mutta voi se myös kääntyä vastaan. Jos Janne paljastuu petolliseksi, miksi Sitaa ei tapettu, kun niin pitkään on ollut jäljillä. Ketä Sita syyttäisi seuraavaksi? Suojeliko sittenkin itseään?

Kenet rekrytoidaan mukaan, vai otetaanko ketään? Uusi petollinen voi olla myös riski paljastumiseen. Ketkä tulee toimeen keskenään ja kenen käytös muuttuu?

Tässä ei vielä pelata vain kahta siirtoa, vaan edessä on paljon liikkuvia osia. Lisäksi kun teki tuohon tämän vanhat nuoret jaon. Nyt on enää 4 vanhempaa jäljellä ja 5 nuorempaa, joista 2 petollista. Jos Janne putoaa, kuka on seuraava. Tuskin otetaan taas joku vanhempi, todennäköisesti ei Elinakaan. Siinäpä alkaa olla jo 50/50 tilanne. Petolliset on tuskin kaikki miehiä. Jäljelle jää Jade, Sita ja Tinze.

Sitan peliliike oli tyhmä, mutta joutuu jatkamaan Jannen häätämistä. Todennäköisesti onnistuu siinä mutta samalla paljastuu itse, jolleivat uskolliset ole ihan tolloja. Jotkut saattavat muistaa, että Heikkikin oli puhunut Jannesta, mutta voi pelastua, jos ei mene mukaan Sitan kampanjaan. Jannen lähdettyä Sita ja Heikki todennäköisesti värväävät yhden uuden. Sitan lähdettyä olisi loppupöydässä Heikki ja uusi, jotka antavat petollisille kohtuulisen hyvät voitonmahdollisuudet. 

Just! Tässä täytyy Heikin ymmärtää värvätä joku, joka ei ole entuudestaan kaveri. Ehkä Nipa, Jade tai Taavitsainen.

Miks pitää värvätä ketään? Mä en nyt ymmärrä yhtään.

Vierailija
1302/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota argumenttia, että koska on epätodennäköistä kaikkien petollisten päästä loppupöytään, niin heidän kannattaisi itse lähteä pudottelemaan toisiaan? Eikö se ole siten juuri toisin päin. Mitä harvalukuusempia ovat, sitä todennäköisempää että loppuvat kesken.

Vastasin vastaavaan juuri tuossa yllä, mutta sinullekin: joku petollinen tipahtaa, siihen kannattaa valmistautua, ehkä jopa.. olla proaktiivinen... ettei oma pää mikä on pölkyllä vaan saa päinvastoin gloriaa uskollisten keskuudessa.

Tuolla on vaikea yksin olla selvillä mitä missäkin puhutaan. Kenet kannattaa pudottaa. Kuka epäilee minua jne. Myös täytyy muistaa että pelaajat ei ole tyhmiä hekään. Tässä kun katselen muiden maiden toteutuksia, niin aina ei ole paras suojassa se joka paljastaa petollisen.

Juuri meneillään olevassa kaudessa ensimmäisen petollisen lennettyä ulos viiden porukassa oli yksi petollinen, joka yritti kyllä hieman suojella, siinä onnistumatta joutui äänestämään muiden mukana toisella kierroksella. Aloitteellisimmista 2 lensi äänestyksellä ja kaksi tapettiin. Petolliselle jäi suojaksi, se että oli samaa sukupolvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnolla kyselen, että minkä takia Jannen toivotaan voittavan?

Pidin aluksi tosta jaarittelu pelitavasta mut nyt se alko jo tylsistyttämään. Vois vastata välillä muiden kysymyksiin ja heittää ees jotain nimiä taisi tehdä sen vain kerran aikaisemmin(?)

Se autoajelu oli hyvä esimerkki.

En usko että pärjäisi tolla taktiikalla loppuun asti vaikka Sita ja Heikki ei yrittäisikään savustaa ulos.

Vierailija
1304/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että tuotanto on junaillut tuon Jannen pudotuksen (kysymällä haastattelussa Sitalta johdattelevia kysymyksiä, joita emme näe. Ajatussiemen laitettu itämään.. "mitä mieltä olet siitä, että Janne sanoi sinulle näin.." jne). Tuotanto haluaa petollisen pettävän petollisen, koska se on twist ja hyvää tv:tä. Lisäksi halutaan toteuttaa se rekrytointi ja siksi jonkun petollisen on tiputtava.

Mikä rekrytointi?

Vierailija
1305/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko miettiny, että ehkä se onkin Heikki joka tippuu petollisista...?

Vierailija
1306/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina nimittäin mainoksen mukaan kirjoitti sen nimen häätölappuun.

Vierailija
1307/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sita pelaa kyllä hyvin mutta on törkeä!

Mua on alkanut veetuttaa toi ihan jatkuva höpötys nuoret vast. iäkkäämmät, what mitä iällä on väliä onko uskollinen vai petollinen.

Vierailija
1308/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnolla kyselen, että minkä takia Jannen toivotaan voittavan?

Pidin aluksi tosta jaarittelu pelitavasta mut nyt se alko jo tylsistyttämään. Vois vastata välillä muiden kysymyksiin ja heittää ees jotain nimiä taisi tehdä sen vain kerran aikaisemmin(?)

Se autoajelu oli hyvä esimerkki.

En usko että pärjäisi tolla taktiikalla loppuun asti vaikka Sita ja Heikki ei yrittäisikään savustaa ulos.

Olen tässä ääneen ihmetellyt Sitan pelityyliä, kun ei ole mitään järkeä lähteä pettämään omiaan. Liian monta petosta ja bluffia samaan aikaan on vaikea pitää yllä.

Toki toivon Jannen säilyvän, mutta se johtuu vain minun luonteesta kokea empatiaa altavastaajaa kohtaan. Ja onhan Janne jotenkin sympaattinen ja hauska muutenkin. Jos asetelma olis toisinpäin, olisi minun mielipidekin toinen.

Tämä on muutenkin peli, jossa on vaikea olla uskollisten puolella, koska petolliset on vähemmistö. Petolliset jos loppuu, loppuu myös peli.

Vierailija
1309/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sita pelaa kyllä hyvin mutta on törkeä!

Mua on alkanut veetuttaa toi ihan jatkuva höpötys nuoret vast. iäkkäämmät, what mitä iällä on väliä onko uskollinen vai petollinen.

Eihän tuolla kukaan sano mitä ajattelee. Ehkä Elina koska hänellä ei tunnu olevan mitään suodattimia.

Vierailija
1310/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siinä jonkinlaista eroa, käyttäytyykö muita kohtaan kohteliaasti vai aggressiivisesti? Selän takana kieroilu kuuluu siihen peliin, sormen heristely ja ilkeät tölväisyt eivät. 

Onhan Elinakin saattanut ottaa peliinsä hyvin aggessiivisen ja provosoivan rikospoliisin kuulustelijan roolin, jolla yrittää saada vastapuolen (petollisen) murtumaan. Ei kukaan ole sanonut, että uskollisten on oltava omiä itsejään eivätkä hekin saisi esittää roolihahmoa, kieroilla ja pelata. Elinan rooli näyttäisi olevan ehkä tällainen Beck-elokuvien Gunvald Larssonin tapainen poliisihahmo, joka ei piittaa säännöistä, herättää käytöksellään paheksuntaa muissa poliiseissa ja käyttäytyy aggressiivisesti epäiltyjä kohtaan.

IG:ssä Elina on sanonut, että lähti tekemään viihdettä ja hänellä oli rooli päällä. Ihmettelee miten pahasti katsojat ovat sekoittaneet viihdeohjelmaan otetun roolin ja hänen siviiliminän keskenään.

Totta kai voi jaa olla rooli päällä. En usko, että tuolla kukaan täysin omana itsenään on olosuhteiden takia, mutta täytyy ymmärtää että siitä huolimatta kannat käytöksesi seuraukset. Jos otat tahallaan rooliksesi hahmon, joka on erittäin aggressiivinen ja vain v ittuilee toisille, ei pitäisi olla kovin suuri yllätys että se pelin sisällä  se myös ärsyttää ja ahdistaa monia. Ja tämä totta kai välittyy myös katsojille. Ainakin Juuso on sanonut ettei se pelimoodi jäänyt onneksi siviilissä päälle, vaan se kaikki jäi tuon seinien sisälle.

Vierailija
1311/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän Ruotsin vasta alkanutta versiota Förrädarna voisi katsoa? Tuokaa joku tämä Suomeen, kanavat!

Vierailija
1312/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen,miksi eräät edes katsoo tätäohjelmaa, kun he eivät näytä kommenttien perusteella ymmärtävän siitä mitään. Menkää katsomaan jotakin Missi Suomea. Ei jaksa lukea tuota moralismia!

Vierailija
1313/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elina nimittäin mainoksen mukaan kirjoitti sen nimen häätölappuun.

Voihan se olla vaikka viimeinen äänestys. Tuloskin voi olla Heikille voittoisa.

Voi toki olla, että Heikki puhui sivusuun ja nyt tuli Heikille noutaja. Hankalassa paikassa rupesi selittelemään Totta kai me halutaan saada niitä uskollisia pois. Tämän kuuli Raija ja Juuso. Raija lensi ulos.

Elina voi alkaa kurmottaan tuota Juusoa niin pahasti, että Juuson on pakko saada huomio johonkin toiseen henkilöön.

Vierailija
1314/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se on Elina joka lähtee ensi viikolla tai hänet murhataan. On vaan jotenkin niin ilkeä ja veemäinen. 

En tiedä tykkäänkö nyt liikaa sosiaalip0rnosta, mutta minä tykkään katsella tuota Elinan kohellusta, vaikka olen itsekin sitä mieltä että ihan kamalaa käytöstä :D

Jotenkin kuuluu nyt tähän.

Vierailija
1315/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä helkkarin aurinkolasit Ellulla oli päässä aamupalalla. Naurettava hahmo.

Vierailija
1316/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa olla tuossa pelissä kilpailutilanteessa jossa epäluulot kasvavat, ei voi luottaa kehenkään ja jännitys tiivistyy koko ajan.

En yhtään ihmettele sitä, että tulee erilaisia tunne reaktioita. Koto sohvalla on helppoa olla iisisti, mutta kilpailijat ovat koko ajan jännitys päällä.

Todella hyvin kirjoitettu. Tuolla ollaan aikamoisessa hornankattilassa, omalla persoonalla, asutaan yhdessä, tilanne paineistuu kokoajan. Tätä ei ehkä heti tajua jos silmäilee sarjaa sivusilmällä kotisohvan uumenista.

Vierailija
1317/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono liike Sitalta lähteä pudottamaan omaa pois tässä vaiheessa. Taitaa kostautua aika pian....

Vierailija
1318/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikit: Janne ja Juuso. Muut pudonneet.

Vierailija
1319/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on vastenmielinen. Röyhkeä, ylimielinen, ei omaa mitään käytöstapoja tai kunnioitusta toisia kohtaan, huomionhakuinen, itsekäs. Joku ihme rooli päällä koko ajan, tuo äijäilykin vaikuttaa välillä esitykseltä.

Vierailija
1320/3414 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono liike Sitalta lähteä pudottamaan omaa pois tässä vaiheessa. Taitaa kostautua aika pian....

Toivottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi