Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Vierailija kirjoitti:
Minusta hänen käytös ei ole aitoa. Joko hän on tuotannon kanssa sovitusti tuollainen tai sitten hän on tietoinen petollisista ja pelaa jotain omaa peliään. Epäilen että tietää Sitan olevan petollinen. Ovat voineet sopia jotain ohi tuotannon.
Tai sitten on kyllä todella outo ihminen.
Ei olekaan aitoa. Sanoi juuri eilen tai toissapäivänä instagramin stooreissa, että hänellä oloi ohjelmassa rooli ja saa nyt sen vuoksi vihaviestejä, koska katsojat ei osaa erottaa tv-ohjelmaa todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittanut joku nuori pr-plikka, joka ei yleensä käytä vauvaa. Täällä kun sarjoihin liittyvät ketjut nimetään aina näin: xxx 20xx syksy OFFICIAL. Eli ensin nimi, sitten vuosi, sitten tarkempi aika ja loppuun teksti OFFICIAL.
X
Voi hyvää päivää.
Oon käynyt palstalla vuodesta 2008 satunnaisesti. Itse ainakin otsikoin ihan miten huvittaa, enkä käytä mallipohjaa täällä kirjoittaessani.
Ihan mielenkiinnosta, mistä tarve tonmoselle analyysillle kumpusi ja mikä saa sut kuvittelemaan, että täällä porukka noudattaisi jotain standardeja? Monen ketjun kohdalla on jo vuosia tullut selväksi, että osa osaa hädin tuskin kirjoittaa tai ajatella?
Ja jos joskus itse aloittaisin ketjun jostain ohjelmasta, käyttäisin suomen kieltä.
Toivon, että joku heistä voittaisi: Janne, Jukka, Nipa, Juuso. Vaikuttavat mukavilta ihmisiltä. Jadekin, jos ottaisi loppua kohden vähän aktiivisemman roolin.
Tinzestä en ole saanut oikein mitään irti. Peesaa liikaa Elinaa. Maritasta tykksin, mutta flippaus tiputti pisteet. Ja Juuso oli alussa yksi inhokeistani, mutta nyt vaikuttaakin ihan ok:lta.
Harmi, että Mert tippui ja Helmenkalastajakin lähti vähän liian aikaisin.
Hassua kun 'äksyt vanhat herrat' kuten Nipa ja Jukka Tammi pannaan viilettämään käsiraudoissa johonki sokkeloiseen linnaan. Näytti jopa vaaralliselta kun juostiin letkassa portaissa. Ja taas katsojan näkökulmasta aikamoista sekavaa söhellystä. Yhtäkkiä se olikin ohi ja jompikumpi joukkue julistettiin voittajaksi.
En oikein ymmärtänyt tuota Maritan purkausta. Näytti että oli tosissaan vaikka yleensä on hillitty viilipytty. Sit heti sanoi että tää on peliä, vakavalla naamalla kuitenkin. Joku ei täsmää.
Sita antoi henkilökohtaisten tunteiden liikaa vaikuttaa peliin ja se kostautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siinä jonkinlaista eroa, käyttäytyykö muita kohtaan kohteliaasti vai aggressiivisesti? Selän takana kieroilu kuuluu siihen peliin, sormen heristely ja ilkeät tölväisyt eivät.
Onhan Elinakin saattanut ottaa peliinsä hyvin aggessiivisen ja provosoivan rikospoliisin kuulustelijan roolin, jolla yrittää saada vastapuolen (petollisen) murtumaan. Ei kukaan ole sanonut, että uskollisten on oltava omiä itsejään eivätkä hekin saisi esittää roolihahmoa, kieroilla ja pelata. Elinan rooli näyttäisi olevan ehkä tällainen Beck-elokuvien Gunvald Larssonin tapainen poliisihahmo, joka ei piittaa säännöistä, herättää käytöksellään paheksuntaa muissa poliiseissa ja käyttäytyy aggressiivisesti epäiltyjä kohtaan.
IG:ssä Elina on sanonut, että lähti tekemään viihdettä ja hänellä oli rooli päällä. Ihmettelee miten pahasti katsojat ovat sekoittaneet viihdeohjelmaan otetun roolin ja hänen siviiliminän keskenään.
En usko, että hänellä on rooli päällä. Ehkä pienen hetken silloin, kun kävelee aurinkolasit päässä aamiaiselle, mutta ei muuten. Esim. uhittelu "älä koskaan enää puhu mun päälle", "älä koskaan enää huuda mulle", "ole sä hiljaa, sä lähdet täältä huomenna" ei ole mielestäni roolia.
Jälkeenpäin on helppo aina sanoa, että oli rooli päällä tai että teki "läpällä".
Tai jos on rooli, niin sitten hänellä on sama rooli päällä kaikissa ohjelmissa, koska käytös on kovin yhdenmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Sita oli yrmeä sen vuoksi, että Heikki oli luvannut äänestää Jannea, mutta ei sitten äänestänytkään, mikä selvisi Sitalle vasta sen jälkeen, kun nimet oli kirjoitettu tauluihin eikä Sita voinut enää muuttaa ääntään, joka mahdollisesti paljastaa hänet petolliseksi.
Sukupuoli vaikuttaa suhtautumiseen.
Jos Heikki olisi ainoana äänestänyt Jannea, häntä kehuttaisiin hienosta peliliikkeestä ja toisteltaisiin, että tämä on peliä, tämä on peliä... Sita sen sijaan saa vihaa ja raivoa osakseen.
Jos Sita olisi luvannut Heikille äänestää Jannea mutta ei sitten olisi äänestänytkään, hän olisi hirvittävän raivon kohteena. Heikiltä tällainen käytös sen sijaan hyväksytään.
Tuskin oli näin luvannut vaan kumpikin tietysti arvioi äänestyshetkellä mitä kannattaa tehdä. Niinhän Sitakin teki, arvioi keskustelun perusteella, että äänet riittävät. Arvioi väärin. Saman teki Heikki ja päätyi tulokseen, että eivät riitä, ei kannata riskeerata itseään. Oikein arvioi. Ei olisi Heikin ääni auttanut. Sitäpaitsi Heikille tuli kuin taivaan lahjana se, että porukka päätti äänestää Raijan pois, koska podcastissa Raija kertoi, että aikomuksenaan oli kertoa Heikin lipsahdus (pudotetaan uskollisia) muille.
"eikä Sita voinut enää muuttaa ääntään, joka mahdollisesti paljastaa hänet petolliseksi"
^ Ei tämä mitään paljastanut. Sita sanoi ääneen epäilevänsä Jannea ja äänesti Jannea. Sitahan osoittautuu hyväksi uskolliseksi, jos myöhemmin paljastuu, että hän oli oikeilla jäljillä ja olisi kannattanut muiden kuunnella. (Siis jos porukka päättääkin esim. ensi kerralla äänestää Jannea.) Yrmeä naamakin voisi uskollisten silmin selittyä sillä, että "hitto taas te mokaatte ja äänestätte väärää". Ainoastaan Jannen suhteen hän mokasi, kun suunnitelma paljastui tälle, eikä pudotus onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ensi viikolla aamukahvipöydässä Ellun tuoli jää tyhjäksi. Silloin uskolliset joutuvat pohtimaan ihan omissa päissään, kuka on mahdollinen petollinen, kun Ellu ei ole suuna päänä sähläämässä ja tekemässä vääriä arvioita, joita sitten hissukat myötäilevät.
Olisiko tuo nyt hyvä ratkaisu? Ellu on ollut heittämässä kaikkia ulos ja ollut vaikuttamassa kaikkien mielipiteisiin, jos olisin itse tuolla niin epäilisin että onko Ellu petollinen, voi hyvinkin olla että ensi äänestyksessä se on Ellu kun joutuu lähtemään
Raija podcastissa totesi, että porukka on tuolla nyt ollut sillä mielellä, että Elina ei luultavasti edes ole petollinen, mutta he haluaisivat hänet silti äänestää pois hänen toimintansa vuoksi. En tiedä silti tapahtuuko tämä, koska uskollisille alkaisi olla aika viimeiset hetket myös saada vihdoin oikeakin petollinen pois. Heille sopisi varmaan paremmin, että Ellu m*rhattaisiin, ei tarvitsisi tuhlata häneen karkoitusääniä.
Taas kerran naiselta - Sita - iso strateginen virhe alkaa äänestää omia petollisia vastaan (kun äänesti Jannea ja savusti Jannea ulos) kun kukaan ei tosissaan heitä ole vielä tuonut esiin äänestyksissä ja olisivat voineet pysytellä pimennossa edelleen ja vastaavasti on sotkettu monia bisneksiäkin... käsittämätöntä minä minä minä voin tehdä mitä vaan asennetta joka kostautuu... petolliset häviävät tästä johtuen kisan... ja Heikki on selkeästi kaikkein pahimman luokan pelaaja sana petollinen sopii hyvin Heikille kyllä, kaveri jolle ei voi koskaan kääntää selkäänsä ei tiedä mitä tapahtuu silloin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoon meinasin etten katso mutta tämähän on hyvä sarja. En kyllä ole ymmärtänyt miksi nyt pitää yhden Petollisen pudota. (Ainakin Heikin mielestä). Eikö se nyt olisi paras vaihtoehto että kaikki Petolliset mahdollisimman kauan mukana. Voivat hämmentää Uskollisia.
Siksi että jossain vaiheessa petollinen tipahtaa, ja on parempi olla se joka ei ole se ensimmäinen, vaan päinvastoin (pienen) joukon mukana joka näin äänestää, niin on "ainakin uskollinen".
No ei hyvä. Petolliset yhdessä on jo 3 ääntä ja siihen yksi tai kaksi lisää, saa jo valita kuka putoaa. Varsinkin lopussa tärkeää kun on enää muutama kilpailija jäljellä.
Sinnehän voi värvätä uuden petollisen ja taas on 3 ääntä. Ja uskolliset eivät silloin tiedä, että eiväthän ne vähentyneetkään. Tämäkin on lopussa tärkeää, jotta uskolliset eivät ehdottaisi enää lisää äänestyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran naiselta - Sita - iso strateginen virhe alkaa äänestää omia petollisia vastaan (kun äänesti Jannea ja savusti Jannea ulos) kun kukaan ei tosissaan heitä ole vielä tuonut esiin äänestyksissä ja olisivat voineet pysytellä pimennossa edelleen ja vastaavasti on sotkettu monia bisneksiäkin... käsittämätöntä minä minä minä voin tehdä mitä vaan asennetta joka kostautuu... petolliset häviävät tästä johtuen kisan... ja Heikki on selkeästi kaikkein pahimman luokan pelaaja sana petollinen sopii hyvin Heikille kyllä, kaveri jolle ei voi koskaan kääntää selkäänsä ei tiedä mitä tapahtuu silloin...
Ennustuksesi on ihan pielessä. Nyt oli ehdottomasti oikea aika tuoda Jannen nimi esiin jos haluaa kylvää epäilyksen siementä itämään.
Ruudussa taitaa lukea seuraavan jakson otsikko "kidnappaus". Mitähän lienee. Kiva ohjelma, kun me tiedämme alusta asti ketkä ovat mitäkin. Mukava seurata. Hyvin valitut petolliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuulinko viime jaksossa oikein, mutta Elina sanoi Juusolle, että sä et ole huomenna täällä. Mistä se voi arvella kuka murhataan yöllä vai sanoiko se että mä en ole huomenna täällä?
Kyllä hän sanoi Juusolle että seuraava olet sinä. Koska Elina vastaa omiin virheisiinsä hyökkäämään nyrkit pystyssä ketä tahansa eri mieltä olevaa vastaan, tuolla ei kannata sanoa hänelle mitään poikittaista. Hauskaa, mutta todella noloa.
Tämä on viihdeohjelma. Jaksaisiko tuota katsella, jos siellä olisi 18 Jadea.
Voisi jaksaakin, koska silloin nämä Jadet saisivat äänensä kuuluviin. Nyt jäävät tuollaisten aggressiivisten jyrääjien alle.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittanut joku nuori pr-plikka, joka ei yleensä käytä vauvaa. Täällä kun sarjoihin liittyvät ketjut nimetään aina näin: xxx 20xx syksy OFFICIAL. Eli ensin nimi, sitten vuosi, sitten tarkempi aika ja loppuun teksti OFFICIAL.
X
Entä sitten? Kyllä täällä kaikki saavat ketjuja aloittaa, eikä missään palstan säännöissä tuollaista ole. On täällä tuollainen official-topikkikin, voit ihan vapaasti itse mennä sinne.
Tämä sarja on jotenkin koukuttava, vaikka onkin aika yksinkertainen idealtaan ja ei mitään ihmeellistä siinä ei tapahdu, kuin vain ne häädöt, murhat ja toisten ajatukset toisista.
Mä toivon Sitan voittavan, vaikka petollinen onkin. On kaikista viattoman olisin petolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän se Maritan "napsahdus" näytti niin epäaidolta ja näytellyltä? Samaa taisi sanoa joku uskollistakin, oliko Nipa vai Jukka? Toivottavasti Maritaa ei listitä seuraavana yönä, koska tuosta voisi syntyä tosi herkulista keskustelua seuraavassa pyöreässä pöydässä. Tosin, jos Marita on todella noin arvaamaton ja räjähdysherkkä (eikä näytellyt viihdeohjelman nimissä), mitenköhän mahtaisi Marita suhtautua, jos häntä syytettäisiin petolliseksi? Turhautuisiko vielä pahemmin? :D
Varmaan siksi, että tuollainen raivoaminen näyttää aina koomiselta ulospäin. Vrt. opettajia kiusaavat teinit, jotka toivovat saavansa vastaavan reaktion.
Minusta näytti aidolta tunteenpurkaukselta ja turhautumisreaktiolta. Ja tulipa nyt yksi juttu josta olen Ellun kanssa samaa mieltä: esineiden heittely oli ylilyönti ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Ruudussa taitaa lukea seuraavan jakson otsikko "kidnappaus". Mitähän lienee. Kiva ohjelma, kun me tiedämme alusta asti ketkä ovat mitäkin. Mukava seurata. Hyvin valitut petolliset.
Voisi liittyä päivän tehtävään kuvauksen perusteella.
Mä en tykkää tosta, että petolliset kääntyy toisiaan vastaan.
dingelidong kirjoitti:
Milloin tulee ohjelma jota ei juonna h o m o tai lepakko tai ole kilpailijana em.
TTK
Toivottavasti se on Elina joka lähtee ensi viikolla tai hänet murhataan. On vaan jotenkin niin ilkeä ja veemäinen.
Onhan Elinakin saattanut ottaa peliinsä hyvin aggessiivisen ja provosoivan rikospoliisin kuulustelijan roolin, jolla yrittää saada vastapuolen (petollisen) murtumaan. Ei kukaan ole sanonut, että uskollisten on oltava omiä itsejään eivätkä hekin saisi esittää roolihahmoa, kieroilla ja pelata. Elinan rooli näyttäisi olevan ehkä tällainen Beck-elokuvien Gunvald Larssonin tapainen poliisihahmo, joka ei piittaa säännöistä, herättää käytöksellään paheksuntaa muissa poliiseissa ja käyttäytyy aggressiivisesti epäiltyjä kohtaan.
IG:ssä Elina on sanonut, että lähti tekemään viihdettä ja hänellä oli rooli päällä. Ihmettelee miten pahasti katsojat ovat sekoittaneet viihdeohjelmaan otetun roolin ja hänen siviiliminän keskenään.