Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuo nimi on todella huono. Jos näkee tv-oppaassa ohjelman nimeltä "Petolliset", tulee ensimmäisenä mieleen, että tämä on Cheaters-ohjelman suomalaisversio. Tai sitten joku Temppareiden ja Ex on the beach -ohjelmien kaltainen ohjelma, jossa petetään kumppania luvatta tai luvan kanssa. Sellainen "nuorison roskaohjelma" -fiilis tulee tuosta Petolliset-nimestä. Ja moni saattaa siksi hypätä sen yli.
Miksihän ohjelmassa muutenkin tuo jako on petollisiin ja uskollisiin? Nuo sanat liitetään usein ensimmisenä aviorikokseen. Olisiko parempi ollut esim. petturit ja luotetut, hyvät ja pahat, konnat ja kunnialliset, kavaltajat ja lojaalit, kierot ja rehdit, lierot ja luotetut, lurjukset ja nuhteettomat, paheelliset ja pyhät, katalat ja kunnolliset, ryökäleet ja reilut, pirut ja enkelit, tms? :D
Loistavia nimiehdotuksia! Lierot ja Luotetut :D
Sellaista olisin alkanut katsomaan.
Nyt kuulin kaverilta, että hän katsoo tätä ohjelmaa ja mistä se kertoo. Luulin tätä tosiaan joksikin temppariroskaksi.
Minusta Christoffer puhuu kuin pappi kirkossa! Puhuu ja pitää pitkiä taukoja sanojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Christoffer puhuu kuin pappi kirkossa! Puhuu ja pitää pitkiä taukoja sanojen välissä.
Se on tarkoitus. Noin puhutaan sellaisessa tilassa jossa on pitkä jälkikaiku. Papit ja näyttelijät osaavat, ja tässä kohtauksessa CS näyttelee pappimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitus. Noin puhutaan sellaisessa tilassa jossa on pitkä jälkikaiku. Papit ja näyttelijät osaavat, ja tässä kohtauksessa CS näyttelee pappimaista.
En sanoisi "tässä kohtauksessa" kun kyse on koko jaksosta. Olen käynyt Vanajanlinnassa monta kertaa eikä se ole mikään kaikuva holvikirkko, joka vaatisi tuollaista puhetapaa.
Aina samat naamat.
Kaipaisin näihin ohjelmiin, kuten selviytyjiin, välillä vaikka kaupan kassa Marja-Liisaa Kankaanpäästä sekä savolaista kirvesmies Penttiä.
Ei jaksa näitä suomi-julkkiksia.
On tää parempi kun nää muut uudet viihdeohjelmat. Myyrä on kuitenkin suosikkini. Mahtaneeko tulla vielä joskus?
Vierailija kirjoitti:
Aina samat naamat.
Kaipaisin näihin ohjelmiin, kuten selviytyjiin, välillä vaikka kaupan kassa Marja-Liisaa Kankaanpäästä sekä savolaista kirvesmies Penttiä.
Ei jaksa näitä suomi-julkkiksia.
Sinulla on sitten laajat tiedot näistä samoista naamoista. Minulle noin puolet on ihan uusia naamoja. Vaikkeivät kaupan kassoja olisikaan, niin minulle ne eivät ole niitä aina samoja.
Pitikö tuon nyrkkeilijän tuohonkin ohjelmaan tunkea itsensä. Hyvä , että on niitäkin keiden naamaa ei usein näy.
Vierailija kirjoitti:
On tää parempi kun nää muut uudet viihdeohjelmat. Myyrä on kuitenkin suosikkini. Mahtaneeko tulla vielä joskus?
Myyrä olis ollut ihan mielenkiintoinen, mutta kun siinä annettiin niitä suoria vihjeitä esim. numerokoodeissa Myyrän syntymäpäivä jne. En olisi itse koskaan keksinyt niitä, mutta täällä palstalla joku fiksu aina kertoi nämä.
Pitäisi ainakin jättää vauvapalsta lukematta, jos se vielä tulisi. Oli silti kiva ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina samat naamat.
Ei jaksa näitä suomi-julkkiksia.Sinulla on sitten laajat tiedot näistä samoista naamoista. Minulle noin puolet on ihan uusia naamoja. Vaikkeivät kaupan kassoja olisikaan, niin minulle ne eivät ole niitä aina samoja.
Onneksi juu edes osa on tuttuja. Vaikea opetella jossain ohjelmassa hirveästi uusia nimiä jne. Ja onneksi mukaan on saatu ihana Janne Porkka. Häntä on ollutkin ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tylsä jakso. Odotin enemmän ennakkotietojen pohjalta. Myyrä oli hauska, koska kaikki tiesi että myyrä yrittää sabotoida tehtäviä. Tässä petollisten ei tarvitse sabotoida mitään, joten esim. tehtävät ei voi antaa mitään vinkkejä. Eli katsojien mielenkiintoa yritetään pitää yllä kuvaamalla tunnin verran keskustelun pätkiä sieltä ja täältä. Tylsää, tylsää. Petollisten oikein veikkaaminen ensimmäisten jaksojen aikana tulee olemaan aivan tuuripeliä. Ehkä viimeisissä jaksoissa joku voi jo jotain tietääkin. Mutta liian kauan kestää länkytys ja arvailu, jotta olisi kiinnostavaa. Harmi.
Minusta tässä on kyllä ollut ihan kohtuullisen hyvä tempo, ja sitä turhaa jauhamista ei ole ollut niin paljon kuin odotin. Siitä olen samaa mieltä, että olisi pelimekaniikan kannalta parempi, jos petollisten ja uskollisten tavoitteet olisivat ristiriidassa, jolloin pelien aikana tehdyistä teoista voisi päätellä uskollisuutta.
Minusta eka jakso oli ihan mielenkiintoinen ja aion katsoa seuraavatkin jaksot. Tykkään myös Myyrästä, mutta tämä petolliset voi olla jopa jännittävämpi seurattava.
The Flixeristä, on ilmainen ja helppo ladata. Sieltä löytyy ainakin Brittien, Australian ja jenkkien versiot.
Uskoisin että monella julkkiksella hinku osallistua näihin tosi tv juttuihin on raha. Sara chafak vai mikä olikaan, ei varmaan lisätienestit pahitteeksi. Elina Gustafsson, ei ammattia, Marita Taavitsainen, rahavaikeuksia, Neumann, rahavaikeuksia.
Nämä monessa ohjelmassa mukana olleet, tuskin osallistuvat osallistumisen ilosta. Raha se on mikä houkuttaa.
Mutta miten Sara Chafakin huulet on noin turvonneet? Oli nuorena niin kaunis.
Karoliina oudon vähän puolusteli itseään tai sitten oli leikattu niin. Toki jos liikaa puolustelee, sekin aiheuttaisi epäilyksen varjon. Luulen, että Karon peli oli jo pelattu.
Laadukkaan oloisesti tehty ohjelma. Muistotilaisuuden keskustelua oli vaikea seurata mutta muuten keskustelut eivät olleet liian mutinaa.
En kyllä huomannut Porkalta mitään Sitan aliarvioimista taas päälle puhumista. Se, että Porkka heitti nopsasti ilmoille, että Sita voisi tirauttaa itkut, jos joku epäilee oli miekestäni selvää huumoria. Sitahan on niin kiltin ja herttaisen oloinen, ettei häntä kukaan epäile, sitä Jannekin tarkoitti. Ikävää varmaan Jannen katsoa ohjelmaa kotona ja nähdä Sitan negatiivisiset kommentit hänestä, jos hän on itse ajatellut Sitasta pelkkää hyvää ja luottanut kolmikkoon.
Oon tosi tyytyväinen, että Karoliina karkoitettiin ensimmäisenä. Hyvä, ettei päässyt pidemmälle.
Karoliinaa äänesti peräti kymmenen ihmistä. Äänestikö kaikki petolliset Karoa? Iso riski, koska muut uskolliset arvannee, että petollisetkin on äänestäneet Karoa pois. Elina todennäköisesti nyt muiden ykkösepäilty, koska nosti Karon nimen ekana pöydälle. Elina kannattaa siis säästää.
Harmi, jos Nipa m urhataan seuraavaksi. Voisi lähteä enemmän näitä nuorempia, joita on enemmistö.
Olipa tylsä jakso. Odotin enemmän ennakkotietojen pohjalta. Myyrä oli hauska, koska kaikki tiesi että myyrä yrittää sabotoida tehtäviä. Tässä petollisten ei tarvitse sabotoida mitään, joten esim. tehtävät ei voi antaa mitään vinkkejä. Eli katsojien mielenkiintoa yritetään pitää yllä kuvaamalla tunnin verran keskustelun pätkiä sieltä ja täältä. Tylsää, tylsää. Petollisten oikein veikkaaminen ensimmäisten jaksojen aikana tulee olemaan aivan tuuripeliä. Ehkä viimeisissä jaksoissa joku voi jo jotain tietääkin. Mutta liian kauan kestää länkytys ja arvailu, jotta olisi kiinnostavaa. Harmi.