Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sitan syyttelystä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dfd4489f-ff26-4db3-bd34-5635f77faee8
Ukkola perinteisesti dissailee kaikkea feminismiin viittaavaakin, kun siten saa oman taatun fanikunnan.
Ongelmahan ei olekaan se, että Janne tai joku muukaan vanhempi mies olisi paha patriarkka. Ei ns. nais*iha (aika voimakas ilmaisu tässä kohtaa, mut en nyt keksi sopivaa korvaavaa) ilmene vain pahojen ihmisten pahuudesta johtuvana ilmaisuna. Se, jos Sita koki, että J häntä väheksyi, on just sitä sellaista vaikeasti tunnistettavaa, kulttuuriin piiloutuvaa ja tahatonta väheksyntää. Tahatonta, koska J (jos siis tästä on kyse) ei tunnista itsessään sitä asennetta, vaikka se onkin olemassa. Toisilla se ilmenee näkyvämmin ylimielisyytenä, toisilla tahattomana välinpitämättömyytenä. Tähän syyllistyy yhtä lailla miehet ja naiset.
Lihavointi minun... Tuo voi olla myös pelkkää väärin tulkintaa Sitan taholta. Ei se että Sita kokee Jannen väheksyvän häntä, todista sitä että Janne väheksyi. On myös herkkähipiäisiä ja kenties joskus aikaisemmin väheksyntää osakseen saaneita, jotka ovat jotenkin "ylivirittyneitä" tulkitsemaan asioita huonoimmin päin.
Tietenkään katsojille ei suinkaan näytetty kaikkea kanssakäymistä, ja suoranaista väheksyntää on voinut jäädä leikkaamon digilattialle.
Jaaha, lihavointi B tarkoittaakin täällä kursivointia... :)
t. Sama kuin edellä.
Kun näitä lukee, tulee tosiaan mieleen, että olemme katsoneet eri ohjelmaa. Toiset sitä, missä näkivät Jannen vähättelevän Sitaa, toiset taas sitä, jossa ei vähätellyt. Mutta Sita isotteli ja vielä jälkeenkin päin. Voisi luulla että hän on 13 ja alkaa ojentamaan vanhempaansa.
Minulle tuli hänen käytöksensä myötä ikävä muisto sakin hivutuksesta eräältä entiseltä työpaikalta. Siellä nuorempi väki alkoi kaveerata keskenään ja savustaa vanhempia ulos yksi kerrallaan. Vaan annas olla, joutuivatkin lopulta itse tekemään kaikki työt.
Aivan kuin täällä päivystäisi tuotantoporukkaa alapeukuttamassa ohjelman käsikirjoitusta tai toteutusta kritisoivia kommentteja. Yrittäkää nyt kestää ja antakaa katsojille edes jokin mahdollisuus purkaa kokemuksiaan.
Ei Janne Sitaa väheksynyt. Janne itse sanoi, hänellä itsellä samanikäinen tytär kuin Sita.
Jannelle heitti isämoodi päälle ja yritti antaa Sitalle isällisiä neuvoja. Jotka Sita sitten ehkä tahallisesti tulkitsi väärin väheksynnäksi, epäilen Sitalla oli jo ennen kuvauksia jotain henk.koht Jannea vastaan.
Oli vähän tylsä kun lopussa ei näytetty miten muut reagoi petollisiin.
Katsojille toi oli tosi turhauttavaa kun me nähtiin kyllä, miten petolliset oli vaan ja antoi hyviksien riehua.
Ne vaan myhäili ettei tartte tehdä mitään, kun hyvikset hyökkää toistensa kimppuun.
Mutta toisaalta tajusi miten oikeassakin elämässä monet toimii vain oman päätelmien takia ja ovat siten ilkeitä ja hyökkivät kimppuun, ilman että tietävät oikeasti toista.
Oikeassa elämässäkin "pahikset" tekevät kaaoksen ympärilleen ja sitten nauttivat kun muut sekoilee ja he voivat olla "tietämättömiä" kun eihän he tee ikinä mitään pahaa, ne on ne muut jotka tekee.
Tää oli peli, petolliset toimi kuten heille oli sanottu ehkä he oli turhan vaikeita hyviksien tajuta, mutta he pelasivat pelinsä oikein kun voittivat.
Hyvikset, jotka jäi jäljelle oli turhan sinisilmäisiä.. ja siksi peli oli tylsä katsojille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sitan syyttelystä:
Ukkola perinteisesti dissailee kaikkea feminismiin viittaavaakin, kun siten saa oman taatun fanikunnan.
Ongelmahan ei olekaan se, että Janne tai joku muukaan vanhempi mies olisi paha patriarkka. Ei ns. nais*iha (aika voimakas ilmaisu tässä kohtaa, mut en nyt keksi sopivaa korvaavaa) ilmene vain pahojen ihmisten pahuudesta johtuvana ilmaisuna. Se, jos Sita koki, että J häntä väheksyi, on just sitä sellaista vaikeasti tunnistettavaa, kulttuuriin piiloutuvaa ja tahatonta väheksyntää. Tahatonta, koska J (jos siis tästä on kyse) ei tunnista itsessään sitä asennetta, vaikka se onkin olemassa. Toisilla se ilmenee näkyvämmin ylimielisyytenä, toisilla tahattomana välinpitämättömyytenä. Tähän syyllistyy yhtä lailla
No voitti nyt sit kuitenkin kisan, joka oli tavoitteenakin. Katsojat ovat näköjään kärsineet eniten näistä Sitan touhuista. Tuskin edes Janne, joka ei vaan osannut pelata.
Hienoa, miten rehdisti ja hyvin katsojat olisivat tuon homman hoitanut. Täällä kun on niin helppo olla viisas ja hyvä, kun missään sitä ei tarvi todistaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sitan Instagram-tilillä on juuri menossa live-lähetys, jossa on muita pelaajia vieraana. Esimerkiksi Tinze kertoi fiiliksistään, samoin Hanad, Veera ja Karo.
Aitofeministit koolla.😁
Aitofeministit ovat tämän maan naisten asioita historiassa edistänyt paljon. Jännä, miten heitä on nykyään varaa halveksua. Yleisesti tiedetään, että naisten asemalla yhteiskunnassa on suora yhteys koko yhteiskunnan hyvinvointiin. Sen tähden on naistenpankkia ym. joilla pyritään parantamaan kehittyvien maiden naisten asemaa. Suomessa myös miehetkin hyötyvät naisten hyvinvoinnista. Toki myös toisinpäin. Mutta silti feminismi on kirosana, jolle vaan naureskellaan. Noloa.
Vierailija wrote:
Aivan kuin täällä päivystäisi tuotantoporukkaa alapeukuttamassa ohjelman käsikirjoitusta tai toteutusta kritisoivia kommentteja. Yrittäkää nyt kestää ja antakaa katsojille edes jokin mahdollisuus purkaa kokemuksiaan.
Joka ketjussa joku epäilee asianomaisten osallistuvan keskusteluun. Nyt vieläpä koko tuotanto täällä peukuttelemassa😅. Koita nyt kestää, että me kaikki emme ole samaa mieltä. Mielipiteitä voi tosiaan olla erilaisia.
Vierailija wrote:
Kun näitä lukee, tulee tosiaan mieleen, että olemme katsoneet eri ohjelmaa. Toiset sitä, missä näkivät Jannen vähättelevän Sitaa, toiset taas sitä, jossa ei vähätellyt. Mutta Sita isotteli ja vielä jälkeenkin päin. Voisi luulla että hän on 13 ja alkaa ojentamaan vanhempaansa.
Minulle tuli hänen käytöksensä myötä ikävä muisto sakin hivutuksesta eräältä entiseltä työpaikalta. Siellä nuorempi väki alkoi kaveerata keskenään ja savustaa vanhempia ulos yksi kerrallaan. Vaan annas olla, joutuivatkin lopulta itse tekemään kaikki työt.
Hakeudu hoitoon. Olet ymmärtänyt koko jutun niin perinpohjaisesti väärin, että et voi olla täysissä sielun voimissa.
Vierailija wrote:
Ei Janne Sitaa väheksynyt. Janne itse sanoi, hänellä itsellä samanikäinen tytär kuin Sita.
Jannelle heitti isämoodi päälle ja yritti antaa Sitalle isällisiä neuvoja. Jotka Sita sitten ehkä tahallisesti tulkitsi väärin väheksynnäksi, epäilen Sitalla oli jo ennen kuvauksia jotain henk.koht Jannea vastaan.
No eihän tuo nyt mitään todista, et on saman ikäinen tytär. Päin vastoin. Kuin usein vanhemmilla menee tää isä/äiti vaihde päälle omien aikuistenkin lasten kanssa ja he vähän "opettavat/kasvattavat" sitä kolmekymppistä. Tuo nimenomaan puhuu sen puolesta, että Janne asettui sillai Sitan yläpuolelle, et se ei tuntunut Sitasta tasapuoliselta ja tasa-arvoiselta.
Jossain toisessa tilanteessa reaktio olisi voinut olla toinen. Mutta tuolla kilpailivat ja olivat sen suhteen tasa-arvoisia, tai siis heidän olisi pitänyt olla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sitan syyttelystä:
Ongelmahan ei olekaan se, että Janne tai joku muukaan vanhempi mies olisi paha patriarkka. Ei ns. nais*iha (aika voimakas ilmaisu tässä kohtaa, mut en nyt keksi sopivaa korvaavaa) ilmene vain pahojen ihmisten pahuudesta johtuvana ilmaisuna. Se, jos Sita koki, että J häntä väheksyi, on just sitä sellaista vaikeasti tunnistettavaa, kulttuuriin piiloutuvaa ja tahatonta väheksyntää. Tahatonta, koska J (jos siis tästä on kyse) ei tunnista itsessään sitä asennetta, vaikka se onkin olemassa. Toisilla se ilmenee näkyvämmin ylimielisyytenä, toisilla tahattomana välinpitä
No nyt on Sita itse äänessä
Voi hvetti tätä palstan uudistusta! Ihan susi! Eihän täällä voi enää turvallisesti kommentoida, kun heittää tekstin keskelle jonkun muun kommenttia. Kun painat "lainaa", tulee pitkä soiro kirjaimia päällekkäin. Ja tyssää siihen, ei edes näe litanian loppua.
No nyt on joku herkillä! Minunko pitää hakeutua hoitoon, kun sanoin että toiset näkevät vähättelyn, toiset eivät? Ja että olen sitä mieltä että Sita isotteli vanhemmalleen? Voi, voi...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jade ei ole heikko vaan tilannetta tunnusteleva ja ajatteleva ihminen. Hän on hyvin vahva omassa elämässään kun ei lähde hakemaan urheilumenestystä naisten sarjoista miehen ominaisuuksilla, vaan jättää lopulliset ratksisut urheilu-uran jälkeen. Hän saa kuulla varmasti aika paljon suunpieksäntää kilpakumppaneiltakin ja silloin on hyvä pystyä etäännyttämään itseään tilanteissa. Hän myös auliisti myönsi, että meni ensin överiksi ulkonäön muokkauksessa ja peruutti sitten nykyiselle tasolle.
Ihmettelin myös, kun joku aiemmin sanoi Jaden olevan heikko peesaaja. Sain hänestä kyllä toisenlaisen kuvan. Ja se naurunpurskahdus lopussa oli hauska. Kertoi hänestä paljon. Ja parempaa, kuin siitä toisesta 5v. raivoajasta.
Jade itse rupesi raivoamaan kuin 5 vuotias aamupalapöydässä. Mitä pah
Miksi Jade ei olisi saanut tuoda fiiliksiään esiin tuossa tilanteessa? Minusta T oli Jadea kohtaan kohtuuton. Varsinkin kun itse loukkaantui Sitan "mene pois petollinen" lohkaisusta ja purki asiaa Sitalle. Miksi Jaden taas olisi pitänyt vain kiltisti kuunnella syytökset?
Mua ärsytti Sitassa se kun syytteli Jannea, ettei hän katso Sitaa silmiin tai tule juttelemaan. Vaikka Sita oli itse selvästi se joka vältteli viimeiseen asti Jannen katsekontaktia.
Oli muutenkin mun mielestä viimeisissä jaksoissa muutenkin törkeä Jannelle ja meni henkilökohtaisuuksiin. Siinä ei itsessään ole mitään pahaa, että äänestää Jannea ja koittaa saada muita puolelleen, mutta Sita käyttäytyi huonosti ja hänellä oli ennemminkin henkilökohtainen kuin pelillinen motiivi savustaa Jannea ulos.
Sita käyttäytyy kyllä kuin koulukiusaaja. Ei kyllä tollasta maalitusta voi sietää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joka ketjussa joku epäilee asianomaisten osallistuvan keskusteluun. Nyt vieläpä koko tuotanto täällä peukuttelemassa😅. Koita nyt kestää, että me kaikki emme ole samaa mieltä. Mielipiteitä voi tosiaan olla erilaisia.
No johan nyt on vaikeaa ymmärtää kirjoitettua tekstiä. Eihän tuossa edes lue että olisi koko tuotanto paikalla, vaan tuotantoa. Kaksi aivan eri asiaa. Lisävinkki myös oikeinkirjoitukseen: aika koittaa, ihminen koettaa. Koetahan muistaa.
Sita pahoitti mielensä Jannelle ja käänsi henkilökohtaisen uhmansa ja kiukkunsa mielessään joksikin naisvoimaantumistaisteluksi ja halusi Jannen siksi pihalle. Ihan vaan tunsi tarvetta kostaa. Olin pettynyt siihen millä tavalla juoni eteni tästä hetkestä eteenpäin kun koko touhu muuttui Sitan valtataisteluksi väärin perustein.
Tälleen 3kymppisenä naisena oon sitä mieltä että se on kyllä jokaisen omalla vastuulla ymmärtää erilaisia ihmisiä kuin itse on, en minä rupea riehumaan jos työpaikalla vanhemmat tädit rupeavat tytöttelemään, se ei useimmiten ole mitään hiton alistamista ja niille voi vaikka kettuilla sitten takaisinkin humorilla tai kasvattaa sellaisen itsetunnon ettei tarvitse jäädä jumiin tuollaisiin kuviteltuihin naisvihahetkiin. Sita oli tyhmä, itsekeskeinen ja erittäin hyvä nuolemaan p rseitä sekä valehtelemaan, sellaisilla ominaisuuksilla kyllä oikeasti pärjää elämässä. Tippui Haluatko Miljonääriksi-ohjelmassa liioittelematta ensimmäisessä kysymyksessä.
No olipas ihan mielettömän jänskä peliliike pudottaa yksi omasta joukkueestaan. Tämän katsottiin riittävän koko 8-jaksoisen ohjelman ainoaksi käänteeksi. Katsojienkin surkea vedätys!