Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Kannaako tuota uusinta podcast-jaksoa kuunnella? Pelkään, että alkaa ärsyttää, jos Christofferista paistaa puolueellisuus ja hän on pro Sita. Podcastin 1. jaksosta (jossa Sita vieraana) pystyi jo aistimaan, että Christoffer piti Sitan omistautuneisuutta (katsonut lukuisia kausia ja laatinut pelitaktiikan) huikeana ja oli ihan Sitan lumoissa. Toivottavasti Sitan vieraana oleminen aloitusjaksossa ei spoilannut sitä, että hän tulee voittamaan koko potin. Vahva tunne, että juuri näin käy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse olen ehdottomasti team Janne ja nyt team uskolliset. Sitan ja Heikin maireat ilmeet ärsyttävät, enkä soisi heille voittoa.
Toivoisin kuitenkin, että täällä keskustelu pysyisi asiallisena. Vaikka Sitan teot ottavat monia kovasti päähän, ei kannata alentua sille tasolle, että haukutaan Sitan ulkonäköä, etnistä taustaa ja käytetään rumia haukkumasanoja. Sellainen käytös on moukkamaista ja alhaista - ja sataa Sitan laariin. Sita voi somessaan julkaista hänen saamiaan asiattomia haukkumaviestejä ja saa näin itse sympatiaa osakseen (vihan kohdistuen nettikiusaajiin). Eli kannattaa muistaa keskustelutaidot ja muotoilla viestit siten, etteivät ne ole hyvänmaun vastaisia. Pelkät haukkumaviestit ilman kunnon argumentaatiota ja perusteluja eivät palvele tarkoitustaan vaan lisäävät sympatiaa haukutuille.
Ja muistakaa, ettei Jannekaan lähtenyt alhaiselle polulle. Hän ei lähtenyt haukk
Samoin on käynyt tuossa pelissä kisaaville. Sitä ollaan sokeita omalle toiminnalle. Tuossa pelissä harva on lähtenyt epäilemään omaa kaveria, koska tämä on kiva. Jannea suojasi kaikilta epäilyiltä pitkään se, että hän on hyvää seuraa. Siellä ei ole vieläkään tainnut porukka herätä siihen, että jos siellä on enää jäljellä ne kivat, niin keitäköhän ne petolliset ovat mahtaneet olla.
Pidin alussa Sitasta, mutta viime jakso muutti mieleni täysin. Hänen ajojahtinsa Jannea kohtaan oli ihan karseaa. Jos monille on tullut siitä koulukiusaajavibat, niin mulle tuli ahdistava muistikuva eräästä nuoresta työpaikkakiusaajasta, joka käyttäytyi aivan samoin.
Ohjelma on mielenkiintoinen muuten, mutta Sitan takia ahdistaa nyt sitä loppua katsoa. On kuitenkin pakko, koska haluan nähdä miten kommentoivat petoksen kohteeksi joutuneet läheiset ystävät.
Ja kun Sita niin avautuu mielenterveysongelmistaan julkisesti, niin voisin antaa ohjeen: ongelmat lievittyvät, jos kohtelet muita ihmisiä kuin haluat itseäsi kohdeltavan.
Vierailija wrote:
Siis miten kaikilla menee tunteisiin Sitan käytös, kun kyseessä on PELI, jossa on tarkoitus PELATA ja VOITTAA? :D
Koska peli ei päättynyt siihen, että kamerat sammui. Välit on edelleen huonot, vaikka selkäänpuukotettu osapuoli on yrittänyt tulla vastaan.
Vierailija wrote:
Kannaako tuota uusinta podcast-jaksoa kuunnella? Pelkään, että alkaa ärsyttää, jos Christofferista paistaa puolueellisuus ja hän on pro Sita. Podcastin 1. jaksosta (jossa Sita vieraana) pystyi jo aistimaan, että Christoffer piti Sitan omistautuneisuutta (katsonut lukuisia kausia ja laatinut pelitaktiikan) huikeana ja oli ihan Sitan lumoissa. Toivottavasti Sitan vieraana oleminen aloitusjaksossa ei spoilannut sitä, että hän tulee voittamaan koko potin. Vahva tunne, että juuri näin käy.
Itse kuuntelin eikä jäänyt sellainen tunne, että kukaan olisi kenenkään puolella. Janne ja Nipa puhuivat paljon siitä, että tämähän on peli ja formaatti ja mainitsivat myös sen, että Sita oli valmistautunut ennakkoon ja kaikki eivät olleet yhtä paljon. Janne puhui myös siitä, miten oli ennen lupautumistaan mukaan miettinyt katsojien reagoimista ja sitä, että jotkut luulevat peliroolin olevan pelaajan todellinen minä kokonaan tai osittain. Tätä keskustelua kun lukee, ei voi olla muuta kuin samaa mieltä.
Miten ihmiset voikin katsoa samaa ohjelmaa niin erilaisten lasien läpi? Minulle Janne näyttäytyi alusta asti setämiehenä, joka suhtautuu Sitaan alentuvasti. En siis ollut yhtään yllättynyt, että Sita päätyi Heikin sijasta maalittamaan Jannea. Kun Janne tajusi mitä tekevät, kohdisti hän kiukkunsa lähes yksinomaan Sitaan, ei Heikkiin, joka myös oli mukana juonimassa Jannea ulos. Petollisten keskusteluissa Janne purki kiukkuaan lähes yksinomaan Sitalle ja ignoorasi Heikin. Kyllä, Sita pelasi rohkeammin kuin Heikki, mutta silti. Myös Heikki äänesti Jannea useampaan kertaan. Missä kiukku Heikkiä kohtaan? Ja tuo silmiin katsominen... voi hyvää päivää.
Vastaavaa alentuvaa käytöstä nähtiin Nipalta, joka puhui alentuvaan tyyliin yksinomaan nuorille naisille. Mm. Tinzelle, joka Nipan mukaan syyllistyi "päällepuhumiseen". Nipa oli aivan kujalla koko pelin ajan, mitä oli viihdyttävää seurata.
Sitasta minulla ei ole mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Pelaa kovaa ja naamasta näki moneen kertaan miten hän turhautui, kun muut eivät pelanneet hänen mielensä mukaan, mutta hän oikeasti yrittää voittaa pelin ja näkee sen eteen vaivaa. Toisin kuin suurin osa pelaajista, jotka vain hengailevat tuolla ja ovat säästyneet, koska ovat niin pihalla tai muuten täysin harmittomia.
Vierailija wrote:
Jos olisin Heikki, yrittäisin ehkä alkaa vähän heittää epäilyjä Sitan suuntaan ja siihen ehkä saisi Jaden ja Jukan mukaan. Tosin tämä ei onnistu, jos molemmat eivät ole pelissä. Jos ovat eli kilpi pelasti Ellun, Sita ei välttämättä ekalla kierroksella ymmärtäisi olevansa uhattu ja saattaisi äänestää jotain muuta kuin Heikkiä pitääkseen Heikin pelissä ja Heikillä olisi pieni mahdollisuus saada Sita ulos ja päästä itse loppuun saakka, mikäli muut uskoisivat että petollisia oli kaksi.
Jos olisin Sita, en tiedä mitä tekisin. Heikin kanssa pitäisi saada äänet aina samallle pelaajalle ja samaan aikaan pystyä ohjaamaan Ellu-Tinze-kaksikko joko erilleen tai äänestämään samaa kuin hän itse.
Hyvää analyysiä pelistä. Heikin ei kuitenkaan mielestäni kannata kääntyä Sitaa vastaan, koska se on liian riskialtista hänelle itselleen. Heikkiä jo epäillään ja Sitan maalitus vain vahvistaisi häneen itseensä kohdistuvaa epäilyä.
Sitalla on kaksi mahdollisuutta: yrittää pysyä tutkan alapuolella ja teeskennellä "uskollista", jolloin ehkä muut luulevat petollisia olevan vain kaksi (olettaen Heikin putoavan ensin). Tai sitten hänen pitää pelata Heikin kanssa yhdessä yrittäen saada Jade (tai Jukka) mukaan äänestämään Ellu tai Tinze karkotetuksi.
Jos mainitut taktiikat eivät onnistu, uskollisista ellu, Tinze ja Jade (tai Jukka) vievät voiton.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis miten kaikilla menee tunteisiin Sitan käytös, kun kyseessä on PELI, jossa on tarkoitus PELATA ja VOITTAA? :D
Koska peli ei päättynyt siihen, että kamerat sammui. Välit on edelleen huonot, vaikka selkäänpuukotettu osapuoli on yrittänyt tulla vastaan.
Välit on huonot vai välit on samanlaiset kuin ennen peliä eli kyseessä kaksi toisilleen vierasta ihmistä?
Älkää ottako viihdeohjelmaa niin tosissanne.
Vierailija wrote:
En olisi pari jaksoa sitten uskonut että aidosti toivoisin jopa Elinan voittavan, mutta Sitan törkeä käytös on mennyt ihon alle. Vaikka on kuinka kovaa peliä, voi sitä silti pelata toisia kunnioittaen...
Ja nuorena naisena itse ärsyttää kun ihmiset heittävät turhaan uhriutumiskorttia. Ei ole kertaakaan näkynyt tilannetta vielä mistä olisi pääteltävissä että Janne Sitan iän tai sukupuolen takia olisi puhunut päälle. Menee krediitti oikeilta valituksilta kun tämmöisiä ylitulkitsevia uhriutujia päästetään ääneen.
Tismalleen samaa mieltä. Minäkään en tykännyt Elinasta, mutta nyt soisin voiton jopa hänelle mielummin kuin Sitalle tai Heikille. Syynä käytös. Elina on pyytänyt anteeksi ja muuttunut miellyttävämmäksi. Oli myös Jannen puolella. Sita ja Heikki ovat näyttäneet sellaisia otteita, että ne vihastuttavat ja ahdistavat paljon enemmän kuin Elinan aiempi käytös. Eivätkä he (S&H) ole osoittaneet minkäänlaisia katumisen merkkejä.
Samaa mieltä myös ylireagoinnista, uhriutumiskortin käytöstä ja siitä, että tällainen peli aiheuttaa pelkästään hallaa oikeille uhreille, joiden uskottavuus kärsii näiden ylitulkitsijoiden vuoksi.
Vierailija wrote:
Pidin alussa Sitasta, mutta viime jakso muutti mieleni täysin. Hänen ajojahtinsa Jannea kohtaan oli ihan karseaa. Jos monille on tullut siitä koulukiusaajavibat, niin mulle tuli ahdistava muistikuva eräästä nuoresta työpaikkakiusaajasta, joka käyttäytyi aivan samoin.
Ohjelma on mielenkiintoinen muuten, mutta Sitan takia ahdistaa nyt sitä loppua katsoa. On kuitenkin pakko, koska haluan nähdä miten kommentoivat petoksen kohteeksi joutuneet läheiset ystävät.
Ja kun Sita niin avautuu mielenterveysongelmistaan julkisesti, niin voisin antaa ohjeen: ongelmat lievittyvät, jos kohtelet muita ihmisiä kuin haluat itseäsi kohdeltavan.
Juurikin näin
ja jos mielenterveys ongelmista kärsivä lähtee vieläpä tuollaiseen ”puukotus” ohjelmaan, niin voi vain syyttää itseään, kun saa kakkaan niskaan.
jos on herkkä ja tykkää kyttyrää, kun on todellakin petollinen , niin olisiko kannattanut olla kotona kirjoittelemassa kirjaa%.
Vierailija wrote:
Miten ihmiset voikin katsoa samaa ohjelmaa niin erilaisten lasien läpi? Minulle Janne näyttäytyi alusta asti setämiehenä, joka suhtautuu Sitaan alentuvasti. En siis ollut yhtään yllättynyt, että Sita päätyi Heikin sijasta maalittamaan Jannea. Kun Janne tajusi mitä tekevät, kohdisti hän kiukkunsa lähes yksinomaan Sitaan, ei Heikkiin, joka myös oli mukana juonimassa Jannea ulos. Petollisten keskusteluissa Janne purki kiukkuaan lähes yksinomaan Sitalle ja ignoorasi Heikin. Kyllä, Sita pelasi rohkeammin kuin Heikki, mutta silti. Myös Heikki äänesti Jannea useampaan kertaan. Missä kiukku Heikkiä kohtaan? Ja tuo silmiin katsominen... voi hyvää päivää.
Vastaavaa alentuvaa käytöstä nähtiin Nipalta, joka puhui alentuvaan tyyliin yksinomaan nuorille naisille. Mm. Tinzelle, joka Nipan mukaan syyllistyi "päällepuhumiseen". Nipa oli aivan kujalla koko pelin ajan, mitä oli viihdyttävää seurata.
Sitasta minulla ei ole mielipidettä su
Samaan olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Ei Janne suhtautunut Sitaan ja Heikkiin tasapuolisesti. Jopa Heikki kiinnitti siihen huomiota. Ja Heikki pääsi kuin koira veräjästä tuosta suunnitelmasta, vaikka oli siinä ihan yhtä mukana ja jopa aktiivisempi.
Myös Nipan kommentti Tinzelle hämmästytti. Minusta Tinze ei puhunut päälle. Sen sijaan Nipa itse ohjasi koko ajan, että älä puhu tuosta puhu tästä. Isossa ryhmässä on myös vaikea ottaa puheenvuoro ilman, että vahingossa sanoisi jotain toisen päälle. Tahallisesti päälle on puhunut ainakin Elina ja siitä hänelle asiallisesti huomautettiinkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse kuuntelin eikä jäänyt sellainen tunne, että kukaan olisi kenenkään puolella. Janne ja Nipa puhuivat paljon siitä, että tämähän on peli ja formaatti ja mainitsivat myös sen, että Sita oli valmistautunut ennakkoon ja kaikki eivät olleet yhtä paljon. Janne puhui myös siitä, miten oli ennen lupautumistaan mukaan miettinyt katsojien reagoimista ja sitä, että jotkut luulevat peliroolin olevan pelaaj
Kiitos. Voin siis kuunnella jakson hyvillä mielen.
Selviytyjät-podia ei pysty enää kuuntelemaan, koska kaikki kerrotaan vain Tytin näkökulmasta. Ehkä siinäkin olisi parempi, että podcastia vetäisi ohjelman juontaja Riku ja kilpailijat kävisivät vain vieraina (kuten Petolliset-podissa). Tällöin saataisiin jokaisen ääni vuoronperään kuuluviin, eikä kyseessä olisi vain yhden (tai kahden) osallistujan puolueellinen show, jossa nostetaan itseä jalustalle.
Vierailija wrote:
oletkohan ymmärtänyt katsovasi TV-viihdeohjelmaa, jossa tarkoitus on pelastaa oma nahkansa ja korjata voittopotti?
Petolliset on peli ja Sita pelaa sitä erittäin hyvin. Mutta hän on joutunut nyt pelaamaan kovempaa ja se selkeästi käy hänen hermoilleen. Ei ole mukavaa olla inhottava vaikka Janne ansaitseekin kyllä kaiken tuon sonnan minkä niskaansa saa. Määräilevä setämies joutui lähtemään.
Voi harmi, kun meni maku Sitaan. Aluksi tykkäsin hänen pelityylistään: kun näki miten jännitti petollisena oloa, mutta hoiti sen hyvin olemalla hiljainen ja ystävällinen muita kohtaan. Pelin parasta antia oli ne kohdat, kun uskolliset syytteli toisiaan raivoissaan pyöreässä pöydässä ja petolliset vaan kattelee ympärilleen ihmeissään 😁. Mutta sitten Sita antoi liikaa jonkun oman, ennaltapäätetyn "strategiansa" puskea läpi. Oli katsonut muiden maiden formaatteja ja halusi sieltä matkia tän juonikuvion, kävi mitä kävi. Harmi vaan, että tossa pelissä tarvitaan oman strategian lisäksi yhteispeliä.
Ja kun Sitä on monta kertaa sanonut itseään herkäksi, niin mitenköhän olisi kestänyt, jos häneen olisi kohdistunut tuollainen maalittaminen? Että kaksi petollista olisi kääntynyt häntä vastaan ja olisi ollut täysin yksin. Se Sitan tuuletus Jannen pudotessa ..kiroilut ja kaikki... oli kyllä tosi noloa. Myös Jaden kannalta harmittaa tuo muiden jäljellä olevien tyttöjen liittoutuminen. Luulen, että Jade tarkkailee peliä hyvin ja hänhän epäili Sitaatin, harmi vaan että on niin arka, ettei uskalla tuoda tätä isommin ilmi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juurikin näin
ja jos mielenterveys ongelmista kärsivä lähtee vieläpä tuollaiseen ”puukotus” ohjelmaan, niin voi vain syyttää itseään, kun saa kakkaan niskaan.
jos on herkkä ja tykkää kyttyr
Tässä ohjelmassa ja petollisen roolissa taisi tuo mielenterveysasioista avautuminen mediassa olla vain eduksi. Sitaa pidettiin sen vuoksi niin herkkänä ja hauraana, ettei häntä hennottu edes syyttää. Kohdeltiin silkkihansikkain. Kun Nipa häntä yhdessä jaksossa yritti kurmottaa, joku huusi heti väliin: "ei saa painostaa!" ja Sitan kuumottelu loppui kuin seinään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos olisin Heikki, yrittäisin ehkä alkaa vähän heittää epäilyjä Sitan suuntaan ja siihen ehkä saisi Jaden ja Jukan mukaan. Tosin tämä ei onnistu, jos molemmat eivät ole pelissä. Jos ovat eli kilpi pelasti Ellun, Sita ei välttämättä ekalla kierroksella ymmärtäisi olevansa uhattu ja saattaisi äänestää jotain muuta kuin Heikkiä pitääkseen Heikin pelissä ja Heikillä olisi pieni mahdollisuus saada Sita ulos ja päästä itse loppuun saakka, mikäli muut uskoisivat että petollisia oli kaksi.
Jos olisin Sita, en tiedä mitä tekisin. Heikin kanssa pitäisi saada äänet aina samallle pelaajalle ja samaan aikaan pystyä ohjaamaan Ellu-Tinze-kaksikko joko erilleen tai äänestämään samaa kuin hän itse.
Hyvää analyysiä pelistä. Heikin ei kuitenkaan mielestäni kannata kääntyä Sitaa vastaan, koska se on liian riskialtista hänelle
Minusta Heikin tulisi yrittää saada rikottua Tinzen ja Elinan liitto. Heillä on nyt todella paljon valtaa pelissä, jos pelaavat yhteen pussiin. Heidät pitäisi saada epäilemään toisiaan. Tähän kuvioon olisi helppo saada mukaan myös muut, koska noin vahva liitto on kaikille haitallinen. Jos toinen tai molemmat heistä ovat petollisia, eivätkä äänestä toisiaan, niin petolliset voittavat. Jos molemmat ovat uskollisia, niin he voivat yhdessä pudottaa kaikki muut pois, aivan kuten eilisessä korttipelissä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juurikin näin
ja jos mielenterveys ongelmista kärsivä lähtee vieläpä tuollaiseen ”puukotus” ohjelmaan, niin voi vain syyttää itseään, kun saa kakkaan nisk
Se oli Elina, joka rupesi huutelemaan väliin, ettei Sitaa saa painostaa. Elina ilmeisesti oli jo silloin yliherkkä Sitan puolustaja, mitä on ollut myöhemminkin. Ymmärtämättä, että Sitakin on petollinen.
..en edes muista koska on joku tv:ssa ärsyttänyt niin pajon kuin tämä "mie mie sita" = aivan kammottava luuserin turhake..
ja nuo mielenterveys ongelmaisen höpönhöpön jututt...voi kiesus..no ÄLÄ osallistu tällaiseeen ohjelmaan jos vintti ei oo kunnossa..