Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen

Vierailija
28.05.2023 |

Tällainenhan voi sitten seurustellakin ihan kenen kanssa vaan. Olen kateellinen, huikea määrä valikoimaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, huomaa myös sen, jos joku loukkaantuu tai ei ymmärrä, ja tämän takia tämä hyvin toimeentuleva sitten selittää tai kertoo mitä oli tarkoittanut, eli ilmaisee, ettei ollut tarkoitus loukata tai oli jokin syy johonkin asiaan, jokin ulkopuolinen muualta asetettu hyväksyttävä

Ei tarvitse. Et voi asettaa toiselle ihmisille vastuuta toisten jatkuvasta monitoroinnista. Sinä olet itse vastuussa siitä, että otat mieltäsi vaivaavat asiat esiin ystävällisesti ja rakentavasti. Kukaan muu ei ole siitä vastuussa.

Hyvin sanottu!

Kyllä kuulijallakin pitää olla vastuu ymmärtämisen suhteen.

Niin, asiakastilanteissa: Jos nyt vaikkapa kassaneiti pyytää alle 30-vuotiaalta alkoholituotteita ostamaan tulleelta tyypiltä henkkarit, ja jos ei tämä niitä henkkareita näytä, niin kassaneiti ei myy. Asiakas on tietysti loukkaantuu... Mutta jos kassaneiti antaa selityksen miksi ei myy, eli hän on velvollinen alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta ne henkkarit kysymään, ja jos ei ole, niin ei myydä...

Asiakas voi ymmärtää ja oivaltaa tai sitten ei. Mutta kassaneiti antoi selityksen, kun asiakas kerran loukkaantui, antoi selityksen vaikkei asiakas kysynyt...

Sitä tässä tarkoitettiin. 

Sillain.

Te siis tosiaankin omaa käytöstänne puolustelette sillä, että kuulijan tai vastapuolen on itse ymmärrettävä... Sinä et ole vastuussa siitä mitä sinä teet.

No, ilmankos te pelleilette muiden kustannuksella, onko mahdollisesti syynä ja perusteluna vaikkapa se, että se kohde "ansaitsee tulla kohdelluksi tai loukatuksi!" "Mitäs on mitä on!"

Jasso! Aika lapsellinen käsitys. 

Eikä ainakaan mikään hyvin toimeen tulemisen merkki! Te koette että teillä on oikeus, ja muut saavat sitten ymmärtää miten ymmärtävät! Ittehän se, ittehän se!

Juuri näin! Ei oteta vastuuta omasta käyttäytymisestä. Sitä vaan ollaan hyvin toimeen tulevia kaikkien kanssa!

Vierailija
42/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kaikkien kanssa "toimeen".

On vittumaista asiakasta, mt-tapauksia kollegoina ja avuttomia esimiehiä.

Pidän nääs nämä ajatukset ja muutkin mielipiteet itselläni, vähän hymyilee ja nyökkäilee kun toinen puhuu niin olettavat että olet samaa mieltä ja hyvä tyyppi.

En usko että tällä metodilla mitään parisuhteita rakentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen toimeen kaikkien kanssa mutta kaikki eivät pidä minusta.

Vierailija
44/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kaikkien kanssa "toimeen".

On vittumaista asiakasta, mt-tapauksia kollegoina ja avuttomia esimiehiä.

Pidän nääs nämä ajatukset ja muutkin mielipiteet itselläni, vähän hymyilee ja nyökkäilee kun toinen puhuu niin olettavat että olet samaa mieltä ja hyvä tyyppi.

En usko että tällä metodilla mitään parisuhteita rakentaa.

Elä vielä luovuta parisuhteen kanssa, muistahan, että ystävyys ja parisuhteet ovat eri asia kuin hyvänpäivän tutut joiden kanssa ollaan perus kohteiliaita kuten näytät olevan pitämällä omat ajatukset omina. Ystävyys ja parisuhteessa kuuluukin käydä läpi myös vaikeita asioita, pinnan alle on pääsettävä ja itse myös päästävä. Hyvänpäivån tuttujen kanssa ei.

Vierailija
45/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kanssa voi tulla toimeen, mutta kaikista ei voi tykätä eikä varsinkaan rakastaa kaikkia. Toimeen tulee, jos on hyvä lukemaan ihmisiä ja osaa säädellä olemistaan seuran ja tilanteen mukaan.

Juurikin näin. "Lupsakkaana" savolaesena on paljon naiskavereitakin ja tykkäänkin tavallaan mutta ei yhtään rakasta eikä mitään syvempää peliä. Uusia tuttavuuksia tulee lähes joka reissulla.

Vierailija
46/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, huomaa myös sen, jos joku loukkaantuu tai ei ymmärrä, ja tämän takia tämä hyvin toimeentuleva sitten selittää tai kertoo mitä oli tarkoittanut, eli ilmaisee, ettei ollut tarkoitus loukata tai oli jokin syy johonkin asiaan, jokin ulkopuolinen muualta asetettu hyväksyttävä

Ei tarvitse. Et voi asettaa toiselle ihmisille vastuuta toisten jatkuvasta monitoroinnista. Sinä olet itse vastuussa siitä, että otat mieltäsi vaivaavat asiat esiin ystävällisesti ja rakentavasti. Kukaan muu ei ole siitä vastuussa.

Ai, nyt tää meni siis sittenkin sinne ystävyyteen. Loukkaantua tai mielensä voi pahoittaa myös asiakastilanteessa, silloin se joka tulee toimeen, näkee ja oivaltaa, että nyt täytyy selittää vähän tarkemmin.

Että siinä sitten te hyvin tiomeentulevat nyt esitätte: Ei ystävystyä tarvitse, joo, mut ei tarvi monitoroidakaan!

Mitä te nyt oikein selitätte!

Sain ehkä kiinni selityksestä. Ilmeisesti ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa sosiaalisesti taitavia ja "ottavat esiin asioita ystävällisesti ja rakentavasti, tarvittaessa "napakasti".

Kokemukseni mukaan se ns. napakkuus tulee esiin, jos keskustelukumppani ei ole samaa mieltä. Heillä ei ole itsellään vastuuta siitä jos (kun) heidän kommunikointitapansa pahastuttaa tai ärsyttää muita. Toisten normaali huomioon ottaminen on heidän mielestään monitorointia. Ehkä raskain ihmistyyppi jonka kanssa on vaikeinta tulla toimeen.

Vierailija
47/49 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin yhdestä tutusta, että hän on sellainen joka tulee toimeen kaikkien kanssa. Ihailin kovasti tätä hänen ominaisuuttaan. Sitten selvisi, että hän ei voinutkaan sietää minua, olin siis ainoa jonka kanssa hän ei tullut toimeen. Nykyään en enää usko, että on olemassa sellaisia ihmisiä jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen.

Miksi hän ei sietänyt sinua, kohtelitko häntä jotenkin huonosti?

Haluan vastata tähän omalta kohdaltani vaikka olen eri. Minusta ei ole pidetty kossa näytän tympeältä, kuljen nokka pystyssä, olen hiljaa, puhun, katson väärin, en katso oikein, ilmeeni on vääränlainen, tulen toimeen kys. hlön mielestä väärien ihmisten kanssa, jne. 

Vierailija
48/49 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen toimeen kaikkien kanssa. Kaikki ei vain tule toimeen mun kanssa.

Vierailija
49/49 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeen. Miehen nimi voi olla Toimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi