Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen

Vierailija
28.05.2023 |

Tällainenhan voi sitten seurustellakin ihan kenen kanssa vaan. Olen kateellinen, huikea määrä valikoimaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se että tulee toimeen kaikkien kanssa tarkoita että pitää kaikista! Eikä varsinkaan tarkoita sitä, että haluaisi seurustella kenen kanssa vaan. Jos on tilannetajua ja hyvät käytöstavat, niin tulee kyllä toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
22/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monikin tulee toimeen kaikkien kanssa, myös minä. En vain päästä kaikkia elämääni, enkä pidä kaikisa ihmisistä ja olen varsin valikoiva mitä tulee siihen, ketkä pääsevät ystävikseni asti. Silti voin keskustella ihan kenen tahansa kanssa loukkaamatta häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa peiliin katsoa, jos menee riitelyksi aina osan porukan kanssa.

Vierailija
24/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esimerkiksi opettajan tulee tulla toimeen oppilaittensa kanssa, samoin asiakkaiden ja työkavereiden kanssa pitää tulla toimeen, vaikkei heistä kaikista pitäisikään.

Vierailija
25/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen ei ainakaan syvällisesti kaikkien ihmisten puheita kuuntele, joka väittää tulevansa kaikkien kanssa toimeen. Sellaiset ihmiset puheineen, joista ei pidä, hän ohittaa kädenheilautuksella eikä jää keskustelemaan. Mitä se sellainen on? Sivuuttamista, eli ei tule toimeen, vaan sivuuttaa ne jotka eivät ole kiinnostavia tai joiden kanssa ei halua jostain syystä keskustella. Erityisen paha tuo on, jos kyseessä on jokin ammatti, jossa joutuu erilaisten ihmisten kanssa tekemisiin. Toinen osapuoli kuitenkin ymmärtää sen, että tuli sivuutetuksi.. Niin kuin vaikkapa, selittää jotain, ja siinä se joka tulee kaikkien kanssa toimeen, ryntääkin  yks kaks yllättäen jonnekin toisaalle, ai, hei sääkin olet täällä... siis.... kääntää selkänsä siinä sille asiakkaalleen.

Vierailija
26/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, huomaa myös sen, jos joku loukkaantuu tai ei ymmärrä, ja tämän takia tämä hyvin toimeentuleva sitten selittää tai kertoo mitä oli tarkoittanut, eli ilmaisee, ettei ollut tarkoitus loukata tai oli jokin syy johonkin asiaan, jokin ulkopuolinen muualta asetettu hyväksyttävä syy.

Vierailija
27/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen ei ainakaan syvällisesti kaikkien ihmisten puheita kuuntele, joka väittää tulevansa kaikkien kanssa toimeen. Sellaiset ihmiset puheineen, joista ei pidä, hän ohittaa kädenheilautuksella eikä jää keskustelemaan. Mitä se sellainen on? Sivuuttamista, eli ei tule toimeen, vaan sivuuttaa ne jotka eivät ole kiinnostavia tai joiden kanssa ei halua jostain syystä keskustella. Erityisen paha tuo on, jos kyseessä on jokin ammatti, jossa joutuu erilaisten ihmisten kanssa tekemisiin. Toinen osapuoli kuitenkin ymmärtää sen, että tuli sivuutetuksi.. Niin kuin vaikkapa, selittää jotain, ja siinä se joka tulee kaikkien kanssa toimeen, ryntääkin  yks kaks yllättäen jonnekin toisaalle, ai, hei sääkin olet täällä... siis.... kääntää selkänsä siinä sille asiakkaalleen.

Ystävät ovat erikseen kuin asiakkaat. Niiden kanssa puhutaan syvällisemmin. En minä voi töissä jutella syvällisesti asiakkaiden kanssa. Ihan pintapuolisesti tulee juteltua. Voisi olla kovin tungettelevaa, jos respassa työskennellessäni alkaisin kovin intensiiviseen sävyyn keskustelemaan sen pienen hetken mitä asiakkaita tapaan.

Työyhteisössä tiimin kesken oikeastaan sama, osan kanssa pidetään enemmän yhteyttä, jos ystävyyssuhde sattumalta muodostuu, toisten kanssa ollaan asiallisen kohteliaita ja ystävällisiä. Jättämättä kuitenkaan toisia ulos jos jotain työporukan "enemmän kavereiden" kanssa järjestetään. Palautteet annetaan otetaan ja annetaan vastaan rakentavasti ja tsempataan toinen toisiamme.

Vierailija
28/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen on kuitenkin vain ihminen eikä voi odottaakaan, että hänellä riittäisi voimavaroja tutustua jokaiseen tapaamaansa ihmiseen syvällisesti. Sitä varten ovat ystävät ja perhe.

Minä näen kaikkien kanssa toimeen tulevan ihmisen hyväntahtoisena ja toisille hyvää tahtovana ihmisenä, joka kuitenkin tunnistaa omat voimavaransa ja jaksamisensa.

Ikävää, jos et ole saanut tarvitsemaasi kohtaamista ammattilaiselta, jonka ammatillisessa tilanteessa olisi pitänyt sinulle antaa.

Vierailija
29/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, huomaa myös sen, jos joku loukkaantuu tai ei ymmärrä, ja tämän takia tämä hyvin toimeentuleva sitten selittää tai kertoo mitä oli tarkoittanut, eli ilmaisee, ettei ollut tarkoitus loukata tai oli jokin syy johonkin asiaan, jokin ulkopuolinen muualta asetettu hyväksyttävä

Ei tarvitse. Et voi asettaa toiselle ihmisille vastuuta toisten jatkuvasta monitoroinnista. Sinä olet itse vastuussa siitä, että otat mieltäsi vaivaavat asiat esiin ystävällisesti ja rakentavasti. Kukaan muu ei ole siitä vastuussa.

Vierailija
30/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esimerkiksi opettajan tulee tulla toimeen oppilaittensa kanssa, samoin asiakkaiden ja työkavereiden kanssa pitää tulla toimeen, vaikkei heistä kaikista pitäisikään.

Tämä. Mutta ei tietenkään kaikkien kanssa halua seurustella.

Vierailija
31/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen on kuitenkin vain ihminen eikä voi odottaakaan, että hänellä riittäisi voimavaroja tutustua jokaiseen tapaamaansa ihmiseen syvällisesti. Sitä varten ovat ystävät ja perhe.

Minä näen kaikkien kanssa toimeen tulevan ihmisen hyväntahtoisena ja toisille hyvää tahtovana ihmisenä, joka kuitenkin tunnistaa omat voimavaransa ja jaksamisensa.

Ikävää, jos et ole saanut tarvitsemaasi kohtaamista ammattilaiselta, jonka ammatillisessa tilanteessa olisi pitänyt sinulle antaa.

Myös asiakastilanteissa voi joutua sivuutetuksi!

Vierailija
32/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, huomaa myös sen, jos joku loukkaantuu tai ei ymmärrä, ja tämän takia tämä hyvin toimeentuleva sitten selittää tai kertoo mitä oli tarkoittanut, eli ilmaisee, ettei ollut tarkoitus loukata tai oli jokin syy johonkin asiaan, jokin ulkopuolinen muualta asetettu hyväksyttävä

Ei tarvitse. Et voi asettaa toiselle ihmisille vastuuta toisten jatkuvasta monitoroinnista. Sinä olet itse vastuussa siitä, että otat mieltäsi vaivaavat asiat esiin ystävällisesti ja rakentavasti. Kukaan muu ei ole siitä vastuussa.

Hyvin sanottu!

Kyllä kuulijallakin pitää olla vastuu ymmärtämisen suhteen.

Vierailija
33/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kamalan huonoja lukemaan toisiaan. Mäkin tulen toimeen kaikkien kanssa, ja se perustuu hyvin pitkälti siihen, että suhtaudun ihmiskontakteihin neutraalisti. Mitään en niistä itselleni saa, olen todella epäsosiaalinen, mutta kohteliaaksi kasvatettu. Olen kuitenkin luonnostani hyväntuulinen (saadessani olla rauhassa) ja mulla on kiltinnäköinen naama, joten monet kuvittelevat, että minulle kannattaa tulla juttelemaan. Väärin.

Enkä todellakaan seurustelisi kenenkään kanssa, olen äärimmäisen nirso sen suhteen, kenet päästän lähelleni. Jos puoliso tuosta kuukahtaa ennen minua, todennäköisesti jatkan yksin,ei hänen saappaitaan kukaan täytä kuitenkaan.

Vierailija
34/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, nyt tää meni siis sittenkin sinne ystävyyteen. Loukkaantua tai mielensä voi pahoittaa myös asiakastilanteessa, silloin se joka tulee toimeen, näkee ja oivaltaa, että nyt täytyy selittää vähän tarkemmin.

Että siinä sitten te hyvin tiomeentulevat nyt esitätte: Ei ystävystyä tarvitse, joo, mut ei tarvi monitoroidakaan!

Mitä te nyt oikein selitätte!

Vierailija
35/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin yhdestä tutusta, että hän on sellainen joka tulee toimeen kaikkien kanssa. Ihailin kovasti tätä hänen ominaisuuttaan. Sitten selvisi, että hän ei voinutkaan sietää minua, olin siis ainoa jonka kanssa hän ei tullut toimeen. Nykyään en enää usko, että on olemassa sellaisia ihmisiä jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen.

Miksi hän ei sietänyt sinua, kohtelitko häntä jotenkin huonosti?

En tiedä. Yritin selvittää asiaa hänen kanssaan, mutta hän ei suostunut keskustelemaan asiasta eikä ylipäätään suostunut puhumaan minulle mitään. Kyllä sitä tuttavien kanssa paljon mietittiin, että mistä se voisi johtua. Mutta kun ei tiedä syytä, niin ei tiedä.

Vierailija
36/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnysmattoja jotka eivät ole oppineet pitämään puoliaan

Vierailija
37/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, nyt tää meni siis sittenkin sinne ystävyyteen. Loukkaantua tai mielensä voi pahoittaa myös asiakastilanteessa, silloin se joka tulee toimeen, näkee ja oivaltaa, että nyt täytyy selittää vähän tarkemmin.

Että siinä sitten te hyvin tiomeentulevat nyt esitätte: Ei ystävystyä tarvitse, joo, mut ei tarvi monitoroidakaan!

Mitä te nyt oikein selitätte![/quote

Ystävyys ja ystävällisyys eivät ole sama asia.

Vierailija
38/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pidetään ihmisenä, joka tulee kaikkien kanssa toimeen. En silti pidä kaikista, en vain näytä sitä.

Olen samanlainen. Avain kaikkien kanssa toimeen tulemisesssa on, että päästelen paljon toisesta korvasta sisään, toisesta ulos enkä ota asioista itseeni. Koskaan, ikinä en ole kenellekään ilkeä.

Vierailija
39/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta en todellakaan pidä kaikista ihmisistä - saati haluaisi seurustella kenen kanssa tahansa. En vie paljon tilaa tai tee numeroa itsestäni vaan pikemmin päinvastoin kuuntelen toisia ja pyrin ymmärtämään varsinkin itselleni vieraita asioita ja ajatuksia. Olen kyllä huono pitämään puoliani ja piilotan negatiiviset tunteet taidokkaasti, joten ei tää ihan ideaalihomma ole.

Vierailija
40/49 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu!

Kyllä kuulijallakin pitää olla vastuu ymmärtämisen suhteen.

Niin, asiakastilanteissa: Jos nyt vaikkapa kassaneiti pyytää alle 30-vuotiaalta alkoholituotteita ostamaan tulleelta tyypiltä henkkarit, ja jos ei tämä niitä henkkareita näytä, niin kassaneiti ei myy. Asiakas on tietysti loukkaantuu... Mutta jos kassaneiti antaa selityksen miksi ei myy, eli hän on velvollinen alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta ne henkkarit kysymään, ja jos ei ole, niin ei myydä...

Asiakas voi ymmärtää ja oivaltaa tai sitten ei. Mutta kassaneiti antoi selityksen, kun asiakas kerran loukkaantui, antoi selityksen vaikkei asiakas kysynyt...

Sitä tässä tarkoitettiin. 

Sillain.

Te siis tosiaankin omaa käytöstänne puolustelette sillä, että kuulijan tai vastapuolen on itse ymmärrettävä... Sinä et ole vastuussa siitä mitä sinä teet.

No, ilmankos te pelleilette muiden kustannuksella, onko mahdollisesti syynä ja perusteluna vaikkapa se, että se kohde "ansaitsee tulla kohdelluksi tai loukatuksi!" "Mitäs on mitä on!"

Jasso! Aika lapsellinen käsitys. 

Eikä ainakaan mikään hyvin toimeen tulemisen merkki! Te koette että teillä on oikeus, ja muut saavat sitten ymmärtää miten ymmärtävät! Ittehän se, ittehän se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan