Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloushallinnon työt

Vierailija
28.05.2023 |

Hei! Olen miettinyt tulevaisuudessa työskentelyä taloushallinnon parissa. Millaista työskentely on ja mitä hyvää ja huonoa on esim. kirjanpitäjän tai palkanlaskijan työssä? Millainen palkka suurinpiirtein on? Kuinka helposti töitä löytyy esimerkiksi jos on tradenomi? Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita. Tällä hetkellä olen lähihoitaja.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä kokemuksia?

Huonoja lähinnä

Vierailija
42/50 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 15 vuoden kokemus alalta ja onhan se puuduttavaa kirjata laskuja ja tiliotteita päivästä toiseen, mutta siisti sisätyö, jossa ei tarvitse fyysisesti itseään rasittaa. Kannattaa pitää mahdollisimman pitkät kahvi- ja lounastauot. Jos mahdollista, niin pyydä vain pieniä asiakkaita, niiden kirjanpito on helpompi tehdä. Isommissa on hankalaa selvitystyötä tehtävänä jos kaikki laskut eivät ole tulleet kirjanpitoon ja omaverotili on ihan peestä sekin jos on paljon erilaisia veroja kierrossa.

suosittelen tasaisesta, rutiininomaisesta elämästä tykkääville.

Vierailija
44/50 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä asiakkaita joutuu ottamaan älyttömän määrän, mulla on ollut pahimmillan 80 pientä firmaa hoidossa. Samaan aikaan vaaditaan asiakkaan toiminnan ja toimialan erityispiirteiden hallintaa.

Vaihdoin firmaa, nyt mulla on vain yksi asiakas, paljon rennompaa tämä on.

Vierailija
45/50 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä asiakkaita joutuu ottamaan älyttömän määrän, mulla on ollut pahimmillan 80 pientä firmaa hoidossa. Samaan aikaan vaaditaan asiakkaan toiminnan ja toimialan erityispiirteiden hallintaa.

Vaihdoin firmaa, nyt mulla on vain yksi asiakas, paljon rennompaa tämä on.

Täytyy olla sitten todella pieniä, koska 80 asiakasyritystä kuulostaa aivan absurdilta. 20-30 lienee normaali määrä vähän koosta riippuen.

Vierailija
46/50 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 15 vuoden kokemus alalta ja onhan se puuduttavaa kirjata laskuja ja tiliotteita päivästä toiseen, mutta siisti sisätyö, jossa ei tarvitse fyysisesti itseään rasittaa. Kannattaa pitää mahdollisimman pitkät kahvi- ja lounastauot. Jos mahdollista, niin pyydä vain pieniä asiakkaita, niiden kirjanpito on helpompi tehdä. Isommissa on hankalaa selvitystyötä tehtävänä jos kaikki laskut eivät ole tulleet kirjanpitoon ja omaverotili on ihan peestä sekin jos on paljon erilaisia veroja kierrossa.

suosittelen tasaisesta, rutiininomaisesta elämästä tykkääville.

Itseäni ei haittaa rutiinit, vaan työn vastuullisuus suhteessa matalaan palkkatasoon. Eihän se kirjanpito pienillä yrityksillä rakettitiedettä ole, mutta virheitä sattuu ja kun ollaan rahan kanssa tekemisissä, se on monelle herkkä asia. Asiakkaita on myös laidasta laitaan ja jotkut osaavat olla varsin hankalia. Pätee tietysti kaikessa asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
47/50 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinnon koulutus, merkonomi tai tradenomi. Työkokemusta, jotta osaa veroasiatkin. KLT-auktorisointi vaaditaan, kun on ensin hankkinut työkokemusta esim. 5 vuotta. Kaikkine raportoineineen mielenkiintoinen ala. Konsernikirjanpito ja IFRS-säännökset isoissa työpaikoissa. Palkanlaskenta vaatii ainakin TES:ien hallintaa ja tarkkuutta. 

Vierailija
48/50 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, niin pyydä vain pieniä asiakkaita, niiden kirjanpito on helpompi tehdä.

Ei siihen yleensä saa vaikuttaa siihen mitä asiakkaita tekee. On tehtävä mitä pomo käskee ja jos ei jaksa ja ehdi niin näytetään ovea.

Vierailija
49/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on todella vaikea saada vasta-alkajana tällä alalla, kuten myös harkkapaikkaa. Että jos haluat työn, mihin helposti työllistyt, niin unohda tämä ala. Minulla vuoden työkokemus tilitoimistosta ja tällä hetkellä työtön. Paikkoja aukenee alalle ja haastatteluihin päässyt. Vuoden työkokemus ei vain työnantajille riitä. Minimi on 2 vuotta, mutta mielellään enemmän. Alalla on siis osaajapula, ei pulaa meistä alkajista. 

Vierailija
50/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tulee katoamaan nopeammin kuin moni arvaakaan. Alalla olevat 50-60-vuotiaat toki pitävät itseään kovin tärkeinä ja väittävät muuta. Tekoäly automatisoi, se on kylmä fakta. Työpaikat vähenee tai katoaa kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme