Oletko mielestäsi älykäs?
Kommentit (75)
Olen älykäs
Hauska
Laiska
Utelias
Ja älyni on virallisesti tutkittu, ei parin minuutin testiä kotona. Vink vink..
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huippuälykäs, mutta älykäs. En ole koskaan ollut kaunis, hauska, liikunnallinen tai hyvä laulamaan, musisoimaan, piirtäämään tai tekemään muutakaan. Mutta älykäs olen ja sillä lohdutinkin itseäni teininä, kun en oikein sopinut joukkoon.
Mikä on mielestäsi huippuälykkään ja älykkään ero?
Noo,huippuälykäs ja älykäs selviävät todella vaikeistakin tilanteista, joihin viisas ei edes ajaudu.
Vierailija kirjoitti:
ÄO:ni on parempi kuin 91% ihmisistä.
Parempi? .... Tarkoitatko korkeampi?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen nopea oppimaan ja minulla on hyvä muisti. Menestyn ammatissa, jossa tarvitaan ongelmanratkaisukykyä ja loogista päättelyä. Olen kielellisesti lahjakas: erittäin hyvä kirjoittamaan ja opin vieraita kieliä helposti. Ihmissuhteissa ymmärrän nyansseja, tulkitsen onnistuneesti hienovaraisia vihjauksia sekä elekieltä. Ja onhan tuo älykkyys armeijan ja Mensan testeissäkin todettu.
Oletko ihan varma, että tulkitset onnistuneesti?
En ole, olen vihannes, ja siksi minulla on tarve perustella kokoajan kaikille olevani kasvis.
Ilman muuta, mutta muut ei ole aina samaa mieltä. :D
Nuorempana olisin varmaan vastannut että kyllä, mutta nyt 50 vuotiaana olen alkanut älyämään että älykkyys on moniulotteinen asia jota ei voi mitata vain yhden asian tai kyvyn perusteella.
Esimerkiksi itse olen varsin keskitasoa esim matemaattisissa laskutehtävissä, mutta toisaalta selvästi keskitasoa parempi monimutkaisten kokonaisuuksien, syy-seuraussuhteiden jne ymmärtämisessä.
Itse miellän älykkyyden sellaisena hämähäkinverkkodiagrammina missä eri ihmisillä voi olla erilaisia vahvuusalueita ja loppujen lopuksi vaikka työelämässä menestymistä ei yleensä ratkaise minkään yksittäisen osa-alueen kyvyt, vaan se, että onko kykysi kokonaisuudessaan hyvin mitoitetut työtäsi ajatellen.
Olen itse ajautunut ammattiin jossa pääsen hyödyntämään loogisen ajattelun ja kokonaisuuksien ymmärtämisen vahvuuttani YHDISTETTYNÄ sosiaaliseen älykkyyteen ja empatiakykyyn. Jossain toisessa ammatissa ominaisuuteni eivät välttämättä olisi lainkaan hyödyksi ja toisaalta joku sellainen joka olisi todella huippu vaikka matemaattisessa älykkyydessä mutta keneltä puuttuisi sosiaalinen älykkyys ei pärjäisi omassa työssäni lainkaan.
Uskon että jokainen on älykäs omalla tavallaan.
Olen vähä-älyinen amis ja työskentelen paskalla palkalla paskassa firmassa, kun en muuhun kykene.
Köyhyys pilaa elämäni tässä onnellisessa ja sika kalliissa maassa.
Omasta mielestäni kyllä, mutta muut voi at olla eri mieltä.
Pari korkeakoulututkintoa on.
Älykkyysosamäärän perustella kyllä. Olen lisäksi nopeaälyinen, opin nopeasti, tunnistan helposti kaavat, olen matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, eli hyvä sellaisissa asioissa, joita mitataan äo-testeissä.
Samaan aikaan olen joissain asioissa ihan uskomattoman typerä, oikea pölvästi. Esimerkiksi jos mitattaisiin älykkyysosamäärää sosiaalisissa tilanteissa ja toisten sanattomien viestien tulkinnassa, jäisin varmaankin reilusti alle keskiarvon. Samoin joudun esimerkiksi jokaisella kerralla erikseen oikein miettimään, kumpi on vasen ja kumpi on oikea.
118 äo-testistä, joten keskiarvoa älykkäämpi.
Olen enkä jaksa luetella miten se ilmenee.
On usein hieman hankalaa olla älykkäämpi kuin suurin osa kanssaihmisistä. En silti haluaisi luopua älykkyydestäni.
Ihmisten keskimääräinen älykkyys on melko matalalla tasoltaan. Sitä hieman korkeampi älykkyyskään ei siis ole mitään kovin ihmeellistä. En tiedä haluaisinko olla älykkäämpi, se voisi olla hauskaa, mutta myös hankalampaa.
Olen huomattavan älykäs. Se ei ole mielipideasia vaan virallinen testitulos.
Olen älykkyystestien mukaan huippuälykäs. Kompensoin tätä olemalla myös melko laiska. Olen erittäin utelias, haluan yhä eläkeiän lähestyessäkin oppia uusia asioita. Innostun kovasti asioista mutta usein mielenkiinto jossakin vaiheessa lopahtaa. Olen jossain määrin ekstrovertti ja tulen hyvin toimeen useimpien ihmisten kanssa, myös muista kulttuureista tulevien kanssa. Minulla on paljon ystäviä ja olen ehkä jopa suosittu hyvän huumorintajuni vuoksi. Viihdyn kuitenkin erittäin hyvin yksin enkä juuri tunne yksinäisyyttä.
Vaikka minulla on hyvä koulutus en ole oikein hyvin työelämässä menestynyt sillä en jaksa olla kiinnostunut rutiinihommista ja muutenkin mielenkiinto työasioita kohtaan vaihtelee. Toimistolla käynti 9-17 on minulle kauhistus, samoin kokoukset.
Ihmissuhteissa en ole pystynyt kovin pitkiin parisuhteisiin, luulen että keskinäinen ymmärrys ei ole sittenkään ollut riittävää.