Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mielestäsi älykäs?

Vierailija
28.05.2023 |

Jos olet, niin millä perusteella?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testien mukaan älykkäämpi kuin 90 % ihmisistä, mutta se ei ole auttanut menestymään työelämässä, koska en ole juurikaan sosiaalinen ja ihmisten jutut tuntuvat niin tylsiltä.

Tyhmemmät keskitason sosiaaliset ihmiset pärjäävät niin hyvin työelämässä, että olen heille aina ollut kateellinen.

Vierailija
42/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen.

Monta perustetta, koska olen älykäs lähes joka sektorilla.

Olen pikkulapsesta alkaen ollut älyllisesti utelias ja kiinnostunut lähes kaikesta.

Opin nopeasti, muistan näkemäni/kuulemani.

Koulutodistuksen keskiarvo 9, 6 laudaturia (6/6), ylempi akat loppututkinto 24 v lääketieteestä.

Ymmärrän tiedeasioiden lisäksi myös ihmissuhteita ja sosiaalista dynamiikkaa.

Olen myös käytännönläheinen, tykkään tehdä sellaista, missä tarvitaan sekä päätä/älliä että käsiä/jalkoja.

Exäni on myös moniälykäs, hän on minua matemaattisesti/teknisesti lahjakkaampi.

Vähän sama kuin sulla, 6 L lukematta, korkeakoulututkinto helposti. Väitösvaiheessa ulkomailla huomasi, että ne omat rajat löytyy, oli vielä huomattavasti älykkäämpiä ihmisiä ryhmässä. Opetti nöyryyttä.

Äly yksi oma ominaisuuteni, se auttaa työssä. Pelkästään sillä en olisi näin hyvin elämässä pärjännyt, sosiaaliset taidot melkein tärkeämpiä niin töissä kuin yksityiselämässä. Täytyy olla hyvin älykäs ja muutenkin moniosaaja jos aikoo yksin saada asioita aikaan iöman taitoja puhua muita hommaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni älykäs,kaunis,nuori ja hoikka ja vielä hyvän lauluäänen omaava- muutaman drinksun jälkeen.

Vierailija
44/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs olen mutten viisas.

Vierailija
45/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ehkä olen, mutta viisaus on kaukana minusta, valitettavasti.

Vierailija
46/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pidin itseäni älykkäänä. Ja kuulin sitä muiltakin usein. Ja testit näytti hyvää tulosta.

Nyt vanhemmiten en enää arvioi ihmisiä älykkyyden mukaan kahdesta syystä:

Älykkyys ei loppupeleissä merkkaa mitään. Se voi auttaa pääsemään tiettyyn kouluun, mutta se on sitten siinä. Se ei takaa bisnesvaistoa eikä hyviä vuorovaikutussuhteita ym.

Ja olen on oppinut, että meillä kaikilla on heikkoutemme ja vahvuutemme. Se, että joku on älykäs, on jossain toisessa asiassa todella heikoilla.kukaan meistä ei ole renesanssi-ihminen. Itselläni on aikuinen poika, jolla on erittäin korkea äo. Sama ihminen tekee huonoja valintoja jatkuvasti.

Vierailija
47/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni aika keskivertona, vaikka tohtorintutkinto löytyy..muisti on erittäin hyvä joissain asioissa, mutta olen vähän hajamielinen, vuorovaikutustaidot voisivat olla paremmat, töksäyttelen asioita. Tutkijana ei onneksi tarvitse niin paljon miettiä tiimitaitoja, voi vaan keskittyä analyyseihin ja kirjoittamiseen.

Vierailija
48/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mutta olen jollain tavalla autisti ja\tai traumatisoitunut, joten prosessoin asioita eri tavalla kuin muut.

Vierailija
49/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itseäni aika keskivertona, vaikka tohtorintutkinto löytyy..muisti on erittäin hyvä joissain asioissa, mutta olen vähän hajamielinen, vuorovaikutustaidot voisivat olla paremmat, töksäyttelen asioita. Tutkijana ei onneksi tarvitse niin paljon miettiä tiimitaitoja, voi vaan keskittyä analyyseihin ja kirjoittamiseen.

Voi kuule, suurin osa tutkimuksesta nykyään tehdään tiimeissä. Monikulttuurisesti, monitieteisesti jne. Aika harva pystyy tutkimusuransa yksinään kuuhkaamaan.

Vierailija
50/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, suurin osa tutkimuksesta nykyään tehdään tiimeissä. Monikulttuurisesti, monitieteisesti jne. Aika harva pystyy tutkimusuransa yksinään kuuhkaamaan.

Voi kuule, luuletko etten sitä tutkijana tiedä? Ei tässä kuitenkaan päivittäin tarvitse mitään tiimejä katsella ja small talkia jutustella, kansainvälinen teams kerran kuukaudessa riittää, muu tutkimustyö ihan itsekseen.

Vierailija
51/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen turhauttavan tyhmä. Tyhmyys tulee paljolti siitä, että mun muisti ja keskittymiskyky on täysin surkeat. Usein olen miettinyt että saattaisinpa ADHD diagnoosinkin saada jos sellaista kaipaisin, sen verran "kohvelipää" olen. Kun pitäisi yksinkertaistakin asiaa miettiä, niin ei siitä tule mitään koska ajatus ja keskittyminen katkeaa kesken ja pomppii muihin asioihin. Olen silti onnistunut suorittamaan akateemisen loppututkinnon, mutta työelämässä on aika tuskaisen vaikeaa kyllä.

Vierailija
52/75 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole (nettitestin mukaan ÄO noin 80), ja epäonnekseni en ole hyvä missään muussakaan. Enkä edes kaunis. Aika surkeaa tämä elämä on lahjattomana ja rumana ollut.

Vierailija
53/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole riittävän tyhmä, jotten huomaisi omaa tyhmyyttäni.

Vierailija
54/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykkäämpi kuin kukaan teistä. 

Vierailija
55/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena saatoin olla älykäskin, nykyään yritän panostaa enemmän viisauteen. Ei vaan aivot toimi enää yhtä hyvin kuin ennen, ja lisäksi elämässä menestymisessä oleellista ei tunnu olevan terävä jäljenjuoksu, vaan enemmän painaa harkinta.

Vierailija
56/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin mielelläni. Älystä eos.

Vierailija
57/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani keskivertoa hieman älykkäämpi.

Olen moniosaaja mm. taiteellisesti, teknisesti, terveysasioissa sekä sosiaalisissa tilanteissa. Hyvä mielikuvituskin löytyy; pystyn kirjoittamaan novelleja/romaaneja tai lasten satuja. Osaan improvisoida asiassa kuin asiassa tarpeen tullen.

Moni kavereistani on sanonu minua fiksuksi ja nörtiksi. Olen aika introvertti; luen paljon ja tutkiskelen milloin mitäkin mieltä askarruttavaa asiaa netissä. Olen myös hyvin diplomaattinen. Pärjään kaikkien ihmisten kanssa. Seuraan maailman asioita jatkuvasti ja olen utelias asioista ja opin asioita nopeasti.

Koulussa olin keskiverto, koska en aina jaksanu keskittyä jos ei kiinnostanu tarpeeksi joku aihe.

Virallista älykkyystestiä en oo koskaan tehny. Tuntuu etten uskalla, koska pelkään että hermoillessa menee keskittymiskyky.

Niin, olen kaksonen horoskoopilta. Kaksosethan yleensä ovat suht älykkäitä, koska heitä hallitsee Merkurius- älykkyyden ja kommunikaation planeetta. :-)

Vierailija
58/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen nopea oppimaan ja minulla on hyvä muisti. Menestyn ammatissa, jossa tarvitaan ongelmanratkaisukykyä ja loogista päättelyä. Olen kielellisesti lahjakas: erittäin hyvä kirjoittamaan ja opin vieraita kieliä helposti. Ihmissuhteissa ymmärrän nyansseja, tulkitsen onnistuneesti hienovaraisia vihjauksia sekä elekieltä. Ja onhan tuo älykkyys armeijan ja Mensan testeissäkin todettu.

Vierailija
59/75 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, älykäs ihminen keksisi parempaakin tekemistä kuin täällä olemisen.

Vierailija
60/75 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran älykäs, että pärjään työelämässä, osaan hoitaa asiani ja kasvattaa lapsista kunnollisia työtä tekeviä ihmisiä. Osaan käyttäytyä ja ottaa myös muut huomioon. Siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä