Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako jos ylityölisiä ja lomarahoja leikataan?

Vierailija
28.05.2023 |

Sellaista on median tietojen mukaan ollut suunnitteilla. Minua ei harmita. Vaikea ymmärtää miksi loma aikana ylipäänsä maksetaan palkkaa

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana ihmettelin isoja pyhälisiä. Nyt eläkkeellä. Pyhät ja arjet eivät poikkea päivinä nykyään. Lisäksi pyhät olivat rauhallisempia työtahdiltaan. Ja arkivapaat. hyödyllisiä.

Nykyään arki ja pyhä ovat tasan yhtä kiireisiä, itse asiassa pyhänä yritetään tehdä samat asiat vähemmällä miehityksellä. Lapset ovat arkisin koulussa, itse iltavuoroissa ja 2/3 viikonlopuista töissä. Yritäpä siinä viettää perheen kanssa aikaa kun parhaimmillaan kesälomakin menee lasten kouluajalle. En elä työlleni.

Vierailija
22/23 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska en saa lomarahoja, ja meillä ylitöistä saa vain yksinkertaisen palkan.

Oletpa yksinkertainen, kun tuollaiseen suostut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaisi työllisyyttä, sillä jouduttaisi ottamaan lisää uusia työntekijöitä, kun nykyiset eivät suostuisi luopumaan vapaa-ajastaan ilman lisäkorvausta.

20; mikä on ala, jossa ei makseta ylitöistä lisäkorvausta? Ja miksi ihmeessä kukaan sellaiseen suostuisi?

Lomarahat annettiin ennen hyvinä aikoina, mutta niin annettiin monet 'väliaikaiset' verotkin. Sitä paitsi lomaraha ei ole lakisääteinen eikä siten hallituksen asia vaan riippuu TES:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän