Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaisten äänestäjät, miten Purra on mielestänne onnistunut hallitusneuvotteluissa?

Vierailija
28.05.2023 |

Eli ulkomailta töihin tulevien tuloraja nousee 1331 eurosta 1600 euroon, ei siis 3000 euroon eikä edes 2500 euroon, mikä oli Purran välivaatimus. 2035 hiilineutraalisuusraja ei nouse sekunnillakaan, vaan pysyy tismalleen siinä mihin Marinin hallitus sen asetti. Bensan hinta ei laske sentilläkään, vaan todennäköisesti jatkaa nousuaan.

Kertokaahan perussuomalaiset, miten meni Purran neuvottelut niin kuin omasta mielestänne.

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä.

Mitä sitten? Eikö jokaisella terveellä aikuisella ole ihan sisäsyntyinen tarve aikaansaada ja osallistua jollain muotoa? En ikinä kehtaisi lojua kotona vuodesta toiseen jos voisin tehdä jotain hyödyllistä. Suomi on ihmeellinen maa, jossa työssäkäyvien odotetaan tekevän ihan kaiken, töistä marjankeruuseen ja lasten välituntivalvontaan. On nostettu kädet pystyyn niin että jokaisen annettaisi halutessaan syrjäytyä rauhassa, kenen eduksi?

Nyt on nähty riittävästi vasemmiston vallankäytön tuloksia, kansa on äänestänyt ja päätöksen kanssa joudutte te nyt vuorollanne elämään. Edellinen hallitus sai vaikeassa tilanteessa työrauhan, vassareista ei taida olla samaan..

Mulla on AMK tutkinto ja kyllä työmarkkinatuki 580 netto + kulukorvaus 9 euroa/työpäivä on liian pieni työstä.

Totta kai se on. Tarkoitus on kai parantaa työllistymisen edellytyksiä tarjoamalla työkokemusta. Samalla sosiaalitukien eteen tulee tehtyä työtä joka muuten jäisi tekemättä tai kuormittaisi jo työssä olevia entisestään.

Mutta mulla on 2 lasta ja cv 2 sivua.

Varmasti itsekin tiedät työllistymisesi esteet. Jos on tutkinto ja 2 a4sta soveltuvaa työkokemusta työllistyy kyllä. Jossain päin Suomea.

Mulla on tradenomin tutkinto ja kaupunki siirtää siivoojia sihteereiksi, kun niillä on terveysvaivaa. Olen itse tuon asian nähnyt, kun olen ollut kaupungin yksikössä palkkatuella.

Itse voin myös tehdä terveydenn puolesta vain toimistötöitä ja mun puolisolla on vakituinen työpaikka.

Vierailija
242/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee hauskaa seurattavaa kun hommat noiden taholta alkaa.. Siellä on aika kiva oppositio nyt. Voivat tehdä välikysymyksiä mitkä perustuu perustuslakiin ym. Voihan sitä luottamustakin mittauttaa jos tarvis vaatii... Toivottavasti eivät kerkeä kovin pahasti töpeksiä ennenkuin hallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Perusteletko mulle miksi vasemmisto ei kykene antamaan vaaleilla valitulle hallitukselle työrauhaa samalla lailla kuin itse saivat koko hallituskauden ajan, aina vaaleihin saakka? Ettekö kunnioita demokratiaa? Ettekö edes halua antaa uudelle hallitukselle mahdollisuutta tehdä töitä niiden ongelmien korjaamiseksi mistä tämä valtio kärsii juuri nyt? Oman hyödynnetään vuoksi toivotte hallituksen epäonnistuvan?

Vas on edelleen aivan yhtä epäisänmaallinen kuin sata vuotta sitten, ei tästä muuta voi päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla ei taida olla mitään hajuja miten Suomessa demokratia toimii...

Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää. Se vie terän nuita typeriltä PS vaatimuksilta, ja lisäksi myös vasemmiston typerimmiltä ajatuksilta.

Eli kompromissit syövät tyhmimmät ajatukset pois.

Ai nytkö yhtäkkiä siirryttiinkin kompromisseihin. Missä ne teidän komptomissit oli viime hallituksen aikana, kun huusitte persujen kanssa kurkku suorana, että kaikki päätökset oli Marinin syytä?

Eihän persut tehneet noissa aloituksessa mainituissa asioissa minkäänlaisia kompromisseja, vaan antoivat kaikessa periksi. Siis ihan kaikessa.

Sinulla taitaa olla aika harahainen käsitys kompromissista. Persut vaati 3000 euron tulorajaa, eli liki 1700 euron nostoa voimassa olevalle rajalle ja saivat rapiat pari sataa. Onko se kompromissi? Kompromissi on rakas ystäväiseni sellainen, että molemmat tulee saman verran vastaan.

Entä onko se kompromissi, että persut ovat vaatineet hiilineutraalisuustavoitteen rajan siirtämistä vuodesta 2035 vuoteen 2050, eikä saanut sitä siirrettyä yhtään mihinkään, vaan se pysyy vuodessa 2035.

Entä laskeeko bensan hinta ja lentääkö jakeluvelvoite roskikseen, kuten persut on vaatineet ja vaalikampanjassaan luvanneet? No ei laske, eikä lennä, vaan pysyy entisellään.

Näitäkö sinä kutsut kompromisseiksi?

Onko sulla jotenkin paha olla?

Vierailija
244/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo nähty persuilta totaalista takinkääntöä, vaikka edessä vielä ne kaikkein vaikeimmat asiat, eli sote ja kuuden miljardin säästöt.

Tästä tulee niin hauskaa, että pakko lähteä ostamaan lisää poppareita :D

Mitä totaalista takinkääntöä persuilta on jo nähty?

Perussuomalaiset ovat neuvotteluissa korostaneet niitä asioita, mitä odotettiinkin. Mielestäni takki on pysynyt päällä oikein päin.

Älä valehtele. Kai koko kansa näkee ja lukee miten peruslinjaukset on menneet roskiin, ja purrukka vaan kääntää takkia jatkuvasti orpon mieliksi. .. Kiva tätä on katsoa.. 😂😂😂😂😂

Vierailija
245/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1600€/kk tarkoittaa, että vihannesplantaasilla pitää maksaa 10€/h ja se kirvelee tomaattibaronia! Purra on onnistunut hyvin tähän mennessä.

Närpesläistä tomaattiparonia närästää nyt.

Vierailija
246/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakeluvelvoite pysyy ensi vuoden ennallaan, eli 2025 se korotetaan kertarysäyksellä 28%, eli hinta nousee silloin n. 70 c/l.

Vierailija
247/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1600€/kk tarkoittaa, että vihannesplantaasilla pitää maksaa 10€/h ja se kirvelee tomaattibaronia! Purra on onnistunut hyvin tähän mennessä.

Närpesläistä tomaattiparonia närästää nyt.

Samoin persu marjanviljelijöitä. Ei enään ihmiskuppaaminen taida onnistua

Vierailija
248/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisille tarjotaan kermaperse elämä ja siirretään sihteeriksi palkanlaskentaan, vaikka ei ole tutkintoa?

Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781

Ja tradenomit on sitten työttöminä.

Vierailija
249/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisia äänestäneenä tuo alhaisempi korotus on mielestäni hyvä asia, 2500 olisi ollut liikaa. Kiista kuitenkin herätti keskustelua siitä, miten halpatyövoiman tuominen voi polkea suomalaisten oikeuksia -perussuomalaisten periaate siitä, että ensisijaisesti pitää ajatella omaa kansaa tuli tuetuksi.  Tämä oli minusta hyvä ja tarpeellinen keskustelu. 

Onhan se totta että halpatyövoima pitää myös suomalaisten palkat alhaalla.

Toisaalta tuosta tulorajasta ajattelen, että usein on kyse muuttajissa perheistä tai pariskunnista joissa molemmat voivat tienata ja pitäskin kun Suomessa ei muuten elä hyvin. Jos kaksi ihmistä tienaa yhteensä n 3200e niin sillä voi tulla toimeen. 1600e/ pää.

Vierailija
250/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää. Se vie terän nuita typeriltä PS vaatimuksilta, ja lisäksi myös vasemmiston typerimmiltä ajatuksilta.

Ai nytkö yhtäkkiä siirryttiinkin kompromisseihin. Missä ne teidän komptomissit oli viime hallituksen aikana, kun huusitte persujen kanssa kurkku suorana, että kaikki päätökset oli Marinin syytä?

Eihän persut tehneet noissa aloituksessa mainituissa asioissa minkäänlaisia kompromisseja, vaan antoivat kaikessa periksi. Siis ihan kaikessa.

Sinulla taitaa olla aika harahainen käsitys kompromissista. Persut vaati 3000 euron tulorajaa, eli liki 1700 euron nostoa voimassa olevalle rajalle ja saivat rapiat pari sataa. Onko se kompromissi? Kompromissi on rakas ystäväiseni sellainen, että molemmat tulee saman verran vastaan.

Entä onko se kompromissi, että persut ovat vaatineet hiilineutraalisuustavoitteen rajan siirtämistä vuodesta 2035 vuoteen 2050, eikä saanut sitä siirrettyä yhtään mihinkään, vaan se pysyy vuodessa 2035.

Entä laskeeko bensan hinta ja lentääkö jakeluvelvoite roskikseen, kuten persut on vaatineet ja vaalikampanjassaan luvanneet? No ei laske, eikä lennä, vaan pysyy entisellään.

Onko sulla jotenkin paha olla?

Onhan sillä paha olla kun vasemmisto hävisi ja nyt saatiin vielä syntymään oikeistohallitus. Pitää ymmärtää ja olla empaattinen.

Vierailija
251/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa ehkä yllättää että persujenkin äänestäjä voi olla realisti. Hallitukseen meno on aina kompromissi. Vaalien alla puolueet esittelevät tavoitteensa, eihän ne mitään lupauksia ole. Valtiolaiva kääntyy hitaasti väärältä kurssiltaan ja siihen tarvitaan puolueiden yhteistyötä. Vasta hallituksessa voi oikeasti vaikuttaa päätöksiin. Joten vastaukseni on: Purra on hyvä neuvottelija ja nostanut esiin oikeita asioita. Ilolla odotan oikeistohallituksen syntymistä. Muu olisikin ollut äänestäjien tahdon vastaista.

Politiikka on pitkälle myös psykologista peliä. Ja tietysti kaupankäyntiä. Jos ps olisi jo alkuun vaalien alla ilmoittanut että tuloraja 1600 kelpaa kyllä heille (tietävät toki että se on monen pienipalkkaisen vakituisen palkka suomessa) niin sitten olisi keskusteltu kompromissista 1300-1600 ja päädytty johonkin 1450.

Nyt saatiin nostettua tuloraja jo järkevämmälle tasolle. Jolla voi jo pärjätä, ja joka blokkaa pois paljon ei toivottavaa muuttoliikettä.

Näistähän on tietty oikeasti neuvoteltu ja sovittu paljon jo etukäteen, se mitä nyt nähdään on paljon teatteria.

Kuten jo jotkut täällä totesi, vaaliohjelma on se tavoite, päämäärä, ja hallitusneuvotteluissa niistä koitetaan saada mahdollisimman paljon läpi, mutta on selvä että kaikki joutuu tekemään kompromissejä. Perussuomalaisten äänestäjät ovat riittävän fiksuja ymmärtääkseen tämän eikä tällainen vihervasemmistolaisten kiukuttelu ja riidankylväminen vaikuta mitenkään ps suosioon, päinvastoin. Ja kun saadaan nyt oikeistohallitus toteuttamaan ohjelmaansa ja näyttämään että asioita saadaan korjattua nin suosio senkun kasvaa, tulette näkemään.

Piis änd aut, jatkakaa vaan trollailua 👍

Vierailija
252/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti! Sähköautoilu ei ole koskaan ollut näin halpaa.

Vierailija
253/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koin että tuo 3000 oli summa josta aloitettiin neuvottelut. En päivääkään uskonut että tuo tulee toteutumaan, mutta antoi mahdollisuuden kompromissin luontiin. Lähes 25% korotus vaadittavaan kuukausipalkkaan ei ole minun mielestäni mitätön korotus.

t. eri

25% palkankorotus ulkomaisille? Miksi ei suomalaiselle sairaanhoitajalle? Kaikki kai muistamme, miten perussuomalaiset suhtautuivat palkankorotusvaatimuksiin.

Vierailija
254/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisille tarjotaan kermaperse elämä ja siirretään sihteeriksi palkanlaskentaan, vaikka ei ole tutkintoa?

Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781

Ja tradenomit on sitten työttöminä.

Tässä linkki opiskelupaikkoihin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html

Vierailija
255/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvihuoneilla kovat palkankorotukset kun tuntipalkka nousee 6-7€ -> 10€. Enää ei rahdata aasiasta orjatyövoimaa.

Vierailija
256/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee hauskaa seurattavaa kun hommat noiden taholta alkaa.. Siellä on aika kiva oppositio nyt. Voivat tehdä välikysymyksiä mitkä perustuu perustuslakiin ym. Voihan sitä luottamustakin mittauttaa jos tarvis vaatii... Toivottavasti eivät kerkeä kovin pahasti töpeksiä ennenkuin hallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Tästä syystä on minusta hyvä, että hallituksessa on kokenut, kypsä naislakimies eli Anna-Maja Henriksson. Luulen että tämä hallitus pystyy vetämään aika hyvin yhtä köyttä nyt kun kiistanalaiset asiat on käsitelty, vaikka vihervasemmisto ei sitä toivokaan.  Edellisessä hallituksessa minusta oli järkyttävää se, miten jokainen puolue solipsistisesti vain pelasi omaan pussiinsa. Oli kuin pahin stereotypia riitaisasta kanalaumasta. Olen perussuomalaisten naisäänestäjä.

Vierailija
257/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Eikö jokaisella terveellä aikuisella ole ihan sisäsyntyinen tarve aikaansaada ja osallistua jollain muotoa? En ikinä kehtaisi lojua kotona vuodesta toiseen jos voisin tehdä jotain hyödyllistä. Suomi on ihmeellinen maa, jossa työssäkäyvien odotetaan tekevän ihan kaiken, töistä marjankeruuseen ja lasten välituntivalvontaan. On nostettu kädet pystyyn niin että jokaisen annettaisi halutessaan syrjäytyä rauhassa, kenen eduksi?

Nyt on nähty riittävästi vasemmiston vallankäytön tuloksia, kansa on äänestänyt ja päätöksen kanssa joudutte te nyt vuorollanne elämään. Edellinen hallitus sai vaikeassa tilanteessa työrauhan, vassareista ei taida olla samaan..

Mulla on AMK tutkinto ja kyllä työmarkkinatuki 580 netto + kulukorvaus 9 euroa/työpäivä on liian pieni työstä.

Totta kai se on. Tarkoitus on kai parantaa työllistymisen edellytyksiä tarjoamalla työkokemusta. Samalla sosiaalitukien eteen tulee tehtyä työtä joka muuten jäisi tekemättä tai kuormittaisi jo työssä olevia entisestään.

Varmasti itsekin tiedät työllistymisesi esteet. Jos on tutkinto ja 2 a4sta soveltuvaa työkokemusta työllistyy kyllä. Jossain päin Suomea.

Mulla on tradenomin tutkinto ja kaupunki siirtää siivoojia sihteereiksi, kun niillä on terveysvaivaa. Olen itse tuon asian nähnyt, kun olen ollut kaupungin yksikössä palkkatuella.

Itse voin myös tehdä terveydenn puolesta vain toimistötöitä ja mun puolisolla on vakituinen työpaikka.

Eikö tämä mene sitten aivan vastuullisesti ja oikein, että työnantaja tarjoaa terveysongelmista kärsivälle työntekijälleen ensisijaisesti uutta soveltuvaa työtä? Tradenomin tutkinto on kovin ylitarjottu ja myös tarpeeton toimistosihteerin työhön, johon tosiaan oppii työssä, vaikka alaa vaihtava siivooja. Tiedän koska olen itsekin tradenomi. Onneksi en aikoinaan saanut mahdollisuutta mennä sieltä missä aita on matalin, enkä saanut niitä yleissihteerin töitä mistään. Jouduin erikoistumaan; opiskelin avoimessa yliopistossa lisäopintoja ja pääsin myöhemmin asiantuntijatyöhön.

Vierailija
258/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun orpo alkaa Riikan kanssa mukamas säästötalkoisiin köyhiä riistämällä, niin lakkosumassa saavat rämpiä ja mietiiä kestääkö verisuonet.......

Vierailija
259/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojat siirretään sihteereiksi ja tradenomit on työttöminä.

Toimistotöitä ei riitä kaikille. Jos työttömällä on terveysvaivaa niin häntä haukutaan ja siivooja siirretään sihteeriksi.

Kuka tällaisia päätöksiä Suomessa keksii?

Vierailija
260/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä mene sitten aivan vastuullisesti ja oikein, että työnantaja tarjoaa terveysongelmista kärsivälle työntekijälleen ensisijaisesti uutta soveltuvaa työtä? Tradenomin tutkinto on kovin ylitarjottu ja myös tarpeeton toimistosihteerin työhön, johon tosiaan oppii työssä, vaikka alaa vaihtava siivooja. Tiedän koska olen itsekin tradenomi. Onneksi en aikoinaan saanut mahdollisuutta mennä sieltä missä aita on matalin, enkä saanut niitä yleissihteerin töitä mistään. Jouduin erikoistumaan; opiskelin avoimessa yliopistossa lisäopintoja ja pääsin myöhemmin asiantuntijatyöhön.

Työttömiä on palkkatuella asiantuntijoina valtion virastoissa.

Yhtä lailla noiden siivoojien pitäisi mennä ensin opiskelemaan alan tutkinto ja sitten kilpailemaan työpaikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä