Perussuomalaisten äänestäjät, miten Purra on mielestänne onnistunut hallitusneuvotteluissa?
Eli ulkomailta töihin tulevien tuloraja nousee 1331 eurosta 1600 euroon, ei siis 3000 euroon eikä edes 2500 euroon, mikä oli Purran välivaatimus. 2035 hiilineutraalisuusraja ei nouse sekunnillakaan, vaan pysyy tismalleen siinä mihin Marinin hallitus sen asetti. Bensan hinta ei laske sentilläkään, vaan todennäköisesti jatkaa nousuaan.
Kertokaahan perussuomalaiset, miten meni Purran neuvottelut niin kuin omasta mielestänne.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin persujen äänestäjä, niin minulla olisi kyllä erittäin lievästi ilmaistuna äärimmäisen kusetettu olo.
Äänestin neljä vuotta sitten demareita vappusataslupauksen perusteella. En ole vieläkään saanut mitään.
Minä sain 88 euroa lisää. Kuten moni muukin oikeasti eläkeläinen.
Indeksikorotuksilla ei ole mitään tekemistä vappusatasen kanssa. Toki Marinin hallitus teki yhden ylimääräisen indeksikorotuksen eläkkeisiin, mutta ei se luvattua satasta ollut.
Olisit saanut tuon 88€ vielä lisänä luvatun vappusatasen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jokainen on vastuussa omasta eläkkeellä olevasta vanhemmastaan ja sen hoidosta. Eläkeläisille ei riitä hoitajia ja se on jo julkisuudessa sanottu. Me työttömät tradenomit katsellaan kotona telkkaria ja te muut teette 8 h työpäivän + hoidatte lapsenne ja eläkkeellä olevat vanhemmanne. Älkää kiukutelko, että väsyttää.
Miksi sinä opiskelit tradenomiksi? Minä tiesin, että valmistuvilla tradenomeilla on kitkatyöttömyyttä, jo Herranen aika vuonna 2001 kun aloitin opinnot. Siksi erikoistuin. Mikä estää sinua?
Voin tehdä vain toimistotyötä. Olen kohta 50.
Cv on 2 sivua. Olen yrittänyt saada sitä toimistotyötä, kun en voi muuta tehdä.
Haen siis 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa ja jos niitä ei ole avoinna niin saan laittaa avoimen hakemuksen mihin tahansa työpaikkaan ja kysyä toimistotöitä.
Katso mitä työpaikkoja alueellasi on auki ja opiskele niille aloille tarvittava pätevyys. Esim, jos töitä on huolitsijoille, opiskele logistiikkaa, jos töitä on logistiikkakeskuksessa, opiskele materiaalihallintaa. En tiedä millä sanoin tämän kertoisin että ymmärtäisit: sihteereistä, yleisassistenteista on valtava ylitarjonta ja tehtävä on poistuva ammattikunta. Nyt pitää keksiä muuta siistiä sisätyötä.
En voi tehdä fyysistä työtä ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää myös lupaa työkkäriltä.
No sitten hankit sen luvan. Tutustuisit nyt ihan ensin mitä kaikkea tradenomin tutkinnolla voi tehdä kunhan ensin hieman päivittää ja täsmentää osaamistaan. Tai sitten jos et voi opiskella (vaikka puoliso on työssäkäyvä) tai käydä kursseja edes työkkärin luvalla, etkä tehdä mitään muuta kuin sihteerin töitä kaupungin palveluksessa, niin sitten elät sillä työmarkkinatuella ja joudut aina välillä aktivoitavaksi. Siinäpä ne taitaa olla vaihtoehdot
Työttömiä on myös valtion virastoissa palkkatuella asiantuntijoina asiakaspalvelussa, saa olla vuoden.
Ja vuorotteluvapaasijaisuus edellyttää 90 päivän työttömyyttä esim. jos hakee kelaan vuorotteluvapaasijaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisille tarjotaan kermaperse elämä ja siirretään sihteeriksi palkanlaskentaan, vaikka ei ole tutkintoa?
Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781
Ja tradenomit on sitten työttöminä.
Ei palkanlaskentaan tarvitse tutkinto, sen oppii oppisopimuksella. Ilmeisesti tradenomeja koulutetaan sitten liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noitten persujen vaalilupausten ja toteutuneitten asioiden välillä on valtava kuilu esim. lupaus pensan hinta alas on ihan täyttä huuhaata mahtaa osalla persuja äänestäneitä olla kusetettu olo tosin osa persuja äänestäneitä on kuin speedy ja saku jotka hokevat onpa hyvä soppari kun tässä lukee että artisti maksaa.
Ihan typeryyttä on puhua vaalilupauksista, eihän yksikään puolue ole yksin päättämässä asioista. Jos kaikki muut puolueet vastustavat ehdotusta, ainoa tapa on tehdä kompromissi ja hilata omaa vaatimusta niin ylös kuin toiset sallivat. Ja näin on myös tehty.
Kritiikin ymmärtäisin jos persut olisivat yksinään päättämässä asioista. Miksi ette vastuuta niitä muita puolueita, lähinnä kokoomusta ja RKP:tä? Ette tietenkään koska persuviha sumentaa ajattelukykynne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo nähty persuilta totaalista takinkääntöä, vaikka edessä vielä ne kaikkein vaikeimmat asiat, eli sote ja kuuden miljardin säästöt.
Tästä tulee niin hauskaa, että pakko lähteä ostamaan lisää poppareita :D
Mitä totaalista takinkääntöä persuilta on jo nähty?
Perussuomalaiset ovat neuvotteluissa korostaneet niitä asioita, mitä odotettiinkin. Mielestäni takki on pysynyt päällä oikein päin.
Niin ovat. Ja ohjelmaan on saatu nyt tärkeitä linjauksia siihen suuntaan mihin pitääkin ja mikä on persujen ja Purran ansiota. Joo, ei saatu kaikkea juuri kuten olisi toivottu mutta juuri oikeaan suuntaan ja riittävällä tavalla. Katotaan ja arvioidaan sitten kun ohjelma julkastaan ja mitkä on kommentit sillon. Hyvältä tämä näyttää ja tosiaan suunta 180 astetta edellisen hallituksen suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisille tarjotaan kermaperse elämä ja siirretään sihteeriksi palkanlaskentaan, vaikka ei ole tutkintoa?
Ei palkanlaskentaan tarvitse tutkinto, sen oppii oppisopimuksella. Ilmeisesti tradenomeja koulutetaan sitten liikaa.
Oppisopimuksella on vaikea päästä, koska jos tulee yt-neuvottelut, niin oppisopimuksella olevaa ei saa irtisanoa, mutta vakituiset saa irtisanoa. Tämä selitettiin työkkärin työnhaku kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppisopimuksella on vaikea päästä, koska jos tulee yt-neuvottelut, niin oppisopimuksella olevaa ei saa irtisanoa, mutta vakituiset saa irtisanoa. Tämä selitettiin työkkärin työnhaku kurssilla.
Eli oppisopimuksella oleva saa palkkaa siihen asti, kun oppisopimus on voimassa ja vakituiset voidaan irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Sebastian Tynkkösen pitäisi olla meidän pääneuvottelija. Kokoomus ja RKP vie Purraa kuin pässiä narussa.
Tynkkynen ei ole kuullutkaan sellaisesta asiasta kuin kompromissi. Jos hän neuvottelisi niin valmista ei varmaankaan olisi edes seuraavien vaalien alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakeluvelvoite pysyy ensi vuoden ennallaan, eli 2025 se korotetaan kertarysäyksellä 28%, eli hinta nousee silloin n. 70 c/l.
Esimerkiksi tammikuussa 2023 bensiinin kuluttajahinnasta noin 56 prosenttia koostui erilaisista veroista. Dieselpolttonesteen hinnasta arviolta 46 prosenttia muodostui syyskuun 2022 hintatasolla veroista.
Jos veroa nostetaan 28% sen kustannusvaikutus olisi mielestäni noin 14 %. Bensiinissä se tarkoittaisi alle 30 snt/litra.
Kumpihan on oikeassa?
Jos työkkäri määrää työttömän työkokeiluun niin kela ei maksa auton kuluja eikä työtön saa kilometrikorvauksia. Ja jos et mene työkokeiluun niin tulee karenssi.
Jos asut maaseudulla niin älä joudu irtisanotuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakeluvelvoite pysyy ensi vuoden ennallaan, eli 2025 se korotetaan kertarysäyksellä 28%, eli hinta nousee silloin n. 70 c/l.
Esimerkiksi tammikuussa 2023 bensiinin kuluttajahinnasta noin 56 prosenttia koostui erilaisista veroista. Dieselpolttonesteen hinnasta arviolta 46 prosenttia muodostui syyskuun 2022 hintatasolla veroista.
Jos veroa nostetaan 28% sen kustannusvaikutus olisi mielestäni noin 14 %. Bensiinissä se tarkoittaisi alle 30 snt/litra.
Kumpihan on oikeassa?
Jakeluvelvoite tarkoittaa biopolttoaineen määrää polttoaineessa, ei vero. Se tulee vielä kaiken päälle. Perussuomalaiset sopivat 2015 jakeluvelvoitteen nostamisesta 30%:iin. Unohtunut kaikilta?
Mä joskun luulin, että valtion virastoissa kaikki on vakituisia, mutta nyt tiedän, että osa on palkkatuella, osa kesätöissä, osa vuorotteluvapaasijaisena. Ja mun mielestä yksi oli myös työkokeilussa.
pensan hinta ei ole vielä tippunut mihinkään! nyt pitää riikan toimien alkaa purra tai lähtee äänet muille!
Vierailija kirjoitti:
Mä joskun luulin, että valtion virastoissa kaikki on vakituisia, mutta nyt tiedän, että osa on palkkatuella, osa kesätöissä, osa vuorotteluvapaasijaisena. Ja mun mielestä yksi oli myös työkokeilussa.
Kun olet vuoden palkkatuella niin opit vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja tekemään asiakkaiden paperit. Ja sitten lennätkin ulos ja uusi työtön tulee palkkatuella tilalle. Seuraava palkkatukityöpaikka on eri virasto ja kun asiakas soittaa olet taas ihan pihalla asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin persujen äänestäjä, niin minulla olisi kyllä erittäin lievästi ilmaistuna äärimmäisen kusetettu olo.
Äänestin neljä vuotta sitten demareita vappusataslupauksen perusteella. En ole vieläkään saanut mitään.
Minä sain 88 euroa lisää. Kuten moni muukin oikeasti eläkeläinen.
Indeksikorotuksilla ei ole mitään tekemistä vappusatasen kanssa. Toki Marinin hallitus teki yhden ylimääräisen indeksikorotuksen eläkkeisiin, mutta ei se luvattua satasta ollut.
Olisit saanut tuon 88€ vielä lisänä luvatun vappusatasen päälle.
Rinne lupasi satasen indeksikorotukset ja ilmeisesti sait juuri sen. Ei kannattais olla ahne. Olisit käynyt kouluja pidempään ja ollut kunnon töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet vuoden palkkatuella niin opit vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja tekemään asiakkaiden paperit. Ja sitten lennätkin ulos ja uusi työtön tulee palkkatuella tilalle. Seuraava palkkatukityöpaikka on eri virasto ja kun asiakas soittaa olet taas ihan pihalla asioista.
Selvittelen asiaa ja soittelen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvittelen asiaa ja soittelen takaisin.
Sama juttu on kaupoissa. Osa myyjistä on työkokeilijoita ja osa koulun harjoittelussa.
Asiakkaat ihmettelevät, kun myyjät ei osaa vastata.
Kun olin sairaalan osastolla työkokeilussa niin osastonsihteeri lähti ruokatauolle ja käski vastata puhelimeen jos se soi. Itse en tykännyt siitä koska osatolle voi soittaa vaikka kuolleen omainen.
Perinteiset kaupanalan toimistotyöt on siirtyneet Puolaan, Viroon, Tsekkeihin palvelukeskuksiin.
Mietipä työtön tradenomi tätä: virolaisen kollegan ostovoima on parempi kuin suomalaisen ja hän silti tulee niin paljon halvemmaksi työnantajalle että työt kannattaa siirtää sinne. Kannattaa vaikka työntekijöiden vaihtuvuus on kova ja osaaminen välillä niin ja näin. Tiedän kun tällaista siirtoa vierestä seurasin. Suomalaisen sinkun kannatti jopa muuttaa Viroon vanhan työnsä perässä. Mistä tämä mielestäsi johtuu? Eikö me nyt sahata omaa oksaamme koko ajan ohuemmaksi tällä asenteella että en mene töihin jos ei paikka ole puolen tunnin matkan sisällä kotoa ja työ kivaa ja palkka hyvä ja etätyömahdollisuus jne jne? Mitä enemmän työvoiman ulkopuolella porukkaa, sitä kalliimmaksi työllistäminen tulee ja sitä huonompi ostovoima työssä olevilla. Kun yhden työn tuotolla elätetään kolme. Eli aina vähemmän ja vähemmän niitä työpaikkojakin tarjolla. Pitäähän tämä kurjistamiskierre jotenkin katkaista, mutta kun kukaan ei halua luopua mistäån: ei hyvin toimeen tuleva eläkeläinen, ei sunnuntailisiä nauttiva työssäkäyvä, ei osakkeen omistaja, eikä tytönkään halua tehdä yhtään minuuttia jotain yleishyödyllistä tukiensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, soitan takaisin.
Alkaa ottaa päähän tuo jatkuva työpaikan vaihto. En jaksa enää kysyä neuvoa. Jos vastailee jatkossa omasta päästä mitä sattuu. Joku raja pitäisi olla kuinka moneen paikkaan yksi ihminen voidaan laittaa.
Tai sitten masennun ja jään eläkkeelle ja saan 922 netto.