Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaisten äänestäjät, miten Purra on mielestänne onnistunut hallitusneuvotteluissa?

Vierailija
28.05.2023 |

Eli ulkomailta töihin tulevien tuloraja nousee 1331 eurosta 1600 euroon, ei siis 3000 euroon eikä edes 2500 euroon, mikä oli Purran välivaatimus. 2035 hiilineutraalisuusraja ei nouse sekunnillakaan, vaan pysyy tismalleen siinä mihin Marinin hallitus sen asetti. Bensan hinta ei laske sentilläkään, vaan todennäköisesti jatkaa nousuaan.

Kertokaahan perussuomalaiset, miten meni Purran neuvottelut niin kuin omasta mielestänne.

Kommentit (335)

Vierailija
261/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa ehkä yllättää että persujenkin äänestäjä voi olla realisti. Hallitukseen meno on aina kompromissi. Vaalien alla puolueet esittelevät tavoitteensa, eihän ne mitään lupauksia ole. Valtiolaiva kääntyy hitaasti väärältä kurssiltaan ja siihen tarvitaan puolueiden yhteistyötä. Vasta hallituksessa voi oikeasti vaikuttaa päätöksiin. Joten vastaukseni on: Purra on hyvä neuvottelija ja nostanut esiin oikeita asioita. Ilolla odotan oikeistohallituksen syntymistä. Muu olisikin ollut äänestäjien tahdon vastaista.

Politiikka on pitkälle myös psykologista peliä. Ja tietysti kaupankäyntiä. Jos ps olisi jo alkuun vaalien alla ilmoittanut että tuloraja 1600 kelpaa kyllä heille (tietävät toki että se on monen pienipalkkaisen vakituisen palkka suomessa) niin sitten olisi keskusteltu kompromissista 1300-1600 ja päädytty johonkin 1450.

Nyt saatiin nostettua tuloraja jo järkevämmälle tasolle. Jolla voi jo pärjätä, ja joka blokkaa pois paljon ei toivottavaa muuttoliikettä.

Näistähän on tietty oikeasti neuvoteltu ja sovittu paljon jo etukäteen, se mitä nyt nähdään on paljon teatteria.

Kuten jo jotkut täällä totesi, vaaliohjelma on se tavoite, päämäärä, ja hallitusneuvotteluissa niistä koitetaan saada mahdollisimman paljon läpi, mutta on selvä että kaikki joutuu tekemään kompromissejä. Perussuomalaisten äänestäjät ovat riittävän fiksuja ymmärtääkseen tämän eikä tällainen vihervasemmistolaisten kiukuttelu ja riidankylväminen vaikuta mitenkään ps suosioon, päinvastoin. Ja kun saadaan nyt oikeistohallitus toteuttamaan ohjelmaansa ja näyttämään että asioita saadaan korjattua nin suosio senkun kasvaa, tulette näkemään.

Piis änd aut, jatkakaa vaan trollailua 👍

Näin on. Jokaiset neuvottelut ovat myös erilaiset. Viime kerralla kolme puoluetta olivat poikkeuksellisesti asemoituneet täysin samaan poliittiseen ruutuun (mikä vihreille kostautui). Samoin kepu näki hyväksi flirttailla perusarvojensa vastaisen politiikan kanssa (mikä heilläkin kannatuksessa nyt näkyi), mutta sai toisaalta uskomattomat myönnytykset muilta, koska hallituksen vasemmistopuolueet eivät välittäneet kokonaisuudesta, vaan ainoastaan omista agendoistaan.

Tilanne olisi erilainen, jos muut puolueet vain toistelisivat, että nyt säästetään rahaa ja persut saisivat kaikki maahanmuuttoasiansa sun muut läpi. Nyt kuitenkin kaikki puolueet katsovat kaikkia kulmia.

Vierailija
262/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole PS kannattaja.

Onhan tuo aika hurjan kova summa nostaa kerralla yhdissö neuvotteluissa... Tosin jos olisivat halunneet oikean vaikutuksen tehdä niin olisivat vaatineet tuon sitomista indeksiin.

Öö siis mikä oli kova korotus???

Jos tuota naurettavaa parinsadan indeksikorotusta tarkoitat, niinhän eihän se pysy kunnolla edes inflaation perässä. Persut siis vaativat 3000:tta euroa  siis KOLMEATUHATTA EUROA ja saivat niukin naukin puolet siitä!

Tuommosella 1600 euron rajalla ei ole hevonpaskan merkitystä, koska eihän meillä edes ole niin huonosti palkattuja täyspäiväisiä töitä. Tuohan tarkoittaa alle kympin tuntipalkkaa. Sitäpaitsi tuo raja on käytössä vain jos alalla ei tessiä, eli pääsääntöisesti mennään siis tessin mukaan.

Käsittääkseni tuon ulkomaisen työvoiman tulorajan käyttöä laajennetaan koskemaan kaikkia. Ennen siinäkin oli aivan liikaa poikkeuksia, jotka sallivat osa-aikaiset ym. epäsäännölliset työtehtävät ilman tulojen alarajaa. Nyt tuo kikkailu sentään päättyy ja Närpiön orjat sekä nepalilaisravintoloiden työntekijäkin alkavat saada palkkaa.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, ettei heille ole aiemmin pitänyt maksaa Tessin määräämää palkkaa? Siihen, että joku on maksanut jollekin alempaa palkkaa, mitä lain mukaan kuuluu maksaa, ei ainakaan porvarihallitukset ole perinteisesti puuttuneet yhtään mitenkään, eikä satavarmasti tule puuttumaan tämäkään porvarihallitus.

Tuo 1331 tai 1600 euron raja on ollut lähinnä teoreettinen, kun joka tapauksessa myös ulkomaalaisille kuuluu maksaa vähintään alan tessin mukaista palkkaa, eikä minkään alan tessi ole edes noin surkea kuin 1600 euroa.

Nykyään työnantajat palkaa ns. kevytyrittäjiä, joille ei tarvitse maksaa TESin mukaisia palkkoja. Kokoomus ja persut vihaavat kommareita, eli työväneliikettä ja molemmat ajavat ns. paikallista sopimista, mikä romuttaa työväenliikkeen ja suomalaisen veronmaksajan.

"Sunnuntai- ja ylityökorvaukset ovat esillä hallitus­neuvotteluissa, ilmenee työ- ja elinkeino­ministeriön hallitus­neuvottelijoille toimittamista asiakirjoista."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009614364.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakeluvelvoite pysyy ensi vuoden ennallaan, eli 2025 se korotetaan kertarysäyksellä 28%, eli hinta nousee silloin n. 70 c/l.

Nousee, ellei siihen mennessä saada biopolttoaineen tarjontaa parannettua eli hintaa alas. Meillehän oli tarjolla omakin uusi biopolttoainejalostamo, mutta koska hallituksessa oli vihreät ja ohisalon mies eri firman biopolttoaine liiketoiminnan johtaja, meni nesteen jalostamo hollantiin; Jatkossakin maksamme polttoaineen hinnoissa rahtia enemmän kuin kilpailijamaat.

Vierailija
264/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen on vastuussa omasta eläkkeellä olevasta vanhemmastaan ja sen hoidosta. Eläkeläisille ei riitä hoitajia ja se on jo julkisuudessa sanottu. Me työttömät tradenomit katsellaan kotona telkkaria ja te muut teette 8 h työpäivän + hoidatte lapsenne ja eläkkeellä olevat vanhemmanne. Älkää kiukutelko, että väsyttää.

Vierailija
265/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokainen on vastuussa omasta eläkkeellä olevasta vanhemmastaan ja sen hoidosta. Eläkeläisille ei riitä hoitajia ja se on jo julkisuudessa sanottu. Me työttömät tradenomit katsellaan kotona telkkaria ja te muut teette 8 h työpäivän + hoidatte lapsenne ja eläkkeellä olevat vanhemmanne. Älkää kiukutelko, että väsyttää.

Tampere ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisen kodin siivouksen ostoon eikä pienellä eläkkeellä saa verovähennystä, että senkus siivoatte 2 kotia, oman ja vanhempanne.

Vierailija
266/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä opiskelit tradenomiksi? Minä tiesin, että valmistuvilla tradenomeilla on kitkatyöttömyyttä, jo Herranen aika vuonna 2001 kun aloitin opinnot. Siksi erikoistuin. Mikä estää sinua?

Vierailija
267/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä opiskelit tradenomiksi? Minä tiesin, että valmistuvilla tradenomeilla on kitkatyöttömyyttä, jo Herranen aika vuonna 2001 kun aloitin opinnot. Siksi erikoistuin. Mikä estää sinua?

Voin tehdä vain toimistotyötä. Olen kohta 50.

Vierailija
268/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön tradenomi voi levätä kotona, katsoa telkkaria.

Vierailija
269/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cv on 2 sivua. Olen yrittänyt saada sitä toimistotyötä, kun en voi muuta tehdä.

Haen siis 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa ja jos niitä ei ole avoinna niin saan laittaa avoimen hakemuksen mihin tahansa työpaikkaan ja kysyä toimistotöitä.

Vierailija
270/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen siis 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa ja jos niitä ei ole avoinna niin saan laittaa avoimen hakemuksen mihin tahansa työpaikkaan ja kysyä toimistotöitä.

Kesähelteillä on kivempaa nukkua ja katsoa telkkaria. Antaa siivoojien hoitaa se heinäkuun palkanlaskenta.

Vierailija
271/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla ei taida olla mitään hajuja miten Suomessa demokratia toimii...

Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää. Se vie terän nuita typeriltä PS vaatimuksilta, ja lisäksi myös vasemmiston typerimmiltä ajatuksilta.

Eli kompromissit syövät tyhmimmät ajatukset pois.

Ai nytkö yhtäkkiä siirryttiinkin kompromisseihin. Missä ne teidän komptomissit oli viime hallituksen aikana, kun huusitte persujen kanssa kurkku suorana, että kaikki päätökset oli Marinin syytä?

Eihän persut tehneet noissa aloituksessa mainituissa asioissa minkäänlaisia kompromisseja, vaan antoivat kaikessa periksi. Siis ihan kaikessa.

Sinulla taitaa olla aika harahainen käsitys kompromissista. Persut vaati 3000 euron tulorajaa, eli liki 1700 euron nostoa voimassa olevalle rajalle ja saivat rapiat pari sataa. Onko se kompromissi? Kompromissi on rakas ystäväiseni sellainen, että molemmat tulee saman verran vastaan.

Entä onko se kompromissi, että persut ovat vaatineet hiilineutraalisuustavoitteen rajan siirtämistä vuodesta 2035 vuoteen 2050, eikä saanut sitä siirrettyä yhtään mihinkään, vaan se pysyy vuodessa 2035.

Entä laskeeko bensan hinta ja lentääkö jakeluvelvoite roskikseen, kuten persut on vaatineet ja vaalikampanjassaan luvanneet? No ei laske, eikä lennä, vaan pysyy entisellään.

Näitäkö sinä kutsut kompromisseiksi?

Persut olivat viime hallituksen aikana oppositiossa, eli heidän työtään oli väittää hallitusta vastaan. Mikä on pointtisi?

"Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää"

No tehdäänkö niitä vai eikö tehdä? Nyt te persut olette kyllä niin kovasti kompromissien perään, mutta aiemmin niistä ei ollut tietoakaan, vaan räksytitte ihan joka asiasta, eikä missään asiassa tietoakaan minkäänlaisesta kompromissihalukkuudesta.

Nyt se kompromissihalukkuus löytyikin kuin taikaiskusta yhdessä yössä ja nyt te julistatte joka palstalla, kuinka aina pitää pyrkiä kompromissiin :D

En nyt saa kiinni tuosta kompromissien tekemisistä Marinin aikana. Mielestäni siinä kaikki puolueet olivat hyvinkin yksimielisiä kaikesta, mitä päätettiin.

Kepu harasi jossakin vastaan, mutta muuten mentiin muiden tahtiin.

Vierailija
272/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso mitä työpaikkoja alueellasi on auki ja opiskele niille aloille tarvittava pätevyys. Esim, jos töitä on huolitsijoille, opiskele logistiikkaa, jos töitä on logistiikkakeskuksessa, opiskele materiaalihallintaa. En tiedä millä sanoin tämän kertoisin että ymmärtäisit: sihteereistä, yleisassistenteista on valtava ylitarjonta ja tehtävä on poistuva ammattikunta. Nyt pitää keksiä muuta siistiä sisätyötä.

Vierailija
273/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisen kodin siivouksen ostoon eikä pienellä eläkkeellä saa verovähennystä, että senkus siivoatte 2 kotia, oman ja vanhempanne.

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…

Vierailija
274/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso mitä työpaikkoja alueellasi on auki ja opiskele niille aloille tarvittava pätevyys. Esim, jos töitä on huolitsijoille, opiskele logistiikkaa, jos töitä on logistiikkakeskuksessa, opiskele materiaalihallintaa. En tiedä millä sanoin tämän kertoisin että ymmärtäisit: sihteereistä, yleisassistenteista on valtava ylitarjonta ja tehtävä on poistuva ammattikunta. Nyt pitää keksiä muuta siistiä sisätyötä.

En voi tehdä fyysistä työtä ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää myös lupaa työkkäriltä.

Vierailija
275/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei maksa veroa niin ei voi saada verovähennystä palveluista.

Vierailija
276/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä.

Mitä sitten? Eikö jokaisella terveellä aikuisella ole ihan sisäsyntyinen tarve aikaansaada ja osallistua jollain muotoa? En ikinä kehtaisi lojua kotona vuodesta toiseen jos voisin tehdä jotain hyödyllistä. Suomi on ihmeellinen maa, jossa työssäkäyvien odotetaan tekevän ihan kaiken, töistä marjankeruuseen ja lasten välituntivalvontaan. On nostettu kädet pystyyn niin että jokaisen annettaisi halutessaan syrjäytyä rauhassa, kenen eduksi?

Nyt on nähty riittävästi vasemmiston vallankäytön tuloksia, kansa on äänestänyt ja päätöksen kanssa joudutte te nyt vuorollanne elämään. Edellinen hallitus sai vaikeassa tilanteessa työrauhan, vassareista ei taida olla samaan..

Mulla on AMK tutkinto ja kyllä työmarkkinatuki 580 netto + kulukorvaus 9 euroa/työpäivä on liian pieni työstä.

Totta kai se on. Tarkoitus on kai parantaa työllistymisen edellytyksiä tarjoamalla työkokemusta. Samalla sosiaalitukien eteen tulee tehtyä työtä joka muuten jäisi tekemättä tai kuormittaisi jo työssä olevia entisestään.

Mutta mulla on 2 lasta ja cv 2 sivua.

Varmasti itsekin tiedät työllistymisesi esteet. Jos on tutkinto ja 2 a4sta soveltuvaa työkokemusta työllistyy kyllä. Jossain päin Suomea.

Mulla on tradenomin tutkinto ja kaupunki siirtää siivoojia sihteereiksi, kun niillä on terveysvaivaa. Olen itse tuon asian nähnyt, kun olen ollut kaupungin yksikössä palkkatuella.

Itse voin myös tehdä terveydenn puolesta vain toimistötöitä ja mun puolisolla on vakituinen työpaikka.

Tähtää korkeammalle kuin toimistosihteeriksi, jos sinulla kerran on tutkinto. Kyllä ennen merkonomit pääsivät esim pankinjohtajaksi. 

Vierailija
277/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei maksa veroa niin ei voi saada verovähennystä palveluista.

Eläkeläinen voi saada alv alennuksen, kun ostaa kodin siivouksen.

Kannattaa asua pienessä kodissa niin siivous ei ole niin kallis kuin omakotitalossa.

Vierailija
278/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakeluvelvoite pysyy ensi vuoden ennallaan, eli 2025 se korotetaan kertarysäyksellä 28%, eli hinta nousee silloin n. 70 c/l.

Esimerkiksi tammikuussa 2023 bensiinin kuluttajahinnasta noin 56 prosenttia koostui erilaisista veroista. Dieselpolttonesteen hinnasta arviolta 46 prosenttia muodostui syyskuun 2022 hintatasolla veroista.

Jos veroa nostetaan 28% sen kustannusvaikutus olisi mielestäni noin 14 %. Bensiinissä se tarkoittaisi alle 30 snt/litra.

Kumpihan on oikeassa?

Vierailija
279/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla ei taida olla mitään hajuja miten Suomessa demokratia toimii...

Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää. Se vie terän nuita typeriltä PS vaatimuksilta, ja lisäksi myös vasemmiston typerimmiltä ajatuksilta.

Eli kompromissit syövät tyhmimmät ajatukset pois.

Ai nytkö yhtäkkiä siirryttiinkin kompromisseihin. Missä ne teidän komptomissit oli viime hallituksen aikana, kun huusitte persujen kanssa kurkku suorana, että kaikki päätökset oli Marinin syytä?

Eihän persut tehneet noissa aloituksessa mainituissa asioissa minkäänlaisia kompromisseja, vaan antoivat kaikessa periksi. Siis ihan kaikessa.

Sinulla taitaa olla aika harahainen käsitys kompromissista. Persut vaati 3000 euron tulorajaa, eli liki 1700 euron nostoa voimassa olevalle rajalle ja saivat rapiat pari sataa. Onko se kompromissi? Kompromissi on rakas ystäväiseni sellainen, että molemmat tulee saman verran vastaan.

Entä onko se kompromissi, että persut ovat vaatineet hiilineutraalisuustavoitteen rajan siirtämistä vuodesta 2035 vuoteen 2050, eikä saanut sitä siirrettyä yhtään mihinkään, vaan se pysyy vuodessa 2035.

Entä laskeeko bensan hinta ja lentääkö jakeluvelvoite roskikseen, kuten persut on vaatineet ja vaalikampanjassaan luvanneet? No ei laske, eikä lennä, vaan pysyy entisellään.

Näitäkö sinä kutsut kompromisseiksi?

Persut olivat viime hallituksen aikana oppositiossa, eli heidän työtään oli väittää hallitusta vastaan. Mikä on pointtisi?

"Suomessa tehdään kompromisseja. Se on järkevää"

No tehdäänkö niitä vai eikö tehdä? Nyt te persut olette kyllä niin kovasti kompromissien perään, mutta aiemmin niistä ei ollut tietoakaan, vaan räksytitte ihan joka asiasta, eikä missään asiassa tietoakaan minkäänlaisesta kompromissihalukkuudesta.

Nyt se kompromissihalukkuus löytyikin kuin taikaiskusta yhdessä yössä ja nyt te julistatte joka palstalla, kuinka aina pitää pyrkiä kompromissiin :D

En nyt saa kiinni tuosta kompromissien tekemisistä Marinin aikana. Mielestäni siinä kaikki puolueet olivat hyvinkin yksimielisiä kaikesta, mitä päätettiin.

Kepu harasi jossakin vastaan, mutta muuten mentiin muiden tahtiin.

Minusta taas hallitus oli todella erimielinen kaikista tärkeistä asioista, ja siksi päätöksenteko jumitti. -eri

Vierailija
280/335 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tehdä fyysistä työtä ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää myös lupaa työkkäriltä.

No sitten hankit sen luvan. Tutustuisit nyt ihan ensin mitä kaikkea tradenomin tutkinnolla voi tehdä kunhan ensin hieman päivittää ja täsmentää osaamistaan. Tai sitten jos et voi opiskella (vaikka puoliso on työssäkäyvä) tai käydä kursseja edes työkkärin luvalla, etkä tehdä mitään muuta kuin sihteerin töitä kaupungin palveluksessa, niin sitten elät sillä työmarkkinatuella ja joudut aina välillä aktivoitavaksi. Siinäpä ne taitaa olla vaihtoehdot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi