Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeri on pahin sairastuttaja

Vierailija
27.05.2023 |

Viralliset suositukset kuitenkin perustuvat sokeriin.
Voiko ihmiset olla niin tyhmiä, että uskovat suosituksiin?
Kyllä ihmiset voivat olla niin tyhmiä.
Eivät usko tutkimuksiin, vaan ihmistä, jolla on hieno titteli.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kilon sokeria joka päivä.

Vierailija
2/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on ihan tavallinen ravintoaine. Ihminen sietää sitä ihan hyvin, joskin toki lihoo ja hampaat menee, jos koko ajan syö.

Suositukset on aina keskimääräisiä, mutta ainakin itse syön suositusten mukaan ja ihan terve/normaalipainoinen olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmuikainen ruoka on eläinproteiinia, eläinrasvaa, marjoja ja sieniä ja juures pari joskus. Sitten vaan kipataan päälle reilusti sokeria niin vastaa suosituksia.

Vierailija
4/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö paljoakaan enää hiilareita, kasvisperäisiä tietysti tulee, muttei esim. sokerisista.

Vuosiin en ole sairastellut, jaksan kuntoilla, ei ole tuhnu-oloa.

Vierailija
5/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jokin lähde sille, että viralliset suositukset perustuisivat sokeriin.

Vierailija
6/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonmuikainen ruoka on eläinproteiinia, eläinrasvaa, marjoja ja sieniä ja juures pari joskus. Sitten vaan kipataan päälle reilusti sokeria niin vastaa suosituksia.

Niin minkä eläinlajin "luonnonmukainen" ruoka tämä on? Karhun ilmeisesti, paitsi että ne eivät syö juureksia.

Ihmisen pitäisi syödä hyvin vähän jos ollenkaan lihaa, ihminen on enimmäkseen kasvinsyöjä niin kuin muutkin kädelliset.

Vierailija
7/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri kohtuudella ei ole pahaksi

Vierailija
8/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkia. Oikeita tutkimuksia on paljon. Ei pidä luottaa "virallisiin" lähteisiin ja valemediaan.

Vierailija
9/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkia. Oikeita tutkimuksia on paljon. Ei pidä luottaa "virallisiin" lähteisiin ja valemediaan.

Kerro tutkimuksistas ihan itse omin sanoin?

Vierailija
10/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minkä eläinlajin "luonnonmukainen" ruoka tämä on? Karhun ilmeisesti, paitsi että ne eivät syö juureksia.

Ihmisen pitäisi syödä hyvin vähän jos ollenkaan lihaa, ihminen on enimmäkseen kasvinsyöjä niin kuin muutkin kädelliset.

Hyönteisethän taitavat olla iso osa kädellisten ruokavaliota, mutta tämän ääneen sanominen saa foliopipot huutamaan weffiä ja schwabbia.

Vierailija
11/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue se linkki, en minä ehdi kaikkea sinulle toistamaan.

Vierailija
12/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Ihminen on sekasyöjä.

Vierailija
13/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sanoit itse että viralliset suositukset perustuvat sokeriin. Miten niitä virallisia suosituksia sitten ei ole virallisissa lähteissä? 

Linkitä tähän sellainen oikea tutkimus.

Vierailija
14/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä oot nyt ap ymmärtänyt ruokapyramidin väärin. Ei ne sen huipulla olevat tuotteet ole niitä, joita suositellaan syötävän eniten. Siellä pohjalla on ne mitä suositellaan eniten. Se suurin lohko. Mitä pienemmäksi lohko menee, niin sitä vähemmän kyseistä tuotetta kuuluu syödä. Eli huipulla olevia syödään vähiten. 

Vierailija
15/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu suosituksiin, varmasti löydät ne tiedot.

Vierailija
16/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue se linkki, en minä ehdi kaikkea sinulle toistamaan.

Mikä linkki?

Vierailija
17/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on ihan tavallinen ravintoaine. Ihminen sietää sitä ihan hyvin, joskin toki lihoo ja hampaat menee, jos koko ajan syö.

Suositukset on aina keskimääräisiä, mutta ainakin itse syön suositusten mukaan ja ihan terve/normaalipainoinen olen

Ongelma ei olekaan sokeri oikeasti. Ongelma on glukoosi-fruktoosisiirappi ja kaikki niihin liittyvä, sekä lukuisat makeutusaineet ja se muu e-viidakko karrageeneineen ja muine tulehdusta laukasevine mömmöineen.

Lisänä d-vitamiinin vähäisyys ja köyhä ruokavalio.

Vierailija
18/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset suositukset eivät perustu kyllä sokeriin.

Mitä aloittaja sekoilee?

Vierailija
19/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyönteisethän taitavat olla iso osa kädellisten ruokavaliota, mutta tämän ääneen sanominen saa foliopipot huutamaan weffiä ja schwabbia.

No ei ole, hyönteiset ovat lintujen ja kalojen ravintoa.

Vierailija
20/55 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Ihminen on sekasyöjä.

Niinhän siinä lukeekin. Niin kuin muutkin kädelliset, ihminen on enimmäkseen kasvinsyöjä. Jos pääravinnon saatavuudessa on ongelmia, ihminen voi niin kuin muutkin kädelliset turvautua eläinproteiiniin, mikä tarkoittaa lähinnä hyönteisiä, toukkia, pieniä nisäkkäitä ja raatoja. Nimittäin jos puhutaan luonnonmukaisesta ruuasta, niin kuin tuo ensimmäinen kommentoija.

Nykyihminen ei tietysti kovin mielellään syö näin. Se ei poista sitä tosiasiaa, että suuret nisäkkäät eivät koskaan ole olleet ihmisravintoa, eikä niiden pitäsi olla nytkään.