Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voih, muistatteko 90-luvulta tällaisia haalareita?

Vierailija
27.05.2023 |

Siis minulla oli ihan vastaavanlaiset jopa koulussa vitosella tai vielä kutosellakin! Ja nuo "heijastinrukkaset" oli myös ihan vakio talvella. Eipä nykyään lapset suostuisi tällaisia käyttämään! :O

https://www.flickr.com/photos/149869814@N08/51786441150/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki katkesi, toimisiko tämä linkki paremmin:

https://flic.kr/p/2mUc3K1

Vierailija
2/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan :)

Olivat tosi käteviä, kun leikittiin lumihangessa ja rakennettiin lumiluolia. Ei menny lunta housun kauluksesta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla taisi olla  tollaset punaiset ala-asteen lopulla.

Vierailija
4/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siitä ei käyty kotona edes mitään keskustelua, että haalarit olisi jotenkin lapsellisia tms. Ne oli jotenkin ihan normaali vaate johonkin 12-vuotiaaksi asti.

Vierailija
5/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin niissä oli vyö. Nykyään ei ole. Eikö se ollut aika kätevä, kun pysyi hyvin vyötäröllä eikä valunu?

Vierailija
6/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset oli niin mukavat! Ja nopea pukea.

Vierailija
7/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä siitä ei käyty kotona edes mitään keskustelua, että haalarit olisi jotenkin lapsellisia tms. Ne oli jotenkin ihan normaali vaate johonkin 12-vuotiaaksi asti.

Mutta sitten yläasteella ei kelvannutkaan enää mikään vaate! Pää paljaana pakkasellakin jne.

Vierailija
8/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mullakin muistikuva, että haalari oli se pääasiallinen vaate koko ala-asteen ajan, jolla mentiin kouluun ja ulkoilemaan. Oli myös erikseen hienompi takki, mutta se oli paljon harvemmin käytössä.

Vierailija
9/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit olisi hyvät olla nykykoululaisillakin, koska silloin siinä voi olla kätevästi alla sisähousut, colleget tai vuorittomat farkut tai vastaavat, ja ulos olisi pakko laittaa se toppahousuosa myös, koska se on kiinni haalariassa! Erillisten ulkohousujen tai toppahousujen pukemista on vaikeampi vahtia.

Vierailija
10/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihqu

Vierailija
11/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä teininä tuollaiset lasketteluhaalarit 90-luvun alussa.

Vierailija
12/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaiset ja kaverilla kanssa ja oltiin molemmat +30v äitejä.

Vierailija
13/31 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herttanen. Viaton 90-luku (?), jolloin lapset sai olla lapsia.

Vierailija
14/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tainneet vielä tohon aikaan pitää vettä haalareiden materiaalit? Sen suhteen on tullut kehitystä.

Vierailija
15/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan, tuo oli parin vuoden muoti-ilmiö. Mullakin oli yläasteell haalari, vaikka edellisen kerran olin haalaria käyttänyt alle kouluikäisenä. Ei esim. kasarill ennen tuota muotia koululaiset ja aikuiset mitään haalreita käyttäneet, ne olivat pikkulasten juttuja (olen aloittanut koulun 1982).

Vierailija
16/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaan jaksaa tehdä näitä aloituksia koululaisten haalareista ja kuravaatteista.

Vierailija
17/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo muistan, tuo oli parin vuoden muoti-ilmiö. Mullakin oli yläasteell haalari, vaikka edellisen kerran olin haalaria käyttänyt alle kouluikäisenä. Ei esim. kasarill ennen tuota muotia koululaiset ja aikuiset mitään haalreita käyttäneet, ne olivat pikkulasten juttuja (olen aloittanut koulun 1982).

Ai vielä yläasteellakin! Se on ollut jo näky. Meillä muuttui aika jyrkästi ala-asteen ja yläasteen välillä niin, että ala-asteella oli selvästi ns. lastenvaatteet, haalarit, topparukkaset, lämpimpät pipot, toppakengät yms. Mutta heti yläasteella piti olla muodikkaampaa ja ei kelvannut enää mikä tahansa.

Vierailija
18/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vielä yläasteellakin! Se on ollut jo näky. Meillä muuttui aika jyrkästi ala-asteen ja yläasteen välillä niin, että ala-asteella oli selvästi ns. lastenvaatteet, haalarit, topparukkaset, lämpimpät pipot, toppakengät yms. Mutta heti yläasteella piti olla muodikkaampaa ja ei kelvannut enää mikä tahansa.

Ne oli muotia aikuisillakin.

Mutta siis en ainakaan minä eikä kukaan mun koulukavereista ala-asteella haalaria käyttänyt kasarilla. Pari vuotta ne olivat muotia vuodikymmenen vaihteessa, ei sen pidempään. Alakoululaisilla ehkä vähän pidempään kuin aikuisilla ja teineillä.

Vierailija
19/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ostin itselleni Luhdan toppahaalarin. Ei tosin ole ihan noin räikeän värinen. 😁

N38

Vierailija
20/31 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kymmenvuotias käyttänyt vastaavanlaisia haalareita vapaa-aikana eikä malli paljoa eroa tuosta. Vyötä ei ole, mutta kuminauhakiristys samassa kohdassa. Lahkeissa on lenkit kenkien alle, joita tässä kuvassa ei näytä olevan. Kangas on oletettavasti nykyään teknisempää jolla pärjää loskassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi