Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TRADENOMIN työllistyminen nykypäivänä? Työllistyykö, ja jos, niin minkä alan tradenomi?

Vierailija
27.05.2023 |

Olen ajatellut jättää hoiva-alan ja opiskella jotain muuta. Tradenomi kiinnostaisi muuten, mutta pelkään, että olisi vaikea löytää töitä. Mitkä tradenomipuolen opinnot työllistäisi parhaiten? Liiketalous? IT? Vai joku muu

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani opiskelee kansainvälisen kaupan tradenomiksi, etsi harjoittelupaikkaa mutta sai jo ihan työpaikan, jossa sitten samalla suorittaa myös harjoittelun. Paikka on hyvä, iso kansainvälinen firma pk-seudulla ja muutti sinne sitten ihan muualta. Työt jatkuu toistaiseksi ja kohta saa lopputyönkin tehtyä. Yllättävänkin helposti kävi työllistyminen aivan uudelle alalle 😊

Vierailija
122/122 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspuoli ja opettelet kirjanpidon perusteellisesti. Kannattaa hakeutua johonkin tilitoimistoon jo opiskeluaikana edes kiireapulaiseksi. Käy kaikki mahdolliset SAP koulutukset ja opiskele itse lisää jos voit. Sen jälkeen alkaakin olla lupaava ura edessä konsulttina eikä työt lopu. 

It-tradenomin tutkinto työllistää jos osaat valmiiksi jo koodata tai onnistut pääsemään töihin harjoittelijaksi jo opiskeluaikana. Työllistyminen on vaikeaa, mielestäni siitä annetaan kouluissa aivan liian ruusuinen kuva. Infra suuntautumisvaihtoehtona on paljon monipuolisempi kuin mitä voisi ajatella. Usein sitä pidetään auringonlaskun alueena mutta taitaa olla ennenaikainen tuomio. Tradenomia paremmat mahdollisuudet löytää töitä on amk inssillä (tietoliikenneinssi) mutta ei sekään mikään tae ole. Tiedän monta inssiä jotka eivät vaan löydä sitä ensimmäistä työpaikkaa vaikka ovat ihan hyviä työnhakijoita ja tulevaisuuden potentiaalia.

Viime aikoina olen nähnyt useamman työpaikkailmoituksen jossa toivotaan oikeustradenomin tutkintoa. Kannattaa tuokin tutkailla jos koodaaminen tai numerot ei ole sun juttu. Aika marginaalinen tutkinto mutta voihan sitä täydentää esimerkiksi henkilöstöhallinnon opoinnoilla. HR ja johtaminen taitaa olla tai ainakin oli mahdollinen suuntautuminen amk:issa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän