Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ahdistus valtaa mielen ja kehon

Vierailija
26.05.2023 |

Todella kamala tunne. Yksi elämänvaihe on päättymässä. Olen ollut kotona 2,5 vuotta lapsen kanssa. Syksyllä alkaa päivähoito ja itseni pitäisi mennä töihin. Tuntuu, ettei minusta ole enää mihinkään. Tuntuu, että ainoa asia mitä osaan tehdä on tämä kodin ylläpito. Tuntuu raskaalta kantaa tätä taakkaa koko kesän ajan. Kumpa joku tietäisi, että kaikki menee hyvin. Terveisin pahasti työpaikkakiusattu

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Niin sinä tosiaan

Vierailija
22/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin työpaikkakiusaamisen Vuoksi masennuslääkkeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aivan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset kiusaavat toisiaan kuin mitkäkin keskenkasvuiset kakarat. Tuollaisilla henkilöillä aivojen kehitys on jäänyt pahasti kesken.

Niinhän se onkin. Tämä alkoi jo opiskeluaikana. Olin todella innoissani alasta ja uuden oppimisesta. 2 työpariani , joista toinen oli ohjaajani kiusasi minua. Päivät oli ihan kamalia, koitin vain kestää sen kaiken nöyryytyksen, kunnes yhtenä päivänä riitti. Vaihdoin toiseen paikkaan. Mutta jo seuraavassakin paikassa tätä jatkui. Tuo opiskeluaika varsinkin jätti syvät traumat, enkä luota itseeni työssä

Miten voi olla mahdollista, että jotakuta kiusataan joka paikassa?

Siten, että joka paikassa on kiusaajia, ja nämä haistavat ne helpot uhrit eli hiljaiset ja kiltit. Jos on hiljainen ja kiltti kaikissa työpaikoissa, niin suurella todennäköisyydellä joutuu jokaisen työpaikan kiusaajan hampaisiin.

Vierailija
24/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aivan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset kiusaavat toisiaan kuin mitkäkin keskenkasvuiset kakarat. Tuollaisilla henkilöillä aivojen kehitys on jäänyt pahasti kesken.

Niinhän se onkin. Tämä alkoi jo opiskeluaikana. Olin todella innoissani alasta ja uuden oppimisesta. 2 työpariani , joista toinen oli ohjaajani kiusasi minua. Päivät oli ihan kamalia, koitin vain kestää sen kaiken nöyryytyksen, kunnes yhtenä päivänä riitti. Vaihdoin toiseen paikkaan. Mutta jo seuraavassakin paikassa tätä jatkui. Tuo opiskeluaika varsinkin jätti syvät traumat, enkä luota itseeni työssä

Siten, että joka paikassa on kiusaajia, ja nämä haistavat ne helpot uhrit eli hiljaiset ja kiltit. Jos on hiljainen ja kiltti kaikissa työpaikoissa, niin suurella todennäköisyydellä joutuu jokaisen työpaikan kiusaajan hampaisiin.

Tai siten, että ei edes viitsitä nostaa kissaa pöydälle ja puhua juttua auki.

Siinä uhriudutaan ja märistään kuinka kaikki muut ovat pahoja, mutta sitten ei viitsitä olla aikuisia ja puhua asiaa ulos. Sitä voisi ottaa taakseen apujoukkoja ja faktaa ei kukaan kiellä, mutta kun ei viitsi, ei kehtaa ja halua, niin homma jatkuu ja mikään ei muutu koskaan.

Selkä suorana pitäisi mennä tulta päin ja lopettaa paskan jauhamiset väärissä asioissa.

Vierailija
25/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä yksi "hiljainen ja kiltti", joka oli niin hiljainen, että hän vietti vessassa suurimman osaa päivää ja niin kiltti, että hän vain lupaili tehdä kaikkea, mutta mitään ei koskaan tapahtunut. Kun hänestä tietenkin valitettiin, niin muut olivat kiusaajia ja hän kiusattu. Tätä jatkui liian kauan kunnes esimies ajatteli, että ei savua ilman tulta ja alkoi itsekin seuraamaan tämän hiljaisen ja kiltin tekemisiä. Kauan ei tarvinnut seurata. No pomokin oli sitten kiusaaja kuulema..

Vierailija
26/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka voi auttaa, mutta ehkä kannattaa pohtia myös vanhojen traumojen läpikäymistä.

Vierailija
27/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ahkeria ja tunnollisia kiusataan. Ainakin lapsilla usein hyväksikäytetyt kiusaavat toisia lapsia. Liekö vielä aikuisenakin?

Onko kukaan kiusattu saanut raivaria tai uhkaillut muuten kiusaajaa?

Outo ongelma, johon muka ei ole ratkaisua, pakkohan siihen on olla jotain, mitä voisi tehdä!?

Vierailija
28/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sanomattakin selvää, että ne kiusaavat joilla on paha olla.

Vierailija
29/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on verrattavissa koulukiusaamiseen

Vierailija
30/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo piilossa- sinut on irtisanottu ! kirjoitti:

Kommentti siitä, että miten voi olla mahdollista, että jotain ihmistä kiusataan joka paikassa, on tyypillinen mallisesimerkki sumuttamisesta, mitä etenkin narsistit harrastavat.

Eli jo valmiiksi kiusatun päälle kaadetaan vielä syyllisyyden taakka ( täysin aiheeton sellainen. )

Tosiasia on, että kiusaamista todellakin tapahtuu, ja etenkin sotealalla. Ja varsinkin opiskeluaikana.

Se, mistä se johtuu- sitä voi vain arvailla. Ehkä se on kateus ja jonkinmoinen persoonallisuushäiriö monella.

On valitettava tosiasia, että monet ihmiset eivät koskaan kasva henkisesti aikuiseksi.

Vielä valitettavampaa on, että tällaisten henkisesti kypsymättömien uhriksi joutuu todella paljon ihmisiä.

Työpaikkakiusaamien aiheuttaa yhteiskunnalle myös todella paljon kustannuksia esim. sairauspoissaolojen muodossa. Joskus työpaikkakiusaaminen voi johtaa myös työkyvyttömyyteen.

Niin, että ei se työpaikkakiusaaminen mikään varsinainen Isänmaallinen teko ole. Joten seuraavan kerran kun Suomi juhlii itsenäisyyspäivää , mieti pitäisikö suomenlippu nostaa kohdallasi puolitankoon vai ihan korkealle. Työpaikkakiusaajat pitäsi laittaa jalkapuuhun ja heistä pitäisi perustaa kansallinen rekisteri ja naama someen. Pomo piilossa- tyyppinen toiminta voisi myös auttaa paikallistamaan nämä pahanilman linnut.

Todella hyvä kommentti. Kiitos.

Vierailija
31/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mun tapauksessani en ole kiusaaja, vaikka joku siellä nyt tätä epäilee. Ilmeisesti mun tunnollisuus ja kiltteys altistaa tälle

No enpä nyt pistäisi sinun kohdallesi ja kiusaamattomuudellesi kaikkia pelimerkkejäni, en edes puolia.

Toivon kuitenkin, että miettisit omaa käyttäytymistäsi jo tuonkin takia, että sanot olevasi kiltti. Jos sinulla on kerran lapsi, niin kaiva jostain esiin vihdoinkin se sisäinen tiikeriemo ja lopeta muiden mielistely ja kiltteys sellaisissa paikoissa, jossa sitä ei tarvita.

Opettele seisomaan selkä suorana ja ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnistasi itse. Jos sinun ammattitaitosi on hyvä, niin silloin pärjäät kyllä, mutta jos ammattitaitosi on mitä sattuu, niin siinä ei kiltteydellä eteenpäin mennä, vaan saat tehdä töitä ansaitaksesi työssä kunnioitus ja arvostus työkavereiltasi.

Opettele siis terve jämäkkyys ja lopeta nöyristely. Ehkä se ei ole helppoa, mutta jo lapsen takia asia on ajankohtainen.

Toki aloitus voi olla vain ahdistushullun yksi lukuisista provoista, mutta voi se olla jollekin totista tottakin. Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Vierailija
32/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, mun tapauksessani en ole kiusaaja, vaikka joku siellä nyt tätä epäilee. Ilmeisesti mun tunnollisuus ja kiltteys altistaa tälle

No enpä nyt pistäisi sinun kohdallesi ja kiusaamattomuudellesi kaikkia pelimerkkejäni, en edes puolia.

Toivon kuitenkin, että miettisit omaa käyttäytymistäsi jo tuonkin takia, että sanot olevasi kiltti. Jos sinulla on kerran lapsi, niin kaiva jostain esiin vihdoinkin se sisäinen tiikeriemo ja lopeta muiden mielistely ja kiltteys sellaisissa paikoissa, jossa sitä ei tarvita.

Opettele seisomaan selkä suorana ja ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnistasi itse. Jos sinun ammattitaitosi on hyvä, niin silloin pärjäät kyllä, mutta jos ammattitaitosi on mitä sattuu, niin siinä ei kiltteydellä eteenpäin mennä, vaan saat tehdä töitä ansaitaksesi työssä kunnioitus ja arvostus työkavereiltasi.

Opettele siis terve jämäkkyys ja lopeta nöyristely. Ehkä se ei ole helppoa, mutta jo lapsen takia asia on ajankohtainen.

Toki aloitus voi olla vain ahdistushullun yksi lukuisista provoista, mutta voi se olla jollekin totista tottakin. Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Aika erikoinen ajatus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi