Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä wolttauksessa on niin pahaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Jos varaa on. Mekin tänään illalla varmaan thai - ruokaa tlataan.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi
</p>

<p>Miten vaikeaa on laittaa nakkisoppa hellalle![/quote kirjoitti:

Meillä ei todellakaan syödä mitään nakkisoppaa. Wolttauksen ideana on saada ravintolatason ruuat kotiin. Tilaamme yleensä intialaista, thai -ruokaa hyvätasoisista ravintoloista.

Se oli esimerkki!

Kyllä sä osaat tehdä kotonakin aivan yhtä laadukasta, preppaat valmiiksi ja eiku lämpimään kun joku  kotiutuu.

Onko kovin tyylikästä syödä pahvirasiasta "laadukasta" ruokaa? Oletko selvillä ravintolan työ-olosuhteista?+

Ei meillä syödä pahvirasiasta, ihan lautaselle kauniisti asetellaan. Myös kaikki kaupan einekset jos sellaisia joskus ostetaan. Tilaan usein tutuista ravintoloista joissa käyn paikanpäälläkin syömässä. Suosikkini on eräs kreikkalainen perheyritys joka on ollut olemassa niin kauan kuin muistan, eli ainakin 25 vuotta.

Kotona omassa rauhassa nyt on vain mukava syödä.

Vierailija
82/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en minä syö ravintoloissa, jotka Woltin takia nostaisivat hinnat pilviin. Onneksi 50 m päässä on maailman paras pizzeria, jossa henkilökunta on italialaisia. Kohteliaita ja mukavia tyyppejä. Näin yksin asuvalle on täysin turvallista mennä vaikka perjantai-iltana sinne syömään ja ottaa lasilllisen tai kaksi kys. ravintolassa ja kävellä kotiin. Tuota elämystä ei kotiin Wolttaamalla saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Woltista tullut tietyssä piireissä statussymboli?

Ei. Se on käytännöllistä ja lisää vapaa-aikaa kun ei tarvitse juosta kaupassa tai laittaa ruokaa. Me tilataan kerran viikossa, yleensä perjantaisin ja vietämme mukavan leffaillan kotosalla ilman kokkailun vaivaa.

Vierailija
84/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta siinä on jotain spesiaalia lähteä ravintolaan syömään. Käyn lähellä sijaitsevassa kreikkalaisessa, jonka omistajan tunnen kymmenien vuosien ajalta. Hän oli nuorena aloittelijana toisessa ravintolassa töissä, kunnes päätti haluavansa oman. Kiva käydä siellä syömässä ja samalla turista mukavia omistajan kanssa. Hän aina antaa minulle jotain extraa vaikka koitan estellä. Viinistä ei suostu ottamaan hintaa. En minä paljoa juokaan korkeintaan yksi ja joskus kaksi.

Vierailija
85/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy ruokaravintoloissa ja joskus nyt vaan ei huvita kokkailla.

Vierailija
86/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on käytännöllistä ja lisää vapaa-aikaa kun ei tarvitse juosta kaupassa tai laittaa ruokaa. Me tilataan kerran viikossa, yleensä perjantaisin ja vietämme mukavan leffaillan kotosalla ilman kokkailun vaivaa.

Tuo on helposti ymmärrettävissä. Eri asia tilata joka päivä halveksuen normaalia kotiruokaa. Nykyään kauppojen lämpötiskeillä on, mistä valita. Suosin niitä, jos laiskottaa.

Vierailija
87/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä wolttasin ennen, etenkin koronasulun aikana mutta muutenkin.

Pidän kirjanpitoa ja jösses! Tulee se kalliiksi. Erittelin sapuskan, juoman (ei aina) sekä palvelu- ja kuljetusmaksun. Loppui kuin seinään mun wolttaamiseni.

Mutta on sapuskoja ja sapuskoja. Täällä Helsingin keskustassa tuli toimitukset nopeasti ja oikein. Aina oli hyvänlaatuista ja jopa kuumaa.

Omasta mielestäni parhaiten wolttaukseen sopiva annos oli nepalilais/intialainen ruoka. Ruoka oli kiinni sinetöidyssä rasiassa. Se ei kärsinyt ulkonäöltään eikä maultaan kuljetuksesta. Naan-leipä tosin kärsi, muttei pahasti sekään koska se oli paperipussissa ja kuljetus nopea.

Enkä tosiaan syönyt sitä rasiasta vaan kuten ravintolassa annostelin sen lautaselle.

Kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti. Järki voitti kun säästötalkoot alkoivat. Tämä oli sitä laatua hupia josta oli helppo karsia ihan ensiksi.

Vierailija
88/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina noista wolttikuskeista mieleen puuvillapellot amerikassa. Ihan sama juonikuvio vaikka formaatti onkin hieman eri tai lähinnä vain päivitetty 2000-luvulle.

Sorry we missed you onnistuu kuvaamaan käytännössä kaikki alustatalouden sudenkuopat. Riskit ja vastuu on ulkoistettu täydellisesti "kevytyrittäjälle". Elokuvassa kyseessä on vain kuriiripalvelu, ruokajakelun sijaan. Niin kauan kuin kaikki sujuu hyvin, ei mitään ongelmia ole. Pahimmillaan voi tulla kuitenkin pissat housuun.

Tottapa turiset. Cittarin tilaukset pitää tehdä ajoissa ennenkuin safka loppuu. Harvalle kait se yllärinäntulee. Jos olisin liikuntavammainen, tilaisin varmaankin molemmilla tavoilla.

Mulle tulee joskus tilanne, että suunnitelmissa on käydä lounastauolla vieressä olevassa ravintolassa lounaalla. Aamupäivällä tuleekin palaverikutsu siten, että edellisen palaverin jälkeen alkaa heti tai lähes heti seuraava palaveri eikä lounastaukoa ehdi pitämään. Helppoa tilata Woltin kautta lounas kotiin ja syödä jälkimmäisen palaverin aikana. Meillä kun ei ole tapana pitää webbikameroita päällä Teams-palavereissa. 

Vierailija
89/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta siinä on jotain spesiaalia lähteä ravintolaan syömään. Käyn lähellä sijaitsevassa kreikkalaisessa, jonka omistajan tunnen kymmenien vuosien ajalta. Hän oli nuorena aloittelijana toisessa ravintolassa töissä, kunnes päätti haluavansa oman. Kiva käydä siellä syömässä ja samalla turista mukavia omistajan kanssa. Hän aina antaa minulle jotain extraa vaikka koitan estellä. Viinistä ei suostu ottamaan hintaa. En minä paljoa juokaan korkeintaan yksi ja joskus kaksi.

Itse wolttaan lähinnä lounaita kotiin etätyöhön, ei siinä lyhyellä ruokatauolla mitään spesiaaleja ravintolaelämyksiä etsitä. En kyllä ole koskaan nauttinutkaan ravintolassa syömisestä, paitsi joskus nuorena kun oli ihastunut ja sen kumppanin kanssa siellä niin se ihastuksen tunne kohotti kaiken mitä teki yhdessä jotenkin ihanaksi. Mutta muuten, ja varsinkin yksin, ravintoloissa syöminen, tylsää.

Vierailija
90/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi! Kuulostaa ihanalta. Mä en ole saanut Helsingissä kreikkalaista ruokaa sen jälkeen kun Minos Vuorimiehenkadulla lopetti. Missä tämä on? Tulen vaikka matkan takaa 🤗

Vierailija
91/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, miksi kukaan haluaa syödä boxissa muhinutta ruokaa, jos ei ole fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei pysty menemään paikan päälle ravintolaan tai kokkaamaan itse. Ravintoloille myös äärimmäisen huono diili Woltin maksuista johtuen.

Boxissa muhinut ruoka on maistunut ihmisille ainakin viimeiset 30 vuotta, mutta nyt Woltin jälkeen se onkin syömäkelvotonta?

Vierailija
92/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta kuskien työolot ja ihmiskauppa?

Laitan kuljettajalle aina 5 euron tipin.

Wolttaan useita kertoja viikossa.

Vierailija
93/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään statusta. Voisin tavallisena työssäkäyvänä woltata vaikka joka päivä.

Vierailija
94/94 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En wolttaa minäkään. Joskus kyllä tilaan pizzan kotiinkuljetuksella mutta en todellakaan "wolttaa". Tässä kylässä ei niitä onneksi ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi