Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä wolttauksessa on niin pahaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Jos varaa on. Mekin tänään illalla varmaan thai - ruokaa tlataan.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, miksi kukaan haluaa syödä boxissa muhinutta ruokaa, jos ei ole fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei pysty menemään paikan päälle ravintolaan tai kokkaamaan itse. Ravintoloille myös äärimmäisen huono diili Woltin maksuista johtuen.

Sitten kun sinulla on lapsia, ymmär

rät miksi et perjantai-iltana jaksa kokata itse etkä halua lähteä lasten kanssa ravintolaan.

Tekosyy.

Miten vaikeaa on laittaa nakkisoppa hellalle!

Meillä ei todellakaan syödä mitään nakkisoppaa. Wolttauksen ideana on saada ravintolatason ruuat kotiin. Tilaamme yleensä intialaista, thai -ruokaa hyvätasoisista ravintoloista.

Lapset vois tykätä.

Vierailija
42/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta kuskien työolot ja ihmiskauppa?

Ei taida olla asiakkaan vastuulla? Aika moni noista läheteistä ei saisi yhtään mitään muuta työtä ja haluavat itse tehdä töitä.

Olen kyllä erimieltä asiakkaan vastuusta. Kestävä tapa kitkeä kaikkea epäeettistä toimintaa on boikotoida sitä. Hyvänä esimerkkinä vaikka turkistarhaus, jota nykyään enemmistö suomalaisista ei pidä eettisesti kestävänä ja sen takia eivät suostu ostamaan turkiksia.  Nykyään ala onkin Suomessa kannattamaton ja pysyy pinnalla vain valtiontuilla ja  asiakkaiden hakemisesta rajojen takaa.

Jos sinä vaihtoehtojen puutteen takia työskentelisit yrityksessä X, jossa on surkea palkka ja ala-arvoiset työehdot, etkö olisi vain tyytyväinen jos ihmiset veisivät rahat työntekijöiden oikeuksia kunnioittavaan kilpailevaan firmaan, jolla olisi mahdollisuus kasvattaa liikevaihtoa ja mahdollisesti tulevaisuudessa palkata sinutkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä huonoja kokemuksia Woltista. Tilataan pari kertaa kuussa ja ei ole kertaakaan ollut ongelmia laadun tai minkään muunkaan suhteen. Voisin itse kuvitella tekeväni tuollaista työtä vs. joku muu entry-level työ.

Vierailija
44/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi noissa on yrittäjäsuhde eikä työsuhde on että jengi ei vaan leimaa itseään sisään sitten istu 8 tuntia kotisohvalla tekemättä mitään ja ota sitä minimipalkkaa mitä siitä tulisi jos ei aja mitään.

Jos olis noin totta hitossa minäkin ryhtyisin Wolt kuskiksi oman työni sivussa, sitä vois tehdä samalla kun istuu toimistossa, viikonloput ja pyhät tietenkin myös. Yhtäkään ajoa en ajaisi ikinä, mutta palkka kelpaa.

Ja heti kun ensimmäisen kerran tekee noin niin työsopimus puretaan. Ja laki on työantajan puolella, koska työntekijä ei ole saapunut töihin.

Suomessa ei ole kovin helppo irtisanoa ketään.

Ihan oikesti toivon että olisi noin helppoa, on ollut työkavereita joista ei pääse eroon ja pomo vaan valittaa kun ei oikein voi tehdä mitään.

Vierailija
45/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla asiakkaan vastuulla? Aika moni noista läheteistä ei saisi yhtään mitään muuta työtä ja haluavat itse tehdä töitä.

Olen kyllä erimieltä asiakkaan vastuusta. Kestävä tapa kitkeä kaikkea epäeettistä toimintaa on boikotoida sitä. Hyvänä esimerkkinä vaikka turkistarhaus, jota nykyään enemmistö suomalaisista ei pidä eettisesti kestävänä ja sen takia eivät suostu ostamaan turkiksia.  Nykyään ala onkin Suomessa kannattamaton ja pysyy pinnalla vain valtiontuilla ja  asiakkaiden hakemisesta rajojen takaa.

Jos sinä vaihtoehtojen puutteen takia työskentelisit yrityksessä X, jossa on surkea palkka ja ala-arvoiset työehdot, etkö olisi vain tyytyväinen jos ihmiset veisivät rahat työntekijöiden oikeuksia kunnioittavaan kilpailevaan firmaan, jolla olisi mahdollisuus kasvattaa liikevaihtoa ja mahdollisesti tulevaisuudessa palkata sinutkin?

En todellakaan olisi.

Vierailija
46/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttaan kyllä joskus harvoin, mutta eniten minulla siinä painaa se, että hinnat ovat nousseet hirveästi (paikan päällä vähemmän) ja siihen päälle vielä joku kuuden euron kuljetusmaksu, niin kaikella sillä ylimääräisellä rahalla saisi jo toisen aterian ravintolassa. Ymmärrän kyllä, miksi koko bisnes on kallistunut, mutta silti halvemmalla pääsee jos menee vain paikan päälle tai sitten hakee itse sieltä mukaansa.

Vierailija
47/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskit ovat varmaan todella kiitollisia kun sinä ja muut olette huolehtimassa että eivät saa lainkaan rahaa.

Vierailija
48/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan Woltin kautta usein ja laitan aina tipitkin kuskille. Käytän mielelläni erilaisia palveluita. Varsinkin näin sinkkuna ei ruuanlaitto aina huvita eikä huvita lähteä ravintoloihin syömäänkään. Pääsen paljon helpommalla, kun tilaan ravintolasta ruuat kotiin. Eihän noissa mitään viiden tähden ravintoloita ole, mutta sellaisiin menen satunnaisesti ystävieni kanssa. Kun syön yksin, syön mieluummin kotona katsellen samalla Netflixiä. 

Vierailija
49/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konseptina kuulostaa paremmalta kuin todellisuudessa onkaan. Suurin ongelma siinä kaikkien kannalta on hinnoittelu. Kuluttajalle törky kallista, kun huomioi myös sen, ettei ruoka edes ole parhaimmillaan enää, kun se saapuu ja siitä silti maksetaan isompaa hintaa kuin paikan päällä. Lähettien näkökulmasta tuo työ vaatii erittäin suurta työpanosta, jotta päästäisiin kohtuullisiin palkkasummiin. Ja surkein häviäjä on se ravintolayrittäjä, jonka on vain taivuttava tuohon järjestelyyn, koska ihmiset eivät vain tule enää samalla tavalla paikan päälle syömään. Ravintola menettää todella paljon potentiaalisia tuloja, kun asiakas mielummin tilaa kotiin kuin tulisi ravintolaan.

Vierailija
50/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on hyvä taas haukkua yksityisautoilua, kun on kuitannut wolttikuskin sapuskat ovella.

Toiseksi vastustan kulttuuria jossa omaa ruokaa ei tehdä itse. Ravintolassa voi silloin tällöin toki käydä.

Vierailija
51/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konseptina kuulostaa paremmalta kuin todellisuudessa onkaan. Suurin ongelma siinä kaikkien kannalta on hinnoittelu. Kuluttajalle törky kallista, kun huomioi myös sen, ettei ruoka edes ole parhaimmillaan enää, kun se saapuu ja siitä silti maksetaan isompaa hintaa kuin paikan päällä. Lähettien näkökulmasta tuo työ vaatii erittäin suurta työpanosta, jotta päästäisiin kohtuullisiin palkkasummiin. Ja surkein häviäjä on se ravintolayrittäjä, jonka on vain taivuttava tuohon järjestelyyn, koska ihmiset eivät vain tule enää samalla tavalla paikan päälle syömään. Ravintola menettää todella paljon potentiaalisia tuloja, kun asiakas mielummin tilaa kotiin kuin tulisi ravintolaan.

Olet ihan oikeassa, mutta toisaalta ravintola saattaa saada uusia asiakkaita, jotka ilman Woltia eivät tietäisi koko ravintolan olemassa olostakaan eikä siis ikinä kävisi siellä muutenkaan. Käyn hyvin harvoin yksin ravintolassa syömässä, mutta sen kerran kun käyn, käyn 100 m päässä olevassa ravintolassa. Woltin kautta mulle on tullut 4 suosikkiravintolaa, joista tilaan useamman kerran kuukaudessa. Nämä kaikki neljä ovat kauempana, en tarkalleen edes tiedä, missä. Jos Woltia ei olisi, en mä koskaan kävisi näissä neljässä ravintolassa. Nyt sentään tilaan niistä. 

Nro 48

Vierailija
52/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Jep, ilmasto kiittää kun wolttikuski ajelee kaupungin toiselle laidalle makkqaraperunoita kuskaten.

Vierailija
53/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa, mutta toisaalta ravintola saattaa saada uusia asiakkaita, jotka ilman Woltia eivät tietäisi koko ravintolan olemassa olostakaan eikä siis ikinä kävisi siellä muutenkaan. Käyn hyvin harvoin yksin ravintolassa syömässä, mutta sen kerran kun käyn, käyn 100 m päässä olevassa ravintolassa. Woltin kautta mulle on tullut 4 suosikkiravintolaa, joista tilaan useamman kerran kuukaudessa. Nämä kaikki neljä ovat kauempana, en tarkalleen edes tiedä, missä. Jos Woltia ei olisi, en mä koskaan kävisi näissä neljässä ravintolassa. Nyt sentään tilaan niistä. 

Nro 48

Sinun kaltaisesi ovatkin pohjimmiltaan se syy, miksi ravintolat suostuvat tuohon lähetti hommaan. Parempi edes vähän tuloja kuin ei yhtään tuloja.

Vierailija
54/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Jep, ilmasto kiittää kun wolttikuski ajelee kaupungin toiselle laidalle makkqaraperunoita kuskaten.

Pikkupaikkakunnilla noin voi ollakin, mutta ei Wolt-kuski tuo esim Itä-Vantaalta ravintolasta ruokia Länsi-Vantaalle. Woltin toimituksilla on rajattu alue ja kun annat tilatessasi toimitusosoitteen, saat valikoiman ravintoloita, jotka toimittavat sun alueellesi. Jos koitat varata toimitusalueesi ulkopuolelta, saat ilmoituksen, ettei ravintola toimita antamaasi osoitteeseen.

Vierailija
55/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, miksi kukaan haluaa syödä boxissa muhinutta ruokaa, jos ei ole fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei pysty menemään paikan päälle ravintolaan tai kokkaamaan itse. Ravintoloille myös äärimmäisen huono diili Woltin maksuista johtuen.

Heh, tähän argumenttiin törmää usein kun kritisoidaan wolttaavia ihmisiä. Juuri wolttaaminen nähdää pahana, mutta esim. pizzan tilaamista kotiin ei nähdä lainkaan samana asiana, vaikka kyse on ihan samasta asiasta kuluttajanäkökulmasta.

Paitsi että se ei ole läheskään sama asia:

Kun tilaat pizzan ravintolan oman kuljetuksen kautta, koko maksamasi summa menee ravintolalle ja sen työntekijöille ilman välistävetäjiä. Tämä kannustaa ravintolaa tekemään parhaansa ja asiakkaiden positiiviset kokemukset heijastuvat suoraan ravintolan kassaan.

Ravintola on itse vastuussa ruoan kuljetuksesta, mistä johtuen he ovat yleensä pyrkineet kehittämään kuljetuksen ruoan laadun kannalta optimaaliseksi. Eli eivät esim. laita kylmiä juomia ja kuumia pizzoja samaan lämpölaatikkoon.

Ravintola pystyy optimoimaan ruoan valmistuksen ja kuljetuksen, koska molemmat toimivat samasta paikasta. Ruokakuljetus lähtee heti, kun ruoka on valmista, ja toisaalta jos kuskia ei ole paikalla, ruokaa ei tehdä turhaan odottamaan pöydälle.

T: kokki

Vierailija
56/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Woltin kautta ruokakassit kotiin, hinta alle 2€. Toimituksen saa 10-30min. sisällä, tilausta voi seurata ja joku muu kerää, kuljettaa ja kantaa painavat kassit oven eteen. Woltin kautta saa muutakin kuin "roskaruokaa".

Vierailija
57/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut hhyvää kotiinkannettua pitsaa. Pitsa pitää syödä juuri uunista tulleena, höyryävänä ja rapsakkana pitseriassa. Enkä enää wolttaa kun jalat toimii eikä ole pandemiarajoituksia.

Vierailija
58/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi noissa on yrittäjäsuhde eikä työsuhde on että jengi ei vaan leimaa itseään sisään sitten istu 8 tuntia kotisohvalla tekemättä mitään ja ota sitä minimipalkkaa mitä siitä tulisi jos ei aja mitään.

Jos olis noin totta hitossa minäkin ryhtyisin Wolt kuskiksi oman työni sivussa, sitä vois tehdä samalla kun istuu toimistossa, viikonloput ja pyhät tietenkin myös. Yhtäkään ajoa en ajaisi ikinä, mutta palkka kelpaa.

Ja heti kun ensimmäisen kerran tekee noin niin työsopimus puretaan. Ja laki on työantajan puolella, koska työntekijä ei ole saapunut töihin.

Suomessa ei ole kovin helppo irtisanoa ketään.

Ihan oikesti toivon että olisi noin helppoa, on ollut työkavereita joista ei pääse eroon ja pomo vaan valittaa kun ei oikein voi tehdä mitään.

Et ole koeajasta kuullut? Vai meinaatko, että kuljetetaan ruokia pari kuukautta 8h päivässä ja sitten vaan vedetään lonkkaa?

Vierailija
59/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä se Thai curry tulee meille kyllä höyryävän kuumana ja herkullisena kun se kerran viikossa tilaan. Halvemmaksikin tulee kuin se, että itse opettelisin sitä tekemään ja hankkisin kaikki eksoottisen mausteet ja vermeet. 

Vierailija
60/94 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloitsijalle ydinongelma on woltin ottama provikka. Jossain oli jopa 30% hinnasta. Siinä saa vääntää joka neljännen annoksen ilmaiseksi. Eikä sitä voi annoksen hintaankaan lisätä, kun potentiaalinen asiakas näppäilee jonkun halvemman ravintolan tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä