Mikä siinä wolttauksessa on niin pahaa?
Jos varaa on. Mekin tänään illalla varmaan thai - ruokaa tlataan.
Kommentit (94)
Ei mikään. Itse tilaan pari-kolme kertaa viikossa sieltä. Ei todellakaan kiinnosta lähteä mihinkään ravintoloihin yksikseni istumaan, haluan syödä kotona. Mutta en joka päivä viitsi laittaa ruokaa joten wolttaan. Ei ole ollut ongelmia koskaan ja monille ravintoloille tuo on tärkeä osa bisnestä nykypäivänä.
Se kokemus. Kun ekaa kertaa tilaa ja se menee väärin, niin toista kertaa ei tilaa, kun ei ole ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kuskien työolot ja ihmiskauppa?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009537715.html
https://www.yrittajat.fi/uutiset/tuomioistuimen-ratkaisu-julki-wolt-kus…
JOS yhtään piittaa ihmisoikeuksista...
Jotenkin kummasti Wolt-kuskiksi haluavia on kuitenkin ihan hirmuinen jono jotka eivät pääse, vaikka on niin kauheita ne työolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saati ravintoloille jäävät olemattomat katteet, kun woltin omistajat vain rikastuvat.
Meneekö muuten k-kauppiaan katteesta vaiko mistä niiden woltin kylmäkaappien kulut joista nämä kuskit hakee niitä ihmisten ruokakauppatilauksia? Ettei vaan olisi normiasiakkaiden hintoja nostettu..
Ei ne ilmaisia ole ja taas yksi turha sähkösyöppö lisää kun nimenomaan sitä sähköä piti säästää. Joku maksaa niiden aiheuttamat kulut mutta kuka?
Mulle tulee aina noista wolttikuskeista mieleen puuvillapellot amerikassa. Ihan sama juonikuvio vaikka formaatti onkin hieman eri tai lähinnä vain päivitetty 2000-luvulle.
Onkos mennyt kokonaan ohi että ostokset lähikaupasta voi tilata kotiin Woltin kautta? Hieman kalliimpaa joo, mutta en enää selkä jumissa kanna ostoksia kotiin tai vedä perässäni loskassa mummokärryä. Hyvä pointti muuten tuo wolttauksen tuomitseminen, mutta pizzan tilaus kotiin on ihan ok!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, miksi kukaan haluaa syödä boxissa muhinutta ruokaa, jos ei ole fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei pysty menemään paikan päälle ravintolaan tai kokkaamaan itse. Ravintoloille myös äärimmäisen huono diili Woltin maksuista johtuen.
Heh, tähän argumenttiin törmää usein kun kritisoidaan wolttaavia ihmisiä. Juuri wolttaaminen nähdää pahana, mutta esim. pizzan tilaamista kotiin ei nähdä lainkaan samana asiana, vaikka kyse on ihan samasta asiasta kuluttajanäkökulmasta.
Paitsi että se ei ole läheskään sama asia:
Kun tilaat pizzan ravintolan oman kuljetuksen kautta, koko maksamasi summa menee ravintolalle ja sen työntekijöille ilman välistävetäjiä. Tämä kannustaa ravintolaa tekemään parhaansa ja asiakkaiden positiiviset kokemukset heijastuvat suoraan ravintolan kassaan.
Ravintola on itse vastuussa ruoan kuljetuksesta, mistä johtuen he ovat yleensä pyrkineet kehittämään kuljetuksen ruoan laadun kannalta optimaaliseksi. Eli eivät esim. laita kylmiä juomia ja kuumia pizzoja samaan lämpölaatikkoon.
Ravintola pystyy optimoimaan ruoan valmistuksen ja kuljetuksen, koska molemmat toimivat samasta paikasta. Ruokakuljetus lähtee heti, kun ruoka on valmista, ja toisaalta jos kuskia ei ole paikalla, ruokaa ei tehdä turhaan odottamaan pöydälle.
T: kokki
Ymmärrän tuon, mutta en mä tiedä, missä on ravintoloita, joilla on oma kotiinkuljetus ja jotka toimittaisivat ruokia tänne, missä asun. Ehkä ravintoloilla pitäisikin olla jonkinlainen portaali, johon asiakas syöttää osoitteensa ja saa listan omalla kotiinkuljetuksella olevista ravintoloista. Jos mä en tilaa Woltin kautta enkä käy lähellä olevassa ravintolassa, rahani saa K-kauppias eikä ravintola, jolla olisi oma kotiinkuljetus, mutta jonka olemass olosta en tiedä mitään.
Nro48
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär oli wolt-kuskina vajaan vuoden ajan, ennen kuin sai jatko-opiskelupaikan toisaalta. Teki keskimäärin 5 päivää hommia iltapainotteisesti ja tienasi kyllä mielestäni ihan hyvin. Oli sellaisia 3000-4000 euron kuukausia riippuen siitä, kuinka paljon jaksoi tehdä. Viikonloput oli parhaita päiviä tienata.
Hänellä liikkuminen hoitui sähköpotkulaudalla enimmäkseen.
Tyttären kautta minullekin oikeasti vasta avautui, kuinka paljon ihmiset oikeasti käyttää woltin kuljetuspalvelua.
Tää on ihan pas kapuhetta että 5pvä /vko illat töissä tienais 4000e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, miksi kukaan haluaa syödä boxissa muhinutta ruokaa, jos ei ole fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei pysty menemään paikan päälle ravintolaan tai kokkaamaan itse. Ravintoloille myös äärimmäisen huono diili Woltin maksuista johtuen.
Sitten kun sinulla on lapsia, ymmär
rät miksi et perjantai-iltana jaksa kokata itse etkä halua lähteä lasten kanssa ravintolaan.
Tekosyy.
Miten vaikeaa on laittaa nakkisoppa hellalle!
Meillä ei todellakaan syödä mitään nakkisoppaa. Wolttauksen ideana on saada ravintolatason ruuat kotiin. Tilaamme yleensä intialaista, thai -ruokaa hyvätasoisista ravintoloista.
Tilaavatko lapsesi myös kouluun Woltilta teille sopivaa parempaa ruokaa, jos listalla on nakkisoppaa?
Vierailija kirjoitti:
Onkos mennyt kokonaan ohi että ostokset lähikaupasta voi tilata kotiin Woltin kautta? Hieman kalliimpaa joo, mutta en enää selkä jumissa kanna ostoksia kotiin tai vedä perässäni loskassa mummokärryä. Hyvä pointti muuten tuo wolttauksen tuomitseminen, mutta pizzan tilaus kotiin on ihan ok!
Minä tilaan Cittarista tarpeen mukaan kotiin kuljetettuna. Ei siihen todellakaan mitään Wolteja tarvita väliin. Tilaan useamman laatikollisen kerrallaan. Hyvin toimii.
Onko Woltista tullut tietyssä piireissä statussymboli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan Cittarista tarpeen mukaan kotiin kuljetettuna. Ei siihen todellakaan mitään Wolteja tarvita väliin. Tilaan useamman laatikollisen kerrallaan. Hyvin toimii.
Cittarista tilaaminen on erilaista. Jos nyt tilaat Cittarista, ei ne sulle tunnin sisällä toimita ostoksiasi. Mä käytän sekä Cittarin tilausta että Woltin kautta tilaamista K-Marketista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee aina noista wolttikuskeista mieleen puuvillapellot amerikassa. Ihan sama juonikuvio vaikka formaatti onkin hieman eri tai lähinnä vain päivitetty 2000-luvulle.
Sorry we missed you onnistuu kuvaamaan käytännössä kaikki alustatalouden sudenkuopat. Riskit ja vastuu on ulkoistettu täydellisesti "kevytyrittäjälle". Elokuvassa kyseessä on vain kuriiripalvelu, ruokajakelun sijaan. Niin kauan kuin kaikki sujuu hyvin, ei mitään ongelmia ole. Pahimmillaan voi tulla kuitenkin pissat housuun.
Itse kun asun hevonkuusessa, jumalan selän takana ja vielä kauempankin noista, todellakin harmittaa ettei voi tilata edes joskus ruokaa kotiin. Tänne muuttaessa ei tälläisiä palveluita oikeastaan ollutkaan muualla kuin pääkaupunki seudulla, joten ei silloin osannut kaivata asua ruokapalveluiden kuljetus etäisyydellä. Tänne ei saa edes kaupasta kotiinkuljetuksella tilattua ostoksia. Jos nyt olisi ajankohtaista muuttaa, muuttaisin edes sellaiselle alueelle missä olisi kaupan kotiinkuljetus.
Minulla oli serkku miehensä kanssa käymässä Stadissa. Odottelivat talomme edessä, että tulen autoon. Kertoivat Wolttikuskeja suhaavan koko ajan ohitse. Hieman hämmästelivät sitä. Minä taasen en kiinnitä niihin mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Onko Woltista tullut tietyssä piireissä statussymboli?
Ilmeisesti.
Sieppo wolttaa 3krt päivässä ja vähän moitti kun paisuu 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saati ravintoloille jäävät olemattomat katteet, kun woltin omistajat vain rikastuvat.
Menestyvät ravintolat eivät edes mene mukaan noihin sopimuksiin. Ne, jotka taistelevat olemassolostaan, joutuvat olemaan noissa riistosysteemeissä.
Mitä höpiset? Alakerran ravintola palkkasi uuden kokin ihan sitä varten että pystyvät vastaamaan kysyntään. Aina on paikka iltaisin täynnä, ilman pöytävarausta turha mennä yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry we missed you onnistuu kuvaamaan käytännössä kaikki alustatalouden sudenkuopat. Riskit ja vastuu on ulkoistettu täydellisesti "kevytyrittäjälle". Elokuvassa kyseessä on vain kuriiripalvelu, ruokajakelun sijaan. Niin kauan kuin kaikki sujuu hyvin, ei mitään ongelmia ole. Pahimmillaan voi tulla kuitenkin pissat housuun.
Tottapa turiset. Cittarin tilaukset pitää tehdä ajoissa ennenkuin safka loppuu. Harvalle kait se yllärinäntulee. Jos olisin liikuntavammainen, tilaisin varmaankin molemmilla tavoilla.
Meillä tytär oli wolt-kuskina vajaan vuoden ajan, ennen kuin sai jatko-opiskelupaikan toisaalta. Teki keskimäärin 5 päivää hommia iltapainotteisesti ja tienasi kyllä mielestäni ihan hyvin. Oli sellaisia 3000-4000 euron kuukausia riippuen siitä, kuinka paljon jaksoi tehdä. Viikonloput oli parhaita päiviä tienata.
Hänellä liikkuminen hoitui sähköpotkulaudalla enimmäkseen.
Tyttären kautta minullekin oikeasti vasta avautui, kuinka paljon ihmiset oikeasti käyttää woltin kuljetuspalvelua.