Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö sinä pottaa päässä kun pyöräilet?

Vierailija
25.05.2023 |

Mä pidän, kun puoliso pakottaa. Muuten se ei suostu pyöräilemään mun kanssa.
Vituttaa. Mä haluan pyöräillä niin että tukka saa rauhassa hulmuta tuulessa..Se typerä potta pilaa kaiken. Ja puoliso.
Muka haluaa vaan vaalia mua. Pelkkää kontrollointia, sanon minä.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka tulevat kauppaan pyöräilykypärä päässä... hävetys.

Paljonko sulla on ikää?

Ei riitä kysyä?

Vierailija
122/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pitää pottaa päässä, kun kaupasta saa ihan oikean pyöräilykypärän??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin lätsä, talvisin karvahattu ja pilkkihaalari.

Vierailija
124/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista AP säästää, että jää sit rahaa maksaa sun hoitomaksut, jos neliraajahalvaantuneena tai muuten vaan aivovammaisena elelee hoitokodissa.

Kuolemahan on helppo ratkaisu, mutta vaihtoehtoja on muitakin.

Rahalla saa sit vähän parempaa palvelua, vaikka sen tukanlaiton. Näyttää sit tyylikkäältä.

Veikkaan kyllä, että vähän se tyyli siitä tilanteesta väistämättä kärsii. Mutta näytit tyylikkäältä (omasta mielestäsi) ilman kypärää, muistelet sit varmaan niitä aikoja?

Mutta hei semmoinen kysymys AP, että onko myös sellainen autojen eteen katsomatta, hidastamatta kurvailu pyörällä myös tyylikästä? Suoraan suojatielle vaan, vaikka pyörällä ei ole tilanteessa minkäänlaista etuajo-oikeutta?

Näyttäisi olevan uusinta muotia nimittäin se. Sitä kyllä tehdään kypäränsä ja ilman. Molemmissa tapauksissa yhtä hölmöä.

Vierailija
125/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska mun pään sisältö on arvokas. Kaikilla kommentoijilla ei ehkä näin ole, joten suojauksella ei väliä :) Mutta tosissaan, kenellä muiden päässä olevan turvavaruste herättää tunteita? Miksi jotain mammaa kutittaa, jos mulla on kypärä päässä kaupassa? Miksi muiden asiat kiinnostaa niin kovasti?

Vierailija
126/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilevä tikkujalkainen ja -perseinen mies potta päässä, jalassa pyöräilyshortsit, joissa pieni piikkipippeli sojottaa. Karmea näky!!!!

Pyöräilyshortsit pitäis kieltää lailla. 

Onko sun pakko käyttää niitä tai kytätä niitä? Ainakin joillakin autoilijoilla tuntuu olevan hirveä spandex-persefetissi, niin paljon ne naamakirjassakin niistä kirjoittelevat.

Vierailija
127/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.

Käyppä joskus katsomassa vakuutusyhtiön kypäräkuvia onnettomuuden jälkeen!

Kaverin tyttöystävä selvisi vakavasta pyöräkolarista mustelmilla, kypärä oli tuhannen pill**n päreinä. Ambulanssin tyypit olivat sanoneet että kypärä säästi hengen!

Kai mieluummin olet hengissä, käytät kypärää kuin ...sairaalan kylmäosastolla kaapissa odottamassa....

entäs onko sulla lapsia, kuollut vanhempi on kuollut vanhempi...

Vierailija
128/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilevä tikkujalkainen ja -perseinen mies potta päässä, jalassa pyöräilyshortsit, joissa pieni piikkipippeli sojottaa. Karmea näky!!!!

Voivoi, kylläpä sinä puhut rumasti itsestäsi!

Vierailija
129/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näit itsestäsi siis kuvan?

Ei ole pippeliä.

ahaa,vielä' kauheempaa

Vierailija
130/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä kypärää, niin onhan se aika surullista. Kun ilmeisesti ei ole pää ja aivot suojaamisen arvoisia. Eikä toisaalta ilmeisesti ole ketään läheistä, joka olisi kiinnostunut siitä, että elääkö tai vammautuuko vai ei. 

Vierailija
131/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.

Mielestäni pyöräilijöiden tulisi käyttää liikenteessä myös pelastusliivejä, koska ainahan voi pudota jäihin tai pudota pyörällä laiturilta - ainakin Turuus', olen nähnyt!

Lisäksi polkupyöräilijöiden pelastusliivipakko vähentäisi pyöräilyä ja parantaisi siten liikenneturvallisuutta!

Juuri kuvaamastasi syystä on Turussa Aurajoen yli liikennöivässä kevyen liikenteen lautassa kaiteessa kyltti: "Älä lähre minnekkäs enne ku föri on kiin kaijas!"

Vierailija
132/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avopäin ympärivuotisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne suojaa aivoja, joilla sellaiset on. 

Liikenteessä on syytä olla hereillä eikä luottaa kypärän luomaan keinotekoiseen turvallisuuden tunteeseen. Onko sinulla myös kämmenet, kyynärpäät ja polvet suojattu mahdollisen kaatumisen varalta?

Suuremmassa vaarassa pyöräillessä ovat ne, joiden on pakko näprätä kännykkää yhdellä tai kahdella kädellä samalla kun polkevat eteenpäin. Pyöräilijän kannattaa aina kunnioittaa autoa, sillä niiden kuljettajilla on enemmän suojaavaa metallia ympärillä sekä huomioida arvaamattomat jalankulkijat, joista osa ei ymmärrä miten oikeanpuoleinen liikenne toimii.

Olen pannut merkille selkeän korrelaation: Mitä värikkäämpi ja monivaihteisempi polkupyörä ja mitä värikkäämpi ja tiukempi vaatetus pyöräilijällä on, sitä huonommin ja varomattomammin se liikenteessä käyttäytyy!

Useimmiten näillä on kypärätkin ja ne näyttävät luulevan sen tekevän ne kuolemattomiksi!

Londonistanissa, siellä Pohjanmeren sumuisella saarella, on paikallisten lehtien mukaan suuri ongelma: Pyöräilijät ovat siellä kuulemma "too white and too middle class!"

Vierailija
133/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitäköön pottaa päässään, minä pidän pyöräilykypärää.

Vierailija
134/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kypärän käytön siinä vaiheessa, kun tajusin että ympärilleenkin voi katsoa ja ajaa maltillista vauhtia, eli noin 25-vuotiaana.

Vierailija
135/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei käytä kypärää, niin onhan se aika surullista. Kun ilmeisesti ei ole pää ja aivot suojaamisen arvoisia. Eikä toisaalta ilmeisesti ole ketään läheistä, joka olisi kiinnostunut siitä, että elääkö tai vammautuuko vai ei. 

Olet tekopyhä, jos et käytä kypärää myös kävellessä ja autoillessa. Äsken Prismassa oli teinillä mopokypärä päässä. Siinä vasta turvallisuuden edelläkävijä.

Vierailija
136/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa sopivasti silmiin tämä ketju. Tuttavani 23 v poika kaatui toissaviikonloppuna pyörällä, koomassa makaa, lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä, että palaa koskaan tajuihinsa, voi kuitenkin elää koneiden avustama. Kohta on vanhemmillaan vaikea päätös edessä, kytketäänkö irti. Toki vielä ei päätöstä tarvitse tehdä, lisää tutkitaan ja kalliiksi tulee. Lääkäri on suoraan sanonut, että jos olisi kypärää käyttänyt olisi selvinnyt rannemurtumalla, joka on päävammojen lisäksi.

Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.

Voi hyvänen aika, mietipäs, että mistähän lääkärit tietää. Ai niin, ethän sinä osaa miettiä kun sinulla ei ole aivoja.

Ainut keino tietää on toisintaa onnettomuustilanne täsmälleen labrassa oikealla ihmisellä. Ei lääkäri voi antaa tuollaista arviota matemaattisena faktana. Tämän takia itse asiassa veikkaan, että tuo alkuperäinen tarina oli keksitty.

Vierailija
137/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nähdäkseni jokaisella on oikeus päättää mitä riskejä elämässään haluaa ottaa. Jos riski kuolemasta tai vakavasta vammautumisesta on omasta mielestä pienempi paha kuin riski littaantuneesta tukasta ja tyhmältä näyttämisestä, niin se on ihan oma valinta. Kuolleet ei onneksi vänise omista huonoista valinnoistaan.

Vierailija
138/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, mietipäs, että mistähän lääkärit tietää. Ai niin, ethän sinä osaa miettiä kun sinulla ei ole aivoja.

Ainut keino tietää on toisintaa onnettomuustilanne täsmälleen labrassa oikealla ihmisellä. Ei lääkäri voi antaa tuollaista arviota matemaattisena faktana. Tämän takia itse asiassa veikkaan, että tuo alkuperäinen tarina oli keksitty.

Täh? Siis mitään ei voi tutkia ilman toisintaa?

- Kuoliko henkilö pahoinpitelyn seurauksena myöhemmin vai  pitkäaikaisiin sydänongelmiin? Labraan ja hakataan joku.

- Kuoliko henkilö koronaan? Tartutetaan vapaaehtoiseen ja katsotaan miten kävi?

- Olisiko henkilö pysynyt hengissä jos olisi käyttänyt kolarissa turvavyötä? Mällätään auto ja katsotaan miten kävi turvavöissä

Vierailija
139/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
140/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että ne joilla on jotain suojaamisen arvoista, eli aivot, käyttävät pyöräilykypärää. Aivottomat eivät luonnollisesti kypärää tarvitse, koska ei ole mitään mitä suojata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi