Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaiset sähkösopimukset maksavat edelleen 14c/kwh samaan aikaan kun pörssisähkö on miinuksella

Vierailija
25.05.2023 |

Tällä estetään tarkoituksella ihmisiä ottamasta määräaikaisia sopimuksia.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausimaksu 3,99 e/kk

Energia 10,63 snt/kWh

Vierailija
2/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vaihdoin pörssisähköön jo kauan ennenku edes kympin tyttöjen hallituksen alaisena olleet tahot vihjaili muovikassiin paskomisesta.

En tee enää koskaan yhdenkään firman kanssa mitään määräaikaisia sopimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja muut foliot ollaan viimeiset kolme vuotta( useimmat jo kauemmin) yritetty kertoa mihin meitä "ohjataan", joko kaikki voisi havahtua ja noustaisiin barrikadeille?

Vierailija
4/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, miten miinussähkö hinnoitellaan? Maksavatko minulle siitä, että käytän sitä vai maksaako se vain nolla euroa?

Ymmärrykseni ei oikein riitä tajuamaan, että mikään tuote, mitä sähkökin on, voi mitenkään olla hinnaltaan miinusmerkkistä.

Vierailija
5/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi määräaikainen sopimus edes pitäisi tehdä? Matemaattisesti voidaan osoittaa, että tavan kuluttajalle pitkällä aikavälillä pörssisähkö on aina halvin vaihtoehto.

Vierailija
6/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, miten miinussähkö hinnoitellaan? Maksavatko minulle siitä, että käytän sitä vai maksaako se vain nolla euroa?

Ymmärrykseni ei oikein riitä tajuamaan, että mikään tuote, mitä sähkökin on, voi mitenkään olla hinnaltaan miinusmerkkistä.

Sähkön pörssihinta on hetkittäin miinuksella, mutta siihen lisätään marginaali, verot ja siirtomaksut. Ei siis huolta siitä että se olisi sinulle miinushintaista, vain edullisempaa.

Vierailija
7/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marginaali ja siirtohinta menee kuitenkin joten ei se nyt oikeasti ihan negatiiviseksi mene. Kannattaa optimoida kuitenkin, aion klapittaa ensi talven puut tänään miinuahintojen aikaan

Vierailija
8/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi määräaikainen sopimus edes pitäisi tehdä? Matemaattisesti voidaan osoittaa, että tavan kuluttajalle pitkällä aikavälillä pörssisähkö on aina halvin vaihtoehto.

Esimerkiksi minulle mökillä määräaikainen on ilman muuta paras sopimus, koska sähköä kuluu käytännössä vain talvella ylläpitolämmitykseen. Ja juuri talvella hinta on korkeimmillaan. Kesän hinnalla taas ei ole mitään merkitystä. 

Odottelenkin, milloin määräaikaiset putoavat alle 10 sentin ja otan sellaisen mökille. 

Vierailija
9/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, jos on joutunut maksamaan kuukauden pörssisähköstä yksiössä 150 euroa ja kuukauden nettotulo osa-aikapätkätyöstä 700. Siitä pitänyt maksaa vuokran oma osuus asumistuen jälkeen eli useampi satanen ja  kuukauden ruuat ja laskut. Just rajoilla, ettei toimeentulotukea saa. 

Läheisen raha-asioista huolehdin. Viime talvi oli aika tiukka. Hinnan heilahteluita ei köyhän kukkaro kestä

Vierailija
10/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on oman kunnan ryöstöhinta 19,90kWh jota makselen pitkin hampain.

Vierailija
11/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle makseta mutta maksat silti kuukausimaksua, veroa ja marginaalia.

Vierailija
12/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Kuukausimaksu

4.50 €/kk

Energiamaksu

7.73 snt/kWh

Vierailija
13/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 19 snt/kwh toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Olis jo pitänyt vaihtaa pörssisähköön.

Vierailija
14/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Se juuri on idea

Että hinta on aina sama

Vierailija
15/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 19 snt/kwh toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Olis jo pitänyt vaihtaa pörssisähköön.

Helsingin energia kiittää vanhoja asiakkaitaan pitämällä hinnan sitkeästi 20 sentissä/kwh.

Kiitos vihreät jotka tuonkin firman hallitusta johtaa.

Ilmeisesti anni tarvii toisetkin 500 miljoonaa voittoa vuodessa kylvääkseen koko keskustan ajoradat täyteen palmuja tai jotain. 

Vierailija
16/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla on oman kunnan ryöstöhinta 19,90kWh jota makselen pitkin hampain.

Viime syksynä et kuitenkaan pitänyt tuota hintaa ryöstöhintana

Vierailija
17/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matemaattisesti sähkölämmittäjillä on juuri päin vastoin. Pörssisähkö on halvinta vain jos ei tarvitse käyttää kalleimpia tunteja ja päiviä.

Vierailija
18/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelulla pyritään selvästi ohjaamaan kuluttajia pörssisähköön...

joo...ensitalvi voi olla sitten vaihteeksi kylmä pakkastalvi

Vierailija
19/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aivan millaisen sopimuksen on onnistunut tekemään. Uskallan väittää, että alle viiden sentin sopimuksella on tullut halvemmaksi kuin mitä olisi viime vuotisen pörssisähkön hinnalla tullut.

Monet maksavat määräaikaisestaaan paljon yli tuon 14 senttiä, mikä otsikossa mainittiin. Lapseni asuntoon tarjottiin 29 sentin sähköä, kun määräaikainen päättyi alkuvuodesta. Päätettiin mennä pörssisähköllä, mikä oli hyvä päätös. Monet omakotiasujat tekivät huomattavasti kalliimpiakin määräaikaissopimuksia, kun sopimukset oli katkolla pahimpaan vaiheeseen ja maalailtiin uhkakuvia euronkin maksavasta hinnasta.

Vierailija
20/69 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan viime kesänä tehdystä sähköaopimuksesta 14,25 snt kWh vielä vuoden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan