Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomi päätyi Naton komentorakenteessa itäblokin Brunssumiin, vaikka halusi Pohjoismaiden kanssa Norfolkiin

Vierailija
24.05.2023 |

Eli emme kuulu pohjoiseen ulottuvuuteen Norjan (ja mahdollisesti tulevaisuudessa Ruotsin) kanssa, vaan olemme Baltian maiden porukassa. Joku voisi sanoa rumasti, että meille ulkoistettiin Baltian puolustus, kun itse eivät saa mitään aikaan siellä. Hieman pettymys, koska kovasti markkinoitiin että olemme Pohjoinen vartio. Nyt olemme sitten jonkun uhoavan Viron ja Baltian puolustajia, omalla kustannuksellamme tietenkin, kun nämä talousihmeet eivät jaksa satsata asevoimiinsa, vaan odottavat käsi ojossa että joku muu hoitaa.

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009605005.html

Kommentit (263)

Vierailija
1/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kuin väljähtynyt viini, kun piti saada mansikkamargarita? Vai toimiiko se.

Vierailija
2/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono juttu. Miksi Puola ei ota tuota aluetta vastuulleen, kun sillä on kuulemma niiin helvetin kova armeija? Meidän olisi kuulunut olla Norjan (ja Ruotsin) kanssa Pohjoisen niemimaan osasto. Meillä on heihin läheisempi kulttuuri.

Vierailija
4/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vasta alkua. Te kuvittelitte että NATO on joku hyväntekeväisyyslaitos.

Vierailija
5/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin

Niin minäkin. Katsokaa vaan Ruotsi pääsee tuonne Norrfolkiin koska siniset silmät ja vaalea tukka.

Me olemme sitten enemmän itäistä perimää, kuten baltitkin. 

Onhan se aika masentavaa.

Vierailija
6/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Kaikkonen selittää, että asia voi vielä muuttua, mutta ei tasan tarkkaan muutu. Viro on kuulemma eniten vaatinut Suomea sinne, eli ihan selvästi itsekeskeinen ajatus siitä, että Suomi hoitaa heidän asiansa.

Sopii kuvaani virolaisista, mitä olen töissä kohdannut ja olen kohdannut heitä paljon. Olisin ottanut norskin tai svedun kanssani poteroon paljon mieluummin.

Taitaa passi lähteä uuniin. 

Vierailija
7/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli juttua, miten meidän alueelle tulevan Liettuan armeijan maanpuolustutahto on jonkun 28 prosentia ja yrittävät saada siellä asevelvollisuutta pystyyn. Ihan turha selitellä neuvostotraumoista armeijan suhteen, laiskoja baltit on ja ne on olleet sellaisia aina. 

Vierailija
8/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa karttaa. Suomi kuuluu ITÄ-EUROOPPAAN.

Vierailija
9/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Kaikkonen selittää, että asia voi vielä muuttua, mutta ei tasan tarkkaan muutu. Viro on kuulemma eniten vaatinut Suomea sinne, eli ihan selvästi itsekeskeinen ajatus siitä, että Suomi hoitaa heidän asiansa.

Sopii kuvaani virolaisista, mitä olen töissä kohdannut ja olen kohdannut heitä paljon. Olisin ottanut norskin tai svedun kanssani poteroon paljon mieluummin.

Minä ottaisin mielummin virolaisen kuin ylimielisen svedun.

Vierailija
10/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi Natossa vain kuunnella suomalaisten ym. pohjoismaiden osaamista kun meillä on osaamista ja ymmärtystä. Muut on lähinnä harrastelemassa kyseistä puolustusliittoa ja he on jo todistaneet että heillä ei ole ymmärtystä millainen uhka venäjä on, tämän on myös myöntäneet

Vierailija
11/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli molemmat, Venäjä ja USA/Britannia ja muut suuret tosiaan on sitä mieltä, että olemme de facto itäblokkia.

Alkaa vähitellen muistua mieleen, että se puolustusliitto Ruotsin kanssa olisi voinut olla ok..

No, se meni ja nyt ollaan slaavikyykyssä poterossa noiden kanssa.

Vierailija
12/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi Natossa vain kuunnella suomalaisten ym. pohjoismaiden osaamista kun meillä on osaamista ja ymmärtystä. Muut on lähinnä harrastelemassa kyseistä puolustusliittoa ja he on jo todistaneet että heillä ei ole ymmärtystä millainen uhka venäjä on, tämän on myös myöntäneet

Näköjään tekstinsyöttö on eri mieltä sanasta ymmärrys.

Vierailija
13/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän maantiede merkitse enemmän kuin ihon ja silmien väri, iigorit.

Sijainti, sijainti ja sijainti.

Vierailija
14/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa karttaa. Suomi kuuluu ITÄ-EUROOPPAAN.

Pohjois- ja Koillis-Euroopaan.

Muuten on ihan hyvä kuulu Brunssumiin.

Vierailija
15/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pelkään että Suomen osaamista ei suuret oikein osaa ottaa huomioon. Esim kun täällä kävi jenkkejä harjoituksessa, suomalaiset varusmiehet voitti ne harjoituksessa joka oli talvipimeällä. Miten Naton komentorakenne muodostuu, jos sen perusjoukot eivät pärjää edes samalla tavalla. Olisi katastrofi, että joku espanjalainen kenraali saisi vallan määrätä meidän taktiikoista.

Vierailija
16/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan loogista. Suomi on Itä-Eurooppaa ja sillä on yhteinen raja Venäjän kanssa.

Vierailija
17/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rauhan aikana.

Tosin toivottavasti sotaa ei koskaan Nato-maihin tule.

Vierailija
18/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin mielummin virolaisen kuin ylimielisen svedun.

Hah, ja virolaiset ei ole ylimielisiä? Et taida heitä paljoa tuntea. Olepa töissä virolaisen kanssa vuosi, niin saattaa mielesi muuttua. Laiskoja ne on ja epäluotettavia. Sodassa en uskoisi, että kovin hyvin toimisi. Eivät ole pohjoismaalaisia ja se näkyy.

Vierailija
19/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rauhan aikana.

Tosin toivottavasti sotaa ei koskaan Nato-maihin tule.

Natohan hajoaa kun Trump tai se toinen pääsee valtaan. 

Vierailija
20/263 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuloiset eli Putinin viides kolonna yrittää heittää kapuloita rattaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän