Huuto.net-myyjä pyysi liikaa postikuluja?
Eli huusin yhden 63 euroa maksavan tavaran Huuto.netistä, jonka toimituskuluiksi oli merkitty 7 euroa. Tavara saapui kuitenkin kuplakuoressa, jonka päälle oli merkitty hinta 4,60e. Oletin että tuote lähtee seurattavalla postipaketilla, kun kulut olivat nuo 7e. Toki hyväksyin ehdot huutaessani, mutta mietin kannattaisiko tuosta silti kysyä myyjältä? 2,40 euroa enemmän on kuitenkin aika paljon, eikä materiaalikuluihin mennyt kuin tuo halpa kuplakuori. Tuli myös mieleen että tekiköhän myyjä tahallaan niin että oli aikonutkin lähettää seurattavana pakettina, mutta koska kukaan ei saanutkaan tuotteesta enempää hintaa niin päätti sitten ottaa vähän takaisin itselleen valitsemalla halvemman toimitustavan?
Kommentit (109)
Jotkut ahneet myyjät kehtaa ottaa kaikesta rahaa, ostavat uusia kalliita kuoria ja paketteja, maksattavat bensat/bussimatkat ym. vaikka posteja on joka paikassa kun ruokakaupassa ja ruokakauppojen kassoilla myydään postimerkkejä, pakettiautomaatteja on joka nurkalla kun käy kaupassa.
Minä otan vain sen minkä posti maksaa, käytän kierrätyskuoria/laatikoita. Pakkausteippiä joudun ostamaan mutta siitä en veloita.
Huutonetissä tehomyyjänä kirjoitti:
Näille postikulujen kauhistelijoille ei vain monestikaan tule mieleen se toinen vaihtoehto..,eli nouto. Paljonko sitä bensaa palaisi kun lähtisi jotain 7,90€ matkahuollon kulujen tai 6,90€ postin postikulujen mukaista pakettia hakemaan jostain joensuusta turkuun ja takasi. Takavuosina myin fillarin minkä laitoin matkahuollolla menemään helsinkiin, kaveri makso 20€ pyörästä ja 25€ matkahuollon kuljetuksesta, eipä tullu kallis pyörä eikä jälkipuheita. Nyt ei enää kannattaisi, matkahuolto ottaa polkupyörän lähettämisestä hurjat 65€, sillä jo vissiin ajelisikin itse autolla hakemaan vähän kauempaakin, luulisin.
Olen minäkin ollut huutonetissä tehomyyjänä ja kauhistelen silti postikuluja.
Eihän kukaan lähde noutamaan tavaraa joensuusta turkuun ellei ole joku erittäin harvinainen erikoisuus kyseessä.
Yleensä muutenkin ostetaan nettikirppiksiltä siksi, että saadaan halvemmalla.
Postimerkin arvo on se minkä samankaltainen postimerkki maksaa LÄHETYSPÄIVÄNÄ oli merkki sitten ostettu vaikka 10 vuotta sitten.
Toisille näköjään on vaikea ymmärtää itsestään selvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ahneet myyjät kehtaa ottaa kaikesta rahaa, ostavat uusia kalliita kuoria ja paketteja, maksattavat bensat/bussimatkat ym. vaikka posteja on joka paikassa kun ruokakaupassa ja ruokakauppojen kassoilla myydään postimerkkejä, pakettiautomaatteja on joka nurkalla kun käy kaupassa.
Minä otan vain sen minkä posti maksaa, käytän kierrätyskuoria/laatikoita. Pakkausteippiä joudun ostamaan mutta siitä en veloita.
Joku yksiössä asuva ei pysty varastoimaan kasaa kierrätyslaatikoita siltä varalta että joskus myy jotain Torissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.
Sinä toimit tavallasi, joku toinen omalla tavallaan. Itse ilmoitan toimituskulut aina riittävän suurina, että varmasti kattaa niin postikulut, kuin pakkausmateriaalit, kuin pakkaamisen vaivan sekä postiin viemisen vaivan.
Eu poyytönyt liikaa vaan sen minkä sanoi pyysi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.
Sinä toimit tavallasi, joku toinen omalla tavallaan. Itse ilmoitan toimituskulut aina riittävän suurina, että varmasti kattaa niin postikulut, kuin pakkausmateriaalit, kuin pakkaamisen vaivan sekä postiin viemisen vaivan.
Minkä ihmeen pakkaamisen vaivan? Miksi olette niin vaivaisia?
Toi huutonet on aikamoinen vitsi. Ostelen sieltä silloin tällöin dvd:tä joita ei löydy suoratoistoista. Ralph Fiennesin leffoja, Kellarin kunkku ja Moderni perhe tullut ostettua muutamalla kympillä viimeksi. Mikä huvittaa on että jotkut myy samaa elokuvaa parilla eurolla ja toiset pyytävät samasta leffasta monta kymppiä. Mitä järkeä? Ja sitten on näitä että dvd maksaa euron mutta postikulut yhdelle levylle on 10 euroa:D
Vierailija kirjoitti:
Eu poyytönyt liikaa vaan sen minkä sanoi pyysi
Anteeksi mitä? Kannattaa pyyhkiä uniräpät silmistä ja juoda vaikka aamukahvit ennen kuin kirjoittelee tänne että muutkin ymmärtää kommentisi.
Vierailija kirjoitti:
Toi huutonet on aikamoinen vitsi. Ostelen sieltä silloin tällöin dvd:tä joita ei löydy suoratoistoista. Ralph Fiennesin leffoja, Kellarin kunkku ja Moderni perhe tullut ostettua muutamalla kympillä viimeksi. Mikä huvittaa on että jotkut myy samaa elokuvaa parilla eurolla ja toiset pyytävät samasta leffasta monta kymppiä. Mitä järkeä? Ja sitten on näitä että dvd maksaa euron mutta postikulut yhdelle levylle on 10 euroa:D
Minäkin olen miettinyt tuota kun jotku myyjät ei varmaan ollenkaan seuraa millä hinnalla muut myy samaa tavaraa. Tai ei vaan välitä.
Kummallista sekin, että elokuvia saisi uutenakin halvemmalla kuin joiltain myyjiltä huutonetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän siihen pakkaamiseen vapaa-aikaani eli pakkaamisesta tulee minulle vaivaa.
Onhan siitä vaivaa ja varsinaisten postituskulujen lisäksi tulee muitakin kuluja. Mulla ei tosiaan nurkissa loju ylimääräisiä laatikoita tai pusseja, en tykkää sellaisesta sotkusta ollenkaan. Jos myyn jotain (onneksi harvoin), sen postitukseen pitää ostaa myös laatikko tai pussi. Posti on 6 kilsan päässä (automaatteja on lähempänä mutta oman kokemuksen mukaan paketti seisoo siellä lähes viikon ennen kuin pääsee matkaan) ja itse kuulun siihen koulukuntaan joka ajattelee niin että kun raha on vaihtanut omistajaa, se tavara on ostajan omaisuutta. Kyllä mä haluan sen silloin ostajalle mahdollisimman pian. Käyn siis erikseen viemässä paketin postiin. En silti ole pyytänyt kuin ne varsinaiset postikulut, loppu on mennyt omasta pussista. Pitää kyllä jatkossa pyytää kaikki todelliset kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt tuota kun jotku myyjät ei varmaan ollenkaan seuraa millä hinnalla muut myy samaa tavaraa. Tai ei vaan välitä.
Kummallista sekin, että elokuvia saisi uutenakin halvemmalla kuin joiltain myyjiltä huutonetistä.
Katsoin että huutonetissä joku myy Fiennesin ja Susan Sarandonin elokuvaa Bernard and Doris hintaan 25€ +postikulut. Camoon. Johan mä saan tilattua HBO:n halvemmalla missä on satoja muitakin leffoja ja sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän siihen pakkaamiseen vapaa-aikaani eli pakkaamisesta tulee minulle vaivaa.
Mitä sä muuten tekisit "vapaa-ajallasi"? Pierisit sohvalla röhnöttäen. Tosi vaivalloista kääriä yksi postipaketti. Tietysti se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Nämä on kyllä hauskoja, kun joku supersaita ihminen ostelee netistä jotain ja vinkuu sitten täällä jälkikäteen postikuluista. Ostaja näkee kyllä etukäteen, mitkä ovat postikulut, jos tuntuu, että se on liikaa, voi jättää ostamatta.
Postikulut eivät ole pelkästään postimaksuja, vaan myös pakkausmateriaali tai postituskuori.
Asian voisi kääntää myös niin, että jos myyjä möisi tuotteen ilman pakkauskuluja, silloin hän voi vähentää myymänsä tuotteen hinnasta sen kaksi euroa, jolloin tuottoa olisi se kaksi euroa vähemmän tavarasta. Olisiko se sitten reilua?
Mutta elämä on tosi lyhyt haaskattavaksi tällaiseen saivarteluun parista eurosta.
Pitäisikö lisätä huutonetin sääntöihin, että toimituskulut eivät saa ylittää todellisia postikuluja?
Myös tuotteen hinta ei saa ylittää pyydettävää keskihintaa, ylihinta pitää palauttaa ostajalle.
Sääntörikkomuksesta ikibanni.
Huutonet toimivaksi!
Vierailija kirjoitti:
Nämä on kyllä hauskoja, kun joku supersaita ihminen ostelee netistä jotain ja vinkuu sitten täällä jälkikäteen postikuluista. Ostaja näkee kyllä etukäteen, mitkä ovat postikulut, jos tuntuu, että se on liikaa, voi jättää ostamatta.
Postikulut eivät ole pelkästään postimaksuja, vaan myös pakkausmateriaali tai postituskuori.
Asian voisi kääntää myös niin, että jos myyjä möisi tuotteen ilman pakkauskuluja, silloin hän voi vähentää myymänsä tuotteen hinnasta sen kaksi euroa, jolloin tuottoa olisi se kaksi euroa vähemmän tavarasta. Olisiko se sitten reilua?
Mutta elämä on tosi lyhyt haaskattavaksi tällaiseen saivarteluun parista eurosta.
Mitä hauskaa tuossa aloituksessa oli?
Myyjä oli pyytänyt 7 euroa postikuluja. Tuon voisi aika moni tulkita S-paketin hinnaksi, mutta myyjä olikin lähettänyt kalliin tavaran kirjepostina.
Täytyy ihmetellä, ovatko nämä kitisijät tosissaan. Osa ilmeisesti on, niin idootteihin mm. Tori.fi:ssä törmää.
Kysy ihmeessä myyjältä jos asia vaivaa.
Jos myyjän ilmoituksessa on mainittu toimituskuluiksi pakettilähetykseen sopiva hinta, pyydän myyjää laittamaan paketin seurantatunnuksen sähköpostilla minulle kun hän on paketin lähettänyt. So simple. Paketin maksan, paketin myös saan.