Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net-myyjä pyysi liikaa postikuluja?

Vierailija
24.05.2023 |

Eli huusin yhden 63 euroa maksavan tavaran Huuto.netistä, jonka toimituskuluiksi oli merkitty 7 euroa. Tavara saapui kuitenkin kuplakuoressa, jonka päälle oli merkitty hinta 4,60e. Oletin että tuote lähtee seurattavalla postipaketilla, kun kulut olivat nuo 7e. Toki hyväksyin ehdot huutaessani, mutta mietin kannattaisiko tuosta silti kysyä myyjältä? 2,40 euroa enemmän on kuitenkin aika paljon, eikä materiaalikuluihin mennyt kuin tuo halpa kuplakuori. Tuli myös mieleen että tekiköhän myyjä tahallaan niin että oli aikonutkin lähettää seurattavana pakettina, mutta koska kukaan ei saanutkaan tuotteesta enempää hintaa niin päätti sitten ottaa vähän takaisin itselleen valitsemalla halvemman toimitustavan?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ahneet myyjät kehtaa ottaa kaikesta rahaa, ostavat uusia kalliita kuoria ja paketteja, maksattavat bensat/bussimatkat ym. vaikka posteja on joka paikassa kun ruokakaupassa ja .

Ostajaa kiinnostaa tasan yksi asia: mikä on kokonaishinta silloin kun paketti on kotona pöydällä.

On yhdentekevää nillitystä valittaa "ylihintaisista" postikuluista kun lähes kaikessa huudossa ja torissa myydyssä tavarassa on jo alunperinkin 100% ilmaa hinnoissa.

Tuotteet ovat lähes järjestään sellaista romua että myyjä kippaa ne lopulta roskikseen tai vie kikantin SER-keräykseen ellei kukaan suostu ostamaan niitä. Jos myyjä haluaa leipoa katetta myös postikuluihin niin siitä vaan. Ainoa millä on väliä on lopullinen hinta.

Vierailija
82/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kyllä hauskoja, kun joku supersaita ihminen ostelee netistä jotain ja vinkuu sitten täällä jälkikäteen postikuluista. Ostaja näkee kyllä etukäteen, mitkä ovat postikulut, jos tuntuu, että se on liikaa, voi jättää ostamatta.

Postikulut eivät ole pelkästään postimaksuja, vaan myös pakkausmateriaali tai postituskuori. 

Asian voisi kääntää myös niin, että jos myyjä möisi tuotteen ilman pakkauskuluja, silloin  hän voi vähentää myymänsä tuotteen hinnasta sen kaksi euroa, jolloin tuottoa olisi se kaksi euroa vähemmän tavarasta. Olisiko se sitten reilua?

Mutta elämä on tosi lyhyt haaskattavaksi tällaiseen saivarteluun parista eurosta.

Jos ruvetaan nillittämään, niin postikulut ovat kyllä pelkästään ne postimaksut. Toimituskuluihin sisältyy niin postimaksu kuin postitusmateriaalit jne.

Jos huutonetin kautta myy vähänkään enempää, niin kannattaa pitää ne toimituskulut aina erillään, sillä varsinaisesta myyntihinnasta joutuu maksamaan huutonetille osuuden. Se voi olla selitys noihin euron videolevyihin, missä on kympin toimituskulut.

Ostajan kannalta pitäisi merkitä vain se summa, minkä joutuu tuotteesta maksamaan kaikkine kuluineen.

Ostajalle pitäisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituskuluihin sisältyy pakkaus- ja postituskulut. Ulkomailla on ihan normi, että pakkausmateriaalin kulut ja kauppapaikan provikat sisällytetään toimituskuluihin. 70 e hintaisesta kohteesta se on yleensä 5-10e + todelliset postikulut. Huutis veloittaa myös tehomyyjiltä provikkaa.

Kokonaiskustannukset ratkaisevat. Ihme vinkumista. Jos oli tarkoitus ostaa halvemmalla, älä osta kalliilla.

Vierailija
84/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en myy postitse. Pitää myydä tappiolla tai on ahne. Halvemmalla menee kaatikselle.

Vierailija
85/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tehnyt sopimuksen, ja käsittääkseni saanut sopimasi tuotteen sopimallasi hinnalla. Mikä siis mättää?

Siis siellä lukee se lähetyshinta, moni ei välttämättä halua lähettää ja jos suostuu lähetykseen, haluaa siitä vaivasta kunnon palkkion, osta itse päättää, maksaako ilmoituksessa mainitun lähetyshinnan ja voi jättää ostamatta tai hakea, jos ei kiinnosta maksaa.

Ebayssähän moni on laittanut parin kympin lähetykselle jonkun 150e hinnan, näin ollen se tuotteen myyntihinta on saatu alemmaksi ja voi mainostaa, että täällä sitä myydään näin halvalla, että onhan näitä lähetyshinta-kikkoja vaikka kuinka ja paljon.

Vierailija
86/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä edes suostu postittamaan myymiäni tavaroita, koska 

- pakkaamisen vaiva

- pakkausmateriaalin hankkimisen kustannus

- Postiin ajamisen vaiva ja kustannus

- itse postituskustannus

Ja jos suostuisin, niin todellakin vaatisin vähän enemmän kuin ihan puhdas postimerkin hinta. Onhan siitä minulle kuitenkin muitakin kuluja ja VAIVAAyli

Jos postituskulut oli yli 4€ ja VAIN 7€ pyysi postituslisää, niin mielestäni se on TODELLA KOHTUULLINEN

Vierailija
87/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyshinnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mihin hintaan myyjä suostuu tuotteen lähettämään.

Pääasia on, että myyjä on maininnut hinnan ilmoituksessa, jolloin ostaja päättää maksaako vai ei.

Vierailija
88/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikuluiksi voi laittaa minkä tahansa summan kunhan sen kertoo etukäteen.

Vierailija
89/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun tuntipalkalla se ajaminen postiin ja takaisin on noin 150e plus bensat plus pysäköinti.

Vierailija
90/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mun tuntipalkalla se ajaminen postiin ja takaisin on noin 150e plus bensat plus pysäköinti.

Juuri näin, nämä aivopestyt lampaat eivät osaa edes hinnoitella aikaansa, tekee kaiken kiltisti ilmaiseksi, voiko tyhmempää olla? Varmaan matalapalkka-alalla työskenteleviä, tottuneet nöyristelemään!

Vierailija
91/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi huutonet on aikamoinen vitsi. Ostelen sieltä silloin tällöin dvd:tä joita ei löydy suoratoistoista. Ralph Fiennesin leffoja, Kellarin kunkku ja Moderni perhe tullut ostettua muutamalla kympillä viimeksi. Mikä huvittaa on että jotkut myy samaa elokuvaa parilla eurolla ja toiset pyytävät samasta leffasta monta kymppiä. Mitä järkeä? Ja sitten on näitä että dvd maksaa euron mutta postikulut yhdelle levylle on 10 euroa:D

Minäkin olen miettinyt tuota kun jotku myyjät ei varmaan ollenkaan seuraa millä hinnalla muut myy samaa tavaraa. Tai ei vaan välitä.

Kummallista sekin, että elokuvia saisi uutenakin halvemmalla kuin joiltain myyjiltä huutonetistä.

Katsoin että huutonetissä joku myy Fiennesin ja Susan Sarandonin elokuvaa Bernard and Doris hintaan 25€ +postikulut. Camoon. Johan mä saan tilattua HBO:n halvemmalla missä on satoja muitakin leffoja ja sarjoja.

Tuo leffa näkyy olevan samoissa hinnoissa muuallakin päin maailmaa. Ei ole ilmeisesti helposti saatavilla oleva DVD, se nostaa hintoja.

Missä ongelma? Katso se HBO:sta jos se kerran siellä on. Mutta jos haluat DVD:n kokoelmiisi, sitten siitä harvinaisemmasta täytyy valitettavasti pulittaa vähän enemmän.

Vierailija
92/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikuluiksi voi laittaa minkä tahansa summan kunhan sen kertoo etukäteen.

Näin, mutta fiksut ostajat jättävät kyllä ostamatta, jos on 20 eur postikulut joka huutokohteelle koosta ja painosta riippumatta. Joku roti sentään. Muutamasta eurosta tai kymmenistä senteistä en ala itse nillittämään, jos toimituskulut on selkeästi ilmoitettu etukäteen ja itse hyväksyn huudon.

Vierailija
93/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut muutamia ostajia, jotka itse pyöristävät maksettavan summan ylöspäin. Eli jos esim. postikulut ovat huutopaketti 6,85 eur, niin maksavat 7 euroa. Häkellyn aina hiukan, mutta nähtävästi he ovat juuri näitä suurpiirteisempiä, joille muutamat sentit sinne tänne eivät merkkaa niin paljon kunhan homma muuten toimii.

Vierailija
94/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, mutta fiksut ostajat jättävät kyllä ostamatta, jos on 20 eur postikulut joka huutokohteelle koosta ja painosta riippumatta.

Saa olla harvinaisen tyhmä ostaja jos jättää 200€ tuotteen ostamatta 120€ hintaan vain siksi että haluaa ruikuttaa 20€ lähetyskuluista.

Minulle on yksi lysti miten myyjä haluaa hinnan jyvittää.

Jos huuto peri provikan myyntihinnasta mutta ei postikuluista niin kummankin etu on se että tuotteen hinnaksi merkitään 1€ ja sovitaan 119€ postituskuluista.

Vierailija
95/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin itse myydessään toimituskuluina materiaalit ja bussilipun lähimpään postiin mikäli joudun noista maksamaan. Usein on vanhoja materiaaleja, tarpeeksi pieni pakkaus kirjelaatikkoon, tai muuta käyntiä jonka mukana paketti menee niin ei noita tarvitse erikseen periä.

Vierailija
96/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt tv-tuolin eurolla. Olisi pitänyt kuulemma vuokrata kärry ja viedä se Eiraan.

:D Just näin! :D

Vierailija
97/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat postilla ? Osta noudolla niin säästyt postimaksuilta .

Kaikki eivät myy noudolla. Esimerkiksi minä en halua vieraita kotiini jonkun 4 euron takia.

Vierailija
98/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nyt on tapana kysyä myyjältä, että "kai tulet postikuluissa vastaan" eli jos myyn tuotteen 4 eurolla, niinminun pitäisi maksaa 4,6 e postituskulut. Koska pitää tehdä reilua kauppaa.

Vierailija
99/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ihmeessä myyjältä jos asia vaivaa.

Asiaa olisi pitänyt kysyä myyjältä jo ennen huudon tekemistä. Myöhäistä enää rypistää kun on jo housussa, huudon tekemisellä kaupan ehdot on hyväksytty ja sillä sipuli.

Vierailija
100/109 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.

Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.

Sinä toimit tavallasi, joku toinen omalla tavallaan. Itse ilmoitan toimituskulut aina riittävän suurina, että varmasti kattaa niin postikulut, kuin pakkausmateriaalit, kuin pakkaamisen vaivan sekä postiin viemisen vaivan.

Minkä ihmeen pakkaamisen vaivan? Miksi olette niin vaivaisia?

Käytän siihen pakkaamiseen vapaa-aikaani eli pakkaamisesta tulee minulle vaivaa. 

Miksi sitten ylipäänsä myyt postituksella jos koet lähetyksen pakkaamisen vaivaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän