Huuto.net-myyjä pyysi liikaa postikuluja?
Eli huusin yhden 63 euroa maksavan tavaran Huuto.netistä, jonka toimituskuluiksi oli merkitty 7 euroa. Tavara saapui kuitenkin kuplakuoressa, jonka päälle oli merkitty hinta 4,60e. Oletin että tuote lähtee seurattavalla postipaketilla, kun kulut olivat nuo 7e. Toki hyväksyin ehdot huutaessani, mutta mietin kannattaisiko tuosta silti kysyä myyjältä? 2,40 euroa enemmän on kuitenkin aika paljon, eikä materiaalikuluihin mennyt kuin tuo halpa kuplakuori. Tuli myös mieleen että tekiköhän myyjä tahallaan niin että oli aikonutkin lähettää seurattavana pakettina, mutta koska kukaan ei saanutkaan tuotteesta enempää hintaa niin päätti sitten ottaa vähän takaisin itselleen valitsemalla halvemman toimitustavan?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.
Sinä toimit tavallasi, joku toinen omalla tavallaan. Itse ilmoitan toimituskulut aina riittävän suurina, että varmasti kattaa niin postikulut, kuin pakkausmateriaalit, kuin pakkaamisen vaivan sekä postiin viemisen vaivan.
Minkä ihmeen pakkaamisen vaivan? Miksi olette niin vaivaisia?
Toisille pakkaaminen on aikaa vievää ja toisille ei. Etsin oikean kokoista laatikkoa, johon saan riittävästi pehmikettä sekä astioiden väliin että laatikon vuoraamiseen. Ostan kuplamuovirullan ja pakkausteippiä (näistä riittää toki useampaan pakettiin, joten ostamisen vaiva ei ole joka kerta). Olen ostanut vaa'an, hillonnut pahvilaatikoita, pehmopusseja kotiini ym. Veloitan vain postikulut, en pakkausmateriaalin hintoja, matkakulujen, pakkaamisen vaivaa tms. Kun hyvin pakkaa, kyllä se aikaa ja vaivaa vie.
Toiselle se ei ole vaivalloista. Ostin kahvimukit ja pyysin myyjää ostamaan kalliimman, eli isomman paketin, jotta pehmustetta saisi riittävästi ympärille. Pienemmän paketin korkeus ei riittäisi siihen että laatikon pohjalle ja päälle saisi pehmustetta. Näin sovimme ja maksoin isomman paketin postikulut. Mukit tulivat pienemmässä paketissa. 4 mukia, jokaisen kyljen ympärille oli teipattu puoliksi taiteltu talouspaperiarkki. Mitään muuta ei ollut. Mukit liikkuivat edestakaisin muuten tyhjässä laatikossa ja jollain ihmeen kaupalla 2 oli ehjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.
Sinä toimit tavallasi, joku toinen omalla tavallaan. Itse ilmoitan toimituskulut aina riittävän suurina, että varmasti kattaa niin postikulut, kuin pakkausmateriaalit, kuin pakkaamisen vaivan sekä postiin viemisen vaivan.
Toisille pakkaaminen on aikaa vievää ja toisille ei. Etsin oikean kokoista laatikkoa, johon saan riittävästi pehmikettä sekä astioiden väliin että laatikon vuoraamiseen. Ostan kuplamuovirullan ja pakkausteippiä (näistä riittää toki useampaan pakettiin, joten ostamisen vaiva ei ole joka kerta). Olen ostanut vaa'an, hillonnut pahvilaatikoita, pehmopusseja kotiini ym. Veloitan vain postikulut, en pakkausmateriaalin hintoja, matkakulujen, pakkaamisen vaivaa tms. Kun hyvin pakkaa, kyllä se aikaa ja vaivaa vie.
Toiselle se ei ole vaivalloista. Ostin kahvimukit ja pyysin myyjää ostamaan kalliimman, eli isomman paketin, jotta pehmustetta saisi riittävästi ympärille. Pienemmän paketin korkeus ei riittäisi siihen että laatikon pohjalle ja päälle saisi pehmustetta. Näin sovimme ja maksoin isomman paketin postikulut. Mukit tulivat pienemmässä paketissa. 4 mukia, jokaisen kyljen ympärille oli teipattu puoliksi taiteltu talouspaperiarkki. Mitään muuta ei ollut. Mukit liikkuivat edestakaisin muuten tyhjässä laatikossa ja jollain ihmeen kaupalla 2 oli ehjää.
Paketoiminen on mun mielestä paras vaihe koko hommassa.
Tympeintä myynnissä on tavaroiden kuvaaminen ja myynti-ilmotuksien laatiminen.
En ymmärrä niitä jotka ei viitsi postittaa ja kokee postissa asioinnin työläänä.
Kiinnostaisi tietää miten tällaisille ihmisille heidän myymänsä tavarat on edes kulkeutuneet heille kun kotoa ei jakseta poistua. Ovatko he tilanneet kaiken kotiinkuljetuksella vai miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku myyjät laittaa kaikille tavaroille saman postikulun. Toiveissa varmaan sekin, että ostettaisiin samoilla kuluilla muutakin.
Multakin joku myyjä peri kahden postimerkin hinnan, eli 4,60€, mutta lähetti yhdellä VANHALLA postimerkillä ja itsekyhätyllä kirjekuorella.
Postimaksut on muutenkin jo ihan törkeät, niin tympii kyllä, että jotku pyytää ylimääräistä.
Teen paljon pientä kauppaa netissä ja olen huomannut että tosi moni myyjistä käyttää ikivanhoja halvalla ostettuja postimerkkejä ja veloittaa kuitenkin postimaksut nykypostimerkkien mukaan. Käyttämänsä kirjekuoretkin maksavat maksimissaan 10 senttiä kappale, eli sekään ei selitä eroa. Minkäs teet.
Kuljettaako posti tosiaan vanhoilla halvemmilla merkeillä lähetyksen halvemmalla, eli jopa alle voimassa olevan postimaksun hinnan?
Minun lapsuudessani niitä kutsuttiin ikimerkeiksi, eli ovat voimassa niin kauan kunnes ne käytetään.
M45
Mä tilasin motonetista pienen varaosan.
Postikulut 7€.
Ei varmana maksa noin isolle firmalle postitus noin paljoa.
Miksi maksaisin postikuluihin piilotettuna firman yleiskuluja?
Haluan maksaa tasan sen, mitä posti motonetista veloittaa, en senttiäkään yli!
Minä huusin huutiksesta maljakon 50€.
Myöhemmin sain kuulla että myyjä oli itse ostanut tuotteen kirppikseltä 8 eurolla.
Voinko pyytää myyjää alentamaan hintaa esim kymppiin? Eli palauttamaan 40€ jotka maksoin liikaa?
On mielestäni kohtuutonta että toinen riistää tällä tavalla, jos kerta maljakko oli hänelle tarpeeton?! Maanantaina otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja vaadin hyvitystä, kai tämän lakikin kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiselle se ei ole vaivalloista. Ostin kahvimukit ja pyysin myyjää ostamaan kalliimman, eli isomman paketin, jotta pehmustetta saisi riittävästi ympärille. Pienemmän paketin korkeus ei riittäisi siihen että laatikon pohjalle ja päälle saisi pehmustetta. Näin sovimme ja maksoin isomman paketin postikulut. Mukit tulivat pienemmässä paketissa. 4 mukia, jokaisen kyljen ympärille oli teipattu puoliksi taiteltu talouspaperiarkki. Mitään muuta ei ollut. Mukit liikkuivat edestakaisin muuten tyhjässä laatikossa ja jollain ihmeen kaupalla 2 oli ehjää.Paketoiminen on mun mielestä paras vaihe koko hommassa.
Tympeintä myynnissä on tavaroiden kuvaaminen ja myynti-ilmotuksien laatiminen.
En ymmärrä niitä jotka ei viitsi postittaa ja kokee postissa asioinnin työläänä.
Kiinnostaisi tietää miten tällaisille ihmisille heidän myymänsä tavarat on edes kulkeutuneet heille kun kotoa ei jakseta poistua. Ovatko he tilanneet kaiken kotiinkuljetuksella vai miten.
Minä puolestani en ymmärrä anaaliseksiä, mutta moni siitäkin kuulema nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin sain kuulla että myyjä oli itse ostanut tuotteen kirppikseltä 8 eurolla.Voinko pyytää myyjää alentamaan hintaa esim kymppiin? Eli palauttamaan 40€ jotka maksoin liikaa?
On mielestäni kohtuutonta että toinen riistää tällä tavalla, jos kerta maljakko oli hänelle tarpeeton?! Maanantaina otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja vaadin hyvitystä, kai tämän lakikin kieltää!
Veemäinen tilanne, mutta jos ostit yksityishenkilöltä, kuluttajansuojalla ei ole yhtikäs mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin sain kuulla että myyjä oli itse ostanut tuotteen kirppikseltä 8 eurolla.Voinko pyytää myyjää alentamaan hintaa esim kymppiin? Eli palauttamaan 40€ jotka maksoin liikaa?
Veemäinen tilanne, mutta jos ostit yksityishenkilöltä, kuluttajansuojalla ei ole yhtikäs mitään tekemistä asian kanssa.
Miksi veemäinen tilanne? Kyllähän kauppakin ostaa ostamasi tavarat murto-osan hinnalla, joten miksi on kauheaa jos kirpparimyyjä myy hyvän löytönsä voitolla pois? Useimmitenhan se on niin päin, että tavaran arvo vain alenee kun sen on ostanut. Jos joskus satun löytämään keräilyesineen edullisesti ja tiedän että sille on kysyntää, niin todellakin laitan sen kalliimmalla myyntiin jos haluan siitä joskus eroon.
Harva ymmärtää, että toimituskulut ovat jotain muuta kuin postitus- tai lähetyskulut. Jos siinä on toimituskuluina 7 e, niin se on 7 e, vaikka todelliset postikulut olisivat 2,3 e. Ketään ei petetä eikä ketään huijata, tieto kuluista on luettavissa jo ennen ostopäätöstä.