Huuto.net-myyjä pyysi liikaa postikuluja?
Eli huusin yhden 63 euroa maksavan tavaran Huuto.netistä, jonka toimituskuluiksi oli merkitty 7 euroa. Tavara saapui kuitenkin kuplakuoressa, jonka päälle oli merkitty hinta 4,60e. Oletin että tuote lähtee seurattavalla postipaketilla, kun kulut olivat nuo 7e. Toki hyväksyin ehdot huutaessani, mutta mietin kannattaisiko tuosta silti kysyä myyjältä? 2,40 euroa enemmän on kuitenkin aika paljon, eikä materiaalikuluihin mennyt kuin tuo halpa kuplakuori. Tuli myös mieleen että tekiköhän myyjä tahallaan niin että oli aikonutkin lähettää seurattavana pakettina, mutta koska kukaan ei saanutkaan tuotteesta enempää hintaa niin päätti sitten ottaa vähän takaisin itselleen valitsemalla halvemman toimitustavan?
Kommentit (109)
Kyllä minäkin tuolla 7 euron postimaksuilla olisin olettanut lähetyksen tulevan seurattavana pakettina. Tavarakin sentään maksoi yli 60 €.
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Onhan myyjän myös kuljetettava se postiin, bensakuluja tms. Pari euroa ei ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pakkausmateriaalit ja lähetys maksaa myös. Voit myös hakea huutosi jos et halua maksaa postituksesta.
Mä en ole ikinä pyytänyt rahaa pakkausmateriaaleista. Aina on löytynyt jostain käytettyjä pahvilaatikoita, muovia ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan myyjän myös kuljetettava se postiin, bensakuluja tms. Pari euroa ei ole yhtään mitään.
Jos se pari euroa ei ole yhtään mitään, niin miksi sitten itse pyydät sen pari euroa bensakuluihisi tms.?
Vierailija kirjoitti:
Jotku myyjät laittaa kaikille tavaroille saman postikulun. Toiveissa varmaan sekin, että ostettaisiin samoilla kuluilla muutakin.
Multakin joku myyjä peri kahden postimerkin hinnan, eli 4,60€, mutta lähetti yhdellä VANHALLA postimerkillä ja itsekyhätyllä kirjekuorella.
Postimaksut on muutenkin jo ihan törkeät, niin tympii kyllä, että jotku pyytää ylimääräistä.
Kellään ei käy mielessä, että myyjä ei välttämättä omista vaakaa ja tiedä aina kuluja etukäteen? Joskus olen itse ottanut liikaa, joskus liian vähän. Kivempi se silti itselle on enemmän (eli joku 1-2€ max) kuin takkiin ottaa.
Nääh, en tarttuisi tuohon. Joskus postitin jollekin huutajalle tavaran, jolle olin katsonut postin sivuilta lähetyskuluiksi 8,90 €, mutta postin tiskillä maksatettiinkin euro-pari enemmän. En ottanut ostajaan asiasta yhteyttä.
Tässä saattaa olla joku samanlainen juttu enemmänkin kuin tarkoituksellinen toiminta.
(Asian vierestä: kuplakuoret eivät muuten ole ollenkaan halpoja, päinvastoin. Siksi minäkin uusiokäytän niitä lähetyksissä niin kauan kuin kuplat vaan ehjiä ovat.)
Niin no mä myin tv-tason eurolla. Suttui ihan hirveästi kun en lähtynyt vimäään sitä Porvooseen. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa ikimerkeissä ei enää edes ole vuosilukua. Kuinka utelias pitää olla, että alkaa googlaamaan miltä vuodelta joku random kukkakuosinen merkki on, ja selvittämään paljonko sinä vuonna maksoi postimaksu.
Ja isoin asia: saako siitä ikinä takaisin niitä minuutteja, joita tuohon meni. Vaikka vänkäämällä saisikin tingattua myyjän lähettämään sen 15cnt erotuksen itselleen.
Kyllä kai uusimmissa ikimerkeissä on vuosiluku.
Ei niitä hintoja tarvitse alkaa googlettamaan. Jos postimerkissä on merkintä 1 tai 2 luokka, niin siitä jo tietää niiden olevan vähintään euron halvempia kuin nykymerkit.
Siis ihan oikeastiko te valitatte siitä, että joku myyjä on ollut kauaskatseinen ja ostanut joskus vuonna 2015 ison kasan merkkejä koska ennakoi postikulujen jatkavan nousuaan? Ja tämän takia postikulut pitäisi veloittaa vuoden 2015 taksojen mukaan? :D
Mikä teitä on estänyt toimimasta samoin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet huutaessasi tuotteen hyväksynyt postimaksut, joista olisit voinut neuvotella ja sopia jo ennen huutoa. Kuplakuoret eivät ole ilmaisia, koosta riippuen maksavat helposti yli 2€. Monilla voi olla myös ajo- ja kävelymatkaa lähimpään postiin.
Yleensä se postitus taidetaan tehdä samalla kun on muutenkin asiaa jonnekin, kuten kauppareissun yhteydessä. Monella myyjällä lukee että postittavat kerran viikossa, eli eivät lähde erikseen joka nyssäkkää viemään.
Tapansa kullakin. Itse vien heti postiin kun maksu on tilille siirtynyt. Toki mulla on aikaa eikä postikaan kaukana ole. Silti tässä tapauksessa huutaja olisi voinut itsekin varmistaa postituksen hinnan, tuskin paino on yllätys ollut kun kuitenkin kirjepostina mahtunut tulemaan?
Aikoinaan, kun huutiksessa kävi kauppa, minulla oli aina n 100 tuotetta myynnissä osta heti toiminnolla.
Postitin kerran viikossa. Torstaisin katsoin kuka on maksanut ja perjantaina kävin Prismassa ja samalla postitin paketit.
Maksoin bussilipun mennen tullen ha laitoin aina 0,20 e extraa per postimaksu. Sain toisen suunnan kuitattua noin. Siitä
0.20 e aina joku valitti. Otin kuvat bussilipusta ja sanoin kulkeminen maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet huutaessasi tuotteen hyväksynyt postimaksut, joista olisit voinut neuvotella ja sopia jo ennen huutoa. Kuplakuoret eivät ole ilmaisia, koosta riippuen maksavat helposti yli 2€. Monilla voi olla myös ajo- ja kävelymatkaa lähimpään postiin.
Yleensä se postitus taidetaan tehdä samalla kun on muutenkin asiaa jonnekin, kuten kauppareissun yhteydessä. Monella myyjällä lukee että postittavat kerran viikossa, eli eivät lähde erikseen joka nyssäkkää viemään.
Tapansa kullakin. Itse vien heti postiin kun maksu on tilille siirtynyt. Toki mulla on aikaa eikä postikaan kaukana ole. Silti tässä tapauksessa huutaja olisi voinut itsekin varmistaa postituksen hinnan, tuskin paino on yllätys ollut kun kuitenkin kirjepostina mahtunut tulemaan?
No sinulla on posti lähellä, minun taas täytyy lähteä lähimpään postiin bussilla melkein 10 km päähän...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niissä toimituskuluissa vaivanpalkka mukana.
Tämä.
Hän kertoi myös toimituskulut etukäteen, joten mitä ap ulisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku myyjät laittaa kaikille tavaroille saman postikulun. Toiveissa varmaan sekin, että ostettaisiin samoilla kuluilla muutakin.
Multakin joku myyjä peri kahden postimerkin hinnan, eli 4,60€, mutta lähetti yhdellä VANHALLA postimerkillä ja itsekyhätyllä kirjekuorella.
Postimaksut on muutenkin jo ihan törkeät, niin tympii kyllä, että jotku pyytää ylimääräistä.
Kellään ei käy mielessä, että myyjä ei välttämättä omista vaakaa ja tiedä aina kuluja etukäteen? Joskus olen itse ottanut liikaa, joskus liian vähän. Kivempi se silti itselle on enemmän (eli joku 1-2€ max) kuin takkiin ottaa.
Kannattaa hankkia sellainen keittiövaaka. Maksaa n. 10 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon pientä kauppaa netissä ja olen huomannut että tosi moni myyjistä käyttää ikivanhoja halvalla ostettuja postimerkkejä ja veloittaa kuitenkin postimaksut nykypostimerkkien mukaan. Käyttämänsä kirjekuoretkin maksavat maksimissaan 10 senttiä kappale, eli sekään ei selitä eroa. Minkäs teet.
Kuljettaako posti tosiaan vanhoilla halvemmilla merkeillä lähetyksen halvemmalla, eli jopa alle voimassa olevan postimaksun hinnan?
Euroajan ikimerkit sekä 1. ja 2. luokan merkit käyvät tänäänkin 2.30 euron arvoisen uuden merkin arvona eli hyvin voi käyttää, joulumerkit (näissä arvo 1.50 e eli pitää laittaa lisää merkkejä). Ota kuitenkin huomioon, että kulut olivat vielä vähän aikaa sitten 1.85 ja nyt 2.30 - no on HIRVEÄ ero. Minä kävelen rollaattorilla postiin joka aamu ja vien sen kälyisen kirjeesi ja sinä vielä valitat! Hyi miten noloa.
Mitä minulle mouhoat jos postittaminen on sinulle ongelma, minulle postikulut eivät koskaan ole olleet ongelma ovat ne sitten olleet oikeasti enemmän tai vähemmän kuin mitä olen niistä myyjälle maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä toimituskuluissa vaivanpalkka mukana.
Tämä.
Hän kertoi myös toimituskulut etukäteen, joten mitä ap ulisee?
No varmaan siitä, että 7 euron postikulut kuulostaa S-kokoisen paketin hinnalta, joka on 6,90€.
S-paketti on siis seurattava ja noudettava lähetys.
Ap sai melko kalliin tavaran kirjelähetyksenä.
Olen myynyt tv-tuolin eurolla. Olisi pitänyt kuulemma vuokrata kärry ja viedä se Eiraan.
Näille postikulujen kauhistelijoille ei vain monestikaan tule mieleen se toinen vaihtoehto..,eli nouto. Paljonko sitä bensaa palaisi kun lähtisi jotain 7,90€ matkahuollon kulujen tai 6,90€ postin postikulujen mukaista pakettia hakemaan jostain joensuusta turkuun ja takasi. Takavuosina myin fillarin minkä laitoin matkahuollolla menemään helsinkiin, kaveri makso 20€ pyörästä ja 25€ matkahuollon kuljetuksesta, eipä tullu kallis pyörä eikä jälkipuheita. Nyt ei enää kannattaisi, matkahuolto ottaa polkupyörän lähettämisestä hurjat 65€, sillä jo vissiin ajelisikin itse autolla hakemaan vähän kauempaakin, luulisin.
Ne on toimituskulut ei postikulut ja on näkyvillä kun olet huudon asettanut. Arvaatko mistä syyllinen löytyy?