Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenen kätöstapojen puutetta ihmettelit viimeksi? Millainen tilanne?

Vierailija
05.12.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tuli mieleen, että sinäkö siellä huhuilet nimen perään? Siis oletko juuri tuo, joka eilen meillä söi ja syötti lapsensakin..?

20

Vierailija
42/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti pitävät aivan itsestäänselvyytenä, että opiskelijakaverit vähistä rahoista lähettelevtä isoja paketteja heidän jälkikasvulleen....KELE..OLI MUUTEN VIIMEINEN KERTA KUN NIIDEN KERSA SAA MEILTÄ YHTÄÄN MITÄÄN!

alkeellista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huh, olin tosiaan niin tyrmistynyt, etten todellakaan osannut sanoa mitään. Katsoin vain kun ruokaa meni vieraitten lautaselle, tämä olisi ollut ok, jos olisin osannut varautua siihen että ruokailijoita olisi ollut enemmän, mutta kun ruokaa oli siis jo tietty määrä tulossa puoliksi valmiina kun he tulivat.

Ja siis tämä tuttava ei edes kysynyt, sopiiko ottaa.. tai että saako hän antaa edes lapsilleen.

Ja en todellakaan pyytänyt heitä pöytään, vaan kutsuin nimeltä omat lapseni pöytään (jolloin äiti siis käski pöytään myös omansa).

Varmasti kurja tilanne, kun olivat tulleet kutsumatta. Mutta meillä tuossa tilanteessa olisi takuuvarmasti (ja onkin) kutsuttu läsnäolevat vieraat pöytään. Jos siis käsken omani syömään, kehoitan toki muutkin.

Omassa perheessäni vieraanvaraisuus oli tärkeä osa käytöstä. Jos ruokaa oli vähän, niin emäntä/isäntä jätti syömättä :). Mieheni kotona taasen ei ole ollut samaa tapaa ja häntä nyppii, jos ja kun teen noin.

Minusta on itsestään selvää, että ruokailun aikana läsnäolevat henkilöt syövät. Vaikka sitä ruokaa pitäisi sitten puolityhjästä kehittää pöytään lisää. Tai tehdä ratkaisu siten, että tarjotaan lapsille ja keitetään aikuisille kahvit, ruuan riittämiseksi. Kutsumattomillekin vieraille :).

Liittynee vanhoihin alueellisiin eroihin?

Vierailija
44/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan esim tuohon koulukuvien skannaukseen ja siihen että hyödynnetään toisten tekemää työtä, eikä makseta siitä. En vain tajua... Röyhkeys ja itsekkyys tuntuvat olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
45/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusajatus on kyllä (ainakin UT:ssä) ollut ihmisten huomioiminen , välittäminen ja tehkää toisille kuten haluaisitte itsellenne tehtävän. Siihen ei oikein kuulu " tässä me syömme, katsokaa vierestä" ajatus.

Vierailija
46/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiitoskorttien väsääminen ja postittaminen voi uunituoreelle äidille olla hieman liikaa, miehistäkään kun tunnetusti ei tuollaisiin hommiin ole.

Jos joskus olet vauvan saanut niin mieti nyt vähän kannattaako tuosta vielä suuttua...

Vierailija
47/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin kiitoskorttien väsääminen ja postittaminen voi uunituoreelle äidille olla hieman liikaa, miehistäkään kun tunnetusti ei tuollaisiin hommiin ole.

Jos joskus olet vauvan saanut niin mieti nyt vähän kannattaako tuosta vielä suuttua...

Vierailija
48/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ollaan nähty ja messengerissä on roikkunut joten mitenkään väsynyt ei ole! Piti ihan kysyä, et onkos lahja tullut perille...? Sitten vain ilmoitti että on... Ei siinäkään esim että " kiitos" !!!!!!!!!!!!!

t. 27

Vierailija
49/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa tilannetta, mutta hämmästelin sitä, miten lääkäriksi itseään tituleeraavalla on pokkaa käyttäytyä niin lapsellisesti.

Vierailija
50/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillijonossa päivällä alkoi mulle urputtamaan että kersoilta menee todellisuudentaju kun kalliilla autolla kuskataan paikasta toiseen. sanoin sille ettei mulla ensinnäkään ole kersoja vaan lapsia ja pyöräilisitkö itse neljän lapsen kaa 16 km lähimpään kauppaan? äryttää kun tuntematon kehtaa valittaa kun ei tiedä musta ja lapsistani mitään. teki mieli vielä sanoo että meenny tonne pubiin itkeen ja miettiin itteäs, juoppo!

Vierailija
51/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aina kutsu kaikkia lapsia syömään, vaikka päivällisaikaan meillä notkuvatkin.

Kahdella koululaisella saattaa olla yhteensä kymmenenkin kaveria. Kotimme on yleinen kohtauspaikka;-)

Mutta olen aina positiivisesti yllättynyt, jos joku osaa itse pyytää juotavaa/syötävää tai laittaa omatoimisesti vaikka kahvit tippumaan!

Tykkään, että lapst osaavat pyytää ja ilmaista tarpeitaan ja meillä vastataan yhtä välittömästi ja rehellisesti: kyllä tai ei.

Ja kaikki ovat tyytyväisiä:)

Vierailija
52/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteessa.

Ja pystyitkö pitämään suusi kiinni?

Aloitan: Kaveri pisti kesällä toppapuvun vauvalle. Ja vauvan koppaan unille.

..pidin suuni kiinni.

Vierailija
53/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edellä kulkeva luikahtaa itse siitä raosta kun just just ehtii ja

takana tulija saa oven naamalleen, jos ei pidä varaansa. Suurin osa

nyt onneksi on fiksuja , jotka tajuaa vähän kädellä pitää sitä ovea

auki perässä tulijalle. Ja se ihmisvirta siellä on katkeamaton työmatka-

aikoihin , että voisi kyllä kuvitella tajuavan että perässä varmaan tulee

joku. Nimimerkillä Silmälasit vaarassa

Vierailija
54/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missä tilanteessa.

Ja pystyitkö pitämään suusi kiinni?

Aloitan: Kaveri pisti kesällä toppapuvun vauvalle. Ja vauvan koppaan unille.

..pidin suuni kiinni.

Vierailija
55/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumaan ja myöhemmin tulevat saa taiteilla itsensä sinne

ikkunan puolelle tai keskipaikalle , jos on kolme rinnakkain.

Jalkoja ei tietysti voi yhtään siirtää, että mahtuisi paremmin

Vierailija
56/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kylään täysin ilmottamatta. Ne suuttuu jos ei olla kotona. Välimatkaa 200km niin luulis että vois ees varmistaa ollaanko kotona.

Vierailija
57/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä myyjänä ja eipä asiakkaat edes taida pitää ihmisenä.O

len itse aina iloinen ja avulias, mutta joka päivä saa paskaa niskaan ihan aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
58/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän. En tiennyt erästä asiaa kotihoidontuesta ja hän katsoi tarpeelliseksi aukoa päätään.

Vierailija
59/59 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kirjoitti, että heille oli ruoka-aikaan tullut yllätysvieraita, jotka tulivat kutsumatta pöytään.

Minua särähti monta asiaa tuossa tilanteessa. Jos on tosiaan se tilanne, että on tarkoitus syödä oman perheen kesken ja samaan aikaan tulee yllätysvieraita, niin eikö olisi voinut kohteliaasti sanoa, että olemme juuri aloittamassa lounaan. Sopiiko teille tapaaminen myöhemmin?

Jos sitten kuitenkin päätyy kutsumaan ihmiset sisään, niin minusta olisi voinut toimia joko niin, että sanoo, että me olemme juuri syömässä lounasta. Saanko tarjota teille mehua sillä aikaa ja että lapset voivat leikkiä lastenhuoneessa tms.

Tai sitten olisi vain jatkanut lounasta sitten munakkaalla, voileivillä tms. jota saa nopeasti aikaan ja kaikki olisivat iloisesti syöneet.

Mutta kyllä minunkin mielestäni on hiukan outoa, että joku tulee kutsumatta pöytään..

Ja yhtä outoa, että vieraalle ei mitään tarjota. Se on ainakin meillä ensimmäinen asia, joka kysytään jokaiselta ovesta sisään tulijalta, että haluatko jotain juotavaa, vettä, mehua, kahvia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän