Ahdistukseen vitamiini tai luontaistuote, onko apua?
Onko kellään kokemusta auttaako jokin vitamiini tai luontaistuote lievään ahdistukseen?
Kommentit (28)
Joillekin auttaa ashwagandha, mulle kävi päinvastoin. Itselleni olen saanut apua l-teaniinista ja valeriaanasta. Reishiä täytyisi kokeilla seuraavaksi.
Kamomillatee turruttaa tuntemuksia, tyynnyttää. Mutta Burana voi ennen hammaslääkäriä taas olla hyvä, se ei ole ihan luontainen. Porevitamiini appelsiini voi muuten parantaa olotilaa, jos on apteekin tai s-market. Myös proteiini ja yrttitee.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin auttaa ashwagandha, mulle kävi päinvastoin. Itselleni olen saanut apua l-teaniinista ja valeriaanasta. Reishiä täytyisi kokeilla seuraavaksi.
Itse kokeilin tuota reishiä ja menin siitä vielä pahemmin sekaisin kuin masennuslääkkeistä aikoinaan. Ihmiset ovat toki yksilöitä, mutta suosittelen kyllä varovaisuuteen, ei se 'luontaisuus' tee sitä että olisi vähemmän sivuvaikutuksia.
Minulle on auttanut tämä:
https://www.life.fi/urheilu/aminohapot/teaniini/vida-l-teaniini-90-kaps
En millään uskonut tehoon, mutta kun ei ollut muutakaan saatavilla eikä mitään menetettävää, kokeilin kärsimyskukkatabletteja. Ihan suora hyvä vaikutus, ahdistus väheni ellei jopa kadonnut.
Sedix tai Relaxor forte, kumpikin kärsimyskukkavalmisteita, auttavat kyllä ahdistukseen, oma kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Kannabisöljy CBD
Komppaan tätä. Toinen hyvä on Bach Rescue Remedy, jota saa luontaistuotekaupoista.
Mitä ei ole mainittu:
Vahva D3 -vitamiini (10,000 iu)
+
Magnesium (itse käytän Tripla-magnesiumia, 3 pilleriä päivässä)
Jos näissä on vajausta, niin kannattaa korjata, ja vasta sitten terästää muilla. Itselle tää oli kuin ihmelääke.
Rauta ja c- vitamiini. Molempien puutos aiheuttaa ahdistusta.Naisilla yleistä raudanpuute sekä ahdistus.
Tämä on hyvä. Sisältää läjän b-vitamiineja sekä yrttejä, joilla on mm. rentouttava vaikutus.
https://jolie.fi/tuote/terranova-b-complex-vitamin-c-100-kap/?gad_sourc…
Vierailija kirjoitti:
Kannabisöljy CBD
Hamppuöljystä olisi kokemusta. Siinä ei pitäisi olla mitää rentouttavia ainesosia, mutta kummasti kyllä rentoutti, kun kokeilin.
Kokemus ei ollut itselleni ollenkaan positiivinen, koska rentoutuminen itse asiassa lisäsi ahdistusta, mutta jollekin muulle se voi toimia ero tavalla.
Plasebo auttaa ihan kaikkiin sairauksiin. Kysy löytyykä sillä nimellä luontaistuotekaupasta. Saattaa olla aika kallista.
Vierailija kirjoitti:
En millään uskonut tehoon, mutta kun ei ollut muutakaan saatavilla eikä mitään menetettävää, kokeilin kärsimyskukkatabletteja. Ihan suora hyvä vaikutus, ahdistus väheni ellei jopa kadonnut.
Mulla tästä tuli jopa vähän psykoottinen olo. Luulin yöllä, että olen jossain rinnakkaistodellisuudessa. L-teaniini ja kauranversouute toimii mulla rauhoittavasti. Kauranversoa annetaan jopa eläimille ja se toimii niilläkin, joten placebosta ei ole kyse.
Teemu V ehdotti videolla joillekin ruusujuurta. Miten lie se vaikuttaa. Ja alkoholi pois. Kamomillatee? Kannattaa katsoa kuitenkin haitat tai jos on joku lääke, miten yhteensopivuudet. Salvia voi myös tyynnyttää mieltä teenä, pari kertaa nautittuna. Sitten on olemassa öljy jossa on hieman laventelia voi rauhoittaa iholla ennen unta, aito kasvi siis. Tai pussissa.
Itse vedän aamulla kapselin l tyrosiinia ja monivitamiini pillerin. Ruoan yhteydessä 2kpl ashwagandha kapseleita ja illalla ennen nukkumaanmenoa 2kpl Gaba kapselia. Itsellä menossa näiden kanssa juuri kokeilu ahdistukseen ja kyllä minusta on ollut apua. Tuosta ashwagandha sen verran että sen vaikutusaika on pitkä ennen kuin mitään eroa huomaa, päivässä ei mitään tapahdu että kuukausia voi mennä että huomaa eron, tästä on paljon netissä juttua jos kiinnostaa tarkemmin.
Vahva moni B-vitamiini
C-vitamiini, b-vitamiini tarvitsee toimiakseen c-vitamiinia
Hyviä rasvoja, esimerkiksi omegat-kapselit sisältävät tärkeimmät rasvahapot
Iltaisin magnesium
Syö puhtaita ruoka-aineita, kaurahiutaleet, marjat, liha, kala, kana, vihannekset
Vältä roskaruokaa, sokeria ja turhia huonoja hiilihydraatteraja yleensä
Auttaako nämä aineet kovempaankin ahdistuneisuuteen vai vaan lievään. Onko l-teaniini hyvä, miten pitkään pitää käyttää että huomaa vaikutuksen. Sedix taitaa olla vain lievään ahdistukseen. Entäs masennukseen, kokemuksia kaipaisin. En haluais varsinaisia masennuslääkkeitä aloittaa. Onko Tolosen e-epa hyvä.
10 km lenkki tai tunti kovempaa liikuntaa. Näin hoidan omaa ahdistusta ja stressiä. Tuskin toimii vaikeimmissa tapauksissa.