Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~** Enskattaret tiistaihin **~**

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Taas on muutama päivä vierähtänyt niin nopeasti, etten ole koneelle ollenkaan kerinnyt. Perjantaina oli tosiaan ne päättäjäiset ja käytiin koulukavereiden kanssa syömässä.. hieman haikea mieli, kun nyt on kuitenkin pois töistä ja koulukin loppui, mutta toisaalta vaan helpottavaa.

Viikonloppu vierähti kanssa ihan mukavissa merkeissä, sunnuntaina käytiin siellä ideaparkissa ja mukavaa oli, vaikkakin oli kyllä ihmisiä liikkeellä ihan hirmuisesti..

Nyt kaikki energia on kulunut siihen, kun eilen illalla jääkaappi päätti hajota ja oltiin jo menossa uutta ostamaan, mutta onneksi saatiin siihen uusi osa sen hajonneen tilalle ja iskä kävi sen vaihtamasa, nyt pelittää jälleen, kivaa:) Tosin kaikki ruuat kerkesi kyllä pilaantumaan ja miehellä on auto tänään, enkä siis pääse kauppaan ja tottakai koko ajan on ihan hirmuinen nälkä, kun ei oo ruokaa:( Noh, viiteen asti kun jaksan venailla niin päästään kauppaan:)

Ihan pikapikaa silmäilin perjantaista tähän asti pinot läpi, eikä oikein mitään mieleen jäänyt..Mutta Heinille ja perheelle suur onnittelut omasta nyytistä!! Pikkuinenhan oli jo ihan hyvän kokoinen vaikka päätti maailmaan hieman etuajassa tullakkin:)

Meillä oli eilen se perhevalmennus, psykologin kerta. Eipä ihan hirveesti innostanut.. ainakin minulle tuli sellainen olo, että koti muuttuu kaatopaikaksi vauvan tulon jälkeen ja äiti ei kerkiä muutakuin imettämään ensimmäisenn kolmeen kuukauteen.. Noh, ehkä hieman kärjistettyä, mutta sellainen olo sen psykologin puheista vaan tuli.. sen näkee sitten kun vauva on syntynyt.. Mutta kun se vaan jakso painottaa sitä, että lapsi perheen kodissa EI vaan voi olla siistiä.. Tuota minä en ihan kyllä usko, voihan olla, ettei ole ihan niinkuin ennen, mutta kai sitä nyt voi siisti koti olla oli vauva tai ei.. nimimerkillä himosiivooja kirjoittelee;) No ei, mutta en vaan kertakaikkiaan tykkää, jos kotona on sekaista..

Jep se siitä.. eipä taida oikeen irrota muutakuin tätä omaa napaa vaan, koittakaa kestää:)

Onko kellekkään muulle tullut ikävä entistä kroppaa?? Vaikka vauva maha sinänsä on ihana ja muuta mutta minä todellakin kaipaan sitä " omaa" kroppaani takaisin.. en tiiäoonko ihan hassu, mutta jotenkin vaan viimeisen viikon aikana se tunne on vaan voimistunut.. tai ehkä se johtuu siitä, ettei minulla ihan ylettömästi ole näitä vaatteita tälle kropalle ja kaipaan niitä;)

Joo, kai sitä pitää yrittää alkaa vielä tekemään jotain hyödyllistä ennenkuin mies kotiutuu..

voikaahan hyvin=)

terkuin siru ja tiiti rv 34+0[/color]

Vierailija
22/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunutta tiistaita täältä

itkettää niin että!!!!

Aamu alkoi sokerirasitustestillä,mut ei se mua masenna...

Ei pitäisi yleisesti tällaisista asioista kirjoittaa,varmasti saan tod. paljon kritiikkiä asiasta kun itse oon siihen kuitenkin syyllinen,mut eipä kukaan tiedä kuka oikeesti oon niin omaa oloani helpottaakseni kirjoitan kuitenkin.

Mulla on siis jo vuosien takaa tullut merkintä luottotietoihin. Oon töissä ollessani sitä velkaa aina lyhentänyt ja vaikka on ollut pienetkin tulot, en ole halunnut lopettaa työn tekoa ja siten laistaa velvollisuuksistani vaan on kärsinyt " kuin mies" , ajoittain oli tosi tiukkaa tuossa menneinä vuosina.

Nyt oon ollut työttömänä ja saanut liitolta korvauksia heinäkuun lopulta asti ja tähän asti oon saanut ne käteen sellaisenaan verojen yms maksujen jälkeen. Summa on pyörinyt siinä noin 880¿:n paikkeilla. Mulla ei edes käynyt mielessä et tää summa olisi ulosoton silmissä liian suuri ,joten en siitä sen kummemmin iollut mihinkään yhteydessä,ilmoitin vaan " palkan" maksajaksi liittoni.

Nyt viime viikon perjantaina tuli korvauskset taas tilille, nyt vain 607¿. Menin paniikkiin ja olin hädissäni koko viikonlopun. Olihan minun kuluni juuri lisääntyneet huimasti miehen ostaman asunnon takia. Asumme siis nyt yksiössä, jonka yhtiövastike, sähkö yms kulut minä hoidan, mies hoitaa lainan ja isommat laskut. Ruokakulut ollan suurinpiirtein puolitettu. Lisäksi mulla on maksullinen pikku varsto minun tavaroilleni. Byt vauvan tulon myötä mies osti hiukan isomman asunnon, eikä ole vielä myynyt tätä asuntoa pois. Hänellä on siis päällekkäin kaksi lainaa ja niiden kulut ja ristinä 50% verot tuloista loppuvuoden aikana koska työnanataja ei muistanut seurata kortissa ollutta kuukausirajaa. Niin että ei ole hänenkään tulot huikeat. Sovittiin siis että koska hän maksaa tuplalainaa ja remonttia yms, minä hoidan yhtiövastikkeet tuplana ja sähköt tuplana. Varastosta pääsee eroon muuton toteuduttua.

Nyt siis kauhistelin ja kauhistelin tilannetta, ynnäsin ja ynnäsin miten saan 607 euroani riittämään koko kuukaudeksi,mut en siinä onnistu.

Soitin tänään ulosottajalle Vantaalle ja selitin tilanteen,johon hän hyvin kylmästi ja suorastaan julmasti sanoi että ulosmitattu on lakisääteinen määrä eikä joustomahdollisuutta ole.!!! Olin siis pyytänyt puhelimessa että tavattaisiin ja keskusteltaisiin jostain hieman kohtuullisemmasta summasta, että mulla olisi edes pienet mahdollisuudet selviytyä.Mut ei,sanoi ettei tää keskustelu johda mihinkään.

Oon ihan jumissa ja paniikissa nyt. Mun järkeen ei mahdu miten ihmeesä pärjään kun lasken 607 ¿:stä pois 153¿(vanhan asunnon yhtiövastike) ja 198¿(uuden asunnon vastike) ja sähkö noin 50¿ ja varasto 56¿ ja nettiyhteys+diiigitv.maksu 40¿ ja mun lääkkeet seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi 25¿.... Ei paljon jää ruokarahaa, vauvan tarvikkeiden hankkimisesta puhumattakaan. Miehelläkään ei ole vara maksaa mun elättämistä,hyvä kun omat kulunsa saa hoidettua. Huhuh!

Niin ja sosku ei ota kantaa kun asun avoliitossa, eli heidän silmissä mun velat on myös ukon velat, vaikka ei todellakaan lain mukaan ole niin. Jos oltais toimeentulotuen piirissä niin silloin mun ulosottomaksut otettais huomioon,mut kun ei olla, ja omistusasunto ei ole pakollinen... kyllähän kaikki sen virren tietää.

Ei kait tässä auta kuin kadota syövien kirjoista sitten, Vantaan Ulosotto-osaston Jari Heikkilälle voi lähettää sitten hautajaiskutsun kun minä ja vauva ollaan kuihduttu pois.

=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteesi kuulostaa kieltämättä kamalalta - mutta hyvä kun kirjoitit, sillä täältä saa ihan uskomattomiinkin ongelmiin tukea ja jopa hyviä & toimivia neuvoja! Luulisi, että jollakin Enskalla olis jotain tietoa/kokemusta ko. asiasta, ja miten sitä voi alkaa selvittelemään.

Onko kenenkään sossun kanssa mahkuja päästä ees juttelemaan tilanteesta? Pakkohan joku vastaanottoaika joltain taholta on saada, ja asiasta voida ees keskustella! Neuvokaa joku viisaampi!!

Voimia ja kirjoita tänne vaan aina kun siltä tuntuu!

Makkara

Vierailija
24/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....eipä ole mullakaan tähän mitään viisaita neuvoja. Teillä on todella ikävä tilanne ja toivon nyt kovasti voimia koitokseen.

Kuten makkara jo kommentoi, niin mielestäni myös sosiaalipuolelta pitäisi saada jotain apua? Toivottavasti asiat järjestyy ja voitte kuitenkin näin joulun alla vielä saada asioihin selvyyttä!

Ja tänne voi purkaa aina kun siltä tuntuu :)

Voimahaleja

mykis

Vierailija
25/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mamma ¿ kurjuuksien kurjuus mikä tilanne! En kyllä keksi konsteja.. Itse olen toistaiseksi aina selvinnyt tiukoista tilanteista tekemällä ylimääräisiä töitä ja lainaamalla rahaa. Mutta tiedän että ei se aina auta. Onko teillä kuinka pitkään tilanne jossa maksatte vastiketta yms 2 asunnosta?

Kesis ¿ kiitti vinkistä, täytyypä yrittää loppuviikosta käydä ostamassa tukisukat. Tai soittaa äidille, josko se ehtis töistä lähtiessä.. Ottaa kyllä jo hiljaksiin ihan tosissaan aivoon kun menee yöunet joka yö ihan pipariksi. Ei kai se hassua ole jos vähän on sitä ¿entistä¿ kroppaa ikävä. Elän toivossa että kroppa palautuu sitten taas takaisin synnytyksen jälkeen.. Ainakin yritys on kova sitten.

Siru kyseli onko tullut ikävä entistä kroppaa.. Mulla ei vielä. (Uskon kyllä että se aika tulee vielä) Olen niin onnellinen että masu kasvaa, kaikki muut turvotukset ja krempat sun muut voisin jättää väliin. ;)

Liikkeet oli kyllä aika makeita! :)) Kuuntelin jumppamusiikkia ja mielessäni harjoittelin uusia kuvioita.. Ehkä meillä on urheiluhirviö tulossa tuolta masusta ¿ on siis perinyt varmasti sen ¿urheilugeenin¿ kummaltakin meistä ja voi apuva mitä menoa ja meininkiä meillä on varmasti odotettavissa.. ;) hih!

Kävin kun kävinkin lounaalla pikashoppailemassa. Lindexiltä kävin hakemassa sen tunikan mistä tykkäsin.. :) Kyllä nyt sit on valinnanvaraa ens lauantaille kun mennään kaverin häihin. Jee jee.. Täytyy alkaa kohta valmistautumaan jumpalle lähtöön! Kivaa päästä vähän hikoilemaan ennen huomisen herkuttelua.. ;)

Mammis

Vierailija
26/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh!

" Ei kai se hassua ole jos vähän on sitä ¿entistä¿ kroppaa ikävä. Elän toivossa että kroppa palautuu sitten taas takaisin synnytyksen jälkeen.. Ainakin yritys on kova sitten."

Toi oli tarkoitus seurata tätä:

Siru kyseli onko tullut ikävä entistä kroppaa.. Mulla ei vielä. (Uskon kyllä että se aika tulee vielä) Olen niin onnellinen että masu kasvaa, kaikki muut turvotukset ja krempat sun muut voisin jättää väliin. ;)

Mutta ehkä kaikki sen jo tajusi.. kai se on tää keskittyminen näin iltapäivällä vähän madaltunut..

Vierailija
27/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne teillä siellä päällä, olen pahoillani.

Tiedän itsekkin millaista on olla tilanteessa kun rahat eivät tunnu millään riittävän kaikkeen edes oleelliseen, luulen että aika monikin meistä on ollut joskus tuollaisessa tilanteessa, tarkoitan siis että rahat eivät yksinkertisesti riitä.

Ulosotto asioista en valitettavasti kyllä pysty sanomaan kuin ystäväni kautta sen että heiltä ei hirvittävästi sääliä löydy, heidän tehtävänsä on vain ottaa pois sen mitä saavat !

Toki voit yrittää puhua jos saisit vaikka maksuvapaan kuukauden tai pari jos olet tähän asti hommasi asiallisesti hoitanut !

Kehoittaisin teitä avopuolisosi kanssa keskustelemaan tilanteesta ja siitä miten tästä kaikesta yli päästään, soitto verotoimistoon ja verokortin tarkastaminen voisi olla yksi vaihtoehto, jospa se vero% tulisi vaikka himpun alas sieltä, oma mieheni oli samassa tilanteessa kuukausi sitten ja sai kun saikin uuden kortin eikä veroa mene loppuvuodesta kuin noin 25 %.

Olisiko sinulla mahdollisuutta saada jostain hieman lisätuloa, esim. kirppismyynnillä tai vastaavalla jolla saisit edes muutaman lisälantin kukkaroon.

Tee laskelma kuinka paljon rahaa teillä on käytettävissä per päivä ja tee ostokset sen mukaan, vauva ei loppujen lopuksi niin hirvittävästi tavaraa ja vaatetta tarvitse ihan alkuaikana joten tarkkaan miettimällä varmasti saat sen mitä tarvitsette, pikkuinenhan nukkuu ekat ajat vaikka äippäpakkauksen laatikossa, tiedän monia jotka sitä ovat käyttäneet.

Voimia sinulle, äläkä murehdi liikaa se on pahinta mitä voit itsellesi ja vauvallesi tehdä !

Selviätte varmasti tilanteesta kun laskette kaiken tarkkaan ja keskustelette asiasta reilusti ja rehdisti keskenänne !

AA

Vierailija
28/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mammalla kuullostaa olevan hankala tilanne. Ikävä kyllä en pysty minäkään sen enempää neuvomaan kuin mitä edellä on kerrottu. Toivotaan kuitenkin kaikki parasta, että asiat järjestyvät.

Hermionella oli kanssa ollut ikävä tilanne. Onneksi kuitenkin ne suojelusenkelit olivat mukana ja kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin.

Heinille isot onnittelu prinsessasta.

Mammis oli saanut keittiötilauksen tehtyä ja vielä kylypyläreissua miehen kanssakin tiedossa. Kuullostaa aivan ihanalta. Meillä on tässä kanssa talonrakennusprojekti päällänsä, tosin alkutekijöissään vielä, mutta kovasti olen jo kaikenlaisia sisutus- ja kalustusasioita katsellut ja miettinyt. Voi olla, että sitten kun varsinainen sisustusajankohta tulee niin pieni masuasukki on jo ulostautunut ensikkovauvaksi...

Uusia ensikoita on taasen saapunut joukkoihin, joille oikein paljon tervetuloa. Muistakaahan käydä lisäämässä tietonne esittelylistaan (nostin sitä ylöspäin) niin pääsen sitten taas loppuviikosta päivityshommiin.

ON: Toissa yönä töissä sain taas vahvistuksen, että masuasukki se siellä potkistelee äippäänsä. Joku aika sitten mietin,että tunsinkohan liikkeitä vai mitä, mutta nyt sain varmistuksen ensiliikkeistä. Eihän ne vielä isoja ole mutta kuiteskin. Ja vielä ei joka päivälle ole niitä tuntunut,mutta eikähän ne tästä kunhan nuo viikot lisivät.

Olisikohan kenelläkään kokemusta, kun parin viime työvuoron ajan on tuntunut tuolla alamahalla sellaisia pistoksia aivan kuin jokin tökkisi sukkapuikoilla tvst alamahaan. Tulevat yleensä ihan paikallaan ollessa, esim. istuessa. Äkkiliikkeiden aikaan tulee tietysti niitä vihlaisuja, mutta ne ovat ihan erilaisia mitä nämä.

Eilen nähtiin miehen kanssa pitkästä aikaa ja sai nukkua oman kullan kainalossa. Mainitsi sitten vain yhtäkkiä, että sivuprofiilista huomaa jo vauvamassun..iiks. Yritin kyllä väittää vastaan ja sanoa sen olleen jo ennekin olemassa (kun tätä vatsaa oli jo hiukka ennestään), mutta mies pitää kiinni kannastaan. Tosin olen kyllä huomannut sen, että töissä työpaita nousee tosi helposti, oikeastaan koko ajan tuon vauvamasun(?) yläpuolelle. Ja sitten joutuu paitaa nykimään alaspäin. Vähemmästäkin varmaan joku kohta töissä älyää..

Mutta nyt lepäilemään, väsyttää kovin. Tuntuu, että väsymys olisi tullut takaisin, tai no oikeastaan se tuntuu pahempana kuin alkuraskauden aikana. Hb:n pitäisi olla ihan kunnossa..Mikähän lie?

- Ninca- rv 16+4

Vierailija
29/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään vähän positiivisempaa fiilistä tällä kertaa. =) Kiitos kaikki tsempityksistä (Kandi: ne varmaan siellä kelalla ajattelee oikeesti, että kun me ollaan " etuoikeutettuja" korkeakouluopiskelijoita, niin sietääkin vähän kyykyttää :-P), toi masu-mamman viesti kyllä vähän vei mun marinoilta pohjaa. :-/ Ja olihan se eilen kyllä aika paljon kaikista muistakin fiiliksistä vaan kiinni.

Heinille kovasti onnea! Toivottavasti kuullaan taas näitä synnytystarinoitakin kun äidit kotiutuvat ja toipuvat! :-) Taisi olla LA vähän pieleen laskettu neidin mitoista päätellen?! ;-) Eipä se mitään, tärkeintä kai että kaikki hyvin ja vauva tällä puolen!

Masu-mammalle: ei tuohon tilanteeseen kyllä helppoa ratkaisua olekaan! :-( Sama tuli minullekin mieleen kuin - olikse Mammikselle - että kuinka kauan velan takaisinmaksuun menee aikaa tällä maksutavalla, ja kuinka kauan te joudutte elämään " kahden asunnon loukussa" . Sitä varmaan pitää nyt sitten ekaks miettiä, kun haluavat kerran ulosmitata tuommoisen summan kerralla! Opiskelijana voin sanoa, että itse tässä viimeiset 7 vuotta noin 500 eurolla kuukaudessa kituutelleena (työssäolojaksot kuten kesät poislukien) niitä niukan elämän keinoja kyllä on kertynyt plakkariin... Totuus on, että meillä ei opiskelevana perheenä olis esimerkiksi varaa pitää nopeaa nettiä jos joutuisimme maksamaan yhteydet omasta pussista. Mitään uusimpia viihde-elektroniikkalaitteita emme ole hankkineet, meillä on vanhin ja rätisevin telkkari ja stereot vuodelta 1990... Kaiken kaikkiaan, kun kulutuksen saa minimiin, niin kyllä vähilläkin rahoilla on mahdollista ' tulla toimeen' . Se, mitä kukakin pitää minimitoimeentulon määritteenä ja inhimillisenä elämänä, on tietysti tottumuskysymys. Kovasti tsemppiä sinulle!! Toivottavasti pystytte yhdessä miehesi kanssa laskemaan ja miettimään rahojanne ja tilannettanne, mä ainakin olen aina kokenut, että yhdessä on helpompi kuitenkin kuin yksin. Kerro ihmeessä meille myös jatkossa, miten tilanteenne kehittyy!

Mykiskö se kyseli siitä vauvan hikasta? Meillä oli ehkä joskus viikoilla 30-35 kans koko ajan hikka, :-) tai siis vauvalla oli! Hikottelua tuntui vähintään kerran päivässä, mut yleensä useamminkin. Mua alkoi jo välillä vähän rasittaa, pitemmän päälle se tuntuu siltä kuin itselläkin olis ilmaa mahassa. =) Mut nyt taas sit ehkä 36. viikolta eteenpäin olen huomannut, ettei vauvaa hikota enää juuri koskaan. Ehkä se oli joku sen vaiheen juttu? Ettekös tekin mene jossain noilla ekaks mainitsemillani viikoilla?

Sirulle heilutuksia! Mitenkäs olet voinut, onko selkä vaivannut enää? Mä todella kaipaan jo " entistä" vartaloani! =) Katsoin tänään itseäni Coffee Housen peilistä ja totesin, että kyllä on iso maha ja olispa kiva jos vois taas olla " normaalien" joukossa. Siis ei tää ole mitään vakavaa, ja kuten Burde tossa tais todetakin, niin uskon, että sitä vauvamahaa tulee kyllä varmaan yhtä pian ikäväkin!

No. Omaa napaa, ehkä tää on jonkun mielestä mielenkiintoistakin. :-) Mulla oli tänään neuvola, ja täti kurkkas, kuten oli luvannut, myös kohdunkaulan tilanteen!

Eli me ollaan kypsytelty päivittäisillä kävelyillä ja suppareilla jo sen verran, että edellisestä tutkimuksesta (15.11. 2 cm ja pehmeä) on edistytty ja kaula on nyt edelleen lyhentynyt ja puoli senttiä sormelle auki! Limatulppa oli tädin mukaan jo hävinnyt ja kaula lähes täysin pehmeä. Vauva on täysin laskeutunut ja kiinnittynyt, eikä irronnut vaikka täti vähän tökki häntä päähän tutkiessaan. :-) Tämä kaikki siis on tapahtunut, ja minä olen ajatellut koko ajan, että turhaan itseäni rääkkään niillä kävelyillä! Täti oli tosi iloinen ja innoissaan, ja minua rupesi jännittämään... Tänään aamulla ennen neuvolaa, kun heräsin, tunsin menkkakipuja alamasulla ja alaselässä, mut ne helpottivat kun kävin pissillä (lähdin liikkeelle). Sitten tuon tutkimuksen jälkeen puolilta päivin tuntui kyllä parin tunnin ajan tosi veikeälle, ja menkkamaiset tuntemukset ovat mietoina jatkuneet nyt iltapäivälläkin. Mut ei mitään säännöllistä eikä kivuliasta ainakaan vielä. Kävelin neuvolan jälkeen vielä kirjakauppaan ostamaan kummitytölle synttärilahjaa, eikä siellä kykkiminen tehnyt yhtään kipeää, oli vaan vähän hankalaa kun tuntuu, että vauva oikeasti roikkuu jo niin alhaalla. =) Mulla on nyt oikeasti tosi positiiviset fiilikset tän suhteen, tuntuu, että oon jotenkin jo saavuttanut paljon! Kätilöystävänikin tsemppasi ja sanoi, että tuossa vaiheessa monilla on jo ollut paljon kipeitä supistuksia ja ollaan jo laitoksella! Minä olen ajatellut kyllä vielä itsenäisyyspäivän vastaanotot huomisillalla katsella ihan täällä kotona.

Eli Kandi; pikku hiljaa on pakko uskoa, että kohta se syntyy! Jännä nähdä, miten pitkään tällaista hivuttelua jatkuu ja missä vaiheessa supparit muuttuu kipeämmiksi. Yritän muistaa tulla kertomaan teille, jos käännettä säännölliseen suuntaan tulee tai lähdetään muuten käymään synnärillä.

Jännää! =)

Terkuin Ladie ja pikku-L, rv. 39+5

Vierailija
30/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte ihan hirveesti kirjottanu ja tää jumittaa jotain tämä kone >:/

Masumammalle ekax, että sellanen kun velkaneuvoja on kova sana. Ulosottomiehen kanssa kun ei pysty sopimaan niin ne velat sit siirtyy tavallaan sinne velkaneuvontaan ja saat tehtyä just sellasen sopimuksen kun tarvii, kusipääuomies jää nuolemaan näppejään. Näin ainakin mun tädilläni, en sit tiiä mistä sen velkaneuvojan numeron saa, netistä...?

Tai sossussa varmaan tietäisivät. Ja muuten, kyllä ne asiat aina hoituu, et oo ainoo joka on itkeny raha-asioiden takia ;)

Ei täällä Suomessa nyt ihan nälkään kuolla kuitenkaan..

Joko Aurora on liikkeitä tuntenu? Mustakin olis varmaan paras soittaa neuvolaan niin ei tarvi miettiä...

Viivi, pääsitkö ikinä sinne joogaan? mä arvasin olevani niin laiska etten saa aikasex.. :D

Onnittelut Heinille!!!

Ja onnittelut myös mammanalulle VIHDOIN LIIKKEITÄ!!! :)))

Voi kandi pääsee ihan balettiin tänään, onpa hienoa! Nautiskele nyt siitä sitten.

Mä tyhmä nostelin sellasta painavaa laatikkoa töissä ja alko ihan hirveesti sattuu mahaan.Hyvä kun pääs sit kävelee junalle töistä, jäi käymättä kaupassa. Täytyy ottaa toi mies kantojuhdax kohta kauppaan, pakko sielä vaan on käydä kun huomenna on kiinni. IHANAAA se huominen vapaa, mä voisin jo ihan hyvin jäädä töistä pois :D

Mutta, jatketaan,

Riikka&d 22+4

Vierailija
31/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollutkin tapahtumia enskattarien parin viime päivän aikana. Minä oon ollu töiden ja muiden menojen kanssa niin kiireinen jotten ole ehtinyt edes lueskelmaan teidän viestejä. Aikaa vierähtikin hurjasti!

Heinille sydämelliset onnittelut pienokaisen syntymän johdosta! Toivottavasti niin äiti, vauva kuin isäkin voi hyvin. =)

Kandi, oliko sulla jo neuvolassa se uusi terkka? Jos oli niin ilmeisesti ihan mukava. En siis tarkoita sitä väliaikaista. Mukavaa baletti-iltaa teille.

Masu-mammalla oli huolia, suuria huolia. Kehoittaisin sua ottamaan yhteyttä oman seurakuntasi diakoniin/diakonissaan. Siellä asioista voi keskustella ilman että tuomitaan tai käydään arvostelemaan.

Minä kävin eilen katsomassa tosi, tosi pientä kuukauden ikäistä vauvaa. Oli kyllä suloinen prinsessa. Töiden jälkeen vierailu otti kuitenkin voimille, koska nukuin viime yönä 11 tuntia. Tän päivän ainut ohjelma olikin kampaajalla käynti ja ah, miten ihanalta tuntui kunnon päähieronta. Nyt on hiukset perjantain pikkujouluja varten siistit. Ja vaatteetkin jopa olen löytänyt! Tunika ja hame tuovat kyllä aika selvästi masun esille. Nimittäin viikonloppuna tuo vauvamasu oikein pullahti esiin - onneksi pääsen siskon kanssa shoppailemaan Helsinkiin lauantaina. Silloin vaatteita hankkimaan siis.

Lupailin leipoa suolaisen piirakan iltapalaksi, joten taidanpa siirtyä keittiöhommiin.

Hyvää itsenäisyyspäivää teille kaikille. Minulla se menee töissä.

T. iida-linnea 19+6

Vierailija
32/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteys kunnan velkaneuvojaan, kuten joku aiemmin mainitsi. Meillä oli töissä henkilö, joka ei pärjännyt taloudellisesti, vaikka oli kokopäivätyössä, koska vanhat velat lohkaistiin aina ehti päältä (tiedän, kun jouduin ne tilittämään) ja ulosottoviranomaiset eivät todellakaan ole joustavia. Mutta velkaneuvoja pystyy sopimaan yleensä asian. Sinne vaan yhteys.

Mykiskö kyseli hikan perään..No, tämä pikkumies hikottelee varmaan 3 kertaa päivässä, yleensä hikka alkaa, kun juon paljon vettä.

Tänään oli neuvola ja kaikki muuten ok, mutta hemppa taas laskenut tuplaraudasta huolimatta.

Onnea Heinille!

Helgalle tsemppiä ja onnea, unohdin tuolla helmikuisissa onnitella sinua, mutta tosi hienoa, että teillä tärppäsi!

sjt+pikkumies 32+0

Vierailija
33/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Täällä kun on useat enskat laittaneet omia masukuviaan julkiseen katseluun noin isommilla raskausviikoilla, niin laitampas minäkin vertailun vuoksi alkuviikkojen kuvan... Meinaan kun oon noita teidän kuvia kattonu niin oon vaan miettiny että mitenkäköhän iso maha sitä meitille tulee jos nyt jo pullottaa tähän malliin ja raskausviikkoja on 7+2... Liekö siellä useampi asukki kerralla... Kun esim. [b]Mykerinoksen[/b] masu ei mielestäni ainakaan näytä hirmu isolta viikkoihin nähden! Tietty jokaisen masu kasvaa miten kasvaa, mutta omaa tilannettani vaan tässä ihmettelen, että miten se masu jo näin aikaisessa vaiheessa pullahti esiin! Paino ei ole vielä noussut ollenkaan, mutta jostain tuo maha kuitenkin on ilmestynyt! Hih :)[/color]

Tässä siis linkki: http://www.aijaa.com/viewer.php?id=177742

Vierailija
34/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kun olette ahkerasti kirjoitelleet tänään, meni ikuisuus lukiessa kaikki läpi... Toivottavasti jotain jäi mieleen!

Päivä taas hurahtanut nopeasti, mutta onneksi olen saanut hyödyllistäkin aikaiseksi. Nyt on 6 isoa Ikean kassillista tavaraa viety kirppikselle ja lisää pitää viedä kunhan ensin saavat myytyä noista osan. Siinä kun laittelin tavaroita pöytään ja järkkäilin niitä, oli mennyt 1½ tunnissa jo reilut 40 euroa, eli ihan lupaavalta näyttää:))

Mykis, kiitos linkistä. Kyllä se toimi kun otin yhden välilyönnin siitä pois:=)

Kaima, kiva kuulla sustakin. Ajattelin jo että olet laitokselle karannut, mutta et sentään vielä!=)

Makkaralle mukavaa itsepäisyyspäivää miehen kainalossa, nauttikaa pyhästä:=)

Poppis, Mykis ja Peipposka ainakin kommentoi tota meidän Poitsun rauhallisuutta, kiitos:) Tosiaan kun se liikkuu, tunnen liikkeet aivan selvästi ei tartte kuulostella eikä miettiä että liikkuuko vai ei. Istukka on edessä, joten se vaimentaa vielä varmaan vähän. Lääkäri sanoi että jos jtp liikkuu, on ok. No nyt olikin pitkä väli ke aamusta eilisiltaan. Just kun täällä eilen valittelin ettei tunnu mitään, niin jaksoikin rummutella tuolla iltasella aika lailla. Eli taas kaikki hyvin:) En osaa huolestua kun en ole tottunutkaan liikkesiin kun muutamana päivänä viikossa, mutta kai tässä pakko on alkaa vähän niitä seurailemaan ettei mikään vain vialla ole. Tosin Poitsu on ollut pää alaspäin peppu ylhäällä jo rv12 alkaen, eikä ole sinä aikana kääntynyt luulltavasti kertaakaan ympäri tai tehnyt " voltteja" . Ainakaan omien tuntemusten + ultrien perusteella...

Siru, olipas sulla outo psykologi. Mä olen ihan liian intoilija ton siivouksen suhteen myös ja 5 päivää voin olla siivoamatta, sit taas tartuttava " moppiin" . Eli meillä ei onnistu se että olis sotkuista tai tavaroita joka puolella. Tai sit mun vaan on jotenkin siihen totuttava, mikä tuntuis TOSI vaikealta:( Ja ON iso ikävä entistä kroppaa ja vaatteita, ennenkaikkea vyötäröä ikävöin kun se on kadonnut taivaan tuuliin;)

Ladielle lähettelen suppareita jospa saisitte sen nyytin piakkoin kainaloon!!!

Mammikselle onnittelut ekoista liikkeistä, mahtava tunne vai mitä! =)

Titi olikin jo laittanut masukuvia, voin laittaa linkin omiin kuviini. Noissa tilanteet rv 24, 26 ja 28. Jos kiinnostaa vertailla:) Saattaa tosin sullakin olla turvotusta joka laskee vähitellen..

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=vie…

Mut nyt jatkamaan lätkän katselua, 3. erä alkaa kohta (Jokerit-Kärpät)

Aurora + Poitsu rv 28+3

Vierailija
35/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesis: Kuinka sulla on viikko jo noin paljon?! Yli puolivälin. Vasta lähdit tänne O-puolelle tuolta kuumeilemasta ;) Kylläpä aika kuluu SIIVILLÄ.

Titi: Sulla tosiaan on masu pullahtanut. Mulla tuntuu vasta nyt, että masua ei oikein kohta voi enää piilotella!

Onneksi toinen siskoistani lähti tänään synnyttämään, niin saan mamma-housuja itelleni ;) Kävin synnytyssalissa asti siskoani moikkaamassa ja pitämässä seuraa reilun tunnin verran (miehensä joutui lähtemään käymään töissä) Kätilö sanoi, että jos ei aamuun mennessä synny, niin sitten vauhdittavat lääkkeillä. Eli huomenna viimeistään pitäisi pienen nähdä päivänvalo :)

ON: Ei ihmeitä. Vointi hyvä. Hieman väsynyt ja välillä ällöttää, mutta muutoin olot jees! Rinnat on paisunut jo kiitettävästi ja ovat aamusin todella kipeät. Mies naureskelee, kun aamulla kävelen vessaan rintojani käsillä kannatellen :D

Hyvää itsenäisyyspäivän aattoa kaikille!

T:Remukkarv 13+3

Vierailija
36/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunpa tännekin kertomaan..

Eli siis tänään oli eka neuvolakäynti ja hyvin meni =) Otettiin hemoglobiini, 155 oli arvot, eli todella hyvät. Punnittiin ja juteltiin niitä näitä.

Neuvolatäti oli kirjannu äitiyskorttiin, että tänään olisi menossa rv:t 8+4, vaikka ite oon saanu laskettua et olis menossa 8+2.. Ja lasketun ajan sain ite 15.7.2007, mutta taas neuvolatäti sai 13.7.2007.. No kaipa se selviää sitten ekassa ultrassa, missä sitten mennään " IHAN OIKEESTI" ..

Yritmme saada sydänäänet kuuluviin, mutta ei kuulunu mitään.. Oli vähän pettymys =( Mutta kuulemma harvemmin ne vielä tässä vaiheessa kuuluukaan. Joten ei kai sitä tarvi mitenkään huolestua =)

Seuraava neuvola on mulla jo sitten jouluviikolla, tiistaina 19.12. Sillon ne ottaa multa tarvittavat verikokeet ja yritämme vielä uudemman kerran kuunnella sydänäänet.

Että semmosta tällä kertaa..

:) Lisbet + " Viivi"

Vierailija
37/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#FF0000]

Eihän täältä malta pysyä poissa...

[b]Mammanalulle[/b] kovasti voimia vaikeaan tilanteeseen! Hyviä neuvoja olitkin saanut, velkaneuvojaan mäkin ottaisin yhteyttä. Ja tosiaan varmasti jokainen (ainakin opiskelija...) on joskus venyttänyt penniä. Uskomattoman vähällä sitä loppujen lopuksi tulee toimeen. Mä säästin aikanani mm. syömällä aamuisin puuroa (leipä ja juusto tuntui hirmu kalliilta), leivoin itse kaikki leivät & sämpylät, minimoin puhelimen käytön lähes nollaan (soitin " pommeja" vanhemmille kun halusin jutella :) ja myin huuto.netissä kaiken tarpeettoman kaapista. Pahin virhe oli mennä ruokakauppaan nälkäisenä tai ilman ostoslistaa tai ostaa kalliita eineksiä. Eihän tällaisilla ihmeitä tehdä, mutta pääsee ainakin hyvään alkuun. Eikä se vauvankaan tarvitse ihan hirveästi rahanmenoa tarkoittaa: kirpparit ja kestovaipat on kova sana.

[b]Remukka[/b] ihmetteli mun viikkoja, samaa mäkin aina päivittelen. Niin se aika vaan rientää! Pian oot säkin jo puolivälissä, ennen kuin huomaatkaan ;)

[b]Titillä[/b] jo pullottaa masu, saattaa kyllä olla turvotusta. Mä olin ihan pulassa juuri viikoilla ennen 10, kun mitkään omat housut ei menneet päälle ja äippävaatteet oli ihan liian isoja. Sen jälkeen menikin tavisvaatteet taas hyvin, kun turvotus hellitti ja yhtäkkiä siinä rv 18 pullahti kunnon pallo mahan paikalle ihan muutamassa päivässä. Ja taas oli vaateongelmia ;) Sun kannattaisi metsästää jotain säädettäviä äitiyshousuja, missä säätövara kattaisi niin alku- kuin loppuraskaudenkin. En kyllä tiedä, onko moisia edes olemassa, meikäläinen viritteli ties mitä systeemejä huosuihin. Ja Amy täällä aikanaan vinkkasi sellaisesta systeemistä, kuin belly belt. Löytyy googlettamalla esim. http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/ Tuntui musta vähän kalliilta, joten ompelin itse vastaavan: hyvin toimi!

*Haukotus*

Nyt nukkumaan!

Kauniita unia ja enkelien kuvia kaikille enskattarille!

Kesis

Vierailija
38/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#FF0000]

Tätä se teettää tähän aikaan illasta: Tarkoitin tietysti Masumammaa enkä Mammanalkua.

Anteeksi kovasti sekoiluni nikkien kanssa.

Taitaa tosiaan olla parempi siirtyyä unten maille!

Kesis, taas

Vierailija
39/40 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi: Meidän koiruus (beauceron) ei oo ollu juuri moksiskaan vauvasta. Sillon tällön saattaa käydä käsiä nuolemassa tai haistelemassa silmien rähimiä, mutta eipä muuten juuri välitä. Eli ihan kivasti on menny. =)

Aurora: Katoin ne 24, 26, 28 viikkojen kuvat... Sivulta päin ei juuri eroa huomaa, mutta EDESTÄ. =) Aivan ihana... Siitä sen mahan kasvun huomaa tosi hyvin. :)

Eipä muuta...

Burde ja Penni (2kk)

PS. Joku kaipaili omaa kroppaansa (siis vanhaa =)). Mä kaipasin kans... lähinnä siks että olisin saanu lempifarkut jalkaan jne... Nyt vihdoin 2kk synnytyksen jälkeen voin taas niitä käyttää, mutta oma vanha kroppa on silti historiaa. =( Rinnoissa, koko mahassa, lanteilla ja reisissä on raskausarpia, mahassa läskilöllykkä ja ylimääräsiä kiloja... :S Noh... Kaippa tähän uuteen kroppaan tottuu. Ei vaan tartte haaveilla bikineistä ens kesäksi.

Vierailija
40/40 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin puoliks unessa pikaiset ultra kertomukset...

Joo Takiainen on 99% varmuudella oikeassa paikassa! Eipä siellä muuta sitten näkynytkään kuin se pienen pieni musta piste.

*Ihana musta mollukka*

Ja tosiaan ,mulla on mitä ilmeisemmin kohdun kasvukipuja, tosi rankkoja vain, jostain pirskatin kumman syystä...! Mutta koska lääkäri setä sai mun viikoiks vain 4+2 tänään (ja itte oon saanu viikoiks 5+1) niin uusinta ultra otetaan ennen joulua, olikohan se nyt sit öö...21.12? jouluviikon torstai se kuitenkin on ja varmistetaan ettei munasarjan suulla ole toista alkiota.

Nyt se " suu" oli yhtä " rypälemäistä" mössöö, mistä ei oikein saanu selkoo mitenkään päin, kun ilmeisesti siihen on just sit kasvamassa keltarauhanen.

Ja sillon kun on se toinen ultra aika, pitäis näkyä myös sykkeen... Niin lekuri mulle vähä lupas.. Kysyin siltä, et missä vaiheessa näkyy syke, niin sano, et 19pv näkyy jo... Otin varmemman päälle ja pari päivää myöhemmin sen ajan, jos siitä jotain apua ois!

Nyt sit jännitetään pari viikkoa vielä.. Sanoi tosin se lääkäri, et limakalvo on todella paksu, mikä on erittäin hyvä merkki?? Hmm..eipä viime kesänä ultrannu lääkäri sanonu mulle mitään mun limakalvon paksuudesta!

Mutta nyt kello sen verran, et nukkumaan ja silitteleen takiasta massun läpi, että joskos se jaksais vaan mukana roikuskella tällä kertaa ja tehä musta/meistä maailman onnellisempii ihmisii.

Pssttt, Joku muukin " vanha" tuttu oli täällä...Hitsi nyt unen pöpperössä enää muista kuka ja mitä piti sil sanoo!!! Huomenna uusiks..