**~** Enskattaret tiistaihin **~**
Ja tässä maanantain jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8997449&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (40)
Tosiaan maanantai meni hujauksessa, jalat oli tosi puuduksissa ja muutenkin oli jotenkin kankea olo. Loikoilin tossa päivän ja kun mies tuli kotiin lähdettiin käymään lastentarvikkeessa. Ostettiin pinniksen suojat + pussilakana samaa sarjaa ja sit toinen jalusta meidän Gracon autobabyyn että molemmilla sit oma jalusta omassa autossa:) Ei tartte turvavöiden kanssa viritellä, kun talvipakkasissa edessä lähtö autoilemaan...
Eli nyt kasassa sänky, hoitopöytä, hoitoalusta, petivaatteet, vaatteita jonkin verran (Ehkä liikaakin), sitteri, autoistuin ja vaunut. Kaikki pikkutilpehööri siis vielä hankkimatta. Ollut varmaan sata kertaa esillä, mut laittakaahan linkkejä tai vinkkejä mitä hankkia?? Kun eihän tässä ole enää kun 2½kk aikaa *kääks* Äp:n pitäisi kans tulla torstaihin mennessä!
Burde, kävin sunkin masukuvia kurkkimassa:)) Sulla tulikin tosi aikaisin pikku kumpu näkyviin, mut lopussakin sulla oli vain se maha, ei mitään ylimääräistä missään muualla. Eli sulla oli vain tuo pallo tossa edessä.. Kukas sulle muuten vinkkasi mun kuvista? Eikös alakin pikkuhiljaa mullakin jo näyttää vauvamahalta?:)
Tervetuloa kaikille uusille joukkoon mukavaan, rohkeasti vain kirjoittelemaan!
Laitan nyt vielä tähänkin jos joku ei eilistä pinoa ehdi lukea, eli heini laittoi viestiä. Ma syntynyt tyttö klo 14:25 52cm ja 3,6kg :)
Onnittelut tytöntylleröstä, jonka laskettuaika taisi olla jos oikein muistan vasta 26.12.2006:))
Nyt taidan painua pehkuihin, huomenna ois edessä kirpparitavaroiden vienti sinne itsepalvelukirppikselle. Hirveä homma oli hinnoitella kaikki ja nyt vielä pitäis lastata ne autoon ja ajaa viemään sinne:(
Mutta jos edes puolet menisi kaupaksi, niin jo tulisi tilaa meidän varastoon:))
Aurora + Poitsu rv28+3
ps. Poitsu ei ole taas liikkunut viime keskiviikon jälkeen lainkaan, pitäisköhän huolestua....
[color=#0000CD]Jey! Veronpalautukset on tilillä ja mä sain heti aamusta kauheen shoppailufiiliksen! =D Jospa malttais odottaa, että kaupat aukee! Nyt oon myös valmistautunut siihen, että kaupat on huomenna kiinni eli luonnollisesti tänään pitä mennä johonki isoon kauppaan ostaan kaikki nurkat säilykkeitä ja ruokaa täyteen, että pärjätään! Hassu mikä hassu. =D
Heinille onnittelut tytöstä! Justhan sä viikonloppuna kirjoittelit, eikä mitään ennakoivaa ollut?! Noin ne sit vaan yllättää! =D
Sere: onko sulla tullut jo ihan homona painoa kun laittavat sut sokerirasitukseen? Kun en tiennyt, että normipainoset sinne joutuu..(t. hysteerinen painonkyttääjä-rasitettu itsekin. =D)
Hermionen suojelusenkelit on todellakin olleet tarvittaessa paikalla!! Ihanaa, että ei käynnyt pahasti! Tollanen säikäyttää kyllä varmasti ihan helvetisti. Paljon jaksuja henkiseen parantumiseen! *hali*
Livelle jaksuja huonovointisuuden kanssa! Saahan sinne neuvolaan jo soittaa! Saatpa sitten jo ajan sinne..itse kävin ekaa kertaa neuvolassa rv 9+0 ihan innoissaan..=)
Viivikin on vaikka kuinka pitkällä jo! =) Jaksamista luumutaisteluun! =D Mä en tiedä oikein mitään muutakaan konstia..=/
Hoytille ja greetakselle onnea pienestä vikuroijan näkymisestä ultrassa! =)
Remukka: tervetuloa vaan rohkeasti tänne kirjoittelemaan..Ei mee kun hetki kun säkin ihmettelet jo olevasi puolessavälissä! =)
Ladielle jaksuja Kelan pyörityksessä! On muuten yks tylsimmistä asioista mitä tiedän! =) Kohta tuleekin vauva viemään kaikki tylsät ajatukset pois!!! =)
Mammiksen kylpyläsuunnitelmat miehen kanssa kuulosta ihanilta!! Mä odottelen vielä, että mies veis mut häämatkalle! =D
Titille tervetuloa tänne puolelle uudestaan! Nyt ei sitten lähdetäkään enää pois! =)
Kipalle kans tervetulotoivotukset! =)
Helgalle onnea tämänpäiväseen ultraan! Toivottavasti siellä jo jotain näkyy! =)
Aurora: ootko oikein kuulostellut niitä liikkeitä? Musta tuntuis aika hurjalta jos en ois moneen päivään tuntenut liikkeitä, mutta räpsy onki sellanen, että hyvä jos tunnin on hiljaa! =) Mutta jos ei vieläkään oo tuntunut mitään niin menehän soffalle vaikka kyljelleen (kuulemma vielä vasemmalle kyljelle), juo jotain mehua tai syö suklaata tms. ja kuulostele. Eikös sulla ollut se istukka edessä vai muistanko väärin? Kyllä se poika siellä varmaan liikkuu, mutta on vaan sulta jäänyt tuntematta? Jos YHTÄÄN huolestuttaa niin soita rohkeasti neuvolaan ja kerro asiasta niin pääset ihan varmasti kuunteleen sydänääniä! =) Ja hauskaa kirpparipäivää tänään! =)
Tästähän voi pian lähteä suihkuun ja venailemaan kauppojen aukeamista!! Jey! =D Ihanaa tiistaipäivää kaikille ja muistakaa ostaa ruokaa, että pärjäätte huomisen! =D
t. poppis ja räpätti rv32+6
mä kans kuulin että Heini on saanut pikkuprinsessan! Ihan kivan kokoinenhan tuo on, vaikka reilusti etuajassa syntyikin. Oih ja voih, mahtaa olla sekin Enskavauva suloinen...
Aurora, mulla oli muutama viikko sitten kans kolmisen päivää niin, etten tuntenut liikkeitä. Mut mun käsittääkseni niistä ei vielä tarvi huolestua - korjatkaa heti jos olen väärässä!! Meillä tuo hiljaisuuden aika oli kirjaimellisesti tyyntä myrskyn edellä; sen jälkeen vauva aloittikin sitten oikein mega-aktiivisen jumppailun, joka ei ole vieläkään hiljentynyt...tuntuu, että se on ihan koko ajan hereillä!!
Äh, nyt pitää aloittaa hommat. Helgalle pidän peukkuja tämän päivän ultraan, tänne sitten heti kertomaan uutiset ja rohkeasti mukaan :)
Tididii - tänään pääsee jo kotiin!!!
Makkara 30+1
Sulla on jo viikotkin yli sen maagisen 12, joten onnittelut :). Morotukset myös hoytille, livelle ja muille alkumatkan enskoille - (poppiksen sanoja lainatakseni) pian mekin huidellaan kaikki yli puolenvälin! Mukavata itsenäisyyspäivän aattoa! Peipposka 10+3
Ja älä panikoi,jos ääniä ei kuulu, sillä ei ne varmaan kaikilla kuulu ilman doppleria. Tsemppiä! Ps. Ja tämä kaikki siis lukemani perusteella, kun tuota omakohtaista kokemusta ei vielä ole :)
Ihanaa, huomenna on taas vapaapäivä. =)
Mies eilen ihmetteli, kun sitä niin ilosena päivittelin, että onko töihin todella noin ikävä mennä kun kuitenkaan ei enää ole töitäkään jäljellä kuin nelisen viikkoa. Ja sanoi sitten, että varmasti tulee vielä ikävä töihin, kun saan sitten röhnöttää päivät pitkät kotona vauvan kanssa.
No, en mä nyt tiedä onko tänne niin inhottava tulla, mutta onhan se ihanaa kun saa nukkua! =)
Ladielle jaksamista byrokratian keskelle.
Noiden kela-asioiden kanssa väkertely on kyllä välillä yhtä tuskaa.
Muistan itsekin, kun joskus on niiden kanssa joutunut pähkäilemään.
Onneksi ei nyt muutamiin vuosiin ole tarvinnut, mutta nythän sitä joutuu taas sielläkin asioimaan ainakin tuon vanhempainrahojen sun muiden osalta.
Tervetuloa KAIKILLE uusille joukkoon. =)
Titi-uu oli mietiskellyt noita ultrajuttuja, niin yleinen käytäntö on varmaankin se että ekan kerran ultrataan joskus viikoilla 11-13+, kun on sen np-ultran aika. Useimmilla paikkakunnilla tarjotaan käsittääkseni se kaksi ultraa, np ja rakenne. Mutta, tässäkin on sitten niitä poikkeuksia joissa tarjotaan vain toinen ja toisen joutuu kustantamaan itse yksityisellä. Tai sitten jossain voi olla niinkin hyvin, että tarjotaan useampi ultra.
Jossainhan voi olla neuvolassakin nuo ultralaitteet.
Aika kuntakohtaista siis.
Meillä Espoossa oli kaksi ultraa, mutta myös me kävimme varhaisultrassa viikolla 7+ yksityisellä.
Ultrassa ei kuulunut sydänääniä (jos olisi ollut kaiuttimet siinä laitteessa, niin ehkäpä olisi kuulunutkin, tiedä häntä..), mutta sydämen syke näkyi selvästi.
Pitipä munkin käydä vilkuilemassa Burden kuvia. =)
Katsoinko oikein, että teilläkin mahtaa olla rotikka?
Siinä yhdessä kuvassa kun oli koiruus mukana.
Mites koira on ottanut vauvan?
Auroran massu on alkanut kasvamaan. =)
Kiva juttu.
Siitä se lähtee.
Sulla oli ollut aika paljon väliä masukin liikkeistä.. onko kaverista kuulunut mitään?
Itse huolestun aika herkästi, jos möttönen on ollut hiljaisempi jonain päivänä ja välillä sitten koitan napostella jotain vähän makeampaa, että saisin kaverin liikenteeseen.
Luulen kuitenkin, että on ihan normaalia olla välillä vähän rauhallisempikin, mutta tietysti oman mielenrauhan vuoksi voisi olla hyvä soitella neuvolaan, jos ei masukista rupea kuulumaaan mitään.
Itsellä tuo kynnys soittaa neuvolaan on välillä jotenkin turhan suuri.
Ainakin tuntuu siltä.
Mammanalun kylpyläsuunnitelmat kuulostavat hyvältä.
Oishan se ihan kiva päästä vähän rentoutumaan.
Nauttikaahan lekottelusta. =)
Tuosta mahan kovuudesta vielä niin, maitotuotteet valitettavasti kovettavat vatsaa entisestään, jos niitä liikaa nauttii. Ei sillä tykkään maidosta ja jogurteista, mutta näin oli jossain ummetukseen liittyvässä artikkelissa. Tietysti sitten jos on yliherkkyyttä laktoosille, niin sittenhän tilanne on päinvastainen.
Lakritsin ja kahvin yhdistelmä tuntuu mullakin toisinaan toimivan, mutta lakritsiahan nyt ei ihan hirveästi tässä tilassa saisi syödä.
Leenuliinu ehdotti rusinoita.
No juu, tuota olen itsekin miettinyt.
Tykkäsin rusinoista joskus pienempänä, mutta nyt en ole kuivattuja rusinoita syönyt aikoihin. Pitäis varmaan maistaa. Pullassa en niistä kyllä tykkää, mutta en kyllä tykännyt silloin pienenäkään.
(.) Ei mitään kummoisempia.
Möttönenkin on ollut taas viikonlopun jälkeen vähän rauhallisemmalla päällä eikä potkuttele niin ahkerasti. Möyrintää tuntuu kuitenkin olevan aina silloin tällöin. Tuntuu jotenkin siltä, että tykkää enemmän myöriä kuin muksia. =)
Ehkäpä parempi niin.
Viime yönä tosin olen muistelevinani, että tunsin tuota möyrintää aina silloin tällöin ja taisinkin sitten nukkua aika huonosti, kun aamulla bussissa väsytti taas ihan kiitettävästi.
Mitä lie pienoinen touhuaa.
Nyt tarttee varmaan taas lopetella tätä raapustelua ja jatkaa hommia, kun kello menee vinhaa vauhtia eteenpäin.
Mukavaa tiistaita kaikille!
-viivi ja onnimöttönen rv26+4
Ja hurjasti onnea Heinille, voi juku kun ei noista masuasukeista koskaan tierä..
Tikru, vai käyrät siellä kertoi supisteluista, onkohan seuraavaksi teitin vuoro =))
Pääasia et Simppiksellä kaikki hyvin!
Mammis, kiva kun saatte uuden keittiön. Mun mielestä keittiö on tosiaan talon sydän ja kun ihastuttiin tähän nykyiseen taloon, niin keittiö on ehdottomasti tässä parasta.
Sulla on ollu ikäviä jalkakramppeja, mullakin oli niitä juuri tohon aikaan, mut ovat menneet ohi. Mäkin syön tota magnesiumia....liikunta tai pieni venyttely silloin tällöin saattaa myös jeesiä :)
Jushka, kiva kun pääsee ennen joulua vielä ultrailemaan. Toi väsymys on mulla tullut vasta tässä vaiheessa raskautta....mutta sit täytyy vaan osata ottaa iisimmin =)
Makkara, vai oli sulla kivat juhlat :)) ei toi juhliminen oikeen taira olla meikäläisenkään mielipuuhaa tällä hetkellä. Toivottavasti saatte maalauksen kunnialla tehtyä..meilläkin on se edessä tai siis miehuuden piikkiin täälläkin laitetaan =)
Poppis, sulla ei ole enää pitkä matka " lomalle" , kivaa :)) Se on aika ikävää, jos ei immeiset saa olla joskus masentuineitakin....oli sitten raskaana tai ei :) ei tää raskaus nyt ole ollut sellaista ihanaa odotusta, mistä toiset hehkuttavat. Vaikka onnellinen olenkin, enkä halua vähätellä muuten mitään.
Mäkin olen lukenut noista kivunlievityksistä...ja niissä kaikissahan on myös huonot puolet. Tosin siinä vaiheessa kun sitä on kipeimmillään, sitä haluaa kivunlievitystä kaiken uhallakin.
JA Kandilla on pikkuinen Muhku siellä täysin tulovalmiina, jännää teilläkin syntyykö ennen joulua vai ihan jouluna =))
Sere, eikös se paino nyt saa noustakin, jokaisella nousee omaan tahtiin....mutku ne siellä neuvolassa tuijottavat niitä kaiken maailman käyriä ja niiden mukaan sit pitäis aina mennä :) Oli varmasti kiva, kun miehuuskin sai tuntea pikkuisen liikkeet!
Hermione, kylläpä oli hurja juttu sulle ja vaavilla sattunut! Onneksi olette molemmat siitä selvinneet ja toivottavasti henkinen puolikin siitä pikkuhiljaa rauhoittuu, voimahaleja täältä :)
Livelle jaksuja sinne pahoinvointiin :)
Viivi, mulla on nyt pysynyt vatsa kunnossa, ku joka aamu syön puuroa. Muuten sitten popsin paljon hedelmiä...ja ainakin toistaiseksi vielä ok. Varmaan jossain vaiheessa taas sullakin helpottaa, nyt jos vauva siellä oikein kasvaa ja sillä sitten rutistelee oikein urakalla suolistoa :)
Onnea Hoytille ja Greetakselle ultrasta!
Auroralla olikin jo vauvamasu tullut esiin :)) odota vaan ku jonain aamuna huomaa herätesssä, miten se on vallan innostunut paisumaan =) teilläkin alkaa olee kaikki oleellinen jo matkassa. Ton linkin alla on ainakin joitan oleellisia tarvikkeita...lisäksi se nenän niistäjä on kait aika hyvä juttu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=6062300&p=1&tmode=1&smode=1 .
Leenuliinu, nyt en tiedä miten paljon tai pitkään suositellaan lentämistä, mut mennään ainakin sinne 30 kympin puolelle. Aika rankalta toi sun reissu kuulosti....ku mulla teki jo tiukkaa 4 tunnin seminaari, vatta särki seuraavan yön oikein urakalla. Kandee tosiaan ottaa iisimmin, ettei liikoja rasita itseään :)
Remukkakin vaan rohkeesti tänne puolelle, tervetuloa :))
Kipalle myös onnittelut raskaudesta ja tervetuloa!!
Missä AA luuraa? onko flunssa jo parantunut?
10 päivää enää töitä, huijaa miten ollaan jo tässä vaiheessa!! Tänään nautin taas vapaasta ja huomenna mennään tuttaville syömään oikein hirvenpaistia, nam! Masu on taas jostain ärsyyntynyt, ku eilen illalla innostui supistelemaan. Ja nyt aamusta jatkaa....kaipa se siitä, eipä tarvii taas rehkiä...maata vaan.
no kun yritin sitä masukuvaa tänne laittaa jo kerran, niin täytynee vielä kerran kokeilla:
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=176013
Kivaa tiistain jatkoa ja mukavaa itsepäisyyspäivää huomiselle!
Mykis ja Hippis 31+3
.....hain näiltä sivuilta sen sanoilla: mitä tarvikkeita - ja laitoin 6 kk:n takaiset viestit.
mykis
Heips!
Titille nopeasti tulin vastailemaan: Eli ei siis vielä kuunneltu sydänääniä vaan sydän näkyi ultrassa ja pystyi seuraamaan, että se pompotti ihan hirmuista vauhtia!:) Minä olen käynyt ylioppilaiden terveyshuollossa, eli YTHS, ja siellä ihan normaalilla gynellä. Katsottiin tosiaan se, että onhan sikiö elävä. Helpotti kummasti tätä odottelua. Ei täällä muuten kaupungin puolesta olisi kuin yksi ultra, mutta esim. np ultraan ollaan menossa yksityiselle kun se on aika ratkaiseva ja sitten rakenne käydään kaupungin tarjoamana.... :) Että semmosta.
Oikein mukavaa päivää kaikille!
Kirjoittelen taas kunhan töiltäni ehdin.
*greetas*
Titi & Kipa ¿ tervetuloa joukkoon! :)
Burde oli laittanut linkin kuviin ¿ ja kyllä hymyilytti kun katselin niitä!!! Ihania kuvia! :))
Auroralla on jo hankinnat tosi hyvällä mallilla! :)
Helgalle tsemppiä ultraan, tule sitten kertomaan kuulumiset! * nostaa peukkua *
Viivikin odottaa innolla huomista vapaapäivää! Samma här! :) Tykkään kyllä käydä töissä, mutta kyllä mäkin odotan sitä mammaloman alkamista innolla. Jos sitten oikeasti sais vähän nukuttua (mun tuurilla ei) ja höpsötellä ja valmistella kotia Tiitiäisen saapumiseen. Aion silloin ottaa mummoni meille tuolta Keski-Suomesta asustelemaan vähäksi aikaa. Hän on minua pienenä hoitanut ja minusta olisi ihana pitää nyt hänestä huolta. Hän on jo 96-v, mutta asuu edelleen yksin, eli kaipaa lähinnä vain seuraa ja että joku laittaa vähän ruokaa sekä huolehtii lääkkeistä. Täytyy sitten kuulostella omaa olotilaa siinä vaiheessa, mutta sellaset ois suunnitelmat. Nyt kun uuteen kotiinkin sitten tammikuussa mahtuu, siellä on mummolle ihan oma huone & wc..
Poppis meinaa shoppaileen! Mäkin ajattelin livahtaa lounaalla käymään Jumbossa, ois vähän ¿asioita hoidettavana¿. ;) hih! Ihan oikeesti, pitää käydä ostaan äidille Stockan lahjakortti ¿ sillä on tänään synttärit! Jos vaikka samalla reissulla tarttuisi mukaan se kiva musta mekko/tunika-jutska sieltä Lindexiltä..
Pakko hehkuttaa että eilen illalla mä sitten mitä suuremmalla todennäköisyydellä tunsin Tiitiäisen ekat liikkeet!!! Istuin pöydän ääressä ja masu oli silleen jänskästi vähän reittä vasten ja sinne sivuun sitten tuntui sellasia ¿muljahduksia¿.. Hui :) Lähetin heti miehelleni viestin että sun lapsesi taitaa nyt potkia mua.. Se oli juuri nukahtamassa mutta tuli niin onnellisen oloinen uninen viesti takaisin että! Mua sit vaan hymyilyttää.. Vaikka taas kerran heräsin keskellä yötä pariinkin otteeseen siihen että molemmat pohkeet kramppas. :( Grr.. Alkaa pian loppua kärsivällisyys. Ei ne äidin ostamat unisukatkaan siis auttaneet. Höh. Ja tosiaan liikuntaa ja venyttelyä harrastankin (käyn 4h vkossa jumpassa ja pari kertaa kävelyllä).. No jotain positiivista, varasin sen kylpyläreissun meille! :))) 1.1. mennään ja 2 yötä ollaan. Varasin miehelle sellasen ¿tosimiehen¿ hoidon ja itselleni myös vähän hemmottelua. AH! Kyllä nyt jaksaa kun on jotain tuollaista mitä odottaa..
Kauhian pitkä stoori tuli.. ;) No, reipasta päivää kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 22+4
Ensiksi suuren suuret onnittelut tuoreille äideille ja perheille pienistä ihmeistä, eli [color=deeppink]Lill_Sis:lle[/color] ja [color=green]Heinille[/color] [color=red]ONNEA[/color]!
Hermione oli joutunut kokemaan kauhunhetkiä liikenteessä. Onni onnettomuudessa (kirjaimellisesti), kun ei käynyt pahemmin!! Järkytyksestä toipuminen voikin sitten viedä pidemmän aikaa, mutta toivottavasti sekin aikanaan helpottaa.
Ja tervetuloa uusille tulokkaille, ketäs kaikkia niitä olikaan... Ainakin Titi, Kipa, Live...
Vai on poppiksella tiedossa shoppailupäivä. Pitää varmaan itsekin lähteä jouluostoksille tuhlailemaan. Vielä olisi jokunen paketti hankkimatta ja ajattelin, että josko sitä laittaisi jotain kivaa Rumpalillekin, ehkä vuodevaatteita ja sen sellaista ja jotain pientä lelunmoista. Pitäisi vissiin hommata myös niitä pieniä hoitotarvikkeita, kuten tuttipulloa ja tuttia. Niitä meillä ei vielä olekaan. Katsoo nyt, mitä tuolta kaupungilta tarttuu kyytiin.
Mammis oli tuntenut liikkeitä, ihanaa! Kun on kerran tuntenut, niin tietää, mitä odottaa ja sitten niitä alkaakin tuntua päivittäin.
Auroralle tsemppiä liikkeiden metsästykseen. Tuskinpa siellä kohdussa mikään hätä on vauvalla, jospa se potkiskeleekin vaikka selkään päin, jolloin niitä potkuja voi olla vaikeampi huomata. Voithan toki soittaa neuvolaan, jos oikein huolettaa, siellä osataan parhaiten neuvoa :)
Burdella oli kivoja kuvia! Vastahan sinäkin vielä kirjoittelit täällä o-puolella :O Äkkiä kuluu aika.
Täällä oli puhuttu joulusta. Yksi jouluihminen ilmoittautuu o/ Olen aivan myrtynyt mytty, kun ei ole vielä lunta. Ei tunnu joulunodotuskaan samalta :p Olisin alkanut laittaa joulua kotiin jo marraskuun puolessa välissä, mutta mies hillitsi minua ja minun jouluintoilua. Olen siis laittanut joululaulut soimaan ja koristelut käyntiin " vasta" nyt joulukuun puolella :D
Omaan napaan ei uutta, paitsi että tuntuu, kuin mun maha olisi nyt aivan viime viikkoina pompannut kunnolla esiin. Se tuntuu aivan valtavalta ja mun olo on välillä todella kömpelö! Ei meinaa sohvalta ja sängystä ylös päästä tuon mahan kanssa :/ Kävely sentään sujuu vielä ihan normaalisti, ei ole maha hidastanut tahtia eikä myöskän mitkään kivut tms. Ei siis tarvitse vaappua eteenpäin, vaan voin kävellä ihan selkä suorassa ja suoraa linjaa :D
Pitääpä varmaan laittaa uusia masukuvia tässä jahka joudan.
Rumpali on nyt viihtynyt useampia päiviä poikittain. Tuntuu oudolta. Nyt se tosin taisi viime yönä kääntyä takaisin istuvaan asentoon. Ymmärtäisi nyt pikkuinen kääntyä raivotrajontaan, mutta ei. Oliko se mykikselläkin sama juttu, että pikkuinen istua könöttää ihan tyytyväisenä? Pelottelevat jo kääntämiselläkin neuvolassa :)
Pitää pian lähteä liikenteeseen, jos haluaa välttyä pahimmilta ruuhkilta kassajonoissa.
Han ja Rumpali 31+6
Aurora: No kyllä on ihan selkee vauvamaha sulla!! Ihanasti näky siitä kohtu ja sen muodot!!! :)
Vai on Poitsu harvakseltaan liikkuvaa sorttia. =) Mä olin loppuraskaudesta ihan paniikissa melkeen jos ei Penni ollu liikku mun mielestä tarpeeks.. Toivottavasti Poitsulla on siellä kaikki hyvin... Ja varmaan onkin, eikös Poitsu oo tähänki asti ollu välillä hiljanen vesseli? :)
Onnea muuten kaikille ensikoille, jotka on saanu vauvan sen jälkeen ku tän odotuspuolen jätin... En oo huomannu aikasemmin onnitella.
Hei muuten... jos järkkäätte jotain tapaamista Tampereelle ni me ainaski tullaan Pennin kanssa!!! :) Oli niin ihana viimekski nähä vauvamahaisia enskoja, jotka vaan huomaamattaan siveli mahojansa. =) Oih... Raskausaika on niiiiiiiin ihanaa... Kaikki aina toitottaa, että KOITTAKAA NAUTTIA ja raskausvaivojen keskellä se voi olla vaikeeta TAI sit oikeesti nauttii siitä... mutta kunnolla sen raskausajan ihanuuden saattaa tajuta vasta tälleen jälkeen päin. ;)
Jep.. mut pitää mennä hommiin, kun toi neiti vielä nukkuu... Tänään olis Napapiirin synnytysvalmennuksen vauvatapaaminen ja sen jälkeen sukujuhlat. Huomenna sit taas olis mun vuoro täyttää vuosia. ;) Jaiks.
Burde ja Penni (~2kk)
[color=CD0000]
Täällä sitä taas laiskotellaan töissä ja lueskellaan vauva-palstaa :) Omaan napaan ei juurikaan kuulu mitään uutta, siellä se pikkuinen pitää aikamoista elämää etenkin iltaisin. Ihan selkeä päivärytmi näyttäisi masukilla jo olevan. Iltaisin tosiaan jumpataan niin, että kissa hermostuu jos sattuu nukkumaan mun sylissä. Koita siinä sitten olla vakavana, kun toinen pingottaa masua sisältäpäin ja toinen väijyy ja hyökkäilee mahan kimppuun, heh. Selvästi poju ja kissa tappelee jo nyt.
[b]Heini[/b] olikin jo saanut nyytin kainaloon, ihanaa! Oikeen paljon onnea koko perheelle!
[b]Mammis[/b], sun kysymys oli kuin suoraan mun suusta! Mullakin tosiaan pohkeet kramppasi öisin, raivostuttava vaiva! Ostin Instrusta sellaiset tukisukat (lentosukat) ja niitä kun oon nyt pitänyt töissä koko päivän, niin öiset kramppailut on hellittäneet. Viikonloppuna en pitänyt ja heti se kostautui seuraavana yönä. Suosittelen sellaisia, Sigvaris taisi olla niiden merkki. Jännää, että ihan samoja ¿vaivoja¿ podetaan ja samoissa päivissä mennään :)
[b]Makkara[/b] pääseekin kotilomalle, kivaa! Oot kyllä aika sissi kun kestät erossa olon kuin nainen (tässä tulee nyt sitä respectiä!!)
[b]Poppis[/b] mitä ihmettä sä puhuit äitiyslomasta?!?! Missä vaiheessa sä olet noille viikoille ehtinyt? Oonko mä tosissaan ollut täällä jo niin kauan (oonko mä tosissaan jo itsekin ylittänyt rv 10...) että muistan sun jutut esim. rakenneultrasta. Hyvä tietysti että hommat etenee, mutta jotenkin tuo sun lomajuttu herätti mut huomaamaan että kello käy itse kullakin, hui!
[b]Aurorallakin[/b] kuului maha pullahtaneen kunnolla esiin, hyvähyvä! Nyt se poju sitten on päättänyt ottaa oman tilansa ihan tosissaan.
[b]Uusia enskoja[/b] oli taas ilmaantunut, kiva ettei väki vähene vaikka vauvoja syntyykin tiuhaa tahtia. Tervetuloa kaikille!
[b]Greetasilla ja Hoytilla[/b] oli kivoja ultrakuulumisia! Kyllä se vaan mieltä lämmittää, kun masussa on todistetusti elämää.
[b]Livellä ja Titillä[/b] pahonvointia riesana, yök. Muistan kyllä hyvin, millaista on olla pää pöntössä koko ajan. Lopetin laskut, kun maaginen sadan oksun raja oli ylittynyt. Toivottavasti pääsette vähemmällä. Kannattaa kokeilla syödä koko ajan ihan vähän kerrallaan jotain, mulla kylmä (mehujää, pakastemarjat) ja maustamaton jugurtti pysyivät parhaiten sisällä. Mutta eiköhän se siitä hellitä, saatte kyllä kovasti sympatiaa täältäpäin! Ja pahoinvointihan on vaan merkki siitä, että kaikki on niin kuin pitääkin ja vaavi voi hyvin. Sitä ne lääkärit mulle aina toitotti.
Taas tuli tekstiä.. Jospa nyt koittaisi saada tekstiä aikaan myös näihin työjuttuihin, jotka odottelee jo taustalla. Plääh. Onneksi huomenna on vapaa!
Mukavaa tiistaita kaikille!
Kesis, rv 22+5 (ja edelleen työnimetön maha-asukas)
....hippis poikittain, nyt taas pari päivää viihtynyt pää alespäin. Pää muljahtelee hassusti tuolla alhaalla :)
Miten usein teitin vaavit hikottelee? Ku tämä asukki hikottelee useammankin kerran päivässä.....se on niin hassua. Ja tosiaan aina joskus kuulee sellaisia pieniä naksahduksia....josko ne nivelet sitten naksuu?
Vauvat on niin erilaisia jo masussa ja kaikki eivät niin vilkkaita liikkeissään. Auroralla selvästi rauhallisempi kaveri...mut jo parin viikon päästä saattaapi innostua enempi, ku väittävät et juuri tossa 30 viikon tuntumassa ovat vilkkaimmillaan =)))
Kesiskin kävi morjestaa...pitää sitä vähän ottaa omaa aikaa siellä työnkin lomassa :))
mykis
Heinille piti laittamani vielä onnittelut nyytistä! =)
Hyvän kokoinen on pikkuinen ollut, vaikka etuajassa syntyikin.
Toivottavasti Poppiksella on ollut mukava shoppailureissu. =)
Mäkin olin sunnuntaina parin kaverin kanssa vähän kiertelemässä kauppoja. Tosin itselläni ei varsinaisesti ollut muita ostoksia mielessä kuin miehen joululahja, jonka senkin olin jo etukäteen päättänyt, mutta löytyihän sieltä muutama paita itsellekin mukaan. =)
Burdelle jo etukäteen onnittelut synttärin johdosta, jos vielä satut tällä puolella pyörähtämään.
Mammanalulle onnittelut liikkeistä. =) ..heh.. jos näin passaa sanoa..
Eikö olekin ihana tunne?
Siitä se lähtee sitten päivä päivältä tuntumaan enemmän ja useammin.
Kiva kun on ollut tässä hommaa, niin on aika mennyt taas suhteellisen nopeasti. Keitin tuossa nyt sitten kahveet ja istahdin taas tähän koneen ääreen päiväkahville. Huh kun tulikin kuuma kuumaa kahvia juodessa.
Nyt oon ruvennut huomaamaan, että taitaa tuo pikkuinen asukki tosiaan vähän lämmittääkin. Minä kun olen aina ollut sellainen vilukissa, niin nyt tuntuu että rupeaa pikku hiljaa tarkenemaan. =)
Ens viikolla olis taas neuvolakin. Kivaa.
Lääkäri tosin tällä kertaa, mutta kuitenkin.
Tänään voiskin varmaan käydä vuokraamassa pari leffaa, jos tuo mies siihen suostuis. Tv:stä kun ei oikein tuu nykyään mitään. Huomenna ainakin olisi varmaan aikaa vähän köllötelläkin. =)
Jep jep...
Hommat jatkuu..
-viivi-
Luin kyllä taas tunnollisesti kaikkien jutut, mutta eipä jäänyt mieleen muuta kuin Heinin yllätysvauva!! ONNEA ihan tuhannesti! Tai no, eipä se yllätys ollut jos sulle kerta oli lääkärissä lupailtu, että ihan milloin vaan syntyy... Tuntuu vaan hurjalta sen takia, kun mullekin ennustettiin silloin joskus np-ultrassa lasketuksi ajaksi 26.12. :)
Täällä ollaan kuitenkin vielä yhdessä koossa. Tosin vähän mietityttää mitä tuonne housuihin lorahti tänä aamuna, pissaa ei ainakaan. Voiko limatulppa olla ihan vetistä, vai onko se aina sellainen möykky?? (sori ällöpuheet.)
Visioin miehelle tänään, että kun mennään illalla balettiin katsomaan Pähkinänsärkijää, Muhku voisi intoutua musiikista niin, että päättäisi tanssahdella maailmaan itsenäisyyspäivän kunniaksi :D Huomenna kyllä mennään saunaan, ja voisi sitä toistakin ässäilyä kokeilla pitkän tauon jälkeen. Alkaa jo hermot mennä tähän ähkimiseen ja supisteluihin...
Eli Ladielle jaksamista, täällä leipiintynyt kohtalonkumppani! Ja jos päätät perustaa " opiskelijaäidit Kelaa vastaan" -järjestön, liityn heti! On kyllä vihoviimeistä papereiden pyörittelyä välillä. Multahan ne lakkautti koko opintotuen, koska jos sen keskeyttää yli 6kk ajaksi (ansiosidonnainen äp- ja vp-raha), sitä pitää sitten hakea uudestaan taas. Eli pitää käydä se pirun paperisota kesän lopussa taas uudestaan!
Mutta Ladie, kerro vähän lisää olostasi! Supisteleeko kipeästi, painaako vauva pahasti alas, onko sellainen olo, että syntyy ihan milloin tahansa?
Kandi & Muhku 36+5
Mihin ihmeeseen tuo aika on mennyt?!? En oikeasti tajua! Mutta oot jo kuitenkin turvallisella puolella tuossa odotuksessa, jos muhku nyt päättäisikin syntyä, niin tuskin tulisi mitään isompia vaikeuksia :)
Itse odotan tuota maagista 34 viikon rajaa. Ainakin mulle sanottiin neuvolassa, että sen jälkeen vauva on jo tarpeeksi kehittynyt, mitä nyt yleensä painoa pitää saada lisää. Jostakin olen kyllä kuullut/lukenut, että tuo maaginen raja olisi 32 viikkoa mutta tiedä häntä. Parempi tietysti, kun pysyisi tuolla mahassa ainakin sinne viikolle 38 asti, sitten otan pojan mielellään vastaan maailmaan :)
En siis vielä lähtenytkään shoppailemaan, kun päätettiinkin mennä yhdessä miehen kanssa, mutta se on vielä pelaamassa sulkkista kaverinsa kanssa.
Han ja Rumpali 31+6
Heinille ja perheelle PALJON ONNEA!!!! Niin ne enskavauvat vaan yllättää :)
Aurora, minähän se olin joka Burdelle vinkkas kun olin Burden masuja just katellu :D
pikku-milli & Akseli 7kk
Hengissä ollaan, vaikka hiljaiseloa ollaankin vietetty, netti oli pari päivää pimeänä ja minä raasu ihan hermona kun en päässyt kuulumisia lukemaan.
Onnea Heinille prinsessasta, kiilasit sitten edelle mokoma.
LiL-siskin oli saanut vaavinsa maailmaan.
poppis päätti sitten tuhlata veronpalautuksensa hetimiten, hyvä hyvä, mäkin tekisin niin ellei olisi ollut niin himupisti laskuja, auton vakuutukset jotka tulee onneksi vain kerran vuodessa ja sitten tuo tontinlohkomis maksu.....800 ¿, eipä ollut pulaa mihin rahansa laittaa.
täällä vaan kasvatetaan siis masua edelleen ja voidaan paksusti, sitä jo toivoisi että tulisi ulos, pääsisi näkemään oman pikku prinsessan, tai jouluenkelin kuten minä häntä kutsun.
Proteiinia taas pissassa, sain tikut kotiin ja pitää testailla, tänään ja huomenna, ja jos tulee jotain niin heti sitten vaan soitto sairaalaan.
Tsemppiä Kaimalle liikkeitten tuntemisen kanssa, ja ihanan masun olet saanut, se on niin pal konkreettisempaa tuo raskaus jos on masua.
AA ja neiti 38+3
MAKKARA!!!!!! Juu tottakai muistan sut, hih eihän noin hassuu nikkii pysty unohtaan ikuisuuteen! =D ja kiitos kiitos toivotuksista, huomenna on totiset paikat ultrassa... Että jos siellä on hyviä uutisia niin sittenpä voin visiitillä kipasta. =)
T: Heikkohermoinen helga rv 5+1