Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tietää..

14.08.2007 |

Hei! Olen ensisynnyttäjä viikoilla 39+2, ja haluaisin tietää sellaista että lopettaako lapsi liikkumisen kun synnytys on käynnistymässä? Meinaan että sitten kun rupeaa tulemaan niitä kunnon synnytys supistuksia niin onko vauva siellä ihan hiljaa vai liikkuuko se edelleen..? Siis potkiiko ja näin? Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastaamaan!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti oli liikkunut rajusti ja kipeää tehden. Yksi päivä ei tuntunutkaan mitään vaikka kuinka menin makuulle ja tein liikelaskentaa, hiljaista oli. Soitin sitten synnytysosastolle ja käskettiin tulla käymään. Siellä otettiin käyrää, sydänäänet täysin normaalit. Ultralla katsottiin myös ja ihan hyvin liikkui. Oli väin kääntynyt sellaiseen asentoon että liikkeet ei kertakaikkiaan tuntuneet.

Päästettiin kotiin ja käskettiin tehdä liikelaskentaa ainakin kaksi kertaa päivässä. Seuraavana päivänä tunsin ihan pientä liikettä mahassa, samanlaista kuin ensimmäiset tuntemani liikkeet rv 19, aivan kuin pientä kuplintaa tai perhosen siipien hivellystä. Sitten kun supistukset alkoivat kipu oli niin valtava, etten siinä kyennyt mihinkään keskittymään. Hyvä kun kuulin mieheni äänen hänen puhuessaan minulle.

Vierailija
2/8 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, hyvä tietää :) tää kyll vielä liikkuu ihan hyvin täällä..nytkin on hirvee mylläys käynnissä..siis tää vaan potkii ihan hillittömästi.eilen oli laskettu aika (18.8) ja ei oo vielä tullu...eikä tunnu että tänäänkään olis vielä syntymässä..saa nähä kauanko menee yli aikaa..:) itse oon jo sitä mieltä että sais tulla jo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no...ainakin vielä synnyttämässä ollessani potki niin, että anturit masulta vaihtoivat paikkaa. Synnytys oli pitkä (yli 20h) ja lopussa sydänäänet heikkenivät(napanuora kaulan ympäri) ja avautuminen ei vaan edennyt. Mulle nousi yli 40 asteen kuume ja olin aivan tööt...ja kun nyt mietin, niin ei MITÄÄN hajua liikkuiko vauva enää siinä viimeisinä tunteina kovastikaan??!

Mutta siis pointti oli se, että minkäänlaista " rauhoittumista" en huomannut ja poika syntyi 41+5.

Vierailija
4/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lapsivesien mentyä tunsin jonkun aikaa liikkeitä. Kun supistukset muuttui tosi kipeiksi, en enää liikkumista tuntenut (vaikka kätilö sitä kyseli). En tiedä, johtuiko sitten siitä, että vauva ei liikkunut vai siitä, että en kivuiltani sitä pystynyt tuntemaan. Siinä vaiheessa vauvan hyvinvointia seurattiin jo tekniikan keinoin.

Tsemppiä tulevaan,

Kesis

Vierailija
5/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun supistukset alkoivat olla kunnolla kipeitä, niin luulenpa, etten vauvan liikkeitä niin pystynyt tarkkailemaan, kun sitä keskittyi vähän muuhun...

Vierailija
6/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva liikkuu, voi olla varma, etta hanen hapensaantinsa on hyva. Vauva lakkaa liikkumasta, kun ei saa tarpeeksi happea ja yrittaa saastaa sita aivoille ja sydamelle.

Siis voit olla varma vauvan hyvinvoinnista kun se liikkuu! Vauva ei lopeta liikkumista synnytyksenkaan aikana, mutta sita voi olla vaikeampi tuntea supistusten takia.. :)

Vierailija
7/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakaa huomannu enää mitää liikkumista tai potkuja kun lapsivesi meni, keskityin ihan niihin kipeisii suppareihin enkä muista et ois vauva enää likkunu, ja kyllä hapensaanti oli ihan hyvä seurannan/kätilön mukaan.

oon ymmärtänyt jos kesken raskauden lapsi vähentää liikkumista niin sillon voi kärsiä hapenpuutteesta, mutta ei ne vauvat välttämättä kun synnytys käynnistynyt niin siel hirveesti enää potkia ja temmellä...

Vierailija
8/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastanneille! :) voin kyllä joo kuvitella ettei sitä sitten varmaan enää kauheesti kiinnitä huomioo/tunne niitä liikkeitä ku sattuu.