Tiedätkö yhtään pariskuntaa, jossa mies on vasemmistolainen ja nainen oikeistolainen?
Kiinnostaisi että onko tällaisia olemassakaan.
Oikeistomies-vasemmistonainen-parit taas ovat todella yleisiä.
Kommentit (55)
Pysähdyin oikein miettimään ja eipä tosiaan tule tällaisia pareja mieleen varsinkaan nuoresta polvesta.
Exäni (olen mies) oli hyvin vasemmistolainen, ei oikein arvomaailmat kohdanneet vaikka minullakin on vas. Mielipiteitä osittain niin olisi pitänyt myötäillä hänen absoluuttista maailmankuvaa joka asiassa. Erohan siitä tuli. Keskusteluista jäi käteen lähinnä syyllistäminen ja käännyttäminen esim. Maahanmuutto, identiteetti, talous ja vähemmistöasioissa. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Maria Guzenina. Vasemmalla, mutta varakkaita miesystäviä. Ristiriitaa.
Et nyt vaan ymmärrä shampanjasosialismin käsitettä. Ei sillä ole mitään tekemistä köyhäilyn kanssa. Ideana on näyttävästi osoittaa myötätuntoa (empatia!)valikoituja köyhiä ja kurjia kohtaan, mutta halveksia jopa aika avoimesti perinteisen työväen ammattien edustaja.
Tämä kaksinaamainen snobismi on syönyt paljon uskottavuutta vasemmistolta.
Huoli-ilmoitus voisi tapauksessanne olla ajankohtainen.
Meillä on naisvaltaisella työpaikalla vain 3 miestä, ja kaikki kovin vasemmistolaisia. Uskoisin, että heistä jokaisen naisystävä / puoliso on ainakin himpun verran enemmän oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Marin ja miehensä. Ihmettelin, Marin äärilaitaa ja ex-miehensä on yrittäjä.
Tämä! Marin on lähellä äärivasemmistoa ajattelussaan ja sen mies on oikeistolainen. Mä vähän ihmettelen että edellinen hallitus jako yrityksille rahaa vaikka Sanna oli pääministeri, oisko Markus sanonu Sannalle että rahaa pitää antaa yrityksille.
Mun vanhemmat. Onneton liitto.
Minä ja ensimmäinen aviomies. Onneton liitto.
Juuri noin päin on harvinaista. Ei ainakaan niin, että nainen olisi selvästi tosi oikeistolainen. Mutta nainen kepulainen ja mies vasemmalla, niin tuo voi olla täysin mahdollista.
Demari ei aina välttämättä ole kovin vasemmalla. Puolueen sisällä on tässä vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Demari ei aina välttämättä ole kovin vasemmalla. Puolueen sisällä on tässä vaihtelua.
Demareissa aika suurta hajontaa, esim Sanna Marin on aikalailla äärivasemmistolainen kun taas Lindtman on jopa hiukan oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen nainen ei mitään vasemmsitolaista renttua katso, ellei sitten ole jäätävän iso muna, kuuluisa urheilija tai muusikko. Toisin päin on yleistä. Mies tekee rahaa perheeseen, kun kaunis nainen loisii rahoilla ja hoitaa miehen seksuaaliset tarpeet.
Ihan itsekö tämän ääliömäisen jutun keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demareissa aika suurta hajontaa, esim Sanna Marin on aikalailla äärivasemmistolainen kun taas Lindtman on jopa hiukan oikealla.
Marin on selvästi vasemmalla (siis demareissa vasemmalla, mutta ei missään äärivasemmistossa muuten), mutta on Lindtmankin jonkin verran vasemmalla arvokartan perusteella. En toki näihin arvokarttoihin täysin luota koska ne on tehty vaalikoneiden perusteella ja henkilö voi aina vähän taktikoida kun vastailee vaalikoneiden kysymyksiin. Demareissa on kyllä heitäkin jotka ovat jopa hieman oikealla. Oikeistolaisimmat demarit ja vasemmistolaisimmat kokoomuslaiset ovat hyvin lähellä toisiaan.
Vaimo oikeistolainen, minä vasemmistolainen. Vaimo makaa sohvalla ja valittaa, minä tienaan rahaa :)
En mutta enpä kyllä tiedä toisinkaan päin, korkeintaan ihmisillä on jotain aste-eroja siinä mihin sijoittuu tolla janalla. Esim. minä olen vassari ja mies demari. Tällaisen näkemyseron kanssa useimmat pysyvät vielä elämään. Eipä sellaisia pareja taida kauheasti olla jotka sijoittuisivat sen nelikentän päinvastaisille laidoille.
En tiedä yhtään vasemmistolaista joka täyttäisi minkäänlaisia miehen kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Maria Ohisalo ja öljyparonimies.
Tää on sinällään hyvä kun Maria on "köyhyystutkija", luonnonsuojelija ja vasemmalla... Sit sillä on mies joka on porvari eli rikas ja sen mies rikastuu polttoaineella. Kas kummaa täysin erilainen arvomaailma heillä ja silti ovat yhdessä.
Demarinainen ja kokoomuslainen mies on tosi tavallinen kombinaatio.
Tai sitten vasemmistolainen nainen ja demarimies.
Vihreät ja kokoomuslaiset voivat seurustella miten päin vaan, mies tai nainen voi olla kumpaakin.
Mutta vasemmistoliittoa kannattava mies ja kokoomusta kannattava nainen...
Tuo on kyllä varmaan harvinainen kombo. Toki täysin mahdollinen koska kaikki ihmiset eivät ole hirveän yhteiskunnallisesti suuntautuneita, eivätkä he koko ajan puhu jostain politiikasta.
Persunainen ja vasemmistoliittoa tai vihreitä kannattava mies on varmaan myös aika harvinan kombo. Toisin päin ei välttämättä niinkään.
Eikö sua edes hävetä yhtään? Toivottavasti et altista oppilaitasi sinun vasemmistopropagandallesi.