Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hyvää päivää tätä lihomista

Vierailija
23.05.2023 |

Meni 70 rikki, meni 80 rikki, meni 90 rikki. Silloin päätin, etten enää liho, vaan saan painon alle 90. Tänään vaaka näyttää 98,1 kg!! Kohta painan varmaan yli sata kiloa. Ärsyttää, vaikka itse olen kyllä saanut tämän kymmenessä vuodessa aikaiseksi. Ruoka ja juoma on maistuu. Kohta on 30v mittarissa ja sitten kai alkaa aineenvaihduntakin hidastumaan.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa. Lääkitys, joka lihottaa?

Niin, eihän ihmisessä itsessään ole koskaan mitään, eihän? Syyt on näissä aina yhtä pirun huonoissa tekosyissä? Ja ei tarvitse alkaa selittelemään, ei kiinnosta miksi juuri sinä olet lihonnut. 

Sulle on tullut lisää lihasta. Se painaa. Rasvaprosenttisi on laskenut, jos painosi ei ole nyt noussut. Hyvä. Mitä väliä painolla, jos et ole esim. kilpajuoksija, jolloin jokainen painokilo hidastaa juuoksuvauhtia?

Vierailija
42/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos englanti taipuu niin suosittelen kokeilemaan tätä ilmaista laskuria, joka tekee simulaation painon kehityksestä halutulla aikavälillä:

Body weight planner - Balancing Your Food and Activity

https://www.niddk.nih.gov/bwp

In order to maintain

your current weight,

you should eat:

2,345

Calories/day

To reach your goal of

56 kg in 30 days,

you should eat:

2,047

Calories/day

To maintain your goal

of 56 kg,

you should eat:

2,416

Calories/day

Sain tulokseksi, eli minun pitäisi syödä enemmän kuin nyt jotta säilytän pudotetun painon?? Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedehenkilöt kovin vaahtoavat kuinka materia ei synny tyhjästä. No miten he selittävät sen, että vaikka kuinka yrittäisi syödä vähäisesti, niin painoa pääsee kertymään? Onko ilma niin raskasta että se saa painon nousemaan useita kiloja muutamassa päivässä?

Vierailija
44/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nuorena sain hirveällä vaivalla painon 62 kiloon.

Sitten se nousi 65 kiloon, mutta ajattelin, että sehän on melkeen sama kuin 62.

Sitten 69, mutta ajattelin, että ollaan kuitenkin alle 70 vielä.

75 kun tuli mittariin, mietin, että ei viittä kiloa kukaan huomaa.

79 kohdalla ajattelin, että tää on se kipuraja, josta yli ei mennä.

Olin 84 kg kun tulin raskaaksi. Synnärille mennessä paino oli 98 kg, mutta ajattelin, että imettäessä ne sit lähtee.

Vauva täytti juuri 6 kk ja paino on nyt 97 kg.

Harmittaa, hävettää, ketuttaa. Yhden ruokavalionkin ostin, noudatin pilkulleen 3 viikkoa ja tuloksena oli kilo PLUSSAA.

Vierailija
45/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hyvää päivää". Mikä vika tässäkin päivässä? Aurinko paistaa ja lämmintä riittää.

Stanan pölijä.

Vierailija
46/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua: ravintoterapeutti, laihdutusryhmä ja lääkäri. Markkinoilla on uusia lääkkeitä, jotka jeesaavat painonpudotusta. Tsemppiä!

Vierailija
47/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Nousiainen: Leipää ja suolaa

auttaa kaikissa ongelmissa.

Vierailija
48/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei ole helppoa olla oman kehonsa herra tai rouva, koska suoliston mikrobit, joita on noin 10 kertaa enemmän kuin "omia" soluja, määräävät suurelta osin mitä ihminen haluaa esim. syödä ja juoda, jotta ne saavat diggaamaansa safkaa. Tuo määräily tapahtunee erilaisten psykoaktiivisten kemikaalien kautta (dopamiini, serotoniini, yms.) Yritys laihduttaa voi siis joskus olla verrattavissa esim. siihen että yrität olla ajattelematta rakkaintasi, varsinkin jos olet äskettäin rakastunut ainakin kurkkuasi myöten!  😁

Vierailija
49/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nuorena sain hirveällä vaivalla painon 62 kiloon.

Sitten se nousi 65 kiloon, mutta ajattelin, että sehän on melkeen sama kuin 62.

Sitten 69, mutta ajattelin, että ollaan kuitenkin alle 70 vielä.

75 kun tuli mittariin, mietin, että ei viittä kiloa kukaan huomaa.

79 kohdalla ajattelin, että tää on se kipuraja, josta yli ei mennä.

Olin 84 kg kun tulin raskaaksi. Synnärille mennessä paino oli 98 kg, mutta ajattelin, että imettäessä ne sit lähtee.

Vauva täytti juuri 6 kk ja paino on nyt 97 kg.

Harmittaa, hävettää, ketuttaa. Yhden ruokavalionkin ostin, noudatin pilkulleen 3 viikkoa ja tuloksena oli kilo PLUSSAA.

Huomattava syy saattaa olla jenkkiläinen ruokakulttuuri jonka yksi tärkeimpiä päämääriä on tuottaa asiakkaita lääketeollisuudelle!?

Vierailija
50/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin 45 kilosta 75 kiloon parissa vuodessa, aivan järkyttävä mätäri olen siis nykyään! Syynä mielialalääkkeen aloitus joka lisää ruokahalun äärimmilleen. Alle 70 en ole päässyt vuosiin vaikka mun "pelkopainoraja" oli aina 60 ja päätin että sen yli en tule paisumaan ikinä. Enpä... Voi kun painais sen 60 niin tuntisin itseni jopa hoikaksi, vaikka hoikka en kyllä silloinkaan olisi. Pituutta mulla 165 cm. Älkää hyvät ihmiset antako itsenne lihoa, laihtuminen on 100 x vaikeampaa kuin lihominen! N34

Vierailija
51/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten se ikä vaikuttaa?

Oon 32v ja painan aikalailla saman mitä 13-vuotiaana. Eli 60kg :D Pituutta 170cm.

Vierailija
52/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan koskaan tule ymmärtämään miksi ihmiset päästävät itsensä kauheaan kuntoon. Joo jossain vaiheessa, kun ylipainoa on jo ihan hitosti, ei ehkä enää huomaa kun tupsahtaakin taas 10 kiloa lisää. Mutta siinä vaiheessa, kun on normaalipainoinen, niin kyllähän sen huomaa kun paino alkaa nousta ja silloin voisi tehdä pienen korjausliikkeen. Siinä vaiheessa se olisi vielä helppoa. Itse reagoin aina jos paino nousee 62 kiloon, silloin muutan hieman tapojani ja paino laskee taas kuuteenkymmeneen ihan huomaamatta. 

Vierailija
53/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos englanti taipuu niin suosittelen kokeilemaan tätä ilmaista laskuria, joka tekee simulaation painon kehityksestä halutulla aikavälillä:

In order to maintain

your current weight,

you should eat:

2,345

Calories/day

To reach your goal of

56 kg in 30 days,

you should eat:

2,047

Calories/day

To maintain your goal

of 56 kg,

you should eat:

2,416

Calories/day

Sain tulokseksi, eli minun pitäisi syödä enemmän kuin nyt jotta säilytän pudotetun painon?? Outoa.

Antoi minullekin ihan  älyttömiä määriä vaikka laitoin aktiivisuudenkin pienemmäksi kuin se oikeasti on. Taatusti lihoisin jos söisin tuon mukaan.

Vierailija
54/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painon pudottaminen näyttää mahdottomalta, todennäköisesti merkittävä syy on huono tsägä geeniarpajaisissa eli olet saanut "vararavinnonkeräämisgeeneistä" mahdollisesti jopa kaikkein tehokkaimmat variantit. Joskus  ammoisina aikoina niistä oli suurta hyötyä mutta nykyaikana ne ovat kirous kun esim. hiilariherkkujaan saa vaikka kotiovelle kuljetettuna muutamalla netin klikkauksella!

Siis kannattanee vain alistua siihen että ei mahda mitään kun suoliston mikrobit "huutavat": pötyä pöytään ja sassiin kans!

Vierailija
55/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In order to maintain

your current weight,

you should eat:

2,345

Calories/day

To reach your goal of

56 kg in 30 days,

you should eat:

2,047

Calories/day

To maintain your goal

of 56 kg,

you should eat:

2,416

Calories/day

Antoi minullekin ihan  älyttömiä määriä vaikka laitoin aktiivisuudenkin pienemmäksi kuin se oikeasti on. Taatusti lihoisin jos söisin tuon mukaan.

Taitaa olla ihan hevon peetä. Esimerkiksi Robert Lustig'in mukaan pelkkä ravinnon kalorimäärä on erittäin heikko peruste sen valinnalle!

Vierailija
56/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei vaikuta juurikaan, ellei ole oikeasti joku sairaus. Aineenvaihdunta hidastuu tutkitusti perus terveellä 60 tienoilla.

Syy miksi monella on kuva siitä että 30-v jälkeen lihoo herkästi kun "aineenvaihdunta hidastuu" johtuu seuraavista syistä:

Elämä passivoituu fyysisesti ja stressi kasvaa. Aletaan olemaan työelämässä, ja hankitaan mahdollisesti lapsia. Aikaa liikunnalle ja terveellisen ruoan teolle jää vähemmän aikaa. Toisaalta taas stressaavaa ruuhkavuosiaikaa kompensoidaan herkästi nopeilla hiilareilla säännöllisesti, päivittäin.

Pelkästään 1kg ylimääräistä per vuosi onkin 30->40veen vyötäröllä ylimääräiset 10kg, jotka ihminen tuntee tulleen ihan ns. normaaleilla elämäntavoilla, vaikka kyse onkin ollut puhtaasti siitä, että on syönyt hieman liikaa joka kuukausi, eikä ole kompensoinut sitä liikunnalla.

Vierailija
57/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, nyt teet niin, että avaat YouTube:n ja laitat hakusanaksi "lose belly fat workout". Siellä löytyy Lucy Wyndham-Read 7day challenge 7 min to lose belly fat. Ja samalta kanavalta löytyy 1000 muutakin jumppaa. Tällä pääset alkuun!

Kävele tai pyöräile lisäksi (lähes) päivittäin. Tai osta crosstrainer. Siis 15-30 minuuttia päivässä on jo iso muutos. Laske kaloreita, ota kuvia ruoka-annoksista, pidä ruokapäiväkirjaa. Syö esim. 2000-2500 kcal päivässä alkuun. Ja rakasta itseäsi. Ole hyvä! 🌸

2500 kaloria päivässä kun pitäisi laihtua? Mitä 😯 No mikäs siinä jos haluaa vaan lihoa lisää.

Vierailija
58/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ennen lapsia 46 kg (159cm)

Nyt 53 kg. Toki sitä haaveilee toisinaan että olisi samanlainen heinänkorsi kuin parikymppisenä, mutta ajat muuttuvat. Turha haaskata energiaa turhaan laihduttamiseen.

Vierailija
59/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, nyt teet niin, että avaat YouTube:n ja laitat hakusanaksi "lose belly fat workout". Siellä löytyy Lucy Wyndham-Read 7day challenge 7 min to lose belly fat. Ja samalta kanavalta löytyy 1000 muutakin jumppaa. Tällä pääset alkuun!

Kävele tai pyöräile lisäksi (lähes) päivittäin. Tai osta crosstrainer. Siis 15-30 minuuttia päivässä on jo iso muutos. Laske kaloreita, ota kuvia ruoka-annoksista, pidä ruokapäiväkirjaa. Syö esim. 2000-2500 kcal päivässä alkuun. Ja rakasta itseäsi. Ole hyvä! 🌸

2500 kaloria päivässä kun pitäisi laihtua? Mitä 😯 No mikäs siinä jos haluaa vaan lihoa lisää.

Niin. Minä kirjoitin tuon, joten kommentoin. Olen itse 165 cm pitkä. Olen laihtunut lähes 90 kilosta 56 kg. (Nuorena olin hoikka ja lihoin myös yhtäkkiä 30 kg noin 35-vuotiaana, kuten jotkut muutkin tössä ketjussa.)

Laihdutusprojektin aikana olen syönyt paljon. MUTTA olen liikkunut paljon. Toisaalta olen myös vegaani, joten se voi vaikuttaa, koska kuitua tulee paljon. Ja olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja laskenut kakoreita, joten tiedän, että olen syönyt paljon. Noin 2200-3000 kcal päivässä "projektin" aikana. Mutta toki voi laihduttaa vaikka 1000 kcal päivässä dieetillä, ja niin minäkin nuorena tein. Mutta siinä lähtee lihakset, mielenterveys ja jaksaminen. Joten se ei ehkä kanna pitkälle. Mutta jos sinun kroppasi toimii siten, niin silloin täytyy laskea kalorit matalalle. Tuossa tilanteessa menisin varmaan ravitsemusterapeutille.

Tsemppiä kaikille! Tiedän, ettei ole helppoa tämä, mutta epätoivoon ei saa vaipua, vaan jokainen päivä ja ateria on uusi mahdollisuus. Koko homman pitää lähteä itsensä rakastamisesta. <3 Ilon kautta!

Vierailija
60/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan