Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hyvää päivää tätä lihomista

Vierailija
23.05.2023 |

Meni 70 rikki, meni 80 rikki, meni 90 rikki. Silloin päätin, etten enää liho, vaan saan painon alle 90. Tänään vaaka näyttää 98,1 kg!! Kohta painan varmaan yli sata kiloa. Ärsyttää, vaikka itse olen kyllä saanut tämän kymmenessä vuodessa aikaiseksi. Ruoka ja juoma on maistuu. Kohta on 30v mittarissa ja sitten kai alkaa aineenvaihduntakin hidastumaan.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun olet viisikymppinen. Jos meinaat pitää painosi edes ennallaan, niin joudut jättämään kaiken makean, oluen ja herkut. Puoliaskeesissa painosi pysyy ennallaan. Ykso ateria päivässä.

Laihtuminen vaatii käytännössä että syöt yhden puolikkaan aterian päivässä.

Vierailija
22/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota kun olet viisikymppinen. Jos meinaat pitää painosi edes ennallaan, niin joudut jättämään kaiken makean, oluen ja herkut. Puoliaskeesissa painosi pysyy ennallaan. Ykso ateria päivässä.

Hohhoijaa, myytti joka kumotaan joka päivä ja edelleen vedotaan johonkin ikään. Aineenvaihdunta pysyy huomattavan vakaana ainakin 60-vuotiaaksi asti. Vaihdevuodetkaan eivät lihota, mutta ne ohjaavat sitä, mille alueille rasvaa kertyy. Estrogeenin hiipuessa lihavuus tuppaa näkymään enenevässä määrin vyötärön seudulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, myytti joka kumotaan joka päivä ja edelleen vedotaan johonkin ikään. Aineenvaihdunta pysyy huomattavan vakaana ainakin 60-vuotiaaksi asti. Vaihdevuodetkaan eivät lihota, mutta ne ohjaavat sitä, mille alueille rasvaa kertyy. Estrogeenin hiipuessa lihavuus tuppaa näkymään enenevässä määrin vyötärön seudulla. 

Jos lihakset loistavat poissaolollaan, kalorit jäävät helpommin kroppaan jumiin.

Vierailija
24/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta herkkujen syöninen, laihdut ja rahaakin säästyy. Problem solved.

Vierailija
25/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut, ja moni elääkin keski-ikäisenä ruuhkavuosia ja se itsestään huolehtiminen jää vähemmälle ja sitä tulee herkästi syytettyä sitä ikää. 

Vierailija
26/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v eikä itselle ole tullut noin paljon ylipainoa. 10kg painan enemmän kuin yläasteella. Silloin 55kg, nyt 65kg. Viisi kiloa olisi varaa vielä laihtuakin, mutta ok tämäkin. Pituus 165cm.

Vanhempani ja sisarukseni ovat ylipainoisia eli en ole saanut mitenkään hyviä/siroja geenejäkään. Itsestä tuo kaikki on kiinni, jos ei ole esim.liikkumista estäviä sairauksia tmv.

Vierailija
27/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lisää hiilareita, se nopeuttaa aineenvaihduntaa ja laihduttaa. Viljaa lisää.

Vierailija
28/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutti voisi nyt olla hyvä apu.

Vierailija
29/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö lisää hiilareita, se nopeuttaa aineenvaihduntaa ja laihduttaa. Viljaa lisää.

Joopa joo, älä kiusaa ap:tä :)

Vierailija
30/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuntokuurille ja heti. Eihän tuollaista saa hyväksyä, eikä sua kohta edes pane kukaan, jos tahti jatkuu tuollaisena.

Vierailija
31/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v ja aineenvaihdunta hidastunut 😂 Viikon tekosyy on löytynyt. Kumma kun mä olen 40v ja painan edelleen sen 60kg minkä 10 vuotta sittenkin. Ja sitä ennenkin. Kaikki on kiinni siitä paljonko syöt ja tiedät sen ihan hyvin itsekin.

Vierailija
32/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko olet saanut diabeteksen. Todennäköisesti.

Vierailija
33/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 65.2 kg

Itse painan 62 kg enkä ole koskaan ennen ollut näin painava.

Vierailija
34/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet addikti.

Vierailija
35/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, nyt teet niin, että avaat YouTube:n ja laitat hakusanaksi "lose belly fat workout". Siellä löytyy Lucy Wyndham-Read 7day challenge 7 min to lose belly fat. Ja samalta kanavalta löytyy 1000 muutakin jumppaa. Tällä pääset alkuun!

Kävele tai pyöräile lisäksi (lähes) päivittäin. Tai osta crosstrainer. Siis 15-30 minuuttia päivässä on jo iso muutos. Laske kaloreita, ota kuvia ruoka-annoksista, pidä ruokapäiväkirjaa. Syö esim. 2000-2500 kcal päivässä alkuun. Ja rakasta itseäsi. Ole hyvä! 🌸

Vierailija
36/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mulla sama.

Lopetin tupakoinnin ja lihoin 10kg ja painoin vähän alta 80kg.

Luulin sen olevan korkein painoni ikinä, vähänpä tiesin. 6 vuotta myöhemmin 109kg.

Tosin tämä paino oli sellainen shokki että elintavat muuttuivat yhdessä yössä.

Minäkin lopetin reilu kaksi vuotta sitten tupakoinnin, en ole lihonut. T. Tuo 65.2 kiloinen

Juu, onnea sulle. Mä lihoin. Tasan ei menen onnen lahjat.

Vierailija
37/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se joillain on. Mä lihoin 30-45 ikävuoden välillä 53 kilosta nykyiseen 124 kiloon. Sama on käynyt äidin puolelta suvun ihan jokaiselle naiselle. Hoikkia kuin mitkä nuorena, sitten hankkii lapsen tai muutaman, alkaa kiloja tulla, ja neljääkymppiä kohti kiihtyvällä vauhdilla. Ruokahalu on vaan jotenkin sellainen ettei tyydyty kohtuuruokamäärästä, ja liikunta esimerkiksi lisää sitä huomattavasti lisää. Ja jos yrittää vaan olla tahdonvoimalla syömättä, nälän lisäksi tulee huono olo.

Tutkimuksissa olen käynyt, ei missään veriarvoissa mitään vikaa, eli valitettavasti esim. kilpirauhanen ei selitä mikä olisi ollut hoidettavissa. Dieettejä olen kokeillut kymmeniä, aina niillä laihdun, aina lihon takaisin kun nälkä ja huono olo lopulta voittaa tahdonvoiman. Kokeilin jopa Ozempicia, kuulun valitettavasti siihen ryhmään ihmisiä, joilla se ei laihduta. Lihavuusleikkaus olisi viimeinen vaihtoehto, mutta sitä en oikein haluaisi, kun sitä on äidin siskoista parikin kokeillut ja lihonut silti takaisin. Vuoden aikana laihtunut valtavasti, sitten alkanut lihoa ja pian taas niissä entisisssä painoissa (näillä luokkaa 150 - 160 kg).

On kyllä pirullinen ongelma tämä. Olen yleensä hyvinkin aikaansaava ihminen, ja tahdonvoimaa riittää hoitaa esim. kovatkin työprojektit sisulla, vaikka yöt menisi ylitöissä. Mutta kun oma keho on vastustaja, onkin hankalampaa. 

Vierailija
38/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon lihonu puolessa vuodessa 10 kg ja masentaa todella pahasti. En ees syö paljoo, ilmeisesti elimistö mennyt säästöliekille?

Toi "en ees syö paljoo" kuulostaa secret eatersiltä. Youtubessa näkee näitä jaksoja. Hämmentävää kuinka ihmiset voi itselleen valehdella.

Vierailija
39/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti voisi nyt olla hyvä apu.

Joku on tätäkin alapeukuttanut, mutta voi olla oikeasti hyvä neuvo. Mä sain apua sairaalloiseen lihavuuteen sellaiselta. Se mikä ratkaisi homman verrattuna kokeilemiini dieetteihin oli että saamani ruokavalio oli mittatilaustyötä, joka oli sopeutettu juuri minun elämäntapoihin, mieltymyksiin ja inhoihin, ja kuitenkin huomioitu esim. tieteellisesti tutkitusti kylläisyyden maksimoivat asiat. Ja sitten ajan kuluessa hienosäädettiin lisää. 

Ja jos joku meinaa että ne pakottaa johonkin virallisterveelliseen ja syömään muutaman tunnin välein niin ei ainakaan mua pakotettu. Esim. kun en halunnut syödä aamupalaa ja syödä vain klo 13-21 välillä, sain tehdä jatkossakin niin. Syödä vain 3 ateriaa tuolla välillä. 

Vierailija
40/73 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 65.2 kg

Itse painan 62 kg enkä ole koskaan ennen ollut näin painava.

Sama. Ahdistaa olla näin pullea. Aloitin punttiksen puoli vuotta sitten, mutta en vain laihdu. Kiinteytynyt olen kyllä, mutta haluaisin 3-5 kiloa pois painoa. Pakko kai alkaa syömään myös eri tavalla kun liikunnan lisäys ei ole auttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän