En usko, että seksitön parisuhde olisi onnellinen, uskotko sinä?
Jos kyseessä ei ole kahden aseksuaalin tai yli 70-vuotiaan suhde. Aina vähintään toinen on onneton tilanteen vuoksi.
Kommentit (260)
Hyvinkin onnellinen. Ei olisi mitään ristiriitoja, joita seksi tuo mukanaan.
No kyllä uskon. Olen ollut nykyisen mieheni kanssa lähemmäs 20v. Varmaan yli 10v on mennyt ilman varsinaista yhdyntää. Miehelleni seksi ei vaan tunnu tarpeeksi hyvältä, hän nauttii enemmän läheisyydestä. Muistan, että asia aiheutti aikanaan monenlaista kipuilua minussa, koska olin ajatellut että olemme intohimoisia vielä vanhoinakin. Sitten tajusin, että olemmekin, mutta eihän sen tarvitse ollenkaan tarkoittaa niitä yhdyntöjä.
Seksiä tuputetaan niin joka paikasta että ihmisille syntyy paineita, jos suhde ei ole sellainen kuin naistenlehdissä tai sosiaalisessa mediassa. Sitten vaihdetaan kumppaneita seksin toivossa ja ollaan onnettomia. Itse en enää ikinä luopuisi hyvästä parisuhteesta vain sen takia, että seksiä ei ole.
Suorastaan huvittaa nämä ainaiset seksikeskustelut, puhutaan syvästä yhteydestä. Veikkaan, että kovin monella ei ole niin syvällistä parisuhdetta kuin meillä seksittömällä pariskunnalla. Ei se yhteys ole seksistä kiinni.
Seksi on parisuhteen suola, muuten on vaan kaverisuhde..Itse en voisi olla intohimottomassa ja seksittömässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on parisuhteen suola, muuten on vaan kaverisuhde..Itse en voisi olla intohimottomassa ja seksittömässä suhteessa.
Paitsi sitten, kun se himosi katoaa jossain vaiheessa elämää. Onko se 40-, 50- vai 60-vuotiaana, niin se voi riippua monista asioista. Kyllä se vielä kohdallesi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suorastaan huvittaa nämä ainaiset seksikeskustelut, puhutaan syvästä yhteydestä. Veikkaan, että kovin monella ei ole niin syvällistä parisuhdetta kuin meillä seksittömällä pariskunnalla. Ei se yhteys ole seksistä kiinni.
Tämä!! Tuntuu siltä, että ihmiset kuvittelevat, että yhteyttä toiseen ei ole, ellei ole vilkas seksielämä. Ei muuten pidä paikkaansa. Jos yhteyttä ei ole eikä synny, olette väärän kumppanin kanssa, seksillä tai ilman.
Sanoisin jopa että ei se ole mikään syvällinen yhteys, jos seksi toimii jonkun kanssa. Olen itsekin tällaisissa suhteissa ollut. Ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kovin nuorelta ja naiivilta.
Seksin ja läheisyyden puute tuntuu monilla aiheuttavan itsetunto-ongelmia. Ongelmista syytetään kumppania. Voisi miettiä, että miksi näin. Voisiko vika olla siinä, että peilaatte itseänne normeihin ja muiden odotuksiin (suhteessa pitää olla seksiä, muuten en koe itseäni halutuksi enkä kauniiksi)?
N46, seksitön, onnellinen liitto, haluttu ja kaunis
Uskon kyllä - jos kyseessä on pariskunta, jossa kummallekaan seksi ei ole niin tärkeä asia. Ei heidän ihan aseksuaaleja tarvitse olla. Monella on erilaisia estoja ja seksiin liittyviä syyllisyydentuntoja, jolloin voi olla ihan vapauttavaa, kun ei "tarvitse" harrastaa seksiä. Ja sitten monella on niin alhainen libido, että ei myöskään tunnu suurelta uhraukselta, vaikka seksiä ei olisikaan. Kyllä tällaiset ihmiset voivat olla ihan onnellisia seksittömässä suhteessa.
Sellainen suhde tuskin on oikeasti molempien näkökulmasta onnellinen, jossa toinen osapuoli kuitenkin pitää seksiä tärkeänä ja hänellä olisi paljon haluja, ja haluaisi vielä kumppaniaankin.
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin se, että monelle ei riitä pelkästään syvällinen yhteys ilman seksuaalista yhteyttä. Esim. itse haluan ne molemmat. En olisi onnellinen pelkästään henkiseen yhteyteen perustuvassa suhteessa, jossa joko seksi ei toimisi tai sitä ei olisi.
Kuinka moni ei ole koskaan saanut kunnollista orgasmia? Siis näissä seksittömissä suhteissa ylipäätään. Eli ei edes tiedä mitä on menettänyt. Ei ole tutustunut oman kehon energiaan ja kunnollisen, ison orgasmin tuomaan rentoutumiseen? Surullista, jos näin on. Orgasmi hoitaa koko kehoa ja mieltä.
t. yksineläjä mutta ei seksitön
Kuka haluaa hoitaa ja hoivata seksitöntä vaihdevuosimiesvauvaa? Ei kiitos :D
Vierailija kirjoitti:
Seksin ja läheisyyden puute tuntuu monilla aiheuttavan itsetunto-ongelmia. Ongelmista syytetään kumppania. Voisi miettiä, että miksi näin. Voisiko vika olla siinä, että peilaatte itseänne normeihin ja muiden odotuksiin (suhteessa pitää olla seksiä, muuten en koe itseäni halutuksi enkä kauniiksi)?
N46, seksitön, onnellinen liitto, haluttu ja kaunis
Eli haet tässä nyt sellaista, että ihmisillä ei oikeasti olisi seksuaalista halua eikä kiinnostusta seksiin, mutta ihan vain ulkoapäin tulevan paineen vuoksi luulevat haluavansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Tuntuu siltä, että ihmiset kuvittelevat, että yhteyttä toiseen ei ole, ellei ole vilkas seksielämä. Ei muuten pidä paikkaansa. Jos yhteyttä ei ole eikä synny, olette väärän kumppanin kanssa, seksillä tai ilman.
Sanoisin jopa että ei se ole mikään syvällinen yhteys, jos seksi toimii jonkun kanssa. Olen itsekin tällaisissa suhteissa ollut. Ei ole ikävä.
Kyllä toiseen voi olla yhteys ilman seksiäkin. Sellainen yhteys ei vain monella pelkästään riitä parisuhteen sisällöksi, eli aika moni ihminen haluaa sen yhteyden lisäksi myös seksuaalisen yhteyden. Pelkkä toimiva seksi ei tosiaan ole kovin syvällinen yhteys, vaikka kyllä sekin parhaimmillaan aika erityinen yhdistävä asia on. Mutta jos jonkun kanssa on sekä syvällinen henkinen yhteys että seksuaalinen yhteys, niin se on aika isolle osalle se toimiva ja ihanteellinen kokonaisuus - kumman tahansa puuttuminen tekisi siitä vaillinaista.
Keskustelussa ei ole määritelty mitä on seksi, tai kenen kanssa.
Olettama että seksi on aina toisen kanssa on virheellinen.
Ei ole kohtuullista että esim mies tyydyttää seksintarvettaan naiseen, kun hän voi hoitaa tarpeensa käsin.
Olennaista on että pari sopii rajat jotka tyydyttävät molempia. Ei tarvitse hyväksyä muita kumppaneita, jos se tuntuu hankalalta.
Suhde, avioliitto ei oikeuta ja ole vapaa passi toisen kehon käyttämiseen omaan tyydytykseen.
Jos minun avioliitossa ei olisi seksiä kuukauteen niin eroasin Olen niin avovaimolle sanonut ja se oli sitä mieltä myös että jos ei ole seksiä niin ei ole parisuhdetta. Silloin kun molemmat on samaa mieltä seksistä niin asiat sujuu eikä tule ongelmia. Tietty jos toinen on sairas ja flunssassa niin ei silloin ole seksiä. Minä olin kerran 7 viikkoa flunssassa ja oli yskää ja kaikkea. Ei silloin seksiä edes pystynyt ajattelemaan mutta sitten taas terveenä seksiä oli joka päivä viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni ei ole koskaan saanut kunnollista orgasmia? Siis näissä seksittömissä suhteissa ylipäätään. Eli ei edes tiedä mitä on menettänyt. Ei ole tutustunut oman kehon energiaan ja kunnollisen, ison orgasmin tuomaan rentoutumiseen? Surullista, jos näin on. Orgasmi hoitaa koko kehoa ja mieltä.
Tämä!
Surullisinta näissä keskusteluissa on se että näiden seksittömien suhteiden ja ihmisten taustalla on hoitamattomia seksiongelmia: naisia jotka eivät tunne omaa seksuaalista itseään, ovat sietäneet huonoa seksiä, ilman että olisivat ottaneet vastuuta ja näyttäneet ja kertoneet miehelleen mitä pitävät.
Ja vastaavasti miehiä jotka luopuvat seksistä erektiohäiriöiden tuoman häpeän vuoksi, tai siksi etteivät saa riittävästi eroottista vastakaikua jne.
Hoitakaa seksiongelmat, maa on täynnä seksiterapeutteja ja pitäkää yllä seksuaalista läheistyyttä! Se vaatiin enemmänkin luovuutta ja kommunikaatiota, kuin suorituksia.
Tietenkin suhde voi olla hyvä vaikkei seksiä harrasta. Luulen, että aloituskin on miehen kynäilemä, jotka useasti on seksiriippuvaisia ja nuorina ollessaan luulee, että elämä pyörii vain seksin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole nyt tilastoja heittää, mutta tässäkin ketjussa moni kertoo että seksihalut ovat hiipuneet vuosien myötä. Ei se minusta poissulje sitä, että aikanaan on ollut hyvinkin aktiivinen sekstailija. T: seksittömässä suhteessa oleva, joka hoitaa orgasminsa ihan omin kätösin
Ei olla kumpikaan aseksuaaleja, mutta seksiä on viimeksi ollut varmaan puoli vuotta sitten. Sitäkin ennen on jo pidempään ollut niin, että seksissä voi olla kuukausienkin taukoja. Aluksi tämä johtui enemmän miehen haluttomuudesta, sitten roolit vaihtuivat. Eli tällä hetkellä minä olen haluttomampi, vaikka aiemmin olen kokenut itseni hyvin seksuaaliseksi. Miehelle tämä ei kuitenkaan ole ollut mikään ongelma, meillä on joka päivä paljon muuta fyysistä läheisyyttä, joka on kummallekin tärkeämpää kuin itse seksi. Suhde elää ja voi hyvin, ei olla tosiaan 70-vuotiaitakaan. Tuntuu itsestäkin vähän kummalliselta, että seksuaaliset halut ovat nyt niin vähäiset, mutta toisaalta on ollut helpottavaa päästää irti siitä ajatuksesta, että suhde vaatii seksiä voidakseen hyvin.