Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko, että seksitön parisuhde olisi onnellinen, uskotko sinä?

Vierailija
23.05.2023 |

Jos kyseessä ei ole kahden aseksuaalin tai yli 70-vuotiaan suhde. Aina vähintään toinen on onneton tilanteen vuoksi.

Kommentit (260)

Vierailija
1/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Olemme ulkoistaneet parisuhteemme seksin. Meillä on kummallakin oikeus seksuaaliseen vapauteen, minun olla harrastamatta ja miehen harrastaa. Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, ei koko parisuhde. 

Vierailija
2/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä seksittömyydellä tarkotetaan. Täysin vai joku kausi. Jos vaan kuiva kausi jostain syystä niin tottakai hyvä suhde on onnellinen. Ei suurin osa ihmisistä ole niin pillunsa tai peniksensä orjia mitä media antaa ymmärtää ja suhteessa kaikki muu on paljon tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
4/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä seksittömyydellä tarkotetaan. Täysin vai joku kausi. Jos vaan kuiva kausi jostain syystä niin tottakai hyvä suhde on onnellinen. Ei suurin osa ihmisistä ole niin pillunsa tai peniksensä orjia mitä media antaa ymmärtää ja suhteessa kaikki muu on paljon tärkeämpää.

Sanotaan vaikka, että vähintään vuosi. Sairauksien ja synnytyksen/raskauden vuoksi voi tietenkin tulla taukoja, mutta niiden kohdalla on oletus, että seksi palaa suhteeseen.

Ap

Vierailija
5/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään.  Kokemusta on. Kaikki muu on hyvää ja onnellista mutta todella iso osa puuttuu kun ei ole läheisyyttä:( Silloin kokonaisuus jää kyllä miinuksen puolelle

Vierailija
6/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään.  Kokemusta on. Kaikki muu on hyvää ja onnellista mutta todella iso osa puuttuu kun ei ole läheisyyttä:( Silloin kokonaisuus jää kyllä miinuksen puolelle

Mua hämmentää tuo ettei ole läheisyyttä. Meillä oli varmaan vuoden kuiva kausi mun sairauden tähden aikanaan eikä läheisyydestä ollu pulaa missään vaiheessa. Joka päivä halittiin ja suukoteltiin ja oltiin kainalokkain ihan niku aina muulloinkin vaikka seksi olikin jonkin aikaa jäissä

Vierailija
7/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus ei ole kiinni uskostasi.

Vierailija
8/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää tuo ettei ole läheisyyttä. Meillä oli varmaan vuoden kuiva kausi mun sairauden tähden aikanaan eikä läheisyydestä ollu pulaa missään vaiheessa. Joka päivä halittiin ja suukoteltiin ja oltiin kainalokkain ihan niku aina muulloinkin vaikka seksi olikin jonkin aikaa jäissä

Siis tämä! Jos seksi on ainoa läheisyyden muoto niin suhteessa on jotain muuta pielessä kuin seksin puute

Vierailija
9/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutun onnettomaksi ja jotenkin levottomaksi ilman mieheni läheisyyttä, johon joskus kuuluu seksi ja joskus ei.

Ihon ikävä on minussa vahva.

Vierailija
10/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon. Ei seksi ole todella tärkeää kuin nuoruusvuosina.

Vierailija
11/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt itseäni p*niksen orjana tai p*lluni vietävissä olevana.

Aiemmissa suhteissa, viriilien miesten kanssa, ollessani saatoin ajoittain potea haluttomuuttakin, pitkähköjäkin aikoja.

Nyt olen ollut muutaman vuoden miehen kanssa, joka lopetti käytännössä kaiken seksuaalisuuteen ja läheisyyteen voittavan n. 1,5 vuotta sitten. Ensin ajattelin, että kyllähän minä sen kestän, ei seksuaalisuus ole koskaan ollut minulle suhteessa se tärkein asia.

Vaan niin sitä mieli saattaa muuttua. Olen huomannut tämän seksuaalisuuden tukahduttamisen vaikuttavan henkiseen ja sitä kautta myös fyysiseen terveyteeni. Olen kireä, vihainen, ahdistunut ja jopa pelokas. Itseluottamus laskee ja yhteys jopa itseen alkaa rakoilla.

Seksuaalisuus on yksi ihmisen perustarpeista. Me olemme seksuaalisia kohdusta hautaan saakka. Se, että haluamme toteuttaa seksuaalisuuttamme, ei tee meistä ihmisistä, naisista eikä edes miehistä, minkään vehkeen perässä juoksevaa orjaa.

Vierailija
12/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei miehen kanssa ole ollut mitään seksiin viittaavaakaan neljään vuoteen. Nukutaankin eri huoneissa. Oikeastaan eletään kuin kämppikset. Mua ahdisti ja v*tutti seksittömyys mutta nyt olen siihen jo alistunut. Kun mies ei halua niin se ei halua. Enkä halua minäkään enää, nykyisen miehen kanssa.

Vierailija
13/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koska elän itse sellaisessa parisuhteessa. Mua ei ole koskaan seksi pahemmin kiinnostanut ja mieluiten harrastankin sitä yksin. Enemmän tykkään vaikka hiusten silittelystä ja sylikkäin olosta.

Olen nyt ollut mieheni kanssa 15v ja alkuvuosina meillä oli seksiä kun mies halusi, mutta nyt viime vuosina ei ole ollut koska miehellä erektio-ongelma jota ei halua myöntää joten ei hae siihen apua, joten ei ole seksiä.

Meillä on kuitenkin päivittäin hellyyttä ja läheisyyttä, halaillaan ja suukotellaan paljon, kävellään käsi kädessä ja nukutaan vierekkäin.

Seksin puute ei siis tarkoita sitä ettei muunlaista fyysistä kosketusta olisi.

Vierailija
14/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei miehen kanssa ole ollut mitään seksiin viittaavaakaan neljään vuoteen. Nukutaankin eri huoneissa. Oikeastaan eletään kuin kämppikset. Mua ahdisti ja v*tutti seksittömyys mutta nyt olen siihen jo alistunut. Kun mies ei halua niin se ei halua. Enkä halua minäkään enää, nykyisen miehen kanssa.

Niin- tämä on niin tavallinen tarina ja kovin surullinen. Miehet jäävät velvollisuudentunnosta ja myötätunnosta tällaisiin perhe- ja kaverisuhteisiin. Ja minä menin rakastumaan tällaiseen työhuoneessa nukkujaan. No hoidelkaa nyt niitä lapsia siellä sitten.

Vierailija
15/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Minulle seksi on todella tärkeä osa parisuhdetta.

Vierailija
16/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tekijä on myös se, että porukoilla voi olla hirveetä työpaikkastressiä, juovat liikaa, makaavat sohvalla ja elimistö joutuu lipidojen suhteen miinuksen puolelle ja no juominen vie rahat ja kutsuu mm. syöpiä. Stressi lisääntyy, kun on huonot elintavat, tullaan katkeriksi ja ärsyyntyneiksi kaikelle. Ei nähdä missään niitä iloisia asioita. Ihannoidaan menneitä aikoja yms. Jos vielä ollaan eri mieltä jostain arjen asiasta, rahankäytöstä, lastenhoidosta tms. kodin asioista, se on siinä. Arki on yhtä valitusta vaan. Kukaan sieltä ei tuu nostamaan, kierre on valmis.

Vierailija
17/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Olemme ulkoistaneet parisuhteemme seksin. Meillä on kummallakin oikeus seksuaaliseen vapauteen, minun olla harrastamatta ja miehen harrastaa. Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, ei koko parisuhde. 

Ilmoitusluontoisesti: kun se mies löytää jonkun mukiinmenevän, hän jättää eropaperit.

Vierailija
18/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä! Jos seksi on ainoa läheisyyden muoto niin suhteessa on jotain muuta pielessä kuin seksin puute

Mun mieheni on todella estynyt läheisyyden puolesta, en tiedä miksi. Hän ei todellakaan osaa halata eikä suudella, kiusaantuu jos menen kiinni häneen. Halaamme kyllä päivittäin ja vaihdamme hyvänyönsuukon mutta siinä kaikki. Eikä kyse kuitenkaan ole siitä että inhottaisin häntä, hän on aina käynyt kuumana minuun ja pitänyt vartalostani ja ulkonäöstäni (joka on muuttunut hoikasta normaalipainoiseksi lähes 30v aikana). Lääkkeet ja fyysinen ongelma vei meiltä seksin, viimeksi ollut kai joulukuussa.

Vierailija
19/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt itseäni p*niksen orjana tai p*lluni vietävissä olevana.

Aiemmissa suhteissa, viriilien miesten kanssa, ollessani saatoin ajoittain potea haluttomuuttakin, pitkähköjäkin aikoja.

Nyt olen ollut muutaman vuoden miehen kanssa, joka lopetti käytännössä kaiken seksuaalisuuteen ja läheisyyteen voittavan n. 1,5 vuotta sitten. Ensin ajattelin, että kyllähän minä sen kestän, ei seksuaalisuus ole koskaan ollut minulle suhteessa se tärkein asia.

Vaan niin sitä mieli saattaa muuttua. Olen huomannut tämän seksuaalisuuden tukahduttamisen vaikuttavan henkiseen ja sitä kautta myös fyysiseen terveyteeni. Olen kireä, vihainen, ahdistunut ja jopa pelokas. Itseluottamus laskee ja yhteys jopa itseen alkaa rakoilla.

Seksuaalisuus on yksi ihmisen perustarpeista. Me olemme seksuaalisia kohdusta hautaan saakka. Se, että haluamme toteuttaa seksuaalisuuttamme, ei tee meistä ihmisistä, naisista eikä edes miehistä, minkään vehkeen perässä juoksevaa orjaa.

Tämä on kuin omasta kynästä, edellisessä suhteessa mies lopetti kaiken seksin ja läheisyyden. Kitkuttelin tilanteessa useamman vuoden ja ajattelin, että ei se seksi ole niin tärkeää, kestän kyllä, kun muuten miehen kanssa oli ihan kivaa. Lopputuloksena musta tuli 30 kiloa lihonnut, stressaantunut, kireä, kaikesta ja kaikille vihainen masentunut olento. Seksin ja läheisyyden puute todellakin näkyi naamasta ja aiheutti vakavia itsetunto-ongelmia.

Nyt erosta on vajaa vuosi ja olen kuin toinen ihminen, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Olen paljon avoimempi, iloisempi ja rennompi, lisäksi olen laihtunut jo 15 kiloa ja matka jatkuu. Ainut mikä tässä harmittaa on se, miksi en lähtenyt aiemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
20/260 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdekohtaista. Omani ei ole, mies haluton.