En usko, että seksitön parisuhde olisi onnellinen, uskotko sinä?
Jos kyseessä ei ole kahden aseksuaalin tai yli 70-vuotiaan suhde. Aina vähintään toinen on onneton tilanteen vuoksi.
Kommentit (260)
Uskon jos asiasta on yhdessä sovittu ja se on aidosti molemmille ok.
Sitä en taas ymmärrä lainkaan että se seksiä kaipaava sitten väen vängällä jää seksittömään suhteeseen katkeroitumaan.
Suhteita voi olla vaikka minkälaisia, mutta seksitön suhde ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Onhan aika tyypillistä, että ystävyyssuhteet ovat paljon syvällisempiä ja pitkäaikaisempia kuin seksi- eli parisuhteet. Nykyaika on vain kaupallistanut seksin niin, että siitä on tehty kaiken mitta.
Uskon, jos kumpikaan ei seksiä kaipaa ja muuta läheisyyttä on. Meillä on juuri tuollainen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Suhteita voi olla vaikka minkälaisia, mutta seksitön suhde ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Onhan aika tyypillistä, että ystävyyssuhteet ovat paljon syvällisempiä ja pitkäaikaisempia kuin seksi- eli parisuhteet. Nykyaika on vain kaupallistanut seksin niin, että siitä on tehty kaiken mitta.
Tuon lopun allekirjoitan täysin. Seksikysymykset työllistävätkin tosi monia. Erilaisia seksineuvojia ja -terapeutteja taitaa olla jo olla enemmän varsinaisia seksiduunareita ja seksivaruste sekä -filmiteollisuus on miljardien arvoista.
Voi olla jos kokee että muut suhteen toimivat osaset pitävät suhteen lujasti kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon ihan täysin. Meitä on moneen junaan!
Mun hyvän ystäväni vaimo luulee myös näin. Ja ystäväni on vakavasti masentunut ja melkein narun jatkeena asian takia. On yrittänyt puhua vuosia asiasta ja etsiä ratkaisua mutta vaimon päätös on ainoa oikea - molempien puolesta
Tämähän riippuu ihan suhteessa olevien ihmisten tarpeista, toiveista ja libidoista. Ei tähän ole mitään yhtä universaalia vastausta, vaan jokaisen tulisi miettiä asiaa henk.koht. omalla kohdallaan.
Itse olen ollut seksittömässä suhteessa ja yrittänyt uskotella itselleni ettei se seksi ole niin tärkeää kun muuten on kaikki niin hyvin, kunnes tutustuin itseeni ja omiin arvoihini syvällisesti ja lopetin itselleni ja muille valehtelun. Kyllä, minulle seksi ja avoin seksuaalisuuden ilmaiseminen ja toteuttaminen on hyvin tärkeä asia parisuhteessa, enkä ole enää valmis tai halukas uhraamaan niin isoa osaa identiteetistäni vain kannatellakseni ihmissuhdetta "muilta osin sopivan" ihmisen kanssa. Jatkossa suhteet tuollaisten ihmisten kanssa ovat kohdallani ystävyyssuhteita, mutta ei parisuhteita. Parisuhteessa tarvitsen intohimoa ja hyvää seksiä, tai muuten olen sitten mieluummin ilman parisuhdetta ja toteutan seksuaalisuuttani muilla tavoin/vaihtuvien partnereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvän ystäväni vaimo luulee myös näin. Ja ystäväni on vakavasti masentunut ja melkein narun jatkeena asian takia. On yrittänyt puhua vuosia asiasta ja etsiä ratkaisua mutta vaimon päätös on ainoa oikea - molempien puolesta
Ja ystäväsi on siis useita kertoja sanonut vaimolleen, että on tyytyväinen suhteeseen ja ei kaipaa seksiä, vai miksi ajattelet ystävän vaimon uskovan niin?
- se 24, joka elää onnellisessa seksittömässä suhteessa
Vierailija kirjoitti:
No tuo on ihan humpuukia. Seksiä voi harrastaa kenen kanssa tahansa , ei siihen parisuhdetta tarvita. Ja ystävyys on ihan muuta kuin parisuhde alias syvällinen kumppanuus
Meitä otsikon kaltaisia pareja taitaa tosiaan olla aika paljon, mutta asia on sellainen, ettei siitä koskaan vain puhu kenellekään tutulleen. Voihan tietysti olla, että joissain suhteissa asiasta ei puhuta, mutta me ainakin sovimme ihan yhteisymmärryksessä, että seksi voi jäädä ja välillä varmistetaan, että molemmat on yhä samaa mieltä.
N49
Tottakai voi olla. Esimerkiksi kun aseksuaalia on suhteessa ei seksiä ole yhteisestä sopimuksesta/ toiveesta. Muutoin suhde on samanlainen parisuhde kuin kaikilla muillakin, riitoineen ja onnen hetkineen. Ei se ole mikään uskonasia.
Jos taasen parisuhde on seksitön vain toisen osapuolen päätöksestä, se todennäköisesti ei ole onnellinen.
Nämä ei vastaukset täällä kertovat paljon siitä, miten paljon ihmiset luulevat tietävänsä asioista, mutta todellisuudessa eivät tiedä kovinkaan paljoa, olettavat vaan kaikkien olevan itsensä kaltaisia. Fiksu älyää, että ihmisiä on loputon erilaisuuden kirjo ja kaikkien samankaltaisiksi olettaminen on yksinkertaisesti typeryyttä.
Mietin sitä, kun monet sanovat, että on läheisyyttä, halailua ja yhdessä nukkumista. Mutta ei seksiä.
Miten voitte ikäänkuin "unohtaa" sen kun useinhan juuri tuo läheisyys ja muu toiminta johtaa/johti seksiin.
Eikö tule kiusallisia tilanteita jos jompikumpi lämpeneekin enemmän tai molemmille muistuu mieleen samanaikaisisti "ai niin, meillähän oli ennen seksiäkin".
Miten te olette niin samoilla leveleillä tässä. Että läheisyys on ok, seksi ei. Ei, pitemmälle ei mennä.
Minusta olisi kiusallista parisuhteenomainen läheisyys ilman, että se ei koskaan etenisi enää seksiin saakka.
Olettaen, että seksi on ennen kuulunut suhteeseen kuitenkin.
Miten olette "siirtyneet" onnistuneesti tuohon seksittömään baiheeseen ja kuitenkin on koko ajan läheisyyttä.
Olettaen edelleen, että molemmat ovat ovat edelleen tyytyväisiä suhteeseen.
Itse ajattelen, että seksiä joko on ja silloin myös muuta läheisyyttä.
Tai seksiä ei ole ja silloin eletään kuin kämppikset.
Ei esimerkiksi nukuta samassa sängyssä ym.
En osaa kuvitella tuota välimuotoa luontevana. Ei seksiä, mutta on läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä seksittömyydellä tarkotetaan. Täysin vai joku kausi. Jos vaan kuiva kausi jostain syystä niin tottakai hyvä suhde on onnellinen. Ei suurin osa ihmisistä ole niin pillunsa tai peniksensä orjia mitä media antaa ymmärtää ja suhteessa kaikki muu on paljon tärkeämpää.
En ole koskaan pitänyt itseäni p*niksen orjana tai p*lluni vietävissä olevana.
Aiemmissa suhteissa, viriilien miesten kanssa, ollessani saatoin ajoittain potea haluttomuuttakin, pitkähköjäkin aikoja.
Nyt olen ollut muutaman vuoden miehen kanssa, joka lopetti käytännössä kaiken seksuaalisuuteen ja läheisyyteen voittavan n. 1,5 vuotta sitten. Ensin ajattelin, että kyllähän minä sen kestän, ei seksuaalisuus ole koskaan ollut minulle suhteessa se tärkein asia.
Vaan niin sitä mieli saattaa muuttua. Olen huomannut tämän seksuaalisuuden tukahduttamisen vaikuttavan henkiseen ja sitä kautta myös fyysiseen terveyteeni. Olen kireä, vihainen, ahdistunut ja jopa pelokas. Itseluottamus laskee ja yhteys jopa itseen alkaa rakoilla.
Seksuaalisuus on yksi ihmisen perustarpeista. Me olemme seksuaalisia kohdusta hautaan saakka. Se, että haluamme toteuttaa seksuaalisuuttamme, ei tee meistä ihmisistä, naisista eikä edes miehistä, minkään vehkeen perässä juoksevaa orjaa.
Miksi sanot "me" kun tarkoitat selvästi vain itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Olemme ulkoistaneet parisuhteemme seksin. Meillä on kummallakin oikeus seksuaaliseen vapauteen, minun olla harrastamatta ja miehen harrastaa. Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, ei koko parisuhde.
Meillä sama! Mies 60 v ja minä 48 v. Itse olen hyvin eroottinen ja mies taas iän myötä tullut A-seksuaaliseksi.
Kun seksi loppui niin laitettiin suhde avoimeksi. Miestä ei seksi kiinnosta mutta en pysty itse seksittömään elämään.
Olemme todella onnellisia yhdessä, nauramme paljon ja keskustelemme. Olemme sielunkumppaneita, ihan pelottaa kun ajattelemme niin samalla tavalla kaikesta.
Minä saatan esim kommentoida jotain asiaa ja mies vastaa että juuri mietti ihan samaa asiaa.
Ainoa asia mikä suhteessa ei toimi miehen vanhenemisen takia on seksi.
Minä ulkoistan seksin, saatan olla välillä yön poissa tmv. Miehelle se on Ok. Emme ole mustasukkaisia yhtään.
Pitkä liitto takana on niin vahva side ettei sitä seksi kaada mihinkään.
miksi ei olisi?
jnkun nymfomaanin kanssa kyhnyttämiseen kyllästyy viimeistään kuukaudessa, ja vaihtaa mielellään holea.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä seksittömyydellä tarkotetaan. Täysin vai joku kausi. Jos vaan kuiva kausi jostain syystä niin tottakai hyvä suhde on onnellinen. Ei suurin osa ihmisistä ole niin pillunsa tai peniksensä orjia mitä media antaa ymmärtää ja suhteessa kaikki muu on paljon tärkeämpää.
Onpas sinulla tympeä ja estoinen suhtautuminen seksiin. Puhut kuin jostain hirveästä paheesta, jota kunnon ihmiset osaavat säännöstellä kohtuudella. Jos nyt edes sekaantuvat koko asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi olla. Esimerkiksi kun aseksuaalia on suhteessa ei seksiä ole yhteisestä sopimuksesta/ toiveesta. Muutoin suhde on samanlainen parisuhde kuin kaikilla muillakin, riitoineen ja onnen hetkineen. Ei se ole mikään uskonasia.
Jos taasen parisuhde on seksitön vain toisen osapuolen päätöksestä, se todennäköisesti ei ole onnellinen.
Nämä ei vastaukset täällä kertovat paljon siitä, miten paljon ihmiset luulevat tietävänsä asioista, mutta todellisuudessa eivät tiedä kovinkaan paljoa, olettavat vaan kaikkien olevan itsensä kaltaisia. Fiksu älyää, että ihmisiä on loputon erilaisuuden kirjo ja kaikkien samankaltaisiksi olettaminen on yksinkertaisesti typeryyttä.
Kysymys kuului "uskotko sinä". Ei ole vielä kielletty kertomasta omaa näkemystään, vaikka muut pitääkin osata ottaa huomioon. Aseksuaalit ap rajasi jo aloituksessa pois, joten turhaa loukkaantua heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ystäväsi on siis useita kertoja sanonut vaimolleen, että on tyytyväinen suhteeseen ja ei kaipaa seksiä, vai miksi ajattelet ystävän vaimon uskovan niin?
- se 24, joka elää onnellisessa seksittömässä suhteessa
Ei vaan ystäväni on yrittänyt selvittää miksi ei kelpaa vaimolleen. Hän ei siis todellakaan halua seksitöntä liittoa kuten vaimo on päättänyt jo toistakymmentä vuotta sitten, eikä ole tyytyväinen
Uskon, mutta molempien osapuolten pitää olla tyytyväisiä siihen.